Nieuwe auto kopen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 apr 2022, 11:07

WAAR best een nieuwe auto kopen: op jezelf online op de website van het merk, ofwel bij de dealer / garagist langsgaan zoals vroeger?

Is er daarbij verschil in levertermijn (want ik hoor dat dit problematisch is tegenwoordig.)
Is er verschil in prijs / kortingen? (Waar heb je de scherpste prijs?)

Als je online koopt, wordt dan die auto sowieso geleverd bij je gebruikelijke dealer?

Het gaat over een doorsnee stadswagen. Niet elektrisch.
Ondank is 's werelds loon

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

29 apr 2022, 14:31

Ik zou altijd bij een garage een auto kopen. Je moet de auto toch zien, de nodige uitleg krijgen en een proefrit maken. Ook het onderhoud zal daar dan worden gedaan. Voor de beste kortingen moet je de periode van het autosalon nemen: januari, februari.. Als je bij verschillende garages prijs laat maken, kan je misschien bij de ene matten bijkrijgen of meer voor je auto die je inlevert. Veel zal je niet krijgen. Online zal je niets krijgen, dat zijn vaste prijzen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 apr 2022, 18:06

IN PRINCIPE
- Daar waar je op onderhoud bent geweest ga je het meest krijgen voor je oude auto.
- Tenzij hij zeer gewild is op de tweedehandsmarkt, dan verkoop je hem beter zelf wel keuring vereist.
- Tijdens maar ook vlak na het autosalon krijg je de beste prijs in de merk garage.
- Koop een standaard model dat in de planning staat zodat de leveringstermijn redelijk vast staat.
- Koop een wagen die matcht met je gebruik, als je maar 25 km per dag gaat rijden heb je echt geen 2 liter nodig.
- Koop een wagen waarop je 7 (zeven) jaar waarborg krijgt
:P hihi toch nog een beetje reclame

Moovy
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:24
Locatie: Wichelen

24 jun 2022, 16:13

Koop bij een dealer,hebben genoeg wagens in stock aan stockprijs.Heb ik jaren terug ook gedaan en nooit beklaagd.