Mens, erger je niet!

Hier is plaats voor openbaar debat.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

06 dec 2021, 07:31

Hobo 49 minuten geleden
Mogelijk is "Dicksy" :roll: niet vertrouwd met hetgeen men in A'pen vaak doet...
Nl. "zwanzen"...
En de kenners doen er dan nog een flinke schep bovenop... :idea:

Alvast veel succes ermee! :lol:
O jawel hoor. 30 jaar hartje Antwerpen gewoond en iets langer gewerkt. Een stad waar ik nog altijd met veel plezier naar toe ga en nog volk van allerlei slag ken. Ik ben wel degelijk vertrouwd met hetgeen men in Antwerpen vaak doet, nl ”zwanzen”…… Daarom had ik ook dat :lol: geplaatst achter mijn posting.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

06 dec 2021, 12:50

Dicksy schreef:
05 dec 2021, 19:06
Fazal vandaag, 16:34
Je kan iemand een plets op zijn kaak geven zonder hem/haar pijn te doen, maar wel hen hevig doen schrikken omdat ze zoiets niet zo gauw verwachten. Werkt doorgaans heel doeltreffend en efficiënt.
Je kan het ook in andere omstandigheden gebruiken, maar doe het snel en keer hem/haar onmiddellijk weer de rug toe. Eens zien wat er zal gebeuren. 'Hoogstwaarschijnlijk' niets! De kans is in ieder geval heel klein.
Tot je de verkeerde tegenkomt die er anders over denkt en u met kar en al achter de kassa klopt. 'Hoogstwaarschijnlijk' had u dan die tegenreactie ook niet verwacht.
In mijn geval zal die verkeerde die andere verkeerde al tegengekomen zijn. :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 dec 2021, 14:28

Precies veel homo's in uw buurt, Fazal :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

07 dec 2021, 09:44

Waar is de tijd dat men hier kon vertellen over vroeger.
Toen kon men voort breien op een onderwerp zonder afgebroken te worden.
Iedereen schreef zoals hij "gebekt" was en dit zonder kritiek, het was de inhoud die telde.
De overlevers van toen denken nog terug aan de bijdragen in "de tijd van toen"zo'n 15 jaar geleden.
Het was niet voor niets dat Pascal Vincke toen aanmerkte " te bewaren" en ik zie dat die topic nog regelmatig bezocht word.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

08 dec 2021, 17:36

jeronimo schreef:
07 dec 2021, 09:44
Waar is de tijd dat men hier kon vertellen over vroeger.
Toen kon men voort breien op een onderwerp zonder afgebroken te worden.
Iedereen schreef zoals hij "gebekt" was en dit zonder kritiek, het was de inhoud die telde.
De overlevers van toen denken nog terug aan de bijdragen in "de tijd van toen"zo'n 15 jaar geleden.
Het was niet voor niets dat Pascal Vincke toen aanmerkte " te bewaren" en ik zie dat die topic nog regelmatig bezocht word.
Je onderschrift, Jeronimo, sluit exact aan met wat je er boven schreef. (Niet wat ge zegt maar hoe ge het zegt)
Ik deel ook je mening. Je mag, wat zeg ik, je moet van mening kunnen verschillen ; niemand is gebaat met unisono meningen. Het komt er op aan in beleefde taal zijn opinie te kunnen beargumenteren. Blijkbaar lukken velen daar niet in en proberen andere meningen te bekampen met schuttingtaal of pogingen tot belediging. Waarschijnlijk is het daarom dat heel wat verstandige mensen afhaakten omdat ze niet meer wensten deel te nemen aan oeverloze welles-nietes discussies met inbegrip van kleinerende terminologie en/of verwensingen. Zonde.
Ik vrees dat dit in veel van de “social media” het geval is. Seniorennet ontsnapt daar dus ook niet aan. Ook ik ben hier al 17 jaar actief en stel hetzelfde vast als gij. “Mens, erger je niet” is de titel van dit item. Welnu, ik erger me niet omwille van beledigende of honende berichten ten mijnen koste. Niet dat ze vaak voorkomen maar belangrijk is wie de auteur ervan is. En hoe hij/zij het verwoordt. In de anonimiteit voelen velen zich helden.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 dec 2021, 17:53

Fietsers rijden door rood.

Hier een prentje:
Afbeelding


En hier nog een filmpje: https://youtu.be/QxF0g9w6WBs

En zulke dingen, zie ik elke dag. :evil:
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 dec 2021, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

08 dec 2021, 17:57

figaretto schreef:
08 dec 2021, 17:36

In de anonimiteit voelen velen zich helden.

Afbeelding
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 dec 2021, 09:36

jeronimo schreef:
07 dec 2021, 09:44
Waar is de tijd dat men hier kon vertellen over vroeger.
Toen kon men voort breien op een onderwerp zonder afgebroken te worden.
Iedereen schreef zoals hij "gebekt" was en dit zonder kritiek, het was de inhoud die telde.
De overlevers van toen denken nog terug aan de bijdragen in "de tijd van toen"zo'n 15 jaar geleden.
Het was niet voor niets dat Pascal Vincke toen aanmerkte " te bewaren" en ik zie dat die topic nog regelmatig bezocht word.
Klopt helemaal :roll:
Momenteel kan men zélf beslissen of iemand een bericht privé kan sturen of niet.
Zo zou men ook topics kunnen voorzien voor "solo" gebruik.
Dan kan elke betweter het eigen grote gelijk halen :idea:
En hoeven de overige sennetters de nek niet uit te steken om afgeblaft te worden. :wink:

