Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

16 apr 2026, 11:48

Ik hang dat beeld niet op. Dat beeld werd opgehangen door de Israelische archieven.

E.T.

16 apr 2026, 14:18

TH, een wijs man schreef:

Hij had veel noten op z'n zang maar
het deuntje deugde niet.

twistenopdemaan

Vandaag, 15:58

Nu begint men al Christusbeelden stuk te slaan in Libanon
image.png
image.png (757.67 KiB) 91 keer bekeken
Christus dat was een verlichte blijf daar met uw pollen vanaf
Spinnst du oder was

frits1955

Vandaag, 16:08

"Men" - zeg maar de waarheid. Het Uitverkoren Volk vernielt niet alleen alle civiele infrastructuur maar ook kerken en christusbeelden. Spuwen op christenen is overigens ook een favoriete bezigheid van een deel van het Uitverkoren Volk.

voorn

Vandaag, 16:18

Ze zullen zoals Trump boos zijn op de uitlatingen van de paus.

frits1955

Vandaag, 16:25

Ze zullen zoals Trump boos zijn op de uitlatingen van de paus.
Dat heeft er totaal niets met te maken. Het heeft wel allemaal te maken met de onverdraagzaamheid van de orthodoxe joden - christenen aanvallen, kerken vernielen, mensen bespuwen...dagelijkse kost in Jeruzalem. Moet ik er bij vertellen dat meer dan 80% van de christenen in Israël ( en Libanon)van Arabische oorsprong zijn?

Passant

Vandaag, 16:58

frits1955 schreef:
Vandaag, 16:08
"Men" - zeg maar de waarheid. Het Uitverkoren Volk vernielt niet alleen alle civiele infrastructuur maar ook kerken en christusbeelden. Spuwen op christenen is overigens ook een favoriete bezigheid van een deel van het Uitverkoren Volk.
Hier zou ik toch wel vragen bij deze foto stellen ...
Is die echt ? Waar komt hij vandaan ? ( de bron) - deze vraag aan twistenopdemaan .
Het wordt hier voorgesteld dat een soldaat een Christusbeeld kapot slaat .
Een Israëlische soldaat ? - Het inzetbeeld van Netanyahu hier , wie plaatste dat ? Lijkt me niet helemaal een IDF soldaat. En orthodoxe Joden soldaat ??
Kan me vergissen, maar dit lijkt me eerder een beeld dat niet echt is, of althans niet in de context te plaatsen is zoals het hier wordt becommentarieerd...(over dat uitverkoren volk ,kerken vernielen - dit is trouwens ook niet in een kerk - etc...)
Laatst gewijzigd door Passant op 20 apr 2026, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

Vandaag, 17:04

The Israel Defense Forces confirmed the authenticity of a photo showing a soldier in southern Lebanon smashing a statue of Jesus with a sledgehammer (The Times of israel)

Dat had je toch ook zelf kunnen opzoeken niet?

Passant

Vandaag, 17:31

frits1955 schreef:
Vandaag, 17:04
The Israel Defense Forces confirmed the authenticity of a photo showing a soldier in southern Lebanon smashing a statue of Jesus with a sledgehammer (The Times of israel)

Dat had je toch ook zelf kunnen opzoeken niet?
Misschien ja, maar tegenwoordig redenen genoeg om foto's te betwijfelen op echtheid en al zeker in deze zaken. En het is ook geen reden om tot grote veralgemening over te gaan met " Het Uitverkoren Volk vernielt niet alleen alle civiele infrastructuur maar ook kerken en christusbeelden. Spuwen op christenen is overigens ook een favoriete bezigheid van een deel van het Uitverkoren Volk."

Trouwens vermeldt die Times of Israel hier ook dat het leger het 'incident' ernstig neemt en benadrukt dat het gedrag van de soldaat volledig in strijd is met de waarden die van zijn troepen worden verwacht," en de identiteit van de soldaat is bekend en gepaste maatregelen zal nemen.
Dat zal je wel afdoen als een leugen ...
Alleen kan je dat niet bewijzen dat het effectief ook is.
In een oorlog is niemand alleen maar 'proper ' ...
Laten we maar uitgaan dat het hier geenszins 'algemeen gedrag ' van Israëlische soldaten is.

frits1955

Vandaag, 18:04

En het is ook geen reden om tot grote veralgemening over te gaan
Dat is helemaal geen veralgemening- dat zijn gewoon feiten . in Gaza heeft het israëlische leger 70% van alle islamitische en christelijke gebedshuizen vernietigd waarvan sommigen als ziekenhuis gebruikt werden. Je kan dat allemaal opzoeken nietwaar. Overigens doen ze nu exact hetzelfde in het zuiden van Libanon - in dat land is zowat 30%-40% maronitisch christen.