Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Men kan de vraag stellen aan de vrouwen van; "Afghanistan, geen land voor vrouwen"die zouden met plezier hun hoofddoek en boerka afwerpen,zie maar neer de reportage van Vranckx.Zijn de daden van de gedreven moslims die de ideologie in de praktijk brengen aberraties?
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vranckx/20 ... r-vrouwen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Naast de reactie van Wil. die ik zonet las, misschien nog even deze bedenking : meningen en toestanden uit het verleden extrapoleren naar het heden en daar dan vergelijkende argumentatie aan koppelen, is een dijk van een anachronisme. Vrijwel niemand ontkent de misdaden die in het verleden zijn gebeurd door allerlei religieuze of wereldlijke overheden. Vrijwel niemand ontkent diezelfde misdaden die vandaag door de islam worden begaan. Het wordt vervelend om daar steeds te moeten op wijzen. En neen, het nazisme deugde niet en de islam deugt niet.frits1955 schreef: ↑20 dec 2021, 13:00Jullie premisse- nazisme en islam als identiek gaan voorstellen - is compleet naast de kwestie. Als je op een foute premisse gaat verder bouwen ga je inderdaad geen logica vinden.
Als je de uitwassen , de aberraties van een religie als regel gaat beschouwen past dat misschien wel in je eigen ideologisch winkeltje maar niettemin vertel je abjecte nonsens. Op jullie manier van fout denken kan ik ook het georganiseerde katholicisme gaan gelijkstellen met het nazisme als ik enkel kijk naar de uitwassen: de inquisitie, de kettervervolging, de Europese godsdienstoorlogen waarin miljoenen omkwamen in naam van god en gebod.En dan zwijgen we maar over de koloniale slachtpartijen die gevoerd werden met het zwaard in de ene en het kruis in de andere hand.
In dat verband wou ik nog even wijzen op de houding van de huidige paus Franciscus. Volgens de nieuwe maatstaven is hij een deugdzaam man : behoorlijk links propageert hij “open grenzen” en reageert met gematigde afschuw het terugkeerbeleid van sommige EU-lidstaten. Hij opent zijn kerkelijke gronden voor islamitische vluchtelingen en draagt hiertoe bij om zijn “kroost” tot dezelfde christelijke deugd van naastenliefde aan te zetten. Raoul Hedebouw zal hem beslist een sympathieke kerel vinden.
Vraag blijft natuurlijk of zijn “kroost” het daarmee eens is. Moest ik een gelovige zijn, dan zou ik het niet slecht vinden moest er bij de volgende pausverkiezing eens een “katholieke” heer/dame verkozen worden. Een beetje minder communist. Kwestie van in de run te blijven bij mijn leden
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Naast een foute premisse ( nazisme blabla) trappen jullie ook steeds in dezelfde val van veralgemeningen - "de islam" begaat geen misdaden; het zijn wel de uitwassen die dat doen.Vrijwel niemand ontkent diezelfde misdaden die vandaag door de islam worden begaan.
Dat al jaren hier aansleurende gezeur over " de teksten" is grotendeels irrelevant aangezien enkel een klein deel van diegenen die zich moslim noemt daar effectief naar verwijst en overeenkomstig handelt . Mocht elke islamiet dood en verderf gaan zaaien met de diep gekoesterde teksten van Wil. in de hand zou dit landje al lang van de kaart geveegd zijn. De werkelijkheid is dat het overgrote deel van de moslims- net zoals andere adepten van allerlei godsdiensten - zich weinig tot niets aantrekken van "de teksten" en hooguit een aantal rituelen volgt - van communie tot ramadan - en verder hun leventje zijn gang laat gaan.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Precies waarover ik het had Frits. Iedereen doet zijn gangetje. Alleen is het gangetje van de één een beetje moorddadiger dan het gangetje van de ander. Zeker vandaag. Content dat we het eens zijn met mekaar. 
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik bemerk twee problemen met die zin:frits1955 schreef: ↑20 dec 2021, 17:27Naast een foute premisse ( nazisme blabla) trappen jullie ook steeds in dezelfde val van veralgemeningen - "de islam" begaat geen misdaden; het zijn wel de uitwassen die dat doen.Vrijwel niemand ontkent diezelfde misdaden die vandaag door de islam worden begaan.
1. de islam, wat is dat? Ik ken wel de islamideologie. Of zijn dat de verzameling van alle moslims? Ik gebruik nooit de term islam. Dat doen mensen die de ideologie niet kennen en die op een hoopje gooien met de mensen die de ideologie volgen.
Een ideologie begaat inderdaad nooit misdaden. Het nazisme deed dat ook niet. Het waren de nazi's die misdaden hebben begaan. Waarom deden de nazi's dat? Omdat hun daden samenvielen met de ideeën van het nazisme.
2. Jij beweert dat 'de uitwassen' dat doen. Jij moet dus een goed zicht hebben op wat de echte islamideologie dan wél voorstelt. Laat horen, beste man. Daar ga jij ver van wegblijven, zoveel is zeker.