H.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

09 dec 2021, 18:11

Hobo schreef:
09 dec 2021, 09:36


Klopt helemaal :roll:
Momenteel kan men zélf beslissen of iemand een bericht privé kan sturen of niet.
Zo zou men ook topics kunnen voorzien voor "solo" gebruik.
Dan kan elke betweter het eigen grote gelijk halen :idea:
En hoeven de overige sennetters de nek niet uit te steken om afgeblaft te worden. :wink:

H.
Lijkt me een lovenswaardig, doch praktisch onuitvoerbaar project.
Wat het afblaffen betreft : "afblaffen" is een bewijs van gebrek aan argumentatie. Een mens kan zich pas beledigd voelen indien die belediging is geuit door iemand die zelf je waardering geniet. In dit geval is misschien enige zelfreflectie noodzakelijk. En voor alle duidelijkheid : ik heb het hier niet over jou hoor Hobo.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

10 dec 2021, 06:42

"figaretto" :roll: heeft gelijk...

Allicht heb ik heimwee naar de tijd van toen...
Toen ik o.a. jarenlang op "Proza & Poëzie" 2 topics had.
En dan ook enkele vriendschappen konden ontstaan, met andere senioren.
Mensen waarvan er sommigen intussen zijn...heen gegaan. :cry:

Ik zal alleszins wat selectiever omgaan met het huidige seniorennet.
Want..."wat niet weet, wat niet deert."

H.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 feb 2022, 14:43

“Mens, erger je niet”, valt hier bovenaan te lezen. Hoewel dit een goede raad is, is het soms moeilijk om hieraan te voldoen. Zoals bijvoorbeeld aan de beslissingen van de Verenigde Naties (VN).
Eind mei start er een VN conferentie over de gevaren van kernwapens en om de verspreiding ervan tegen te gaan. Een mooi streven. Zulke vernietigingswapens kunnen enorme schade aanrichten, zeker als ze in de handen vallen van de verkeerde landen, zoal Noord-Korea bijvoorbeeld. Het is dus van belang om bij het voorzitterschap van deze VN-conferentie een geschikt land aan te duiden.
De VN heeft niet beter gevonden om hiervoor Noord-Korea aan te duiden. Dit heeft te maken met een beurtrol. De 197 leden van de VN krijgen beurtelings een of ander voorzitterschap en blijkbaar viel de beurt nu aan Noord-Korea, dat eveneens lid is.
Kim Yon Un of zijn discipelen zullen de wereld nu eens gaan uitleggen hoe gevaarlijk het is om kernwapens te produceren en te hanteren. Het is net alsof je Marc Dutroux zou benoemen als voorzitter van een kinderrechten-commissie.
Deze bizarre benoeming is eerder opnieuw het bewijs van de diepe kloof tussen het uitgedragen ideaal en de werkelijkheid op de VN-burelen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2022, 15:39

Schandelijk ja. De enige landen die zo'n conferentie kunnen voorzitten zijn de VS en Japan- ervaringsdeskundigen. De ene als atoombommengooier en de andere als lijdend voorwerp.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 feb 2022, 18:16

frits1955 schreef:
05 feb 2022, 15:39
Schandelijk ja. De enige landen die zo'n conferentie kunnen voorzitten zijn de VS en Japan- ervaringsdeskundigen. De ene als atoombommengooier en de andere als lijdend voorwerp.
Een kleine eeuw geleden was dit misschien juist geweest. Maar ondertussen zijn de tijden een beetje veranderd. Vandaag argumentatie aanhalen bij feiten die zich 80 jaar geleden voordeden zou er bijvoorbeeld toe leiden dat het voorzitterschap van de EU nooit aan ene Ursula von der Leyen zou toegekend zijn geweest. Do’nt mention the war, weet u wel.
Ik blijf erbij dat het huidige voorzitterschap van een anti-kernwapenwedloop toegewezen wordt aan Noord-Korea, momenteel past als een tang op een varken. Het is natuurlijk toegelaten hierover een andere mening te hebben.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2022, 23:41

Ach Figaretto - die conferenties zijn compleet irrelevant - zo'n voorzitterschap is puur protocolair.Dacht je dat de landen die eigen kernwapens hebben ( Rusland, VS, Israel etc) en landen die kerwapens op hun grondgebied hebben( zoals Belgie en Nederland) zich daar ook maar iets van aantrekken? En maak je je dan geen zorgen om het feit dat 2 landen die elkaars bloed kunnen drinken- Pakistan en India- beiden een arsenaal aan kernwapens bezitten? Of dat Israel wel eens hard zou kunnen uithalen tegen bv. Iran?Het regime in Noord- Korea staat veel te zwak en heeft veel te veel interne problemen om een gevaar te vormen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

02 jun 2022, 14:07

Mens, erger je niet, maar soms ... ! :evil:

Ondanks mijn GPS Garmin DriveAssistent 50, maandelijks van updates wordt voorzien, weten de satellieten nog altijd heel weinig af van het circulatieplan, in Gent. Zal elders ook wel het geval zijn, en ook niet alleen bij Garmin.
Nòg steeds wil het toestel mij door straten sturen die al jaren afgesloten zijn.

Ik gebruik het nog enkel omdat het over een camera (vooruit) beschikt.
Als GPS is dat ding in en rond de stad, niets meer waard. :mrgreen: