Moderne tijden

Hier is plaats voor openbaar debat.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

10 nov 2019, 11:46

Gisteren kocht ik wat fruit in een grote winkel van groenten en fruit.
Ik trof een vriendelijke verkoopster en we hadden en kort maar prettig gesprekje.
Toen ik thuis kwam zag ik op het kasticket dat ik bediend werd en gesproken had
met nr. 3 .

:D

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 nov 2019, 11:58

😂😂👏🏻👏🏻👍

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

10 nov 2019, 12:53

Je had , tijdens dat leuk gesprekje haar naam kunnen vragen. Haar naam moet je niet vinden op een kasticket.
Heeft niets te maken met moderne tijden. Is gemakkelijker voor de registratie door de kassa. Het is dus de pc die nr nodig heeft en geen namen.
En dat is allang zo.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

10 nov 2019, 13:21

sanne schreef:
10 nov 2019, 12:53
Je had , tijdens dat leuk gesprekje haar naam kunnen vragen. Haar naam moet je niet vinden op een kasticket.
Heeft niets te maken met moderne tijden. Is gemakkelijker voor de registratie door de kassa. Het is dus de pc die nr nodig heeft en geen namen.
En dat is allang zo.

Dank voor uw verhelderend betoog.

:)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 nov 2019, 18:59

Hier bij ons hebben ze voor hun linker borst een naam. Als je dan vraagt hoe die andere heet ...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 nov 2019, 10:15

E.T. schreef:
10 nov 2019, 18:59
Hier bij ons hebben ze voor hun linker borst een naam. Als je dan vraagt hoe die andere heet ...
Dan krijg je een klinkende oorvijg ...
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 nov 2019, 10:20

sanne schreef:
10 nov 2019, 12:53
Is gemakkelijker voor de registratie door de kassa. Het is dus de pc die nr nodig heeft en geen namen.
En dat is allang zo.
Nonsens!!
Dat was in de begintijden van de computer zo.
Nu al lang niet meer.
In je smartphone is toch ook een nummer aan een naam gekoppeld in de database?
In kassasystemen idem.
Het is waarschijnlijk gewoon gemakzucht of onwetendheid van de beheerder van het kassasysteem, om niet de namen bij de nummers in te voeren.
(Of eventueel ook om privacyredenen.)
Ondank is 's werelds loon

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 nov 2019, 10:59

En bij een eventuele controle van de arbeidsinspectie kan om het even wie roepen dat hij / zij # 3 is. Handig toch :wink:

Aelbrecht
Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45

04 apr 2020, 14:33

sanne schreef:
10 nov 2019, 12:53
Je had , tijdens dat leuk gesprekje haar naam kunnen vragen. Haar naam moet je niet vinden op een kasticket.
Heeft niets te maken met moderne tijden. Is gemakkelijker voor de registratie door de kassa. Het is dus de pc die nr nodig heeft en geen namen.
En dat is allang zo.
Bij de kasticketjes van de keurslager staat altijd de naam van de persoon die je heeft bediend.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 apr 2020, 14:35

Bij sommige staat vermeld:
“U werd geholpen door (Rita)”

Dus neen, geen nummer:

Doet mij denken aan mijn werk vroeger,
Daar stonden de namen in potlood geschreven,
Gemakkelijk om uit te gommen, je bestaat niet meer. :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

25 mei 2020, 11:52

Nu iets anders. Sorry voor de niet-of antirokers. Daar hebben zij niks mee te maken.

1) Sinds enige tijd mag van de overheid geen merk meer op sigaretten staan.
Ze vergeten daardoor dat dat verbod sigarettensmokkel in de hand werkt.

2) Er is een tijd geweest, dat tandartsen voor het trekken van een tand, geen briefje voor het ziekenfonds mochten afleveren. Dat was hen dus eigenlijk verplichten om in het zwart te werken.
Gelukkig is dat nu niet meer het geval.

Begrijpe wie begrijpen kan.
Is de overheid echt zo dom dat ze moedwillig fraude veroorzaakt?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

25 mei 2020, 17:57

Fazal schreef:
25 mei 2020, 11:52
Nu iets anders. Sorry voor de niet-of antirokers. Daar hebben zij niks mee te maken.

1) Sinds enige tijd mag van de overheid geen merk meer op sigaretten staan.
Zeer ongelukkige beslissing. Zo komt men tot een toestand te vergelijken met "katten in zakken verkopen".
Wat me wel een redelijke verordening zou lijken is een verbod op een merknaam voor politieke partijen. Immers, alle willen het beste voor de mensen ; alle weten wat goed is voor ons ; alle willen meer geld voor gezondheidswerkers, bejaardentehuizen, kinderdagverblijven, gehandicaptenzorg, voor de lagere pensioenen, voor de leefloners, voor de cultuursector, de reisorganisaties, kortom voor vrijwel iedereen. Ook zijn ze er allen van bewust dat ze niet weten waar het geld vandaan moet komen. Ook vinden alle van zichzelf dat ze democratisch zijn en vinden ze, op één uitzondering na, dat het Vlaams Belang dat niet is. Tevens zijn ze met zijn allen inwisselbaar als het er op aankomt om een regering te vormen : eenieder van allen werkt alle anderen tegen.
Dit is niet het geval voor sigaretten (of voor sigaren in mijn geval) : een cipricootje is geen Havana. Is niet inwisselbaar.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

25 mei 2020, 18:18

Figaretto schreef:Zo komt men tot een toestand te vergelijken met "katten in zakken verkopen".
Oké, ik draai mijn sigaretten met een professioneel machientje en vul daarmee mijn lege pakjes terug op.
Ik kan ze uitdelen, en niemand weet welk merk er in die pakjes zit. Ik kan ze ook licht of zwaar maken.
Beter nog, ik kan ze verkopen en veel winst mee maken. Niemand die er over valt.

Tedju ..., waarom doe ik dat dan niet!? :oops: :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

25 mei 2020, 20:17

Op zich geen slecht idee Fazal, maar wel zeer arbeidsintensief. 8)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

26 mei 2020, 00:34

Voorgaande doet me denken aan een pijpenrek van mijn vader (°1894).
De inscriptie hierop was: "Het is geen man die niet rooken (sic) kan." :wink: