Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

oomski

07 jul 2016, 19:28

MichelN schreef:
oomski schreef:
Wil. schreef:Dat zal dan zijn zoals jouw grote aantal (was het 300?) 'dagelijks' nieuwe startende zelfstandigen hé Wil.
Neen, kieken, dat zijn cijfers van Graydon. In 2014 waren er dat 81.107.
Kieken ik heb het over het vergelijk van foute cijfers aangeven. Wil zijn dagelijkse nieuwe starters zaten er ook naast, maar....Wil mag dat doen en iedereen moet het voor waar aannemen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Wil.

07 jul 2016, 21:57

oomski schreef:
Wil. schreef:@ Oomski: leer de feiten kennen.

dejules schreef:
Wil. schreef:
dejules schreef:Futurist Thomas Frey zegt dat ...
Het volstaat om de uitspraken van andere futuristen op een rijtje te zetten om te weten hoe zwaar je daaraan moet tillen.
U heeft nooit een bedrijf van binnen gezien.
In de ambtenarij is er nooit crisis, toch?
En? Weerlegt dat nu het feit dat futuristen er gewoonlijk kilometers naast zitten? Echt?
Zaten uw 300 nieuwe starters per dag er dan juist op of ook ver naast?
Waarom zou mijn uitspraak er ver naast zitten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey

07 jul 2016, 23:53

dejules schreef:
Jockey schreef: Sorry Dejules. De hoogte van je pensioen als werknemer is recht evenredig met hetgeen je afgedragen hebt.
Klopt niet!
Indien U 45 jaar lang elk jaar 1.000.000.000 Euro verdiend hebt als werknemer dan krijg je als alleenstaande netto ongeveer 1.660 Euro wettelijk pensioen.
Ik heb dat gelezen in Trends nl dat het maximum pensioen in de privé de ondergrens is voor een statutair ambtenaar.
In dit voorbeeld heeft die man met zijn 1 miljard Euro inkomen (zwaar overdreven natuurlijk) evenveel pensioen als een statutair postbode.
Nog opmerken dat ambtenaren uit de schatkist betaald worden en bijgevolg al hun bijdrages fictie zijn. Dit heeft een bijkomend voordeel want er zijn bijna 180.000 ambtenaren nodig om die fictieve loonstaten te berekenen. Goed voor de werkgelegenheid!
Of niet???
Naar het schijnt verliezen voor elke aangeworven ambtenaar 3 mensen in de privé hun job.
Wàt klopt er dan niet? Ik zeg toch (weet het al niet meer letterlijk) "Met de nodige aftoppingen" Inderdaad is er een bovengrens aan een werknemers pensioen gesteld,alleen weet ik niet ofdat dit ook zo voor ambtenaren is...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Wil.

08 jul 2016, 00:03

Het maximum NETTOpensioen van een ambtenaar is 3.333 euro. Dat is wat er overblijft van het brutopensioen dat maximaal 6.283 is.

Bron

Jockey

08 jul 2016, 01:26

Wil. schreef:Het maximum NETTOpensioen van een ambtenaar is 3.333 euro. Dat is wat er overblijft van het brutopensioen dat maximaal 6.283 is.

Bron
:-) Daar kan je al eens een crèmeke van gaan eten...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

pastoor

08 jul 2016, 12:06

Wil,

Het maximum NETTO pensioen van een ambtenaar is € 3.333. Dat is wat er overblijft van het bruto pensioen dat maximaal € 6.283 is.
Dat staat hier op pagina 34, het bruto maximum pensioen is € 6283.
PDOS overheidspensioenen.
hier klikken

Een professor van de KUL bevestigt dat en zegt, het netto is € 3333 (dat staat in het internet).

* * * * *

75 % van dat maximum ambtenaren pensioen is het absolute maximum.
€ 6283 * 75 % = € 4712,25.

* * * * *

Ambtenaar, niet gehuwd, maximum bruto pensioen € 4712,25.
Met wettelijke inhoudingen € 285 en TAXWEB: netto € 2793 per maand.

Ambtenaar, gehuwd, maximum bruto pensioen € 4712,25.
Geen wettelijke inhoudingen € 285.
TAXWEB: netto € 3255 per maand.

Wel wettelijke inhoudingen € 285.
TAXWEB: netto € 3136 per maand.

Een ambtenaar heeft geen recht op een extralegaal pensioen of een groepsverzekering.

* * * * *

Werknemers pensioen, RVP.

Maximum bruto pensioen alleenstaande: € 2294.
Met wettelijke inhoudingen (€81), TAXWEB : € 1698 per maand.

Maximum bruto gezinspensioen: € 2870.
Met wettelijke inhoudingen (€101), TAXWEB : € 2406 per maand.

* * * * *

24 jaren terug was kreeg een arbeider, hier in de buurt, een goed extralegaal pensioen. Met de interest (kapitaal op spaarboekje) had hij meer dan zijn wedde in vergelijking met toen hij nog actief werkzaam was, en dus meer dan een ambtenaar (met zelfde inkomen).

Vandaag probeert de overheid de werkgevers te verplichten een groepsverzekering aan te gaan. De verzekeringen kunnen geen garantie geven om het beoogde kapitaal te realiseren.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
dejules

08 jul 2016, 18:38

pastoor schreef: 24 jaren terug was kreeg een arbeider, hier in de buurt, een goed extralegaal pensioen. Met de interest (kapitaal op spaarboekje) had hij meer dan zijn wedde in vergelijking met toen hij nog actief werkzaam was, en dus meer dan een ambtenaar (met zelfde inkomen).
Ik geloof dat slechts 6/10 mensen uit de privé zo'n bedrijfspensioen hebben.
Wij kregen dat voor het eerst een kleine 10 jaar geleden en dat gaat over zeer kleine bedragen nl 500 Euro per jaar waarvan 2/3 door ons betaald werd (afhouding vh loon) en de rest door het bedrijf.
Ik heb gelezen in de Tijd dat meer dan 90% van die bedrijfspensioenen naar slechts 5% vd intekenaars gaat met name de CEO, de direktieleden en het kaderpersoneel.
U mag dat nooit vergelijken met het wettelijk pensioen en U moet daar ook eerlijkheidshalve zeggen dat het zwaar belast is en dat de opbrengst niet gegarandeerd is (de rentes zijn trouwens bijna 0 vandaag).
Niet zo lang geleden is zo'n fonds trouwens failliet gegaan (in het Antwerpse dacht ik). Dit aanvullend pensioen is voor 9/10 een borrelnootje!

socrates

08 jul 2016, 18:47

Dat moetook niet beschouwd worden als pensioen, het is gewoon gespaard geld waar de wekgever evebtueel een bijdrage heeft geleverd". Niemand heeft de ambtenaren belet om ook zo'n spaarpotje aan te leggen. Bijde vergelijking tussen een ambtenaar "op rust"en een pensioentrekker uit de privé moet men dat extra legale dus buiten beschouwing laten. Dat extra-geld komt niet uit de zak van de belastingbetaler .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

08 jul 2016, 19:22

pastoor

08 jul 2016, 20:25

dejules.

Ik geloof dat slechts 6/10 mensen uit de privé zo'n bedrijfspensioen hebben.

Dat noemt niet bedrijfspensioen (een woord om verwarring te stichten) maar wel extralegaal pensioen en niet anders. Dat bestaat van de jaren 80 en vroeger in het buitenland. Het bedrijf zelf betaalt dat. En de centen daarvoor worden opzij gezet gedurende de 5 laatste jaren voor men het pensioen opneemt. Het is exclusief voor de persoon die daar werkt. Als die overlijdt voor het 60ste jaar wordt er niets uitbetaald.
In dit geval kreeg die arbeider € 100.000.
Wij kregen dat voor het eerst een kleine 10 jaar geleden en dat gaat over zeer kleine bedragen nl 500 Euro per jaar waarvan 2/3 door ons betaald werd (afhouding loon) en de rest door het bedrijf.

Dat is een groepsverzekering (geen extralegaal), amper € 22.500.
Ik heb gelezen in de Tijd dat meer dan 90% van die bedrijfspensioenen naar slechts 5% van de intekenaars gaat met name de CEO, de directieleden en het kaderpersoneel.

Jij spreekt over een groepsverzekering (daar is men vrij om in te tekenen). Een extralegaal pensioen is voor iedereen die er werkt (men moet zich niet intekenen).
U mag dat nooit vergelijken met het wettelijk pensioen en U moet daar ook eerlijkheidshalve zeggen dat het zwaar belast is en dat de opbrengst niet gegarandeerd is (de rentes zijn trouwens bijna 0 vandaag).

Dus volgens u hebben al de regeringsleden en iedereen van het parlement en senaat en alle eigenaars van de bedrijven en alle dokters en apothekers en advocaten en alle rijke pieten hun centen in Panama.
Of niet?
Niet zo lang geleden is zo'n fonds trouwens failliet gegaan (in het Antwerpse dacht ik). Dit aanvullend pensioen is voor 9/10 een borrelnootje! Ik geloof dat slechts 6/10 mensen uit de privé zo'n bedrijfspensioen hebben.

Daar is het bedrijfspensioen weer. Iedereen noemt dat een groepsverzekering. Verwarrende taal.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

socrates

08 jul 2016, 21:15

Professor Stevens is zelf een van de dikst betaalde ambtenaren. Hij geeft in dat artikel ook geen details over wat de staat bijdraagt bij bv. een groepsverzekering of bij een ander extra-legaal pensioenfonds dat bv. banken voor hun personeel oprichtten.
Wat een privé gepensioneerde extra ontvangt via zijn ex werkgever moet men niet in de vergelijking betrekken, niemand verbied een benoemde ambtenaar om aan een of andere vorm van pensioensparen te doen, dat zou bv; via een vakbond als groep kunnen worden georganiseerd maar even goed kon dat via bv een gemengde levensverzekering of andere vorm van langetermijn sparen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

08 jul 2016, 22:12

Wat een privé gepensioneerde extra ontvangt via zijn ex werkgever moet men niet in de vergelijking betrekken
Dat extra-geld komt niet uit de zak van de belastingbetaler .
Vergeet niet dat aanvullende pensioenen en pensioensparen op allerlei manieren fiscaal worden beloond en dus ook door de overheid gesubsidieerde pensioenen zijn. Als je die rekening maakt, verandert het hele plaatje. Hoe dan ook, brutobedragen vergelijken is onzin."

Dien prof zegt toch duidelijk, volgens mij als ik het goed begrijp, als je fiscaal beloond wordt krijg je geld van de staat uit de grote pot en die grote pot noemt " belastingbetaler " dus wordt U toch gesubsidieerd door......de belastingbetaler ! ! ! !
En of hij nu een van de dikst betaalde ambtenaren is of de armste luis van België is toch naast de kwestie. :roll:
dejules

08 jul 2016, 23:40

pastoor schreef:24 jaren terug was kreeg een arbeider, hier in de buurt, een goed extralegaal pensioen.
Zoals U dat beschrijft gaat het hier om een uitzonderlijk geval.
In de chemie zullen er zo wel geweest zijn.
Ik persoonlijk ken niemand die 24 jaar geleden als arbeider een extra legaal pensioen kreeg.
dejules

08 jul 2016, 23:45

pastoor schreef:Wil,

Het maximum NETTO pensioen van een ambtenaar is € 3.333. Dat is wat er overblijft van het bruto pensioen dat maximaal € 6.283 is.
Dat staat hier op pagina 34, het bruto maximum pensioen is € 6283.
PDOS overheidspensioenen.
hier klikken

Een professor van de KUL bevestigt dat en zegt, het netto is € 3333 (dat staat in het internet).

* * * * *

75 % van dat maximum ambtenaren pensioen is het absolute maximum.
€ 6283 * 75 % = € 4712,25.

* * * * *

Ambtenaar, niet gehuwd, maximum bruto pensioen € 4712,25.
Met wettelijke inhoudingen € 285 en TAXWEB: netto € 2793 per maand.

Geen wettelijke inhoudingen € 285.
TAXWEB: netto € 3255 per maand.

Wel wettelijke inhoudingen € 285.
TAXWEB: netto € 3136 per maand.

Een ambtenaar heeft geen recht op een extralegaal pensioen of een groepsverzekering.

* * * * *

Werknemers pensioen, RVP.

Maximum bruto pensioen alleenstaande: € 2294.
Met wettelijke inhoudingen (€81), TAXWEB : € 1698 per maand.

Maximum bruto gezinspensioen: € 2870.
Met wettelijke inhoudingen (€101), TAXWEB : € 2406 per maand.

* * * * *

24 jaren terug was kreeg een arbeider, hier in de buurt, een goed extralegaal pensioen. Met de interest (kapitaal op spaarboekje) had hij meer dan zijn wedde in vergelijking met toen hij nog actief werkzaam was, en dus meer dan een ambtenaar (met zelfde inkomen).

Vandaag probeert de overheid de werkgevers te verplichten een groepsverzekering aan te gaan. De verzekeringen kunnen geen garantie geven om het beoogde kapitaal te realiseren.
Is het mogelijk dat het max netto ambtenarenpensioen hoger is dan U schrijft indien hij veel aftrekposten heeft?
Ik bedoel : nu worden bruto bedragen vergeleken omdat die voor iedereen hetzelfde zijn maar de aftrekposten niet.