parkeerkaart gehandicapten

Vragen/antwoorden betreffende voordelen voor senioren.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

06 dec 2023, 05:01

dat is duidelijk, bedankt !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 dec 2023, 07:52

Spijts helaas enkele giftige reacties...
Op de parking waar ik de gehandicapte ging ophalen maakte een politieagent geen misbaar.
Ik had in de koffer een opplooibare rolstoel liggen en vouwde die uit en nadien terug op.
Het zou lastig geweest zijn om heel die parking af te rijden.
En op de heel grote parking was nauwelijks plaats om tussen de auto's te geraken met een rolstoel!
De plaatsen voor gehandicapten waren trouwens beperkt, maar dicht bij de ingang.

Intussen is de gehandicapte persoon overleden
en werd de kaart terug gezonden aan de dienst die ze had uitgereikt

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 dec 2023, 09:04

benq schreef:
05 dec 2023, 15:43
Prima Vera schreef:
05 dec 2023, 08:54
''ik dacht altijd dat indien bv mijn dochter me met haar wagen komt halen wij overal mijn gehandicaptenkaart konden gebruiken maar blijkbaar is dat niet zo.
Jawel hé je mag wel met uw dochter meerijden en uw kaart gebruiken,
kan je niet lezen, zie link die ik geplaatst heb.

De kaart is persoonlijk: alleen jij mag ze gebruiken. Onderteken daarom zeker je kaart in het daarvoor voorziene vakje. Leg de kaart vooraan in het voertuig op het dashboard, zodat het symbool van de rolstoel en het unieke kaartnummer goed zichtbaar zijn. Als je in een andere wagen (mee)rijdt, moet je je parkeerkaart meenemen in het voertuig dat je op dat moment gebruikt. Het is niet mogelijk om meerdere kaarten aan te vragen voor dezelfde persoon.

https://handicap.belgium.be/nl/andere-hulp/parkeerkaart
Benq je moet goed quoten! Ik heb dat niet geschreven. Ik heb zelfs geen DOCHTER. Ik ben diegene die schreef dat een invalidekaart aan de eigenaar (dus de invalide) gelinkt is en niet aan de auto. Op zo'n invalidekaart staat geen autokentekenplaat. Trouwens het is mogelijk om nu in Antwerpen minstens 2 autokentekenplaten te linken bij het registreren.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

06 dec 2023, 12:19

Prima Vera schreef:
06 dec 2023, 09:04
benq schreef:
05 dec 2023, 15:43
Prima Vera schreef:
05 dec 2023, 08:54
''ik dacht altijd dat indien bv mijn dochter me met haar wagen komt halen wij overal mijn gehandicaptenkaart konden gebruiken maar blijkbaar is dat niet zo.
Jawel hé je mag wel met uw dochter meerijden en uw kaart gebruiken,
kan je niet lezen, zie link die ik geplaatst heb.

De kaart is persoonlijk: alleen jij mag ze gebruiken. Onderteken daarom zeker je kaart in het daarvoor voorziene vakje. Leg de kaart vooraan in het voertuig op het dashboard, zodat het symbool van de rolstoel en het unieke kaartnummer goed zichtbaar zijn. Als je in een andere wagen (mee)rijdt, moet je je parkeerkaart meenemen in het voertuig dat je op dat moment gebruikt. Het is niet mogelijk om meerdere kaarten aan te vragen voor dezelfde persoon.

https://handicap.belgium.be/nl/andere-hulp/parkeerkaart
Benq je moet goed quoten! Ik heb dat niet geschreven. Ik heb zelfs geen DOCHTER. Ik ben diegene die schreef dat een invalidekaart aan de eigenaar (dus de invalide) gelinkt is en niet aan de auto. Op zo'n invalidekaart staat geen autokentekenplaat. Trouwens het is mogelijk om nu in Antwerpen minstens 2 autokentekenplaten te linken bij het registreren.
Sorry....Sorry, soms ben ik te rap, mijn excuus, :oops:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 dec 2023, 14:26

Kan geen kwaad Benq, 't is recht gezet.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

12 dec 2023, 07:50

heb mijn nr plaat laten registreren (je mag er max 2 registreren) en mag nu overal in antwerpen (nationalestraat heeft speciale condities) gratis parkeren, op gehandicaptenplaats maar ook op niet gehandicaptenplaats. als ik met iemand meerijd mag die wagen zich evenwel enkel op plaatsen voorzien voor gehandicapten parkeren mits in jhet oog leggen van mijn kaart; nu mijn vraag : mag ik in mortsel bv ook gratis parkeren op gehandicaptenplaats waar betalend parkeren is bv op de statielei ? mag ik ook gratis parkeren op plaatsen voorzien voor niet-gehandicapten ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 dec 2023, 07:00

was gisterenavond 23.12 uitgenodigd in een restaurant aan de kaaien. ik dacht : geen parkeerprobleem want ik heb geregistreerde nummerplaat en gehandicaptenkaart en mag overal gratis parkeren. sinds 1.8 mogen enkel bewoners nog op straat parkeren dmv bewonerskaart ! de hele scheldekaai stond vol met geparkeerde auto's en er was geen enkele plaats vrij om 18u ! was verplicht om op betaalparking te gaan staan; hoe kan dat ??? toen we restaurant enkele uren later uitkwamen was er nog steeds nergens parkeerplaats op de kaaien, ik begrijp het niet....
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 dec 2023, 09:06

Veel volk in Antwerpen hé! Zo simpel is dat, wat valt daar niet aan te begrijpen?

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 dec 2023, 09:22

niet te begrijpen ? dat er ondanks parkeerverbod geen parkeerplaatsen zijn in de oude stad !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 dec 2023, 11:30

vagelis schreef:
24 dec 2023, 09:22
niet te begrijpen ? dat er ondanks parkeerverbod geen parkeerplaatsen zijn in de oude stad !
Jij was niet alleen in de stad. 't Was zaterdagavond één van de drukste momenten. Je was dan beter naar alle nummerplaten gaan kijken, belgische? Nederlandse? Dan had je mss meer geweten. En je had plaats in de parking, dus geen probleem toch? Als je kan gaan eten met vrienden kan die parking er toch ook wel af dacht ik, niet? Jij bent ook niet de enige invalide in stad hé!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 dec 2023, 11:36

En waarom is er plaats in de parkeertorens?
Omdat de inwoners nu wel in hun eigen straat kunnen parkeren!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 dec 2023, 13:16

Ook hier hoor je alweer de trend 'ik' 'ik' en 'ik'.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

24 dec 2023, 13:56

ik vraag me gewoon af hoe ze het parkeerverbod omzeilen da's al ! al de andere commentaar mag je achterwege laten, gewoon simpele vraag
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 dec 2023, 15:05

Het is ook niet echt een parkeerVERBOD ... als ze je betrappen krijg je gewoon een (parkeer)boete. Onrechtmatig parkeren op een gehandicapte plaats, voor een garagepoort, op het fiets- en voetpad of tramsporen is wel een overtreding en daar krijg een PV voor.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 jan 2024, 16:22

Wat Antwerpen specifiek geldt is dat je om ook buiten de 'voorbehouden parkeerplaatsen' te mogen parkeren met je gehandicaptenaart (in de binnenstad) je inderdaad dient geregistreerd te zijn met je auto. Wél kan je op voorhand doorgeven wanneer je desgevallend met een andere wagen zou komen. (Doch hoelang op voorhand weet ik niet juist...)
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...