Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 apr 2024, 16:49

door frits1955 » 37 minuten geleden

Het kan toch alleen maar 'ten goede komen' van Israël als ze deze oorlogsmisdaad kunnen linken aan Hamas.
Helemaal geen grap en ik zal het even verduidelijken:

Waarom wil de VS de vraag naar dat onafhankelijk onderzoek van de VN niet steunen? Is het misschien toch zo dat Israël zich wel degelijk schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden en zij (VS) niet willen dat dit in de openbaarheid komt?
De VS verwerpen de oproepen van de VN voor een onafhankelijk onderzoek naar een massagraf met meer dan 300 Palestijnse lichamen dat in Gaza is gevonden.
Als ik recht in mijn schoenen sta dan zou ik zelfs de vraag om dit onafhankelijk onderzoek toejuichen, volledig steunen of zelfs eisen. Een onderzoek dat Hamas kan aanduiden als verantwoordelijke is in het voordeel van Israël.
Het is in deze context dat je dit moet lezen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 17:11

Dicksy - hoe waarschijnlijk lijkt het U dat Hamas hun eigen mensen, hun eigen familie, vaders, moeders, vrienden ...gaat vermoorden met geboeide handen en ontdaan van hun kleren?
.
Als ik recht in mijn schoenen sta dan zou ik zelfs de vraag om dit onafhankelijk onderzoek toejuichen, volledig steunen of zelfs eisen. Een onderzoek dat Hamas kan aanduiden als verantwoordelijke is in het voordeel van Israël.
Het probleem is dat ze helemaal niet recht in hun schoenen staan. Een onafhankelijk onderzoek zou allicht duidelijk maken dat de Israëlische troepen schuldig zijn - ze hebben zich al op grote schaal schuldig gemaakt aan willekeurige moordpartijen en folteringen. Israël noch hun Amerikaanse beschermheer zitten te wachten op zo'n onthulling. Dus wil de VS de moordenaar zijn eigen moorden laten onderzoeken...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 17:17

Ja, in het Frans graag.
Geen probleem :wink: , Socrates

Des informations inquiétantes continuent d’émerger sur des fosses communes à Gaza dans lesquelles des victimes palestiniennes auraient été retrouvées nues avec les mains liées, suscitant de nouvelles inquiétudes quant à de possibles crimes de guerre dans le contexte des frappes aériennes israéliennes en cours, a déclaré mardi le Haut-Commissariat des Nations Unies aux droits de l’homme (HCDH).
Ce développement fait suite à la récupération de centaines de corps « profondément enfouis dans le sol et recouverts de déchets » au cours du week-end à l’hôpital Nasser de Khan Younis, dans le centre de Gaza, et à l’hôpital Al-Shifa de la ville de Gaza, dans le nord du pays. Au total, 283 corps ont été retrouvés à l’hôpital Nasser, dont 42 ont été identifiés.

« Parmi les personnes décédées se trouvaient des personnes âgées, des femmes et des blessés, tandis que d’autres ont été retrouvés attachés avec les mains... attachés et dépouillés de leurs vêtements », a déclaré Ravina Shamdasani, porte-parole du Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l’homme.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 apr 2024, 17:19

Hoe waarschijnlijk lijkt het U dat Hamas hun eigen mensen, hun eigen familie, vaders, moeders, vrienden ...gaat vermoorden met geboeide handen en ontdaan van hun kleren
Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden. Niet alle Palistijnen zijn vrienden van de terreurbeweging ... wie nu voor is ...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 17:25

Israël kan Hamas niet echt elimineren. Het is een argument dat vaak herhaald wordt, maar het is volledig naast de kwestie. Voor Israël is het ware doel van de oorlog: Gaza en de Westelijke Jordaanoever annexeren, een Groot Israël, van de rivier tot aan de zee. Tot die tijd moet Israël zien vol te houden dat Hamas een bedreiging blijft, ter rechtvaardiging van de aangehouden militaire interventie.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 apr 2024, 17:28

Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden. Niet alle Palistijnen zijn vrienden van de terreurbeweging ..
Jij weet blijkbaar meer. Kan je hier voorbeelden geven van Hamas dat de voorbije weken of maanden Palestijnen op grote schaal heeft vermoord?
Wie heeft die ziekenhuizen en zowat heel Gaza tot gort geschoten? Wie heeft voortdurend het internet etc. afgesloten tijdens Israëlische acties omdat geen beelden uit Gaza naar de buitenwereld zouden lekken? Hamas?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 apr 2024, 17:42

Ik schreef onschuldigen jij maakt daar Palestijnen van ...

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 apr 2024, 19:45

frits1955 schreef:
29 apr 2024, 17:17
Ja, in het Frans graag.
Geen probleem :wink: , Socrates

Des informations inquiétantes continuent d’émerger sur des fosses communes à Gaza dans lesquelles des victimes palestiniennes auraient été retrouvées nues avec les mains liées, suscitant de nouvelles inquiétudes quant à de possibles crimes de guerre dans le contexte des frappes aériennes israéliennes en cours, a déclaré mardi le Haut-Commissariat des Nations Unies aux droits de l’homme (HCDH).
Ce développement fait suite à la récupération de centaines de corps « profondément enfouis dans le sol et recouverts de déchets » au cours du week-end à l’hôpital Nasser de Khan Younis, dans le centre de Gaza, et à l’hôpital Al-Shifa de la ville de Gaza, dans le nord du pays. Au total, 283 corps ont été retrouvés à l’hôpital Nasser, dont 42 ont été identifiés.

« Parmi les personnes décédées se trouvaient des personnes âgées, des femmes et des blessés, tandis que d’autres ont été retrouvés attachés avec les mains... attachés et dépouillés de leurs vêtements », a déclaré Ravina Shamdasani, porte-parole du Haut-Commissariat des Nations unies aux droits de l’homme.
Lijkt me keurig vertaald, niet door Google, wellicht door echte mensen.Proficiat
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 apr 2024, 21:07

frits1955 schreef:
29 apr 2024, 17:28
Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden. Niet alle Palistijnen zijn vrienden van de terreurbeweging ..
Jij weet blijkbaar meer. Kan je hier voorbeelden geven van Hamas dat de voorbije weken of maanden Palestijnen op grote schaal heeft vermoord?
Da's eigenaardig dat je dat niet weet? Ik heb op 11 november een link geplaatst naar een filmpje waarin je ziet dat onschuldige (?) Palestijnen met witte vlaggen zwaaien en de bedoeling hebben om weg te geraken, maar Hamas wil hen als schild gebruiken en schiet met scherp op hen.

Of het 'massaal' veel doden heeft opgeleverd, dát kan ik niet met zekerheid bevestigen. Doch ook een paar doden is al voldoende om de geestesgesteldheid van deze vrolijke strijders van Allah te typeren. Nu ja, volgens mij toch.

Elk volk zijn eigen waarden en zeden, nietwaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 mei 2024, 10:56

Op woensdag 17 januari blies het Israëlische leger de Al-Israa Universiteit in het zuiden van Gaza stad op. De video van de vernietiging van de campus veroorzaakte internationale verontwaardiging. De universiteit zelf vormde nochtans geen directe bedreiging. De gebouwen van de universiteit zouden tot dan toe vooral gediend hebben als uitvalsbasis van het Israëlische leger.
Inmiddels zijn alle universiteitscampussen in de Gazastrook nu permanent beschadigd of zelfs helemaal vernietigd. Er is geen enkele vorm van onderwijs meer is in Gaza en meer dan 600.000 studenten en leerlingen, waarvan 90.000 universiteitsstudenten, kunnen niet meer naar school.
In drie maanden tijd werden honderden academici en onderwijzers vermoord, onder wie minstens 94 universiteitsdocenten. Naast het ongekende aantal vermoorde journalisten lijkt het Israëlische leger volgens sommige deskundigen ook doelbewust te mikken op vooraanstaande intellectuelen in Gaza.
Niet alleen het hoger onderwijs is het slachtoffer van Israëls nietsontziende militaire campagne, maar ook Gaza’s onderwijssysteem in zijn geheel en de bredere kennissector in het algemeen. Het Israëlische leger vernietigde Gaza’s belangrijkste bibliotheken, samen met vele andere boekenwinkels, uitgeverijen en honderden andere kennisinstellingen. Op 29 december rapporteerden de Verenigde Naties dat 352 scholen in Gaza waren beschadigd, meer dan 70 procent van de onderwijsinfrastructuur in Gaza.
De huidige militaire campagne is daarom eveneens een directe aanslag op het werk, geheugen en geschiedenis van het Palestijnse volk. De Amerikaanse Middle East Studies Association (MESA), het grootste academische netwerk van regio-experten, klaagde deze oorlogsmisdaden en daden van “etnische zuivering” aan in een open brief gericht aan de Israëlische eerste minister Netanyahu en verschillende van zijn ministers. (De Morgen 1/2/2024)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

01 mei 2024, 11:00

Ik schreef onschuldigen jij maakt daar Palestijnen van ...
Beetje consequent zijn he E.T. Je verwijst zelf naar de Palestijnen. Kijk - dit schreef je: "Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden. Niet alle Palistijnen zijn vrienden van de terreurbeweging .."

In Uw reactie kan "onschuldigen" enkel verwijzen naar Palestijnen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 mei 2024, 11:15

Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden.
Dit gaat dus over die terreuraanval.
7 oktober weet je wel.

Iemand vroeg zich af of Hamas Palestijnen zou doden ...
Niet alle Palistijnen zijn vrienden van de terreurbeweging .."
Wat ik bedoel :als je onschuldige kan vermoorden waarom je vijanden (lees niet vrienden) dan niet?

Sorry als je dat niet begrijpt ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2024, 11:21

Voormalig Mossad-directeur Yossi Cohen zei in een interview op Keshet 12 TV (Israël) dat een deel van Israëls nationale strategie het faciliteren van een normaal burgerleven in de Gazastrook was. Het land maakte afspraken met Qatar om dit te bewerkstelligen. Daarbij hoorde het overmaken van geld naar Hamas, met als doel belangrijke civiele sectoren van de economie te ondersteunen.

Cohen verklaarde dat dit in de Gazastrook een vergissing was, aangezien Hamas het geld uiteindelijk gebruikte voor tunnels, voor wapens, voor training en voor de uitvoering van de aanval op 7 oktober 2023.


Die kerels van Hamas hebben het één en het ander op hun geweten. De duizenden Palestijnse doden zijn daarbij de hoofdmoot. De vernieling van de infrastructuur staat eveneens op hun conto.

En dan te bedenken dat om dit te voorkomen, ze enkel de gijzelaars moesten vrijlaten en zichzelf overgeven aan het IDF. Maar ja, we kennen hun visie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 mei 2024, 11:38

frits1955 schreef:
29 apr 2024, 17:28
Het moet toch ook u duidelijk zijn dat Hamas daar geen probleem mee heeft om onschuldigen te vermoorden.
Jij weet blijkbaar meer. Kan je hier voorbeelden geven van Hamas dat de voorbije weken of maanden Palestijnen op grote schaal heeft vermoord?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

02 mei 2024, 17:56

Niet reageren voor je alles gelezen hebt :oops: