TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

24 jan 2026, 10:29

Heeft Rutte bevoegdheid over economische zaken?

Heeft Rutte de bevoegdheid om de grenzen van een land te wijzigen?

Heeft Rutte de bevoegdheid om grondgebied over te hevelen naar een ander land?

Ik zit daarom helemaal niet te wachten tot Rutte iets komt verklaren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

24 jan 2026, 11:59

Toen Trump merkte dat de beurzen weer zenuwachtig reageerden was de kwestie Groenland plots geen topprioriteit meer. Hij bralde dan weer iets " dat alles geregeld was" en bolde het af. Rutte wist dan te vertellen dat er niks geregeld was maar dat de gesprekken positief verlopen waren.
De Vs hebben al het recht om op Groenland militaire compounds te plaatsen en hebben ook al het recht om bepaalde grondstoffen te ontginnen- in overleg met de Groenlandse autoriteiten. Maar gezien de uitermate barre omstandigheden op Groenland zal dat allemaal nog niet voor morgen zijn.

voorn

24 jan 2026, 17:28

Trump post een foto van hem op Groenland :lol: :lol: :lol: met een pinguin
https://www.hbvl.be/buitenland/omarm-de ... 45237.html

voorn

26 jan 2026, 10:24

Het Trumpbeleid glijdt meer en meer af naar een facisctische dictatuur.
Met gelijkenis met de jodenvervolging.
Het ontkennen met allerlei leugens in verband met de dood van een Amerikaan bij de betogingen.
Het is ongezien dat de minister van veiligheid niet wil reageren op haar uitspraken na de verschilde beelden van de feiten.
We gleiden af naar nog zwaarder protest zelfs burgeroorlog; want deze bende gekken op ale gebied moet gestopt worden.

frits1955

26 jan 2026, 11:43

Het Trumpbeleid glijdt meer en meer af naar een facisctische dictatuur
Dat klopt. Amerikaanse burgers worden in de straten van Amerikaanse steden geëxecuteerd door Trumps persoonlijke ICE milities - de gelijkenis met de Duitse SA van de jaren '30 is treffend. Men moet goed begrijpen dat het niet om reguliere agenten of politie gaat. Het gaat om nauwelijks getraind schorem dat gelokt wordt met tekenpremies van 50.000 dollar, dikke vergoedingen en zwaarbewapend anoniem kan rondlopen met mondmaskers en zonnebrillen. Een aantal bestormers van het Capitool heeft bv. getekend bij ICE. Ze zouden volgens de MAGA ideologie criminele migranten moeten oppakken maar in werkelijkheid bedraagt dat maar 5% van het totaal aantal met geweld opgepakte burgers - een andere huidskleur is voldoende om gedeporteerd te worden. Na elke gewelddaad - die massaal met beelden gedeeld worden door verontwaardigde burgers - liegt de Amerikaanse regering over de ware toedracht van de executies en negeert wat iedereen kan zien op die beelden. Het is wachten tot burgers het recht in eigen hand nemen en ICE leden zelf het slachtoffer zullen worden.
Het ligt er redelijk dik op dat op dat ogenblik een soort "staat van beleg" zal afgekondigd worden en zo kan Trump de midterm verkiezingen opschorten en is de VS volledig afgegleden tot een autoritaire, fascistische staat. En dat ziet er zo uit...De Amerikaanse burger die rechts met 10 schoten werd afgemaakt was verpleger in een instelling voor oorlogsveteranen en heeft in zijn rechterhand een smartphone. Hij probeerde 2 vrouwen te beschermen die met bruut geweld van ICE figuren geconfronteerd werden.

Afbeelding

tokkio

27 jan 2026, 15:33

Geef iemand de macht, en men herkent zijn karakter,en het zijn de slechte karakters die de macht krijgen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

27 jan 2026, 17:01

Er is nog altijd een verschil tussen een dictatuur van een normaal leider en die van een labiel persoon
Erdogan zal geen wereldoorlog beginnen Trump weet men niet.

Wil.

27 jan 2026, 17:22

Allé, Voorn, hij heeft al 8 oorlogen gestopt :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

Gisteren, 08:48

Het is gebeurd door al zijn fratsen.
Men vertrouwt het regeringsbeleid niet meer de dollar zakt naar een dieptepunt

werewoef

Gisteren, 21:41

Obama heeft eens gezegd dat er steeds drie boeken op zijn nachttafel lagen ; te weten de Bijbel, de Koran en de Bhagavad Gita . Zou het kunnen dat Trump gaat slapen met ' Mein Kampf ' onder zijn oorkussen ... :? :? :?

werewoef
AMEN en AUM

boeffer

Gisteren, 21:56

Nu weet ge wat van't kaske naar de muur is, de regering verdraait het steeds ten gunste voor hun.
De sociale kas geraakt leeg met niet ingeschrevenen. Die zullen normaal toch al wat aangetekende brieven gehad hebben, uw visum is weldra verlopen.
Iedereen blijft, iedereen doet dat zo. Wie of wat beschermt ze als ze blijven?-Ieder die hun een job/geld bezorgd?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk