TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

05 nov 2025, 19:37

De raaskallende gek in het Witte Huis kan weer schuimbekkend van leer trekken op zijn Fox News en zijn Truth Social ...
Komt helemaal goed 🤡🤡🤡

Wil.

10 nov 2025, 17:06

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

11 nov 2025, 12:34

"Het kan verkeren zei eens een wijs iemand:
Trump haalt de zware wapens tevoorschijn voor het historische bezoek van de Syrische leider

Vorige week was Sharaa een door de VS als terrorist aangemerkte terrorist. Vandaag zit hij in het Witte Huis.
De Syrische president Ahmed al-Sharaa ontmoette maandag bijna twee uur lang president Donald Trump in de Oval Office. Het was het eerste bezoek ooit van een Syrische leider aan het Witte Huis.

https://responsiblestatecraft.org/trump-al-sharaa/
Dit is de man (leider van Jabhat al-Nusra, tak van Al-Quada) voor wie tot een paar maanden geleden nog een beloning van 10 miljoen dollar werd uitgeloofd door de FBI voor wie hem kon arresteren of gevangen nemen.
Al-Qaida was de vermeende grootste boeman van de VS – de organisatie die verantwoordelijk was voor 9/11, een gebeurtenis waarvan de mythologische betekenis die van de Holocaust evenaart.

Wat Osama Bin Laden niet lukte is nu wel gelukt door Trump. Hij haalt de grootste vijand van de VS (Al-Quada) binnen in het Witte Huis en de VS in zijn geheel. Dus inderdaad: het kan verkeren zei eens een wijs iemand. :roll:

Wil.

24 nov 2025, 12:26

Hoe goed doet Trump zijn job volgens de Amerikanen die bevraagd werden?

- zwart = zijn job als President
- blauw = hoe goed pakt hij de economie en de jobs aan
- rood = hoe goed houdt hij de inflatie in toom?

image.png
image.png (163.02 KiB) 217 keer bekeken

Wil.

26 nov 2025, 11:03

Dit is misschien niet de fout van Trump, maar het zal hem toch mee in de schoenen worden geschoven: het aantal jonge mensen dat 4 jaar gestudeerd heeft na het middelbaar, bedraagt nu meer dan 25%.

image.png

Wil.

26 nov 2025, 11:07

Er is sinds 2003 geen enkele oktobermaand geweest met zoveel ontslagen werknemers als dit jaar.

image.png
image.png (159.43 KiB) 184 keer bekeken

Wil.

02 dec 2025, 17:32

De tariffs die Trump heeft opgelegd, brengen wel wat zaad in het bakje: in oktober ging het over $31 miljard. Dat is wel wat.

'Omdat het geld zo binnenstroomt' , heeft Trump beloofd dat hij aan iedereen een cadeau gaat geven onder vorm van een cheque voor $2.000 per persoon die in 2026 zou uitbetaald worden. Mooi vooruitzicht.

Probleem: uit de begrotingsverklaring van oktober bleek ook dat de overheid die maand een tekort van 284 miljard dollar had. Er zijn 9 maanden tariff-overschot nodig om de put van die ene maand te delgen.

sibarita

03 dec 2025, 23:35

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850