N-VA-beleid creëert massaal armoede

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

02 sep 2018, 20:09

Ice schreef:@Wil:
Ouders mogen vrij bepalen of ze zinloze uitgaven doen, maar wie beTaalt, bepaalt.
Wat een kleine groep van de laagste inkomens mag, mag de hele groep van de middenklasse toch ook?
Bijgevolg kunnen alle gezinnen hun geld opsouperen aan reizen, zotte aankopen enz. Daarna klagen ze bij de overheid dat ze geen geld hebben om de school te betalen en dan zou de overheid niet mogen eisen dat er prioriteiten moeten vastgelegd worden? De opvoeding van hun kinderen zal toch in de top-3 staan, denk ik dan?
Waar haal je dát? Wie betaalt, bepaalt? Al heel láng níet meer!

En de groep middenklasse kan zich permitteren om hun geld 'op te souperen' aan reizen en 'zotte aankopen'(?!) want die hebben geen reden tot klagen wegens een toereikend budget, dat is ook de groep die het allemaal wel nog kan betalen, óók de schoolfacturen.
Niet akkoord. Ook voor de middenklasse is het budget niet eindeloos. Ze kunnen wel 101 uitgaven gaan verzinnen die ze belangrijker kunnen vinden dan het schoolbudget voor hun kinderen. Geld op? Klagen bij de overheid dan maar en die betaalt dan wel? Zo kan het niet werken.
En néé, de overheid mag geen prioriteiten vastléggen of OPleggen aan gezinnen hoe ze hun huishoudbudget zouden moeten beheren, wat is me dat, burgers hun financiële autonomie ontnemen is pure dictatuur.
Mij goed: wie zijn geld wil uitgaven aan ipads, sigaretten en andere overbodige spullen, die krijgt ook geen hulp van de overheid, in mijn visie.
Een gezin dat beweert niet te kunnen betalen, zou ik een budgetbegeleider meegeven. Die kijkt de hele uitgavenstaat na én die oordeelt in de plaats van die mensen wat eerst moet komen. Niet akkoord? Geen belastinggeld van mij. Ik zou geen eieren leggen onder die mensen hun achterste.
Voor de gevallen waar er échte nood is, springt de gemeenschap in. Dat is verantwoorde solidariteit. [/quote]
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

03 sep 2018, 02:10

Wil schreef:Niet akkoord. Ook voor de middenklasse is het budget niet eindeloos. Ze kunnen wel 101 uitgaven gaan verzinnen die ze belangrijker kunnen vinden dan het schoolbudget voor hun kinderen. Geld op? Klagen bij de overheid dan maar en die betaalt dan wel? Zo kan het niet werken.
Maar enfin! 
Wie beweert dat de middenklasse klaagt en dan ook nog financiële hulp zou krijgen voor hun schoolfacturen?
Eén-oudergezinnen die wérken worden al niet beschouwd als kansarm en de middenklasse al zeker niet! 

Kansarmen zijn níet de autochtoon alhoewel er daar ook kansarmen tussen zitten maar die vallen zoals gewoonlijk uit de boot, net als voor studietoelagen.
Enkel 'kroostrijke' migranten en inwijkelingen worden beschouwd als kansarm, dat is algemeen geweten.
En voor hun onwil tot integratie, de onwil om onze taal te leren waardoor hun kinderen achterstand oplopen voor heel hun schooltijd wordt zelfs ons niveau van onderwijs gekelderd, wordt het zitten-blijven bijna gecriminaliseerd om onwillige idioten toch maar een diploma te kunnen geven voor het verslijten van hun broek, het spijbelen en storen van lessen voor leerlingen die wél willen studeren, om nog maar te zwijgen over wat de leerkrachten moeten verduren.
Wil schreef:Mij goed: wie zijn geld wil uitgaven aan ipads, sigaretten en andere overbodige spullen, die krijgt ook geen hulp van de overheid, in mijn visie. Een gezin dat beweert niet te kunnen betalen, zou ik een budgetbegeleider meegeven. Die kijkt de hele uitgavenstaat na én die oordeelt in de plaats van die mensen wat eerst moet komen. Niet akkoord? Geen belastinggeld van mij. Ik zou geen eieren leggen onder die mensen hun achterste. Voor de gevallen waar er échte nood is, springt de gemeenschap in. Dat is verantwoorde solidariteit.
Ah zo en jij kunt bepalen wat overbodige spullen zijn, jij zou willen bepalen wat iemand mag kopen en wat niet om hulp te mogen krijgen? (Dat ís trouwens al zo voor de autochtoon die eigendom heeft en geen ocmw steun krijgt!)
Hoe noemen we dat? Dictatoriaal, communist, afpersing, discriminatie...?

