Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

11 sep 2017, 00:23

Ok, kojak, welke van deze strekkingen van islam is de reguliere en welke de extreme? Jij schijnt expert te zijn?
wahabisme, salafisme, sjiisme met: zaidieten, ismaïlisme, assassijnen, druzen, jafari, alawieten, alevitisme - kharidjisme met: ibadieten - soennisme met onderverdelingen - koranisme - soefisme, ahmadi, kalam, shia etc......of andere afsplitsingen al dan niet vermengd met plaatselijke gebruiken en die als volksislam wordt genoemd? Vertel het eens...

kojak

11 sep 2017, 00:28

Moet jij nog niet in je bedje liggen ? :lol:
Eerlijk duurt het langst.
Ice

11 sep 2017, 01:02

Het is nog wat vroeg en ik ben vrij te doen wát ik wil want ik leef niet onder sharia...nog niet tenminste als oikofoben eindelijk en op tijd hun oogkleppen afzetten, anders zou dat weleens de toekomst voor onze kleinkinderen kunnen worden.

Dus lézen, oikofoobje, zodat je weet waarover je het hebt:
Cairo Declaration on Human Rights in Islam.
En misschien kun je nog pogen truukjes af te kijken zoals deze:
De meeste islamitische landen passen trouwens deze truc toe in hun wetgeving.
Zij hebben een grondwet die ongeveer gelijk is aan die van de meeste Westerse landen.
Daar voegen ze als nota bij dat alle wetten ondergeschikt zijn aan de Shariah.
Daarmee annuleren zij heel veel van de vrijheden die in de grondwet voorzien zijn en geven zij toch naar buiten uit een “gematigd” imago omdat weinig mensen zich iets concreets kunnen voorstellen van hetgeen de Shariah inhoudt.
Linkiewinkies en oikofoben zullen dankbaar zijn voor deze truc, of ze verf pakken bij de normale mens is een ander paar mouwen, wij hebben immers geen IQ/genenbeschadiging van eeuwenlange, gedwongen inteelt door islam .....de politiek kent deze truc ook reeds want als je bij de hond slaapt..... Bij hen heet dat dan 'voorwaarden' die ze toevoegen aan wetten om vooral autochtonen te kunnen uitsluiten en 'uitzonderingen' om migranten en vooral mohammedanen te pamperen en bevoordelen...

Ben je trouwens al begonnen aan je lijstje van reguliere en extreme strekkingen van islam? Zal nachtwerk worden... :twisted:

kojak

11 sep 2017, 01:19

Ice schreef:Het is nog wat vroeg en ik ben vrij te doen wát ik wil want ik leef niet onder sharia...
Vergeet dan wel niet op tijd uw pillekes te nemen, want je bent ze daarstraks vergeten denk ik. Afbeelding Afbeelding
Enne, welke Sharia, want er zijn er zoveel ?
Eerlijk duurt het langst.
Gast

11 sep 2017, 09:18

Geen nood mensen ! Bart De Wever is voor 't ogenblik in Marocco alle moslims aan 't bekeren tot Antwerpse sinterklazen :) ( met of zonder bottinekes ).

jure

11 sep 2017, 09:39

kojak schreef:
Ice schreef:Het is nog wat vroeg en ik ben vrij te doen wát ik wil want ik leef niet onder sharia...
Vergeet dan wel niet op tijd uw pillekes te nemen, want je bent ze daarstraks vergeten denk ik. Afbeelding Afbeelding
Eén vraag slechts :

Zou jij willen leven als die mensen in landen waar de islam of de liever de soenna , waarvan de sharia afstamt, de grondwet uitmaakt ?

Het gevaar zit in het feit dat binnen afzienbare tijd meer dan 60% van de westerse bevolking moslim is - geworden.
En dat daarna de Imans of Ayatollahs het geweer van schouder veranderen en van onze cultuur geen kiezel meer overlaten.

Ooit, ja ooit zal het gros van de moslims wel beseffen dat ook hun religie ( wie zei dat ook weer? ) opium voor het volk is. En dan zo willen leven als wij nu. Maar kan het dan nog?
Laatst gewijzigd door jure op 11 sep 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
Gast

11 sep 2017, 09:39

Geen nood mensen ! Bart De Wever is voor 't ogenblik in Marocco alle moslims aan 't bekeren tot Antwerpse sinterklazen
Pas maar op dat hij borgerokko niet verkoopt daar in Marokko. Kunnen ze het volledig uitgraven hier en naar ginder sturen, opgeruimd staat netjes. :roll:
Ice

11 sep 2017, 09:55

kojak schreef:
Nog nooit pilletjes nodig gehad.
Vertel jij eerst eens welke strekking van de islam en de reguliere of de extreme? Jij kent ze allemaal zo goed, toch? Misschien heb je dan ook de regeltjes van die bepaalde sharia? :twisted:
Gast

11 sep 2017, 09:55

jure schreef:
Ooit, ja ooit zal het gros van de moslims wel beseffen dat ook hun religie ( wie zei dat ook weer? ) opium voor het volk is. En dan zo willen leven als wij nu. Maar kan het dan nog?
Stalin zei dat ( of was heet Lenin ) , maar dan niet alleen voor de islam maar voor alle godsdiensten :)

jure

11 sep 2017, 09:57

The Spirit of Flanders schreef:
jure schreef:
Stalin zei dat ( of was heet Lenin ) , maar dan niet alleen voor de islam maar voor alle godsdiensten :)
Uiteraard voor ALLE godsdiensten. En volgens mij was het Marx.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Wil.

11 sep 2017, 10:25

kojak schreef:Wil, Iedereen die iets van heel het Islam gebeuren afweet, weet dit.
Jij beweert een kenner te zijn op dat gebied, wel je stelt me nu echt diep teleur.
Wat is er nu aan de hand in Indonesië ?
Spit dat uit, en je zal het antwoord daar oa vinden.
Je gaat nergens vinden dat ik van mezelf beweer een kenner te zijn. Evenmin ga je ergens vinden dat ik alle moslims als extreem bestempel. Nochtans schrijf jij dat wel allemaal. De foutieve veralgemeningen die je hier al een paar keer hebt rondgestrooid, duiden erop dat je niet helder en zuiver denkt.

Dat uit zich ook in de quote hierboven. Begrijpend lezen heette dat vroeger bij ons op school. Een kenner van de islam, Yahya Cholil Staquf, en een vertegenwoordiger van 50 miljoen moslims, zegt zelf: "Westerse politici moeten maar eens ophouden met te doen alsof terrorisme niets te doen heeft met de uitgangspunten van de islamideologie."
Zeg mij nu eens welk stukje van die zin voor jou zo moeilijk is? Die man spreekt over het terrorisme dat wereldwijd wordt gepleegd in naam van de islam. Die man kent de islamideologie. Die man zegt dat onze westerse politici niet moeten ontkennen dat er geen relatie is tussen die twee. Moeilijk? Neen, toch. Als je dat niet begrijpt, dan zit je een klas te hoog.

Je haat ten overstaan van heel de Moslim wereld is zo groot, dat je blind geworden bent voor de realiteit.
Alweer die foutieve veralgemeningen. Kijk een na wat Aristoteles daarover gezegd heeft voordat je opnieuw in dezelfde drol trapt.
Ik moet het er bij jou blijkbaar dagelijks inhameren: ik heb geen probleem met de miljoenen moslims die gewoon eerlijk hun brood proberen te verdienen en die dat op een normale manier doen. Ik heb wel een heel groot probleem met de islamideologie. Zie je het verschil? moslims vs. islamideologie? Herlees het nog eens: moslims vs. islamideologie.

Zo erg zelfs dat je het verschil niet meer kan zien tussen regulier en extreem.
Ik wil dat nu écht uit jouw mond horen. Er zijn hier nog lezers die dat wel eens zouden willen vernemen. Naast het handvol schrijvers zijn er immers heel wat mensen die gewoon volgen wat er wordt naar voor gebracht. Maar ik vermoed heel sterk dat er in je antwoord niets zal staan dat logisch begrijpbaar is. Verbaas ons maar eens, kojak. We hebben wel even de tijd.

Ik zal je een vertrekpunt geven: gisteren heb ik uitgelegd dat Mohammed de marteling en moord beval op Kinana, de joodse schatbewaarder van de gemeenschap. Je kon dat verhaal lezen in Wikipedia. Het origineel staat in de Sira van Ibn Ishaq, maar daar ga je voorlopig te veel moeite mee hebben. Dit staat in Wiki:
"Kenana al-Rabi, who had the custody of the treasure of Banu Nadir, was brought to the apostle who asked him about it. He denied that he knew where it was. A Jew came (Tabari says "was brought"), to the apostle and said that he had seen Kenana going round a certain ruin every morning early. When the apostle said to Kenana, "Do you know that if we find you have it, I shall kill you?" He said "Yes". The apostle gave orders that the ruin was to be excavated and some of the treasure was found. When he asked him about the rest he refused to produce it, so the apostle gave orders to al-Zubayr Al-Awwam, "Torture him until you extract what he has." So he kindled a fire with flint and steel on his chest until he was nearly dead. Then the apostle delivered him to Muhammad b. Maslama and he struck off his head, in revenge for his brother Mahmud"

Mijn vraag: is dat een voorbeeld van extremisme? is het laten onthoofden van alle mannen van de banu Quraiza (± 800 man) een voorbeeld van extremistisch gedrag? In geen van beide gevallen was er sprake van oorlog of aanvallen van de kant van de joden ten opzichte van Mohammed. Omgekeerd wel. Jouw mening?
Dat je niet meer kan zien in welke context uitspraken geschreven zijn.
kojak, jongen toch, ik heb tal van boeken gelezen die steeds weer over de context gaan. Ik heb je het voorbeeld gegeven van Soera 9, vers 5. Daarbij heb ik je laten zien wat de opvolger van Mohammed, Abu Bakr, met deze uitspraak in de praktijk deed. Je kan onmogelijk beweren dat Abu Bakr niet wist wat de bedoeling van dat vers was. Je kunt evenmin volhouden dat de beste koranverklaarder, Ibn Kathir, niet wist wat de inhoud ervan was.

Het volstaat om mijn bewering over vers 9:5 te weerleggen met goede argumenten. Ik blijf intussen hier wel aanwezig op het forum.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN

11 sep 2017, 11:58

The Spirit of Flanders schreef:Stalin zei dat ( of was heet Lenin ) , maar dan niet alleen voor de islam maar voor alle godsdiensten :)
Tss, je weet niet eens dat die uitspraak van je goeroe Karl Marx afkomstig is. Het is trouwens "...de opium van het volk' en niet "voor het volk".

Wil.

11 sep 2017, 12:28

Inderdaad, opium van het volk. Het is immers het volk zelf dat zijn eigen opium 'maakt' door - zomaar uit het niets - een God te verzinnen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

11 sep 2017, 13:38

Door de doorgedreven aktie tegen drugs in Antwerpen door BDW; stoken de drugkartels nu de jeugd op tegen politie patroules en interventies.Vooral in Borgerhout.
Gast

11 sep 2017, 13:46

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Stalin zei dat ( of was heet Lenin ) , maar dan niet alleen voor de islam maar voor alle godsdiensten :)
Tss, je weet niet eens dat die uitspraak van je goeroe Karl Marx afkomstig is. Het is trouwens "...de opium van het volk' en niet "voor het volk".
Ik ben een domme kloot , ge moet me daar niet meer op wijzen. :lol:
voorn schreef:Door de doorgedreven aktie tegen drugs in Antwerpen door BDW; stoken de drugkartels nu de jeugd op tegen politie patroules en interventies.Vooral in Borgerhout.
Dat zegt Bart De Wever , blijkbaar uit "goede bron" vernomen in één of ander cocaine koffieshop . :)