Gevolgen van overmatige immigratie?

Hier is plaats voor openbaar debat.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 jan 2024, 15:10

"Canada zit gevangen in een “bevolkingsval”
Canada bevindt zich in een bevolkingsval (“population trap“), waarbij de snelle bevolkingsgroei de economische vooruitgang belemmert doordat alle beschikbare besparingen nodig zijn om de bestaande kapitaal-arbeid verhouding te handhaven. Om uit deze bevolkingsval te ontsnappen, moet het land zijn demografische ambities heroverwegen en aanpassen aan de economische realiteit.

Sinds Justin Trudeau aan de macht is, wordt het immigratiebeleid gedicteerd door de denktank “Century Initiative”. Zonder oog voor de gevolgen is het aantal immigranten de voorbije tien jaar verdubbeld.
Economen van de National Bank of Canada suggereren in een rapport dat Canada’s jaarlijkse bevolkingsgroei beperkt moet worden tot 300.000 à 500.000 mensen om de bevolkingsval te ontwijken.
De huidige snelle groei zorgt voor tekorten, vooral in huisvesting, waarbij slechts één woning wordt gebouwd per 4,2 werkende mensen is. Dat is ver onder het historische gemiddelde.

https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... 9800&ei=21

Dat zou hier ook kunnen gebeuren volgens mij als er nog veel binnenlaten?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jan 2024, 15:20

Hoe kijkt u naar de omvolkingstheorie? Denkt u ook, zoals veel partijgenoten, dat de Europese elite doelbewust migratie inzet om de bevolking te vervangen?

(wikt zijn woorden) “Ik weet dat die term vroeger door de nazi’s gebruikt werd. Maar ik ga daarom niet wegkijken van de realiteit. Dat is dus geen vieze theorie voor mij. Méér migratie staat wel degelijk bovenaan de agenda van de EU. Men wil 50 miljoen migranten tegen 2030. Dat komt voort uit het verlangen van de globalistische elite om het geboortetekort te compenseren, maar ook om onze cultuur en identiteit te vernietigen. De massale immigratie van de voorbije jaren is het bewijs dat men daar ook effectief op een industriële en blinde manier mee bezig is.”

Gerolf Annemans - De Zondag 14/01/2024

Als het zo is zoals hij zegt dan zou het niet kunnen gebeuren maar gaat het gebeuren als het al niet aan het gebeuren is. :roll:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 jan 2024, 15:30


Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 jan 2024, 15:41

Ik ben maar een simpele van geest en daarom
vraag ik of me er iemand kan uitleggen wat het
nut zou kunnen zijn van immigranten naar hier
te halen " om de vergrijzing op te vangen"
Daar snap ik dus geen bal van ... of is het
misschien zo dat die immigranten zelf
niet vergrijzen?
Dat er meer vergrijzing aankomt dat is
zeker; maar dat opvangen door meer
volk naar hier te halen?????

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jan 2024, 16:23

Ik kan daar geen antwoord op geven maar stel mij zelf altijd de vraag of ze het daar in Brussel zelf nog wel weten en een antwoord kunnen geven op het waarom.
Ze hebben zich wel degelijk mispakt met te denken dat dit een slechts tijdelijk probleem zou zijn gezien de uitspraak van Merkel: "Wir schaffen das" in 2015. We zijn nu 8(9) jaar verder en het wordt erger en erger.
Nu, de slinger is al veel te ver doorgeslagen en is dit probleem niet meer op te lossen, ook niet met slogans als arbeidskrachten, vergrijzing, klimaat.....enz, dit zijn de spreekwoordelijke emmers die men plaatst bij een lekkend dak maar het dak zelf niet wil herstellen.
En voor de politiek......het is een job als een ander en ook zij zullen op pensioen gaan en dan is het probleem voor de volgende die op zijn beurt met dezelfde slogans afkomt tot ook deze op pensioen kan. En zo zal het blijven duren tot het zaakje ontploft.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jan 2024, 16:28

Bedoeling is dat de immigranten komen werken en zo onze pensioenen betalen.
Natuurlijk zullen zij ook vergrijzen en op hun beurt op pensioen gaan, wie gaat dat dan betalen vraagt u? Nieuwe immigranten hé

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 jan 2024, 16:32

E.T. schreef:
17 jan 2024, 16:28
Bedoeling is dat de immigranten komen werken en zo onze pensioenen betalen.
Natuurlijk zullen zij ook vergrijzen en op hun beurt op pensioen gaan, wie gaat dat dan betalen vraagt u? Nieuwe immigranten hé

Mag ik het "Dweilen Met De Kraan Open " noemen?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jan 2024, 17:19

Je noemt het hoe je wil maar uiteindelijk zullen er niet veel meer "echte" witte Vlamingen overschieten ... "Omvolking" in de andere richting 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2024, 17:32

Paul Siemons schreef:
17 jan 2024, 15:41
Ik ben maar een simpele van geest en daarom vraag ik of me er iemand kan uitleggen wat het nut zou kunnen zijn van immigranten naar hier te halen " om de vergrijzing op te vangen" Daar snap ik dus geen bal van ... of is het misschien zo dat die immigranten zelf niet vergrijzen? Dat er meer vergrijzing aankomt dat is zeker; maar dat opvangen door meer volk naar hier te halen?????
In een ontwikkeld land zoals het onze heeft de overheid een heel grote behoefte aan geld om alle 'goede dingen' voor de bevolking op peil te houden: een wegennet - verlichting - gezondheidszorg (!) - werklozenbegeleiding en -steun - het onderwijs enz.

Dat kan alleen maar blijven duren als er voldoende bedrijven en voldoende individuele personen zijn die belastingen en soc. zekerheidsbijdragen leveren. Wanneer er weinig jonge mensen klaar staan om al die jobs in te nemen (wegens dalend geboortecijfer), dan zullen er na enkele jaren onvoldoende inkomsten zijn voor de staat.
Die kan dan een paar dingen doen: de belastingen nóg hoger opdrijven (en we staan al aan de top), de uitkeringen en alle uitgaven zoals onderwijs en gezondheid gaan beperken, of geld bijdrukken. Dat laatste kan niet meer aangezien we in de EU dat recht niet meer hebben. Zelfs al zou dat wel kunnen, dan was het geen oplossing, want het leidt naar inflatie.

Wanneer je geschikte mensen kunt importeren, dan kunnen zij een loon verdienen en belastingen betalen zodat wij - de senioren - ons pensioen kunnen blijven ontvangen en alle andere uitgaven van de staat kunnen blijven gebeuren.

Er moet goed overwogen worden hoeveel mensen je wil binnenhalen en welke kwaliteiten die moeten hebben. Je zou theoretisch minstens net zoveel nieuwe krachten moeten hebben als er tekort zijn nadat de natuurlijke aanvulling (jongeren) gebeurd is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 jan 2024, 18:15

Wil., ik begrijp je redenering en ook
die van de politiekers maar dat neemt niet weg
dat het probleem zo niet "opgelost" wordt...
integendeel ; men schuift het voor zich uit
en het wordt alsmaar groter want de immigranten
vergrijzen ook !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2024, 19:11

Het is de bedoeling om de bevolkingspiramide van China (links) te doen evolueren naar het beeld rechts.


Afbeelding

In dat rechtse beeld heb je een basis die even breed blijft en die er kan voor zorgen dat de bovenste lagen (oudste bevolking) kan voorzien worden van geneeskunde, onderwijs enz.

Naargelang de onderste lagen verouderen, vallen er ook daaruit mensen weg door ziekte, ongevallen enz. Daardoor wordt de figuur een piramide en geen rechthoek.

De piramide blijft dan wat hij is, met dien verstande dat er onderaan altijd een even brede basis blijft.
In ideale omstandigheden zie je een rechthoekig blok onderaan (tot de pensioenleeftijd) en dan beginnen er bovenaan mensen weg te vallen. In de figuur rechts is dat wegvallen al begonnen op actieve leeftijd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 jan 2024, 20:12

Vanaf maandag grote uitverkoop bij speelgoedketen Fun: “Te veel online concurrentie”
Fun is uitgespeeld. De speelgoedketen verkeert in zeer woelig financieel vaarwater. De directie zoekt een overnemer voor de 29 winkels van de verlieslatende keten. Maandag start een uitverkoop van de stock. “De keten bevindt zich op een moeilijke markt, met lage marges en veel online concurrentie”, zo klinkt het.


29 winkels met bijhorend personeel in de uitverkoop. Nog meer (jonge) arbeidsmigranten binnenlaten zodat de pensioenen betaalbaar blijven alhoewel de meeste arbeidsplaatsen, waar deze ingevoerde arbeidsmigranten nog een kans zouden hebben op werk, verdwijnen.
Hier en daar een witte merel tussen die al die zwarte (kleur van de mannetjesmerel :lol: ) merels zal het probleem zeker niet oplossen, alleen erger maken.
Hun geboortepeil zal wel op punt blijven en de onze ver overtreffen en wie dat allemaal zal mogen betalen? Wel dat zijn diegene die nu nog het geluk hebben een job te vinden zoals er waren in speelgoedketen Fun. Toch blijft men arbeidskrachten importeren voor jobs die verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Dus meer belastingen.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

18 jan 2024, 15:52

Ik vind asielzoekers een veel groter probleem dan immigranten. Die zijn hier en brengen niets op maar profiteren enkel maar. Ze krijgen alles en nog zijn ze niet tevreden. Als wij een tandarts nodig hebben dan kunnen we weken of maanden wachten. In een asielcentrum komt een mobiele tandarts. Ze hebben ook gratis openbaar vervoer en als ze dan toch zwart rijden (het zal een hobby zijn) dan eisen ze nog dat hun boete betaald wordt. Ook hygiëne kennen ze niet het gebeurt meermaals dat ze hun behoefte in een gang doen. En daar kunnen wij allemaal voor betalen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

18 jan 2024, 16:54

Odulleke schreef:
18 jan 2024, 15:52
Ik vind asielzoekers een veel groter probleem dan immigranten. Die zijn hier en brengen niets op maar profiteren enkel maar. Ze krijgen alles en nog zijn ze niet tevreden. Als wij een tandarts nodig hebben dan kunnen we weken of maanden wachten. In een asielcentrum komt een mobiele tandarts. Ze hebben ook gratis openbaar vervoer en als ze dan toch zwart rijden (het zal een hobby zijn) dan eisen ze nog dat hun boete betaald wordt. Ook hygiëne kennen ze niet het gebeurt meermaals dat ze hun behoefte in een gang doen. En daar kunnen wij allemaal voor betalen.

Je moet dit naar onze politieke partijen sturen
het is bekans kies tijd,
wie weet .........
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

18 jan 2024, 17:25

benq schreef:
18 jan 2024, 16:54
Odulleke schreef:
18 jan 2024, 15:52
Ik vind asielzoekers een veel groter probleem dan immigranten. Die zijn hier en brengen niets op maar profiteren enkel maar. Ze krijgen alles en nog zijn ze niet tevreden. Als wij een tandarts nodig hebben dan kunnen we weken of maanden wachten. In een asielcentrum komt een mobiele tandarts. Ze hebben ook gratis openbaar vervoer en als ze dan toch zwart rijden (het zal een hobby zijn) dan eisen ze nog dat hun boete betaald wordt. Ook hygiëne kennen ze niet het gebeurt meermaals dat ze hun behoefte in een gang doen. En daar kunnen wij allemaal voor betalen.

Je moet dit naar onze politieke partijen sturen
het is bekans kies tijd,
wie weet .........
Dat zou dan ook de eerste keer zijn dat de politiekers naar de burgers luisteren :)