Zou het dan niet beter zijn om het kindergeld in te houden om de schoolfacturen mee te betalen?
 Ook dát is al belastinggeld! 
Er hoeft dus, ook voor kansarmen, níet nóg meer belastinggeld als eieren onder hun gat gelegd te worden.
En zo haal je meteen de profiteurs eruit die niet wíllen betalen én worden de schoolfacturen betaald maar dat zal vast een té moeilijke oplossing zijn voor domoor crevits, zeker? 
Aan het kindergeld van die kroostrijke gezinnen mag immers niet geraakt worden want dat is hun aanvullend inkomen voor de hangmat uitkering met 6,7,8,9 kinderen.

Het onderwijsbudget kan ook al aangevuld worden door kindergeld te gebruiken dat ze nu naar (moslim)thuislanden stuurt tbv enkele miljoenen voor fraudeurs. 
Enkel kinderen van expats die tijdelijk wérken in het buitenland en kinderen die híer wonen (én waarvoor bijgedragen én rechten werden opgebouwd!) zouden recht mogen hebben op kindergeld, níet voor kinderen in het buitenland waarvan zelfs het bestaan niet zeker en bewezen is.

Tenslotte is het nu nog een klein deel van ónze mensen die schoolfacturen niet meer kunnen betalen (en die groep groeit!) en dat ligt níet altijd aan henzelf maar omdat het onderwijs steeds duurder wordt doordat de politieke pestlijders hun budget niet kunnen/wíllen beheren en hún verantwoordelijkheid en plícht voor financiering van het onderwijs doorschuiven op de rug van de eigen bevolking, die er al belasting voor betaalt.

Onderwijs is een grondwettelijk én ménsenrecht, de overheid heeft de plícht om dat aan te bieden en betaalbaar te houden ipv er weer een melkkoe van te maken uit geldzucht, hun plicht te verzaken tegenover eigen bevolking door fraudeurs te blijven beschermen en hun budget uit te delen aan vermeende kansarmen die hun kindergeld niet gebruiken voor hun kinderen.

petrol

03 sep 2018, 03:55

Hier zitten ze te mekkeren over een paar honderd euro wat studiekosten betreft.
Ga eens in Amerika studeren dan zul je pas weten wat studies kosten.

Wil.

03 sep 2018, 08:21

Ice schreef: Zou het dan niet beter zijn om het kindergeld in te houden om de schoolfacturen mee te betalen?
 Ook dát is al belastinggeld! 
Prima idee. Schoolfactuur niet betaald? De school verwittigt de betrokken dienst en over de volgende 12 maanden is het telkens 1/12 van de factuur minder.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons

03 sep 2018, 09:32

Ice schreef: Zou het dan niet beter zijn om het kindergeld in te houden om de schoolfacturen mee te betalen?
Heb ik in een ander topic al eens aangehaald..... neen, ze zetten daar liever appartementen mee neer in hun thuisland !
En hier ambras gaan maken bij de schooldirectie dat ze geen tablet van 150 euro kunne betalen voor hun kind (school heeft het dan maar zelf betaald )!!!!!  

Paul Siemons

03 sep 2018, 09:32

Heb ik in een ander topic al eens aangehaald..... neen, ze zetten daar liever appartementen mee neer in hun thuisland !
En hier ambras gaan maken bij de schooldirectie dat ze geen tablet van 150 euro kunne betalen voor hun kind (school heeft het dan maar zelf betaald )!!!!!  

maior domus

03 sep 2018, 10:34

Paul Siemons schreef:
Alles wat die soort naar hun thuislanden versluist, zou moeten afgetrokken worden van het nationale budget voor ontwikkelingshulp!!
Ondank is 's werelds loon
Ice

03 sep 2018, 10:58

petrol schreef:Hier zitten ze te mekkeren over een paar honderd euro wat studiekosten betreft.
Ja inderdaad.
Maar die amerikaanse jongvolwassenen beginnen dan ook al aan hun werkloopbaan met de loodzware schuld van hun studielening...niet zo bevorderlijk voor hun toekomst en zelfs hun welzijn, hé - bovendien zitten daar een massa bedriegers en geldwolven tussen voor onderwijs dat van een bedenkelijk niveau is en soms zelfs diploma's uitreiken die niet erkend worden.
Een zootje met andere woorden, daarom studeren vele amerikanen in het buitenland.

En voor het lager en middelbaar onderwijs zijn het een paar honderd euro, voor de hogeschool en univ is dat intussen een paar duizend euro...terwijl daar belastingen voor worden betaald.
Als de mensen het onderwijs voor hun kinderen zelf moeten bekostigen, dan moet de belasting voor onderwijs ook afgeschaft worden!  :evil:
Ice

03 sep 2018, 11:38

Zoals altijd ligt de theorie mijlenver af van de praktijk door wat er allemaal nog bijkomt en zelf dient gefinancierd te worden.
Zie de post van voorn...

