De Lijn

Hier is plaats voor openbaar debat.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

19 jan 2023, 19:48

Ik vind het niet normaal dat er, tijdens de winter (zéker) op de trams, geen verwarming is.
En ik vind het ook niet normaal dat de haltes van De Lijn, (van zowel tram als bus) zich bijna overal zo ver van de ziekenhuis-ingangen bevinden. Op zekere plaatsen dient men nog honderden meters te voet af te leggen om de ingang te bereiken..

Ik weet niet hoe het elders is, ik heb het hier wel over Gent.

Er worden bergen verzet om het voor fietsers veiliger en comfortabeler te maken, maar over hetgeen ik hierboven vermeld, is blijkbaar niet belangrijk genoeg. Voor reizigers welke niet meer zo goed te been zijn, is het echt wel schandelijk te noemen. Voor sommigen is het een echte martelgang.

Aan Maria-Middelares heeft het ziekenhuis zelfs, om de 15 minuten, een busje voorzien om de mensen van de tramhalte naar de ingang te brengen. Maar dat is dan ook het enige ziekenhuis dat zo'n dienst verleent.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2023, 20:46

De Vlaamse regering is meer begaan met de dikzakken die zich zo´n elektrieken auto kunnen veroorloven om voor hen laadpalen te plaatsen op openbaar domein en met openbaar geld.

Voor het klootjesvolk worden de dichtsbij gelegen bushaltes geschrapt ...

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

21 jan 2023, 17:34

Straks moet je een taxi nemen om u van de bus- of tramhalte naar de ingang van een kliniek te (kunnen) begeven. Godverdomme!!! Wat een rotboel hier, vooral in het Gentse zeg! :evil:

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

22 jan 2023, 18:17

Aan het U.Z. Gent rijdt al meer dan 40 jaar een busje op het terrein van aan de ingang tot aan het verste gebouw met veel stopplaatsen en met een bus van De Liĵn is er nu een stopplaats op het terrein of de straat oversteken en het busje pakken tot waar ge moet zijn

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 jul 2023, 18:20

Ja, ... maar het U.Z is niet het enige ziekhuis in Gent.
Op het terrein van. Sint-Lucas rijdt en stopt ook een bus van De Lijn, maar ik zou niet weten waar hij vandaan komt, en nog minder 'langs waar' hij overal rijdt (en stopt). Of ... het zouden er meerdere moeten zijn.
Ik heb in ieder geval geen zin om 'bvb' eerst richting Drongen te rijden, en daar dan ergens een andere bus te nemen om thuis te geraken. Meer nog, ik woon slechts 3 km van dat ziekenhuis. Maar te voet, kan ik dat niet meer aan.