Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

20 feb 2020, 08:42

@Wil
Ik lees geen enkel onderbouwd argument. Jammer.
Die schijn je inderdaad niet te kunnen lezen. Jammer.
De realiteit waarin mensen leven behoeft overigens geen argumenten, die harde realiteit wordt elke dag gelééfd en bewijst zichzelf.
Maar dat moet je dan wel willen onder ogen zien en je niet blind staren op gemanipuleerde grafieken en misleiding door huichelaars.
Blijf je nóg beweren dat de armoede onder de bevolking niet is toegenomen en de koopkracht is gestégen sinds de regeringsdeelname van nva? :roll:

Wil.

20 feb 2020, 09:05

Ice schreef:
20 feb 2020, 08:42
@Wil
Ik lees geen enkel onderbouwd argument. Jammer.
Die schijn je inderdaad niet te kunnen lezen. Jammer.
De realiteit waarin mensen leven behoeft overigens geen argumenten, die harde realiteit wordt elke dag gelééfd en bewijst zichzelf.
Welke realiteit? Die van mij? Of die van jou? Of die van ... ?
Hoe kan ik weten welke realiteit door 'de gemiddelde Vlaming' - indien die al bestaat - wordt ervaren? Leg dat eens uit?

Maar dat moet je dan wel willen onder ogen zien en je niet blind staren op gemanipuleerde grafieken en misleiding door huichelaars.
Naar welke grafieken verwijs jij nu? Laat eens zien waar die gemanipuleerd zijn?
Blijf je nóg beweren dat de armoede onder de bevolking niet is toegenomen en de koopkracht is gestégen sinds de regeringsdeelname van nva? :roll:
Tot jij me het tegendeel aantoont. Maar dan wel met gegevens die iedereen kan natrekken op hun juistheid. Akkoord?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

20 feb 2020, 09:11

dejules schreef:
20 feb 2020, 01:29
Wil. schreef:
19 feb 2020, 23:54
Wil. schreef:
19 feb 2020, 19:33
@dejules: en hoe spijtig dat onze groei de laagste is van de OESO-landen, op Italië na.

Yeah, right :roll:

Afbeelding
En het antwoord hierop , julleke? 8)
Het antwoord heb ik reeds gegeven.
Wij hebben een artificiële hoge werkzaamheidsgraad doordat de meeste actieve Belgen gesubsidieerde jobs uitoefenen. Aangezien de mensen die voor economisch meerwaarde zorgen in ondertal zijn moet je schulden maken om dit model te financieren. Gevolg is structurele begrotingstekorten die steeds groter worden en een nominale schuld die out of control is. Indien de Eu niet bestond konden wij al lang niet meer lenen en had men dit model al lang afgezworen. Ik blijf herhalen dat wij niet teveel werklozen hebben maar veel te weinig.
Nominale schuld, hé? In welke kleuterklas geloven ze je nog? In de derde alvast niet meer.

De grafiek toont dat de groei van het belgische bbp nu een eind boven het gemiddelde van de EU uitsteekt. Dat wil zeggen dat een heel aantal landen een lagere groei heeft.

Als schuld de reden is dat wij een hoger bbp hebben dan de meeste EU-landen, dan zou Italië een nóg hogere groei moeten hebben, maar jij orakelt dat dat niet zo is. Tot zover de jullekes-logica. :roll:

Je loze praatjes vullen geen gaatjes meer. Je gaat uit een ander vaatje moeten tappen, bazeke.

Fred1950

20 feb 2020, 09:27

Wil. schreef:
.....
Tot jij me het tegendeel aantoont. Maar dan wel met gegevens die iedereen kan natrekken op hun juistheid. Akkoord?
Niet zo moeilijk aan te tonen .....

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/30 ... e-armoede/

En je moet bewijzen dat je in armoede leeft, zoniet kan je niet bij de voedselbank terecht.

DelaVega

20 feb 2020, 09:41

Wil, blijf jij maar in je ivoren toren zitten met je grafiekjes, dat is typerend voor N-VA-gezinden.

En wanneer in de nabije toekomst de werkloosheid in de tijd zal beperkt worden (= de wens van de N-VA), zal de armoede in ons land explosief stijgen.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
Ice

20 feb 2020, 09:48

@Wil
Ik hoef niks aan te tonen...als jij blind bent voor de zíchtbare gevolgen van een desastreus, politiek afbraakbeleid door de af- en uitpersing van de bevolking (zelfs selectief voor vlaanderen!) dat reeds tot in den treure werd bewezen, dan zou nog moeite doen compleet tijdverlies zijn. :roll:
Zoek al de maatregelen zelf nog maar eens op en overdenk dan eens of de gevolgen ervan een beter leven betekent voor de bevolking.
Zelfs een bril kan een uil niet doen zien als hij niet wil kijken.
Nochtans kom je niet over als een dommekloot behalve als het over het afbraakbeleid sinds regeringsdeelname van nva gaat, dan ben je blind en doof en stijgt zelfs onze koopkracht nog wel.
Onbegrijpelijk. 8O

Wil.

20 feb 2020, 09:53

Ice schreef:
20 feb 2020, 09:48
@Wil
Ik hoef niks aan te tonen...als jij blind bent voor de zíchtbare gevolgen van een desastreus, politiek afbraakbeleid door de af- en uitpersing van de bevolking (zelfs selectief voor vlaanderen!) dat reeds tot in den treure werd bewezen, dan zou nog moeite doen compleet tijdverlies zijn. :roll:
En ik hoef ook niets aan te tonen. Ik beweer net het tegendeel. Nu jij weer.
Zie je, Ice? Zo'n welles-nietes spelletje leidt naar niets. Als wij onze argumenten niet kunnen hard maken met een objectiever oordeel dan jouw of mijn persoonlijke ervaring, dan blijven we in ons eigen wereldje zitten.

Wil.

20 feb 2020, 10:02

Fred1950 schreef:
20 feb 2020, 09:27
Wil. schreef:
.....

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/30 ... e-armoede/

En je moet bewijzen dat je in armoede leeft, zoniet kan je niet bij de voedselbank terecht.
Als dat maar geen gemanipuleerde grafiekjes zijn, Freddy...

Over de voedselbanken heb ik het al eens gehad. Ik herhaal het:
Tegenwoordig vinden jonge mensen al snel dat ze recht hebben op voedselpakketten. Er was een tijd dat men daar nog niet zou aan gedacht hebben. Oudere mensen hebben daar vaak te veel fierheid voor ('ze zijn te dom' , zeggen de anderen).

Voeg daar nog aan toe dat er jaarlijks een groot aantal mensen naar hier komen zonder de nodige bekwaamheden om in onze maatschappij te overleven en je hoeft niet verder te zoeken naar een verklaring.

Nu geeft Bea Cantillon een bijkomende verklaring voor de groei à rato van 10.000 mensen die naar de voedselbank gaan:

" (...) er speelt ook een aanbod-effect. "Als je een aanbod creëert om gezinnen in armoede vooruit te helpen met gratis voedselpakketten, dan gaan gezinnen daar ook meer en meer gebruik van maken", denkt Cantillon. "We zien bijvoorbeeld dat de OCMW's leefloners actief toeleiden naar de voedselbanken."

Als je bovendien weet hoeveel mensen uit het Midden-Oosten en Afrika jaarlijks in dit land komen binnengedwarreld, dan ben ik nog verbaasd dat er maar 10.000 zijn bijgekomen in de eerste jaarhelft.

Waarschijnlijk speelt het tekort aan mensen op de arbeidsmarkt hierbij een rol: zelfs mensen met geringe kwalificaties die maar amper de taal spreken worden opgenomen in het arbeidcircuit. Anders moesten er veel méér mensen in de armoede terechtkomen.

Dicksy

20 feb 2020, 10:36

Fred1950 schreef:
Maar betekent dat ook dat de armoede in ons land toeneemt?

‘Niet echt, maar het armoederisico stijgt wel bij jongere gezinnen waar niemand werkt, en in het bijzonder bij éénoudergezinnen.

Sof heeft het dus aangetoond.🤔

E.T.

20 feb 2020, 11:07

Voeg daar nog aan toe dat er jaarlijks een groot aantal mensen naar hier komen zonder de nodige bekwaamheden om in onze maatschappij te overleven en je hoeft niet verder te zoeken naar een verklaring.
Zo is dat Wil. Zo is dat. MAAR dat zijn OOK mensen hé. Dat die honger hebben en naar de voedselbank moeten om te overleven interesseert jou blijkbaar niet. Het enige wat zij doen is de goednieuwscijfers van bepaalde partijen negatief beïnvloeden. Bah. :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
dejules

20 feb 2020, 11:08

Wil. schreef:

De grafiek toont dat de groei van het belgische bbp nu een eind boven het gemiddelde van de EU uitsteekt. Dat wil zeggen dat een heel aantal landen een lagere groei heeft.

Gij kijkt naar de ambtenaren en de poetsers.
Filter die uit het BBP en kijk naar de industrie die binnen het BBP nauwelijks nog iets voorstelt!
30 augustus 2019 15:42
De toegevoegde waarde van de Belgische industrie is in tweede kwartaal opnieuw gedaald.
De zwakke groei van de Belgische economie in het tweede kwartaal is vooral te wijten aan de daling van de industriële activiteit, blijkt uit cijfers van de Nationale Bank. De toegevoegde waarde van de industrie verminderde met 0,5 procent na een terugval met 0,7 procent in het eerste kwartaal.
Aangezien de activiteit van de industrie twee kwartalen na elkaar is gedaald, kunnen we van een industriële recessie spreken. Maar de economie als geheel bevindt zich dankzij de betere prestatie van de dienstensector niet in een recessie. De dienstensector groeide in het tweede kwartaal met 0,5 procent.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 58003.html

Onze groei is artificieel omdat ons BBP artificieel is.

Fred1950

20 feb 2020, 11:32

Dicksy schreef:
20 feb 2020, 10:36
Fred1950 schreef:
Maar betekent dat ook dat de armoede in ons land toeneemt?

‘Niet echt, maar het armoederisico stijgt wel bij jongere gezinnen waar niemand werkt, en in het bijzonder bij éénoudergezinnen.

Sof heeft het dus aangetoond.🤔
Ik zal het eens wat idioter voorstellen ..... Stel dat het inkomen van één op de tien ( 1/10 ) gestegen is tot 1 miljoen, en negen van de tien ( 9/10 ) is zijn inkomen verloren , of verdient nul Euro, dan is het gemiddelde ervan 100.000 Euro en dus ver boven de armoedegrens.

Ik heb aan Wil. al gevraagd om grafieken te tonen per inkomenscategorie ( dus in inkomens schalen ) en vooral hoeveel mensen er telkens in die inkomenscategorie vallen. Hij schrijft .... die bestaan niet. Uiteraard geeft die niet thuis want daarmee is te bewijzen dat de kloof tussen rijk en arm proporties aanneemt zoals 100 jaar geleden.

Wat gij daar aanhaalt strookt toch niet met de toename van mensen die bij de voedselbank aankloppen in hun getoonde procenten. Ze kunnen al evengoed schrijven, "wij tonen u toenames, maar die zijn niet geloofwaardig" of fout. :roll:

En geloof me vrij, die grote percentages komen NIET overeen met het percentage aan nieuwkomers. Het percentage nieuwkomers ligt vééél lager dan de procentuele stijging van diegenen die een beroep op voedselbanken moeten doen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 feb 2020, 11:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.

20 feb 2020, 11:38

dejules schreef:
20 feb 2020, 11:08
Wil. schreef:

Gij kijkt naar de ambtenaren en de poetsers.
Filter die uit het BBP en kijk naar de industrie die binnen het BBP nauwelijks nog iets voorstelt!
30 augustus 2019 15:42
De toegevoegde waarde van de Belgische industrie is in tweede kwartaal opnieuw gedaald.
De zwakke groei van de Belgische economie in het tweede kwartaal is vooral te wijten aan de daling van de industriële activiteit, blijkt uit cijfers van de Nationale Bank. De toegevoegde waarde van de industrie verminderde met 0,5 procent na een terugval met 0,7 procent in het eerste kwartaal.
Aangezien de activiteit van de industrie twee kwartalen na elkaar is gedaald, kunnen we van een industriële recessie spreken. Maar de economie als geheel bevindt zich dankzij de betere prestatie van de dienstensector niet in een recessie. De dienstensector groeide in het tweede kwartaal met 0,5 procent.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 58003.html

Onze groei is artificieel omdat ons BBP artificieel is.
In alle andere landen bestaan ook ambtenaren. Sorry, in Nederland niet :lol: daar zijn het 'dienaren van de bevolking'. In andere landen bestaan ook gesubsidieerde sectoren.

Wanneer Eurostat en de NBB statistieken opmaken, dan hanteren ze dezelfde maatstaf voor al die landen. (wellicht ben je in je pakjessleperswereld weinig in aanraking geweest met dergelijke procedures, maar ik in mijn ambtenarenbestaan wél 8) )

Je haalt het deeltje 'industrie' uit het grotere geheel van het bbp om te bewijzen dat de groei van het totale bbp te laag is??? Echt?
Je haalt de cijfers aan van midden vorig jaar??

Maar je schrijft deze week wel dat ons bbp het laagste is van alle Oeso-landen, uitgezonderd Italië, hoewel het verslag van de NBB van vorige week het tegendeel aantoont.

Zou je nu echt niet beter bij je ijskrabbertje blijven, schoenmaker? Je argumentatie rammelt als een versleten achterdeur.
dejules

20 feb 2020, 11:55

Wil. schreef:
In alle andere landen bestaan ook ambtenaren.
Wij geven jaarlijks 10%BBP meer uit aan ambtenaren tov gidsland Nederland.
De 150.000 poetsers met dienstencheques zitten daar niet eens in!
Hetgeen wij uitgeven aan gesubsidieerde bull-shit-jobs is veel hoger dan 10%BBP.
Dat betekent dat wij vele honderdduizenden werklozen verstopt hebben in leegloopjobs die onze welvaart opvreten.
Laatst gewijzigd door dejules op 20 feb 2020, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

20 feb 2020, 12:14

Wil. schreef:

Wanneer Eurostat en de NBB statistieken opmaken, dan hanteren ze dezelfde maatstaf voor al die landen.
Dat geldt ook voor het overheidsbeslag.
Maar daar spreekt U nooit over.
Ook spreekt U nooit over de structurele begrotingstekorten.
En U durft het niet hebben over de nominale schuld.
Is de bewering van Van Overtveldt fout als die zegt dat ons BBP vol ambtenarenlucht zit? Is die man een dwaas?