Tot nader order ben je dus iemand die allerlei zaken over de islamideologie poneert zonder daar ook maar één gram kaas van gegeten te hebben.
Wat een gebrek aan inzicht.Dat al jaren hier aansleurende gezeur over " de teksten" is grotendeels irrelevant aangezien enkel een klein deel van diegenen die zich moslim noemt daar effectief naar verwijst en overeenkomstig handelt .
Vandaag blijven zelfbenoemde kenners (vaak politici) ons maar de oren van het hoofd zagen met de boodschap dat de islamideologie een godsdienst van vrede is, en dat de grote meerderheid van de moslims alleen maar vraagt om in vrede te kunnen leven. Alhoewel deze ongenuanceerde bewering misschien wel waar is, is ze totaal irrelevant.
Het is slechts meningloze dons, bedoeld om ons een goed gevoel te geven en om het spook van de - in de naam van islamideologie - wereldwijd oprukkende fanatici te verdoezelen. Het zijn inderdaad de fanatici die oprukken. Het zijn de fanatici die betrokken zijn in de vele oorlogen die momenteel woeden op deze planeet. Het zijn de fanatici die in Afrika systematisch christenen en ganse volksstammen afslachten en het continent in een islamitische vloedgolf overspoelen. Het zijn de fanatici die bommen leggen, mensen voor het oog van camera's onthoofden en eremoorden plegen. Het zijn de fanatici die de ene moskee na de andere overnemen. Het zijn de fanatici die met zelotische ijver het stenigen van verkrachte vrouwen en homoseksuelen verspreiden. De harde waarheid is dat de "vredelievende en stille meerderheid" geïntimideerd is en zwijgt.
Communistisch Rusland was vol van Russen die ook slechts in vrede wilden leven, maar toch zijn de Russische communisten verantwoordelijk voor de moord op 20 miljoen mensen. De vredelievende meerderheid was van nul en generlei tel.
De grote massa van de enorme Chinese bevolking was ook vredelievend, maar de Chinese communisten zijn er toch in geslaagd om een duizelingwekkende 70 miljoen mensen om te brengen. De vredelievende meerderheid was irrelevant.
De gemiddelde Japanner van voor WO2 was geen op oorlog kickende sadist. Maar Japan moordde en slachtte wel zijn weg door Zuid-Oost Azië in een bloedige orgie waarbij 12 miljoen Chinezen het leven lieten. De meesten stierven door het zwaard, de schop en de bajonet. Waar was de stem van de zachtaardige Japanners?
En wie kan de slachtpartijen in Rwanda vergeten? Zou men niet kunnen zeggen dat de grote meerderheid van de Rwandezen "vredelievend" was?
De lessen uit de geschiedenis zijn heel dikwijls ongelooflijk eenvoudig, op het botte af, maar ondanks al ons redeneervermogen missen wij maar al te dikwijls de meest in het oog springende waarheid: Vredelievende moslims zijn irrelevant geworden door hun zwijgen. Vredelievende moslims worden onze vijanden als ze de kiezen op elkaar blijven houden, want ze zullen op een goede morgen ontwaken om vast te stellen dat de fanatici de zaak hebben overgenomen, en dat het einde van hun wereld begonnen is.
Ik denk dat de meerderheid van de vredelievende Afghanen die niets liever willen dan - quote Frits - 'hun leventje zijn gang te laten gaan' dat al wel begrepen hebben.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Waarschijnlijk nooit mee samengewerkt .... ?frits1955 schreef: ↑20 dec 2021, 17:27
Naast een foute premisse ( nazisme blabla) trappen jullie ook steeds in dezelfde val van veralgemeningen - "de islam" begaat geen misdaden; het zijn wel de uitwassen die dat doen.
Dat al jaren hier aansleurende gezeur over " de teksten" is grotendeels irrelevant aangezien enkel een klein deel van diegenen die zich moslim noemt daar effectief naar verwijst en overeenkomstig handelt . Mocht elke islamiet dood en verderf gaan zaaien met de diep gekoesterde teksten van Wil. in de hand zou dit landje al lang van de kaart geveegd zijn. De werkelijkheid is dat het overgrote deel van de moslims- net zoals andere adepten van allerlei godsdiensten - zich weinig tot niets aantrekken van "de teksten" en hooguit een aantal rituelen volgt - van communie tot ramadan - en verder hun leventje zijn gang laat gaan.
-
Syed Rizvi is wellicht de meest invloedrijke sjiietische imam in Noord-Amerika.
In een speech die hij tijdens het weekend gaf, stelt hij dat de hijab voor de moslima een vorm van jihad is en niet enkel voor spirituele doeleinden.

Dat klopt helemaal. Jihad betekent streven naar, strijden voor iets. Voor wat dan wel? Voor het tot stand brengen van een staat die gebaseerd is op islamitische principes.
Deze hooggeplaatste imam verkondigt dezelfde waarheid als ik. Heeft er iemand al een leider van een westers land diezelfde waarheid horen verkondigen?
Op deze bladzijde schreef ik enkele maanden geleden: "elk streven, hoe beperkt ook zoals het dragen van een hoofddoek, om een gemeenschap om te vormen tot een islamitische gemeenschap is jihad."
In een speech die hij tijdens het weekend gaf, stelt hij dat de hijab voor de moslima een vorm van jihad is en niet enkel voor spirituele doeleinden.

Dat klopt helemaal. Jihad betekent streven naar, strijden voor iets. Voor wat dan wel? Voor het tot stand brengen van een staat die gebaseerd is op islamitische principes.
Deze hooggeplaatste imam verkondigt dezelfde waarheid als ik. Heeft er iemand al een leider van een westers land diezelfde waarheid horen verkondigen?
Op deze bladzijde schreef ik enkele maanden geleden: "elk streven, hoe beperkt ook zoals het dragen van een hoofddoek, om een gemeenschap om te vormen tot een islamitische gemeenschap is jihad."

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Waarom zou het ondenkbaar zijn dat, wanneer Islambelijders in een democratisch land, een nummerieke meerderheid gaan vormen, die meerderheid dan ook dat land zou gaan regeren om, desgevallend, de sharia tot rechtsysteem uit te roepen ?
Laatst gewijzigd door socrates op 21 dec 2021, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dat is absoluut denkbaar.
Zoals ik eerder al heb aangetoond, hoeft er geen meerderheid te zijn om de dingen naar hun hand te zetten.
Je weet ook dat kerstmarkten worden omgedoopt tot 'winterfeesten' of iets van die strekking? Op sommige plaatsen worden geen kerststallen meer geplaatst 'om geen aanstoot te geven' .
In sommige wijken van Parijs zal een vrouw zich niet meer als westers geklede vrouw op straat begeven. Ik heb het niet over moslima's , maar over 'heidenen' die zich moeten plooien naar hun regels; de regels van de minderheid in het land.
Alle kleine beetjes helpen, nietwaar.
Zoals ik eerder al heb aangetoond, hoeft er geen meerderheid te zijn om de dingen naar hun hand te zetten.
Je weet ook dat kerstmarkten worden omgedoopt tot 'winterfeesten' of iets van die strekking? Op sommige plaatsen worden geen kerststallen meer geplaatst 'om geen aanstoot te geven' .
In sommige wijken van Parijs zal een vrouw zich niet meer als westers geklede vrouw op straat begeven. Ik heb het niet over moslima's , maar over 'heidenen' die zich moeten plooien naar hun regels; de regels van de minderheid in het land.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zou een tijdelijke dictatuur misschien een oplossing kunnen zijn of is het zelfs daarvoor al te laat ?Wil. schreef: ↑21 dec 2021, 22:03Dat is absoluut denkbaar.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Botst de westerse economische kennis met de islamleerstellingen? Volgens Erdogan is dat het geval en dan weten we al welke keuze door de islamitische leider gekozen wordt.
"Ze klagen dat we de rente blijven verlagen. Verwacht niets anders van mij", zei hij op de televisie. "Als moslim zal ik blijven doen wat onze religie ons zegt. Dit is het bevel."
De islamitische leer verbiedt moslims om rente te ontvangen of in rekening te brengen over uitgeleend of ontleend geld. Erdogan heeft eerder al zijn religie aangehaald om uit te leggen waarom hij gelooft dat rentetarieven inflatie veroorzaken in plaats van deze te beteugelen. Hoge rentetarieven zijn een rem op de bedrijvigheid en vertragen de economische groei.
Maar centrale banken verhogen hun beleidsrente uit noodzaak als de inflatie uit de hand loopt.
Gevolg van de islamitische economische politiek: de Lira duikt nog een eind verder naar beneden. Een verlies van nog eens 6% op één dag tov de dollar.
"Ze klagen dat we de rente blijven verlagen. Verwacht niets anders van mij", zei hij op de televisie. "Als moslim zal ik blijven doen wat onze religie ons zegt. Dit is het bevel."
De islamitische leer verbiedt moslims om rente te ontvangen of in rekening te brengen over uitgeleend of ontleend geld. Erdogan heeft eerder al zijn religie aangehaald om uit te leggen waarom hij gelooft dat rentetarieven inflatie veroorzaken in plaats van deze te beteugelen. Hoge rentetarieven zijn een rem op de bedrijvigheid en vertragen de economische groei.
Maar centrale banken verhogen hun beleidsrente uit noodzaak als de inflatie uit de hand loopt.
Gevolg van de islamitische economische politiek: de Lira duikt nog een eind verder naar beneden. Een verlies van nog eens 6% op één dag tov de dollar.

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
"Dit is niet de ware islam" → de doorsnee politicussibarita schreef: ↑23 dec 2021, 22:28https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202112 ... 4be3-9910-
Stille Nacht ....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.