Volgens weyts kost een rijbewijs behalen ook maar enkele, luttele euro's maar in de praktijk..... :roll:
Ik heb het erover dat, weer sluipend, de bevolking steeds meer zelf moet ophoesten waarvoor reeds belastingen betaald worden===>dat betekent afbraak SZ, afbraak welvaart/dienstverlening en verarming tot gevolg.

Paul Siemons

03 sep 2018, 12:28

Ice schreef:
petrol schreef:Hier zitten ze te mekkeren over een paar honderd euro wat studiekosten betreft.
Ja inderdaad.
Maar die amerikaanse jongvolwassenen beginnen dan ook al aan hun werkloopbaan met de loodzware schuld van hun studielening...niet zo bevorderlijk voor hun toekomst en zelfs hun welzijn, hé
En wat is er mis aan een "studielening" (hoelang bestaat het al in Nederland?) 
We spreken hier dan wel over universitair niveau … die studies kosten de overheid massa's geld.... als die afstuderen hebben die een diploma waar ze meestal een behoorlijke boterham mee kunnen verdienen …. laat die dat dan ook maar afbetalen!

Ice

03 sep 2018, 15:16

Paul Siemons schreef: En wat is er mis aan een "studielening" (hoelang bestaat het al in Nederland?) 
We spreken hier dan wel over universitair niveau … die studies kosten de overheid massa's geld.... als die afstuderen hebben die een diploma waar ze meestal een behoorlijke boterham mee kunnen verdienen …. laat die dat dan ook maar afbetalen!

Bespeur ik daar enige jaloezie over de verloning van universitairen?
De overheid heeft de plícht om onderwijs aan te bieden, onderwijs is zelfs een mensenrecht waarvoor wíj allen bijdragen.
Het is onrechtvaardig om verder-studeren te saboteren door een hypotheek op hun toekomst te leggen door hen al vóór ze werken met schulden op te zadelen.(tenminste degenen die zelf niet de financiële middelen hebben, voor rijken is het geen probleem, voor de kinderen van de werkmens intussen al wél.)
Iédereen heeft het recht om universitaire studies aan te vangen, geld mag hiervoor geen beletsel vormen.
Zoals het nu gaat, zullen ze nog meer dan genoeg schulden moeten aangaan om nog een normaal leven te kunnen leiden ná hun studies.
Er zijn andere nutteloze dingen waar de overheid massa's belastinggeld aan verspild zoals oa godsdiensten (de lijst is eindeloos dus die ga ik niet nogmaals herhalen, we kennen die allemaal) 
Op de vorming door onderwijs van onze toekomstig volwassenen hoort niet bespaard en zeker niet ontmoedigd te worden, onze kennis is (was?) de enige troef.

Paul Siemons

03 sep 2018, 16:39

Ice schreef: Bespeur ik daar enige jaloezie over de verloning van universitairen?.
Nogmaals, wat is er verkeerd aan dat die een groot deel van hun studiekosten zelf zouden financieren via leningen?
Waarom zou ik de studies van studenten moeten betalen die als ik ze later nodig moest hebben er NOGMAALS eens dubbel en dik moet voor gaan afdokken!!
Dat systeem zou er ook voor zorgen dat er heel wat minder "studenten" hun broek gaan verslijten op de universiteitsbanken …. daarmede ook het aantal docenten/professoren verminderen !

Jockey

03 sep 2018, 18:18

dejules schreef:Voor het eerst sinds de financiële crisis in 2008 is het vermogen van de Belgen gedaald. We sparen minder, terwijl onze schulden oplopen. “Op lange termijn kan dat problematisch zijn voor de vermogens­opbouw voor na het pensioen”, waarschuwen experts.
Na tien jaar onafgebroken groei is het netto finan­ciële vermogen van de Belgen in het eerste kwartaal van dit jaar ­gedaald. Een gemiddeld gezin schoot er zo’n 2.500 euro bij in. Dat stelt ING vast na een analyse van cijfers van de Nationale Bank. Het netto financiële vermogen bestaat uit de financiële bezittingen na aftrek van de schulden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201808 ... gn=seeding

Bedankt fantastische regering … kracht van verandering werd ons beloofd, we hebben ze gekregen.
Nochtans volgende maand weeral een kleine €50 bij men pensioen. Dejules je blijft beter bij het ambtenaartje bashen,daar val je niet zo door de mand... En wat dat netto financiële vermogen betreft,hoe meer behoeftigen er binnen komen,en néén den Theo kan ze niet allemaal buitenhouden,hoe meer dat dat netto financiële vermogen zal dalen. 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

petrol

04 sep 2018, 11:41

Tiens,mijn pensioen blijft steken op 1100 euro.
Zal zijn omdat NVA mee in de regering zit zeker?
Het zal beteren als de sossen terug in de regering komen.