Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Hetgeen tot nu toe altijd sluimerde onder de oppervlakte komt bij de Groenen nu stilaan boven.
Hoe lang gaat het nog duren voordat ze van naam veranderen en duidelijk kleur bekennen???
https://doorbraak.be/belangenconflict-bij-ecolo/
Hoe lang gaat het nog duren voordat ze van naam veranderen en duidelijk kleur bekennen???
https://doorbraak.be/belangenconflict-bij-ecolo/
De zon is gratis voor iedereen
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Macht uitoefenen op basis van een expliciete ideologie, is door de geschiedenis al wel vaker veroordeeld. Maar met enkel Groene beleidspunten kan men ook geen land besturen, Groen probeert dus een groeiende invloedssfeer te verwerven. Hun coalitiepartners moeten er maar voor zorgen dat niemand Groen te ver buiten de lijntjes laat kleuren. Groen lijkt mij nog altijd minder gevaarlijk dan Nazisme of Fascisme of Creationisme of ...
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De 17-jarige teenager uit Lyon, genaamd Mila, had vorig jaar op facebook geschreven dat de koran vol met haatmededelingen stond en dat de islam een 'réligion de merde' is.
Gevolg: doodsbedreigingen en ze heeft haar gewone school moeten verlaten uit veiligheidsredenen. Ze zit nu op een school van het leger maar nog steeds krijgt ze zo'n 30 doodsbedreigingen per dag en bedreigingen dat men haar zal verkrachten in een grot in de naam van Allah. En dat een jaar na de feiten.
Gevolg: doodsbedreigingen en ze heeft haar gewone school moeten verlaten uit veiligheidsredenen. Ze zit nu op een school van het leger maar nog steeds krijgt ze zo'n 30 doodsbedreigingen per dag en bedreigingen dat men haar zal verkrachten in een grot in de naam van Allah. En dat een jaar na de feiten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hoe is dat vanwege die stalkers te verklaren ? Hoe komt het dat Islam zo"n militante belijders heeft ? Waarom hebben christenen of joden geen missionarissen of kruisvaarders meer ?Wil. schreef: ↑19 jan 2021, 16:12De 17-jarige teenager uit Lyon, genaamd Mila, had vorig jaar op facebook geschreven dat de koran vol met haatmededelingen stond en dat de islam een 'réligion de merde' is.
-
Moeilijke vraag. Enkele aspecten die een rol spelen:
- absoluut doordrongen zijn van het superioriteitsdenken: onze ideologie is de beste want Allah zegt dat zelf (circulair denken). De kreet Allahu Akbar betekent immers 'Onze God is de grootste/is groter'
- de plicht om elke belediging van Allah of zijn profeet te wreken
- de mogelijkheid dat men de dood vindt bij zo'n wraakactie is geen probleem; integendeel, dan komt men zonder de minste twijfel rechtstreeks in het paradijs
- alleen al het uiten van de bedreigingen is een vorm van 'streven naar de islamitische vredevolle samenleving' door de belediger te dwingen de mond te houden. Dat streven is in het Arabisch jihad, en dat is op zich al een lovenswaardige daad.
- absoluut doordrongen zijn van het superioriteitsdenken: onze ideologie is de beste want Allah zegt dat zelf (circulair denken). De kreet Allahu Akbar betekent immers 'Onze God is de grootste/is groter'
- de mogelijkheid dat men de dood vindt bij zo'n wraakactie is geen probleem; integendeel, dan komt men zonder de minste twijfel rechtstreeks in het paradijs
- alleen al het uiten van de bedreigingen is een vorm van 'streven naar de islamitische vredevolle samenleving' door de belediger te dwingen de mond te houden. Dat streven is in het Arabisch jihad, en dat is op zich al een lovenswaardige daad.

Veel van die eigenschappen en ook "bijgeloof" hadden Christenen toch minstens bijna even veel. Enkel dat je de ongelovigen moest doden deden wij via "beschaving en bekering" maar ook het berip godslastering en verbanning uit de Kerk waren ons niet vreemd toch ? De vraag is: waarom zijn zoveel moslims echt overtuigd van hun waarheid, terwijl andere gelovigen, behalve dan sommige sekten, dat onvoorwaardelijke geloven in die "waarheid" hebben losgelaten.Wil. schreef: ↑20 jan 2021, 01:07Moeilijke vraag. Enkele aspecten die een rol spelen:
-
De vraag was in eerste instantie waarom de volgelingen van Allah met die vasthoudendheid de Franse teenager Mila achtervolgen en bedreigen. Andere bedenkingen in je reactie zoals 'beschaven en bekeren' zijn niet van toepassing hier.socrates schreef: ↑20 jan 2021, 10:33Veel van die eigenschappen en ook "bijgeloof" hadden Christenen toch minstens bijna even veel. Enkel dat je de ongelovigen moest doden deden wij via "beschaving en bekering" maar ook het berip godslastering en verbanning uit de Kerk waren ons niet vreemd toch ? De vraag is: waarom zijn zoveel moslims echt overtuigd van hun waarheid, terwijl andere gelovigen, behalve dan sommige sekten, dat onvoorwaardelijke geloven in die "waarheid" hebben losgelaten.
In het christendom is het besef dat je in de éne ware God gelooft vooral gecentreerd op de gelovige zélf en op zijn relatie met God. De mensen met een ander geloof worden in het christendom niet bestempeld als de vijand. In de islamideologie is dat wél het geval. Eén voorbeeldje:
Soera 4 - 101: (...) Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
In het christendom is het God die bij het laatste oordeel de ongelovigen zal aanpakken. In de islamideologie is die taak ook al toebedeeld aan de gewone, goede islamiet die het voorbeeld van Mohammed dient te volgen. Per slot van rekening is Mohammed de meest perfecte mens die ooit geleefd heeft en kan het bijgevolg niet verkeerd zijn om te doen wat hij heeft gedaan. En hij liet beledigers vermoorden.
In het christendom is er mogelijk om verandering toe te laten. Er bestaan vrouwelijke priesteressen en bisschoppen in o.a. het Anglicanisme. Dat wordt in de islamwereld niet aanvaard. Er is in Europa maar één vrouwelijke imam die voor mannen én vrouwen predikt (van Turkse afkomst) en die is met de dood bedreigd. De Koran is een tekst die voor de eeuwigheid telt en die ook voor alle plaatsen geldt. De islamideologie geeft een universele opdracht.
De koran is perfect. Daaraan kan niets meer veranderd worden. Waarom zou je dan moeten afstappen van de principes die daar door Allah zijn in neergeschreven?
De goede moslim die bidt, vraagt aan Allah zowat 20 keer per dag dat Allah hem zou leiden op het rechte pad en niet op het pad der dwalenden → de christenen.

Om het kort te vragen: vanwaar komt het verschil in "trouw aan de ideologie" tussen moslims en niet moslims? Worden alle Islamitische kinderen, van in hun prille jeugd, volkomen ge-brainwashed ? Of is de Islamitische beweging meer sectair dan andere zogenaamde diensten aan goden ?
-
Beide. Het laatste impliceert eigenlijk het eerste.socrates schreef: ↑20 jan 2021, 20:53Om het kort te vragen: vanwaar komt het verschil in "trouw aan de ideologie" tussen moslims en niet moslims? Worden alle Islamitische kinderen, van in hun prille jeugd, volkomen ge-brainwashed ? Of is de Islamitische beweging meer sectair dan andere zogenaamde diensten aan goden ?
Maar er is meer: dat moslims beter zijn dan anderen is één zaak, maar in veel gevallen proberen imams en ouders (voor zover ze op de hoogte zijn) hun kinderen niet direct te indoctrineren met het gewelddadige en het haatdragende van een heel aantal koranverzen.
Vandaag, echter, vinden de jongeren (en ik gebruik dit woord in de politiek correcte zin) de weg al snel naar de bijkomende eisen die Allah stelt aan zijn volgelingen. Er zijn genoeg sites waar het voorbeeldleven en daden van de meest perfecte mens ooit - Mohammed - , inclusief alle geweld, martelingen, afpersingen, verongelijking van vrouwen en dies meer worden op een rijtje gezet. De zoekende jongere komt nu echt wel te weten waar het op staat.
Bijgevolg zien we 'lone wolves' maar ze zijn helemaal niet zo lone. Ze schakelen zich in in een groter geheel. En waar vindt dat groter geheel zijn voedingsbodem? Lees de basisteksten.

Nogmaals een voorbeeld van 'trouw aan de islamideologie':socrates schreef: ↑20 jan 2021, 20:53Om het kort te vragen: vanwaar komt het verschil in "trouw aan de ideologie" tussen moslims en niet moslims? Worden alle Islamitische kinderen, van in hun prille jeugd, volkomen ge-brainwashed ? Of is de Islamitische beweging meer sectair dan andere zogenaamde diensten aan goden ?
Cole Bridges is een 20-jarige Amerikaan die eind 2019 in het leger van de VS ging. Voordien beschreef men hem als een beleefde, verantwoordelijke en betrouwbare tiener. Maar recent is hij gearresteerd en nu kijkt hij aan tegen twee federale tenlasteleggingen.
1. pogingen om materiële steun te leveren aan ISIS
2. poging tot moord op soldaten van het VS-leger.
In oktober 2020 was Bridges in contact gekomen met een FBI-undercover agent. In hun gesprekken maakte Bridges duidelijk dat zijn loyauteit ligt bij de islam en bij de jihad. Niet bij Amerika and zijn soldaten.

Dat is een vaststelling maar geen verklaring.Wil. schreef: ↑30 jan 2021, 22:25Nogmaals een voorbeeld van 'trouw aan de islamideologie':socrates schreef: ↑20 jan 2021, 20:53Om het kort te vragen: vanwaar komt het verschil in "trouw aan de ideologie" tussen moslims en niet moslims? Worden alle Islamitische kinderen, van in hun prille jeugd, volkomen ge-brainwashed ? Of is de Islamitische beweging meer sectair dan andere zogenaamde diensten aan goden ?
Cole Bridges is een 20-jarige Amerikaan die eind 2019 in het leger van de VS ging. Voordien beschreef men hem als een beleefde, verantwoordelijke en betrouwbare tiener. Maar recent is hij gearresteerd en nu kijkt hij aan tegen twee federale tenlasteleggingen.
1. pogingen om materiële steun te leveren aan ISIS
2. poging tot moord op soldaten van het VS-leger.
In oktober 2020 was Bridges in contact gekomen met een FBI-undercover agent. In hun gesprekken maakte Bridges duidelijk dat zijn loyauteit ligt bij de islam en bij de jihad. Niet bij Amerika and zijn soldaten.
-
Ik heb het ook vermeld als 'een bijkomend voorbeeld'. De verklaring stond al hogerop:
Maar er is meer: dat moslims beter zijn dan anderen is één zaak, maar in veel gevallen proberen imams en ouders (voor zover ze op de hoogte zijn) hun kinderen niet direct te indoctrineren met het gewelddadige en het haatdragende van een heel aantal koranverzen.
Vandaag, echter, vinden de jongeren (en ik gebruik dit woord in de politiek correcte zin) de weg al snel naar de bijkomende eisen die Allah stelt aan zijn volgelingen. Er zijn genoeg sites waar het voorbeeldleven en daden van de meest perfecte mens ooit - Mohammed - , inclusief alle geweld, martelingen, afpersingen, verongelijking van vrouwen en dies meer worden op een rijtje gezet. De zoekende jongere komt nu echt wel te weten waar het op staat.
Bijgevolg zien we 'lone wolves' maar ze zijn helemaal niet zo lone. Ze schakelen zich in in een groter geheel. En waar vindt dat groter geheel zijn voedingsbodem? Lees de basisteksten.

OK bedankt.Wil. schreef: ↑31 jan 2021, 09:51Ik heb het ook vermeld als 'een bijkomend voorbeeld'. De verklaring stond al hogerop: