Moderne tijden

Hier is plaats voor openbaar debat.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mei 2020, 15:05

Fazal schreef:
25 mei 2020, 18:18
Oké, ik draai mijn sigaretten met een professioneel machientje en vul daarmee mijn lege pakjes terug op.
Ik kan ze uitdelen, en niemand weet welk merk er in die pakjes zit. Ik kan ze ook licht of zwaar maken.
Beter nog, ik kan ze verkopen en veel winst mee maken. Niemand die er over valt.
Ge ziet het maar klein hoor Fazal.
Ge moet in de politiek gaan.
Eerst veel lawaai maken en u dan laten pistoneren in het Europese parlement, zoals Anuna De Wever, dat is veel kostenefficiënter.
Gaat snel en verdient behoorlijk, niet te vermoeiend, en bij je pensioen een schoon afscheidskado vangen.
Als ge daar tegenop wilt, dan hebt ge een peesontsteking in uwe pols, van al die sigaretten te draaien.
:wink: :lol:
Ondank is 's werelds loon

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

26 mei 2020, 16:01

:oops: :D

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

13 sep 2020, 12:24

sanne schreef:
10 nov 2019, 12:53
Je had , tijdens dat leuk gesprekje haar naam kunnen vragen. Haar naam moet je niet vinden op een kasticket.
Heeft niets te maken met moderne tijden. Is gemakkelijker voor de registratie door de kassa. Het is dus de pc die nr nodig heeft en geen namen.
En dat is allang zo.
Is dat geen sexuele intimidatie??????
De zon is gratis voor iedereen

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 sep 2020, 09:37

Idefix schreef:
13 sep 2020, 12:24
Is dat geen sexuele intimidatie??????
Hm ... "ongewenste intimiteiten" weet je nog?
Dat is al lang uit de mode.
noem het tegenwoordig maar racisme, altijd raak.
Dat is immers de vlag die élke lading dekt.
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

03 okt 2020, 17:32

Paca schreef:
26 mei 2020, 00:34
Voorgaande doet me denken aan een pijpenrek van mijn vader (°1894).
De inscriptie hierop was: "Het is geen man die niet rooken (sic) kan." :wink:
Heb ik thuis nog hangen. Nu is diezelfde man een misdadiger....
Of hoe laag kun je vallen in 2 generatie's?? :mrgreen:
De zon is gratis voor iedereen

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 okt 2020, 21:44

Lukas schreef:
10 nov 2019, 11:46
Gisteren kocht ik wat fruit in een grote winkel van groenten en fruit.
Ik trof een vriendelijke verkoopster en we hadden en kort maar prettig gesprekje.
Toen ik thuis kwam zag ik op het kasticket dat ik bediend werd en gesproken had
met nr. 3 .
:D
Bij een der DELHAIZE-winkels (in Brugge) ziet men de naam van het personeel
en de kassiersters op hun werkschort.
Maar...ooit sprak ik "Sarah" aan met "Sonja"...
Doordat de reserve-schort van van "Sarah" in de wasserij was achter gebleven,
had ze een schort van haar collega (Sonja) aangetrokken... :idea:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 nov 2020, 18:09

Misschien hoort dit niet bij "Moderne Tijden" maar ik vond geen andere rubriek waar ik dit ongenoegen even kwijt kon.
Regelmatig koop ik Het Laatste Nieuws (HLN) omdat ik hun commentaarstukken meestal behoorlijk vind. De laatste tijd echter merk ik een sterke achteruitgang : Jan Segers is weg (spijtig genoeg door ziekte), ook De Vriese op zaterdag (pensioen) en tevens al een tijdje niets meer vernomen van Rik Torfs. Maar meest van al maak ik me bezorgd over de lezersrubriek. Daar waar die voorheen nog een klankbord was voor diverse meningen over actuele problemen, is die nu verwaterd tot een melig gedoe met als toppunt in de weekend editie, een uitgebreide reportage (2/3de blz.)over de een of andere onbekende lezer die eens mag vertellen waarom hij/zij die krant leest en welke zijn/haar favoriete koffiekoeken zijn bij het ontbijt. Waarschijnlijk zeer interessant voor die lezer en zijn familie. Op andere dagen is de ruimte dan grotendeels voorbehouden aan mensen die hun sympathie betuigen aan een ziek kindje, een BV’er met exhibitionistische neigingen of de innige deelneming bij het overlijden van een bekend persoon.
Vandaag was het weer van dat : weegeklaag bij de dood van Lutgart Siemoens. De hele bladzijde. Ik begrijp dat de oude dame op heel wat sympathie mocht rekenen van sommige luisteraars maar moet deze laatste commentaarrubriek nu ook nog een soort rouwregister worden ? Daarvoor koop ik geen krant.
(Misschien ben ik wel de enige die zich hierover ergert, daarom vond ik het wat te weinig om er een nieuw item voor te openen bij "Media".)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 nov 2020, 18:17

't Is een dagelijkse ergernis, alle zenders, alle programma's, alle kranten ...

Tja, als er geen persoonlijke getuigenis bij is is het geen nieuws hé. Alle dagen komen de mensen uit de buurt of de kinderen aan het woord om dan vaak in één of ander afschuwelijk dialect en haast onverstaanbaar wat te mompelen. Nieuwswaarde NUL.

Die overlijdensberichten van coryfeeën das werk van jobstudenten, die halve of hele pagina's die liggen gewoon klaar :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 nov 2020, 09:11

Wat een ergernis voor kasetiket .


Is de programmeur die zaken op orde stelt om zijn werk te doen Pc .
Tot slot is maar één getal van ganse omzet die naar dag ontvangsten gaat
en wordt gesplist bank- visa-cash-of maaltijdcheque .

Naam of nr , maakt niks uit voor de klant is , als maar de aankopen goed zijn
dat is belangrijkste .(En klantvriendelijk)