Automerk Dacia

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 feb 2023, 10:57

We zijn aan het overwegen om een Dacia (model weten we nog niet) te kopen,
Iemand ervaring met dit merk, voor en nadelen.
Alvast bedankt om te antwoorden
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 feb 2023, 14:50

Hoor ik toch niet klagen door twee familieleden.
Bestaat wel niet met automaat.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 feb 2023, 16:12

´t is maar wat je verwacht van je auto, voor echt grote luxe of indruk maken op de geburen moet je niet bij Dacia zijn.

Denk ook niet dat het het goedkoopste merk op de markt is of het meest hoogstaand qua de modernste snufjes.

Garantie is 3 jaar + 3 jaar = zes wat niet slecht is :D

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 feb 2023, 19:40

voorn schreef:
26 feb 2023, 14:50
Bestaat wel niet met automaat.
Jawel hoor bestaat wel,
maar ik en mijn vrouw roeren graag met den pook
alhoewel in file is het wel gemakkelijk.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 feb 2023, 19:45

E.T. schreef:
26 feb 2023, 16:12
´t is maar wat je verwacht van je auto, voor echt grote luxe of indruk maken op de geburen moet je niet bij Dacia zijn.

Denk ook niet dat het het goedkoopste merk op de markt is of het meest hoogstaand qua de modernste snufjes.

Garantie is 3 jaar + 3 jaar = zes wat niet slecht is :D
Luxe hoeft niet, het is maar om rond de kerk te rijden als je mij begrijpt,
en indruk op de buren hier in Antwerpe oei.... 8O die rijden hier allemaal met zware Mercedessen en Audi
met wit leren zetels, daar hebben wij de middelen niet voor,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

27 feb 2023, 22:02

Mijn Dacia Sandero Stepway is nu bijna 3 jaar oud. Heel content van. Hogere zit zodat je gemakkelijk in en uit kan stappen.
(mijn vorige auto: Opel Astra: ook heel goed mee geweest, maar was moeilijk voor mij om in en uit te stappen)
Mijn Dacia heeft parkeersensoren, cruisecontrole en navigatiesysteem. Ik heb er wel een reservewiel bijgenomen omdat ik de herstellingskit voor een band niet zag zitten.
Ik rijd ongeveer 6000 km per jaar. Voor mij is een auto geen statusymbool. Dus een dure auto niet nodig. Gewoon de nodige afstanden rijden, de kleinkinderen van school halen enz. Ik vind het een plezier om mee te rijden. Niet te veel prullen aan die kapot kunnen gaan.
Ga eens naar een garage en ga eens in de auto zitten. Ik heb ook een proefrit mogen maken.
De auto kostte toen ongeveer 13000 euro. En minder taks en verzekering dan de Opel Astra.
Ik zou direct dezelfde terug kopen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 feb 2023, 09:14

Er bestaan inderdaad automazten maar die zijn zo duur tot duurder dan mijn Toyta.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 mar 2023, 17:14

Dacia invoerder om te kotsen, wat is dat voor een soep, alles in stock, en ja je kan onmiddellijk kopen.
Maar:
Als je vraagt wanneer je met uwen nieuwen kan rijden?
Oei, das een ander probleem mijnheer en daar kunnen wij niets aan doen.
De invoerder lost de papieren niet en dit kan (kan hé, kan ook langer zijn) tot 6 maanden duren.

Daar sta je dan koop een stockwagen maart 2023 en je kan daar maar eerst ten vroegste (dus nog onder voorbehoud) maar eerst rijden in september 2023.

De reden het fabriek kan niet volgen, en als de invoerder de papieren lost, dan staan de showrooms leeg en dat wil de invoerder niet.

Geen probleem gisteren een Fiat 500 gekocht en word op 23 maart geleverd en buiten rijden
Word vervolgd.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 aug 2023, 10:52

toch geen problemen mee bij ons hoor
binnengestapt en gevraagd welke kun je zo vlug mogelijk leveren
een dacia sandero ; direkt leverbaar , na één week stond die klaar om afgehaald te worden
mijn jongste dochter rijd der nu mee rond , en die brengt haar toch overal zonder probleem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 aug 2023, 15:11

verhaegen schreef:
03 aug 2023, 10:52
toch geen problemen mee bij ons hoor
binnengestapt en gevraagd welke kun je zo vlug mogelijk leveren
een dacia sandero ; direkt leverbaar , na één week stond die klaar om afgehaald te worden
mijn jongste dochter rijd der nu mee rond , en die brengt haar toch overal zonder probleem
OK, nu misschien wel maar in Maart niet hoor, noegabollen was zo bij 3 verdelers.

op 24 maart heb ik de Fiat afgehaald en heb al 7325km getuft.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 aug 2023, 16:20

was januari 2023 dacht ik me te herinneren in hoevenen bij garage sander