TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Passant

Gisteren, 16:16

www.hln.be
Iraanse militaire bron belooft “nieuwe verrassingen” komende dagen
Trump: “Er komt zeer ingrijpende regimewissel in Iran”

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat er "een zeer ingrijpende regimewissel" op komst is in Iran. Hoe het nieuwe regime eruit zal zien, kon of wilde hij niet zeggen, maar hij sloot een "gezamenlijk leiderschap" niet uit. Evenzo over de cruciale Straat van Hormuz. "Die zal gecontroleerd worden door mij en de ayatollah samen, wie de ayatollah ook zal zijn”, zei hij.

Trump kwam ook terug op de gesprekken die bezig zouden zijn tussen de VS en Iran en die door het regime in Iran ontkend worden. Volgens Trump kwamen die er op vraag van Iran. "Zij hebben mij gebeld, ik hen niet", klonk het.

Trump zei dat er gepraat wordt met "een hooggeplaatst persoon” binnen het Iraanse regime, maar wilde niet zeggen met wie precies. "We praten met een man die volgens mij het meest gerespecteerd en de leider is", aldus Trump. "Het is een beetje moeilijk, want we hebben iedereen weggevaagd.”

Het gaat daarbij niet om de nieuwe opperste leider, Mojtaba Khamenei. “We hebben niets van hem gehoord. Af en toe zie je wel een verklaring verschijnen, maar we weten niet eens of hij nog leeft. Ik beschouw hem niet als de leider”, voegde hij eraan toe.

Vandaag zouden er telefoongesprekken volgen, waarna er "heel, heel binnenkort" een ontmoeting in persoon zou plaatsvinden.

Volgens Trump hebben de VS en Iran al vijftien punten van overeenstemming bereikt. Hij noemde er één: dat de Iraniërs beloofd hebben geen kernwapens te bezitten. Hij voegde eraan toe dat de VS alle verrijkt uranium uit Iran zullen weghalen.

Voor mij niet gelaten een regimewissel.

Wat er van zal in huis komen ? Benieuwd wel, dat is een heel pak ...
Wat Iran zegt lijkt niet hetzelfde te zijn. Trump blijft erbij dat er gesprekken gaande zijn met Iran en zegt dat Iraanse staatstelevisie gewoon niet op de hoogte is

frits1955

Gisteren, 17:04

[quote"We praten met een man die volgens mij het meest gerespecteerd en de leider is",][/quote]

De voorzitter van het Iraanse parlement: Mohammad Ghalibaf - dat zijn de geruchten.
Dat Iran in alle talen ontkent is ook niet verwonderlijk want ze willen geen zwakte vertonen - dat zou het Iraanse volk wel weer eens kunnen aanzetten tot openbare protesten tegen het Iraanse regime.
Laat ons het beste verhopen en dat deze waanzin stopt.

twistenopdemaan

Gisteren, 20:19

image.png
Met deze Iraanse drietrapsraket met reikwijdte van 12000 km ligt Washington dc binnen bereik
Spinnst du oder was

boeffer

Gisteren, 22:56

Film met die gast (James Stewart) die floot, iemand kwam kijken......Dit zal ook zoiets zijn, telefoontjes over en't weer zodat ze je kunnen peilen en knallen maar.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

Vandaag, 11:52

Trumps oorlog is een probleem voor Europa.
Onze afhankelijkheid is op brute wijze aan het licht gekomen.

"De dollar is onze munteenheid, maar het is jullie probleem," zei John Connally, Nixons minister van Financiën, ooit tegen de Europeanen. Dat was in 1971, en die opmerking herinnert ons eraan dat de afhankelijkheid van Europa van de VS al lang teruggaat. Destijds stortte het op de dollar gebaseerde mondiale monetaire systeem in, waardoor de Europeanen werden blootgesteld aan een mate van wisselkoersvolatiliteit die ze nog niet eerder hadden meegemaakt. Dus wanneer Europeanen vandaag de dag zeggen: "Dit is niet onze oorlog," zou Donald Trump wel eens kunnen antwoorden: "Het is mijn oorlog, maar jullie probleem." Europa is in alle opzichten een zwakke afhankelijkheid van de VS geworden: militair, financieel en technologisch.
https://unherd.com/2026/03/trumps-war-i ... s-problem/

frits1955

Vandaag, 14:04

Tijd dus om de petrodollar los te laten en olie/gas in yuan te betalen. Dan raak je de VS waar het echt zeer doet. Overigens laat Iran tankers door waarvan de lading in yuan betaald werd.

