Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

16 mei 2021, 19:49

Evenmin als alle Duitsers Nazi's waren, zijn alle moslims terroristen. Als er een peiling zou worden gehouden waarbij de deelnemers moeten kiezen tussen het toelaten van het vendelzwaaien met een swastika of het toelaten van het dragen van een hoofddoek, ... ?
(Jongeren weten wat een hoofddoek kan betekenen maar een meerderheid van hen heeft WO II nooit gekend, en kan de symbolische waarde van het "hakenkruis" niet correct inschatten.)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

16 mei 2021, 20:00

Evenmin kunnen zij de symbolische waarde van een hoofddoek inschatten. Dat kan men pas wanneer men op de hoogte is van alle gruwelijkheden die de bijhorende ideologie op haar geweten heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

17 mei 2021, 09:59

Vlaamse oostfrontstrijders en waffen ss-ers waren overtuigde Nazi's, (fascisten). Waren alle toenmalige en zijn huidige Vlamingen dan fascisten? Evenmin zijn toch alle moslims terroristen ?

Wil.

17 mei 2021, 10:03

Moet men Vlamingen die vandaag met een hakenkruis rondlopen met een wantrouwig oog bekijken?
Moet men moslims die vandaag met een hoofddoek rondlopen met een wantrouwig oog bekijken?

socrates

17 mei 2021, 10:07

Wil. schreef:
Moet men Vlamingen die vandaag met een hakenkruis rondlopen met een wantrouwig oog bekijken?
Moet men moslims die vandaag met een hoofddoek rondlopen met een wantrouwig oog bekijken?
Tot nog toe zijn het wel enkel vrouwen die een hoofddoek dragen, die lijken mij, vooral door hun onderdanige sociale status, toch niet zo gevaarlijk. :D
:idea: Vlamingen die nu nog met een hakenkruis rondzeulen zou ik wel eerder naar de psychiater sturen.

frits1955

17 mei 2021, 10:09

Hakenkruisdragers en hoofddoekdragers gaan vergelijken is stevig van de pot gerukt dunkt me. Blijkbaar is het voor sommigen onmogelijk om zich voor te stellen dat nogal wat vrouwen zo,´n hoofddoek gewoon mooi vinden - iets wat van een swastika toch niet echt gezegd kan worden.

Wil.

17 mei 2021, 10:12

frits1955 schreef:
17 mei 2021, 10:09
Hakenkruisdragers en hoofddoekdragers gaan vergelijken is stevig van de pot gerukt dunkt me. Blijkbaar is het voor sommigen onmogelijk om zich voor te stellen dat nogal wat vrouwen zo,´n hoofddoek gewoon mooi vinden - iets wat van een swastika toch niet echt gezegd kan worden.
Het "dunkt u" . Dat is omdat je de achterliggende ideologie niet goed kent.

Voor sommige groepen op deze aardbol heeft de swastika een gans andere betekenis dan degene die jij er nu aan geeft. Waarom zou het geen mooie afbeelding kunnen zijn voor hen?

frits1955

17 mei 2021, 10:16

Neen dat is omdat ik buiten de stereotypen denk van volgzame , van hoofddoeken en verhullende kleding voorziene dikke moslimmatrones die achter hun van lange baard en dito soepjurk voorziene machomannen aanwaggelen.
Voor sommigen is de hoofddoek gewoon een mode accessoire - waarom zou dat steeds een bewijs van onderdrukking moeten zijn?Waarom zou het geen mooi iets kunnen zijn voor hen? Waarom zou het voor hen geen heel andere betekenis kunnen hebben dan die jij er aan pleegt te geven?
Laatst gewijzigd door frits1955 op 17 mei 2021, 10:23, 6 keer totaal gewijzigd.

Wil.

17 mei 2021, 10:17

socrates schreef:
17 mei 2021, 10:07
Wil. schreef:
Tot nog toe zijn het wel enkel vrouwen die een hoofddoek dragen, die lijken mij, vooral door hun onderdanige sociale status, toch niet zo gevaarlijk. :D
Een hoofddoek dragen is een vorm van jihad. Jihad betekent immers 'streven naar' . Ze streven naar een maatschappij volgens de regels van de islamideologie. Lees het shariahandboek en je beseft waarover het gaat.

Wil.

17 mei 2021, 10:25

Voor sommigen is de hoofddoek gewoon een mode accessoire - waarom zou dat steeds een bewijs van onderdrukking moeten zijn?
Een mode accessoire is iets dat je vandaag wél draagt maar dan misschien een hele week niet meer draagt.
Dat is een hoofddoek niet. Diegenen die het dragen zullen het zo goed als altijd dragen in het openbaar. Waarom? Omdat Allah het zogezegd wil. Die oprisping van Allah is uit een mannenmond gekomen en die man wilde ook niet dat andere mannen zijn vrouwen konden zien. Binnenblijven was dus de boodschap. Bij toelating om buiten te mogen, moet het lichaam onzichtbaar zijn.

Eigenaardig is ook dat er nogal wat landen zijn waar vrouwen een strijd moeten voeren om dat mode accessoir achterwege te mogen laten. Daarvoor ijveren of die regel negeren, levert lijfstraffen op. Maar hier is het zogezegd een vrije keuze voor een modieus dingetje? Echt?

socrates

17 mei 2021, 10:27

Van symbolische kleding gesproken, dit zijn ook hoofddoeken, voor zover ik weet, uitsluitend door mannen gedragen.
Afbeelding

Wil.

17 mei 2021, 10:34

Inderdaad, leuke kapjes :lol:
Hebben die kledingstukken een achterliggende betekenis? Is die van belang?
Wat dan met de achterliggende betekenis van een hoofddoek?

frits1955

17 mei 2021, 10:37

Mij stoort steeds dat fundamentalistische toontje en de absolute zekerheid dat alle moslimvrouwen in hetzelfde stramien plaatst. Is het nu zo moeilijk om te accepteren dat er jongere generaties moslims zijn die niet gebukt gaan onder Allah en zijn geboden? Die de hoofddoek zelfs beschouwen als een accentuering van hun vrouwelijkheid? Kijk eens wat verder dan de stereotypen. Vrouwen met hoofddoek die doceren, politica zijn, zaakvoerder zijn etc. Allemaal dwaze ongeletterde wichten die niet beter weten dan naar de pijpen van mannen en hun voorschriften te dansen? De tijd staat niet stil en meer en meer zullen moslims geassimileerd geraken- met of zonder hoofddoek.

frits1955

17 mei 2021, 10:45

De acherliggende betekenis van witte racistische mannen met Klanmaskers? Lafaards die hun gezicht verborgen om niet herkend te worden tijdens hun lynchpartijen.

Wil.

17 mei 2021, 10:47

Je kent de achterliggende ideologie niet.

Voor die vrouwen is dat 'streven naar' . Ik heb hogerop geschreven waar ze naartoe willen; wat hún bijdrage is in dat groter geheel. Natuurlijk zijn er een aantal meelopers die niet beter weten.

Dat het een mode accessoire is, heb ik weerlegd: dat draag je soms en soms ook niet. Niet zo bij die meiden. Eens ze beslist hebben de hoofddoek te dragen, doen ze dat consequent. Dat die beslissing niet altijd hun eigen beslissing is, is ook wel duidelijk. De directrice van het KA Antwerpen had daar al een mening over en zij had de realiteit gezien. Hind Fraihi heeft daar ook een duidelijke mening over gegeven.

Mode accessoire? Blijf je dat geloven?
Laatst gewijzigd door Wil. op 17 mei 2021, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.