Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 sep 2017, 11:24

Pol als men dit zelf wil weten moet men de korf van waaruit de index bestaat vergelijken met de korf van 10 jaar geleden, want de korf is niet meer dezelfde waardoor je geen vergelijk meer mogelijk is via de index.

Veel producten van 10 jaar geleden zit er niet meer in.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

05 sep 2017, 08:33

05/09/2017:
"De regering-Michel gaat de komende twee jaar nog eens 305 miljoen besparen op pensioenen. Waar bevoegd minister Bacquelaine dat geld gaat 'vinden', is nog onduidelijk. "

Onduidelijk wil zeggen ze weten het al, maar pas volgende weken (als de mensen dit artikel alweer "vergeten" zijn) komen ze met de zoveelste besparingstruc.

05/09/2017:
Nog nieuws van "onze" beleidsmensen...
"Tienduizenden in onzekerheid over pensioen"

05/09/2017:
Van minister van Sociale Zaken Maggie De Block (Open VLD) wordt een inspanning verwacht van 64 miljoen euro. Bij minister van Werk Kris Peeters (CD&V) gaat het om 90 miljoen.

Het zomerakkoord 2017 begint echt te werken aan " tomorrowland"...speciale editie "de zwakkeren nog zwakker maken"
Met speciale dank aan: Mevr Rutten, Mhr Michel,, Mhr De Wever, Mhr Peeters en ook zeker niet vergeten onze Alexander.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

05 sep 2017, 09:53

Geert NOELS: (gelezen 05/09/2017 op vrtnws) :

De kiemen voor een nieuwe golf belastingen zijn meteen gelegd: de al hoge belastingen op vermogens " :-} " worden niet hervormd maar uitgebreid en vooral complexer gemaakt.
Het zal ervoor zorgen dat de grote vermogens ze verder zullen kunnen ontwijken met behulp van adviseurs die de weg door de fiscale koterijen nog begrijpen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

06 sep 2017, 15:02

Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 sep 2017, 11:48

De Grote Peiling van de Vlaamse kiezer. Met veel trompetgeschal aangekondigd op VTM. Afgenomen on-line eind augustus/begin september 2017.

959 Vlamingen hebben on-line deelgenomen aan deze representatieve peiling. Is dat een Grote Peiling ???
On-line...met pc ?
Dan kan je al 50% van de gepensioneerden uitschakelen van deelneming. Is dat representatief...959 op 6.000.000 Vlamingen.!!!
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

10 sep 2017, 11:45

Geert Bourgeois : (zondagkrant 10/09/2017)

"Ik kom in het buitenland vaak trotse mensen tegen. Dat mis ik in Vlaanderen. Wij mogen gerust trotser zijn. Vlaanderen is een topregio op vlak van onderzoek, industrie, onderwijs, kunsten, noem maar op. Zonder daarom zelfgenoegzaam te worden. Vandaar dat ik zeg dat we ook meer ambitie mogen tonen. "

Hmm ..............Geert:
Niet vergeten ook een topregio in Europa wat betreft : laagste pensioenen, hoogste zelfmoorden/pogingen per jaar (Belgie +1000 zelfdodingen, +10.000 pogingen) hoogste belastingdruk, enorme file's, hoogste immoprijzen, meeste minsters van de ganse wereld, onbetaalbaarste rusthuizen, hoogste en nog steeds toenemende schuld, armoede risico sterk gestegen (in Genk op 3 jaar van 34 naar 48%)
Hoeveel mensen (vooral gepensioneerden) die een brief schrijven, trein/tram/bus ticket nemen weten wat dit kost of weten nog hoe ze een ticket kunnen nemen.
Fa(k)ce book, iphones, reclame, prestatiedruk zijn de jonge generatie aan het "vermoorden"

En geloof me, met onze huidige Tomrrowregering zal het absoluut niet beter worden.
Nog een fijn Weekend in Vlaanderen Geert...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

14 sep 2017, 15:44

13 September 2017 - 09:40
Belga (edw)

De TOPministers van de federale regering zitten deze voormiddag samen over de verdere uitwerking van het Zomerakkoord dat gevierd werd op TOMORROWLAND. Dat akkoord moet de komende weken en maanden nog in wetteksten gegoten worden en enkele losse eindjes moeten nog opgelost worden. (Deze losse eindjes moeten ze nog vieren)
Zo zal de kern zich buigen over het pensioen van de werkloze 50-plussers, een dossier dat de afgelopen weken het nodige stof deed opwaaien. (Ben eens benieuwd wat mvr RUTTEN gaat uitzoeken voor haar uitspraak in de 7-de dag)
Het is ook uitkijken naar de voorstellen die de verschillende ministers op tafel zullen leggen om hun geplande besparingen te halen. Zo MOET MINISTER VAN PENSIOENEN Daniel Bacquelaine (MR) tegen 2019 250 MILJOEN EURO extra besparen en moet minister van Werk Kris Peeters (CD&V) 90 miljoen euro vinden voor de begroting van 2018....

N.B.
Vorig jaar (2016) hebben 853 Belgische bedrijven MEER dan 221 MILJARD EURO ondergebracht in belastingparadijzen, waarbij in sommige van deze "paradijzen" NUL € belastingen wordt betaald op inkomsten verworven in Belgie.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

14 sep 2017, 20:29

"Het lijkt erop dat de regering de maatregel eindelijk intrekt", zo reageert Groen-Kamerlid Kristof Calvo op de beslissing van het kernkabinet dat er voor werkloze 50-plussers niets verandert. "Dat is een goede zaak. Het is goed dat Michel het signaal van heel wat Belgen en de oppositie oppikt. Dat mag en moet zeker gezegd worden", aldus Calvo, die er evenwel op wijst dat er nog heel veel onduidelijkheid heerst.
Daarom is hij benieuwd naar de kleine letters van het akkoord. "Hopelijk communiceert Michel NU wel duidelijk en eerlijk. Zeker in een thema als pensioen is dat belangrijk", aldus het Groen-Kamerlid. Toch heeft Groen heeft ook nog heel wat vragen over het financiële plaatje.
"Deze maatregel ging om een besparing van 20 MILJOEN euro, maar in het zomerakkoord staat nog bijkomend 273 MILJOEN euro pensioenbesparingen. Ook die moet de regering herbekijken", vindt de partij. "Wij zouden in elk geval andere keuze maken dan besparen bij gepensioneerden."

Ze "de topministers" hebben 20 miljoen "gevonden" iedereen blij met een dode mus...en peanuts .....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

15 sep 2017, 08:16

@pol

Bij die arme en zwakkere klasse daar zitten echt mensen bij die er niks kunnen aan doen zoals zieken en invaliden.

Maar de overgrote meerderheid zijn mensen die het hun eigen schuld is dat ze in de armoede leven.

Werk dat hun niet zint moeten ze niet hebben.

Werk dat iets te ver is van hun huis liever niet.

Werk dat in de weekend moet liever niet

Werk s'nachts liever niet.

Werk in de vroegen of de laten liever niet.

Werk met overwerk liever niet.

Wel dan zijn we er hé.

Ik heb nog in de 45 uren week gewerkt en deed bijna het dubbel per week.

Ik heb echt geen compassie met zulke mensen, er is hopen werk te krijgen, maar thuis zitten en 1100 € krijgen voor niks te doen is goed mee genomen zeggen die mensen, geen verlofgeld, maar wel jaloers om dat buurman met vakantie gaat, geen einde jaars premie, maar wel jaloers omdat burman een steden trip doet.

En stopt AUB om je dagelijks gemijmer over zulke mensen, ik word er ziek van, mensen die lui zijn en niet willen werken, dit zijn parasieten !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

15 sep 2017, 09:10

Lowie,

IK ben op niemand jaloers. Ik gun iedereen zijn deel. Maar het deel dat de mensen met een lager inkomen "krijgen of verdienen" wordt de laatste jaren meer en meer beperkter. Je weet wel al die verdoken extra belastingen. Ik heb +46 jaar gewerkt en heb 2 werkgevers gehad. Toen de eerste werkgever "failliet" ging was ik 38 jaar.....en toen reeds, laat jaren 80 heb ik ondervonden dat je al "te oud" was. De gouden 70 "jaren" waren voorbij.

Wij gingen naar school tot 18 jaar. Mijn kinderen hebben tot hun +23 gestudeerd en hun financiele verplichtingen (lening woning/grond) zijn veel hoger dan in onze tijd.
WIJ hebben grond gekocht, gebouwd en NIETS gekregen van onze meestal alleen werkende vader in de jaren 70. Veel zelf gedaan, de bouwregels waren toen niet zo streng. We hebben toen voor alles 700.000Bfr geleend aan 11,25% (17500€, nu is dat bedrag maal TWINTIG) Dus nu zitten ze financieel/economisch vast tot minstens hun 50 jaar. ...en dan zijn ze plots in uw ogen "profiteurs" als ze zonder werk zitten !!!!! Geloof me de overgrote meerderheid van de 50+ vechten voor hun job.

Mijmer maar verder.....
Toch bedankt voor de "harde" kritiek.
vg,
Pol
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

15 sep 2017, 09:31

Lowie,
Vandaag 15 september 2017 in de krant:

"Terwijl uw energiefactuur verdubbeld is, werden intercommunales 1 miljard rijker" Je weet wel de slogan van de partij voor Vrijheid en Vooruitgang "geen (verdoken) belastingsverhogingen als wij in de regering "zitten".

Ook een 50+ die werkloos wordt moet dit betalen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 sep 2017, 10:12

Pol55,
"Terwijl uw energiefactuur verdubbeld is, werden intercommunales 1 miljard rijker" Je weet wel de slogan van de partij voor Vrijheid en Vooruitgang "geen (verdoken) belastingverhogingen als wij in de regering "zitten".


Ik begrijp dat niet.
Ik heb een andere leverancier.
Vorig jaar was dat € 710. Dit jaar wordt dat ongeveer € 550.
2000 liter stookolie is hetzelfde al de vorige levering.

Als men al dat geleuter van de kranten moet geloven, dan is een depressie mogelijk..
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

15 sep 2017, 12:22

pastoor schreef:Pol55,
"Terwijl uw energiefactuur verdubbeld is, werden intercommunales 1 miljard rijker" Je weet wel de slogan van de partij voor Vrijheid en Vooruitgang "geen (verdoken) belastingverhogingen als wij in de regering "zitten".


Ik begrijp dat niet.
Ik heb een andere leverancier.
Vorig jaar was dat € 710. Dit jaar wordt dat ongeveer € 550.
2000 liter stookolie is hetzelfde al de vorige levering.

Als men al dat geleuter van de kranten moet geloven, dan is een depressie mogelijk..
Wat ik wel begrijp en vaststel:
Stookolie ok. Zelfde prijs gelijk vorig jaar (0,58 en nu 0,56 €/liter = 40€)
Stroom 2,5 jaar geleden 708€ dit jaar zelfde leverancier/zelfde verbruik 884 € (btw van 6 naar 21% en Tuttelmadam +120€))
Gas weet ik niet, omdat ik dat niet heb.
Depressie in mijn portefeulle wel mogelijk, het ergste moet nog komen hoor.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jker.dhtml
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

15 sep 2017, 12:28

pol55 schreef: Dus nu zitten ze financieel/economisch vast tot minstens hun 50 jaar. ...en dan zijn ze plots in uw ogen "profiteurs" als ze zonder werk zitten !!!!! Geloof me de overgrote meerderheid van de 50+ vechten voor hun job.
Nergens in Europa raken openstaande vacatures slechter ingevuld dan in België. Tiens, hoe zou dat komen?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 sep 2017, 12:49

Pol55,

Ik weet niet of jij een VREG doet (Elektriciteit).
Die is € 100 en meer verminderd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.