Dicksy

Vandaag, 14:35

door frits1955 » 15 minuten geleden

Tijd dus om de petrodollar los te laten en olie/gas in yuan te betalen. Dan raak je de VS waar het echt zeer doet. Overigens laat Iran tankers door waarvan de lading in yuan betaald werd.
De America first, later Make America great again (Ronald Reagan), doctrine is altijd onderdeel geweest van de Amerikaanse buitenlandpolitiek. Eender wie er President was van de VS, Democraat of Republikein en dit zelfs ten koste van Europa, een wingewest voor de VS.
Waar de ene president (Obama of Biden en voorgangers) spreekt over "partnerschap" en "gedeelde waarden", hanteert de andere (zoals Trump) de taal van de "deal" en directe dreigementen maar het doel was altijd hetzelfde: Amerikaanse dominantie.

Wil.

Vandaag, 15:13

De voormalige Nato Generaal Sir Richard Shirreff, hoofd van de allied forces Europe, ziet maar twee uitwegen voor Trump:

1. ofwel een massief groot landleger aan land brengen in Iran om op te marcheren naar Teheran en deze expeditie succesvol afronden,

2. ofwel doen alsof hij gewonnen heeft en het afbollen met de staart tussen de benen.

Beide scenario's zijn uiterst slecht voor de republikeinen en dus voor de macht van Trump in de mid-term verkiezingen.

De gewone Amerikaan ziet maar naar één barometer: de prijs van de benzine aan de pomp en die gaat voor hen de verkeerde kant uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan

Vandaag, 15:17

image.png
image.png (828.68 KiB) 33 keer bekeken
Iran wil met viertrapsraketten pionier- religieuzen naar de maan sturen om hun geloof te verspreiden bij de toekomstige kolonisatie van de maan
Spinnst du oder was

frits1955

Vandaag, 15:32

ofwel een massief groot landleger aan land brengen in Iran om op te marcheren naar Teheran en deze expeditie succesvol afronden
Daar zal veel volk komen naar kijken - Iran kan 150.000 tot 200.000 manschappen van de Revolutionare Garde op de been brengen en 1 miljoen gewapende strijders van de Basijmilitie. Iran is een enorm uitgestrekt land met 92 miljoen inwoners; militair gezien staan de diverse regio's op eigen benen met eigen bevelhebbers. Iran heeft zich tientallen jaren kunnen voorbereiden op deze aanval en heeft nu duidelijk de VS in de tang- Trump heeft zijn aangekondige aanval op de energiecentrales van Iran al snel afgeblazen toen Iran dreigde met de vernietiging van de ontziltingsinstallaties in de Golfregio - dat zou miljoenen mensen zonder drinkwater zetten en Israël is één van die landen.
Meest voor de hand liggende scenario : doen alsof hij gewonnen heeft en het afbollen met de staart tussen de benen.

twistenopdemaan

Vandaag, 16:40

image.png
Spinnst du oder was

Fred1950

34 minuten geleden

Wil. schreef:
Vandaag, 15:13
....
De gewone Amerikaan ziet maar naar één barometer: de prijs van de benzine aan de pomp en die gaat voor hen de verkeerde kant uit.
3. ofwel met de staart omhoog zoals bij een stokstaartje beweren dat "het doel werd bereikt" en de Israelis aan hun lot overlaten.

frits1955 schreef:
Vandaag, 14:04
Héhé , "leuk" :D Maar hoe weten de Iraniers dat er in Yuan betaald werd ?