Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

figaretto

16 mei 2022, 17:46

frits1955 schreef:
16 mei 2022, 17:02
Ik meen te hebben begrepen dat dit in hun statuten staat.
Staat dat "in de statuten" van "de Palestijnen"? In welk boekje staat dat dan?Wie zou die dan geschreven hebben? Dat wil ik wel eens lezen :lol:
Het lijkt me dan ook gek dat in ons land mensen tot gevangenisstraf worden veroordeeld omwille van kritiek op een crimineel organisme terwijl datzelfde organisme door diezelfde overheid wordt gesubsidieerd.
Welk "crimineel" organisme is dat dan? En die krijgen subsidies om criminele zaken te doen?
Uit "Zoeklicht" :
De werkelijke bedoeling van zowel de vroegere PLO, de huidige Palestijnse Autoriteit, als van Hamas en andere radicale islamitische groeperingen, is om Israël totaal te vernietigen. Tot een erkenning van de staat Israël is het tot op heden, door een van deze groepen, dan ook nog nooit gekomen.
Veelzeggend is dan ook dat de PLO is opgericht in 1964, nog voor de uitbreiding van het gebied van Israël in 1967. Het gaat hen er dus niet om dat ze terug willen naar de grenzen van voor 1967, maar om het verdrijven van alle Joden in de zee. Daarnaast hebben we ook nog te maken met diverse Arabische landen rondom Israël die hetzelfde willen. Iran komt er al vele jaren openlijk voor uit dat ze uit zijn op de totale vernietiging van Israël.

Einde citaat.

En dat de islam een criminele organisatie is, tenminste naar onze democratische normen, hoeft toch geen verder betoog ? Of gaan die wereldwijde aanslagen met tientallen duizenden doden aan je oog voorbij ?

frits1955

16 mei 2022, 17:57

Ha, de PLO is dus een synoniem voor "de Palestijnen"? Alle Palestijnen zijn dus lid van de PLO. Dat wist ik niet.

De islam is dus "een criminele organisatie"? Islamieten zijn dus allemaal criminelen. Dat wist ik ook niet.

Uw bron "Het zoeklicht" is overigens echt wel een deugdelijke, objectieve, van elke vooringenomenheid gespeende publicatie . Loof de Heer voorwaar :lol: :lol: :lol:

figaretto

16 mei 2022, 18:25

frits1955 schreef:
Ha, de PLO is dus een synoniem voor "de Palestijnen"? Alle Palestijnen zijn dus lid van de PLO. Dat wist ik niet.

De islam is dus "een criminele organisatie"? Islamieten zijn dus allemaal criminelen. Dat wist ik ook niet.

Uw bron "Het zoeklicht" is overigens echt wel een deugdelijke, objectieve, van elke vooringenomenheid gespeende publicatie . Loof de Heer voorwaar :lol: :lol: :lol:
Het gaat hier niet alleen over de PLO maar ook over Hamas. Nog steeds een invloedrijke politieke beweging ginds.
De islam is inderdaad crimineel. Natuurlijk zijn niet alle islamieten criminelen. Net zo min als alle nazi's criminelen waren. Maar het nazisme daarentegen was wél crimineel. Het gaat hier over de ideologie, moest je het niet goed begrepen hebben.
En wat de bron betreft : ik pikte er eentje uit. Maar wanneer je je oor te luisteren legt bij woordvoerders van de Palestijnen in de straat, dan hoor je net hetzelfde. Den Dolf zocht het bij verbranden of vergassen, de Palestijnen bij verdrinken in zee. Overigens (don't mention the war) waren hij en de islamieten goede vriendjes. Uitgebreide lectuur is hierover beschikbaar.
De islam deugt niet en het zal moeilijk zijn om me van het tegendeel te overtuigen.

Wil.

16 mei 2022, 18:46

frits1955 schreef:
"De Russen" zijn Oekraïne binnengevallen. Alle Russen zitten dus nu in Oekraïne.
Dat wist ik niet. 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

16 mei 2022, 19:04

Alweer ambras in een Duitse middelbare school.

In één van de lessen werd de vraag gesteld of morele regels universeel zijn, dan wel of ze voor elke culturele groep apart kunnen ingevuld worden.

Om de zaak levensecht te maken werd de volgende situatie voorgesteld: een gedwongen huwelijk binnen een in Duitsland wonende familie uit een Turks-islamitische culturele achtergrond.

Onmiddellijk bleken een aantal ouders door een bij gestoken te zijn: rechts-populistische praat - excuses aanbieden - tekstboek moet weg .... de hele reutemeteut.

Hoe is het afgelopen? Zoals gewoonlijk: limbo dansen. D.w.z. achterover dubbelplooien om toch maar niet in aanraking te komen met de gevoeligheden van de moslims.

Zowel de schoolleiding, het Ministerie van Onderwijs van Noordrijn-Westfalen als de uitgeverij Cornelsen, uitgever van het leerboek, verontschuldigden zich voor de schending van de vrijheid van discriminatie. De uitgever beloofde dat de aanstootgevende opgave er in de nieuwe editie niet meer zo uit zou zien.

Maar de schrijvers van het boek bleven op hun standpunt staan. Ze hebben een gedeeltelijke overwinning geboekt. Toch moesten ze een toegeving doen. De nationaliteit van de vader in dat verhaaltje, mag niet meer vermeld worden. :lol:

frits1955

16 mei 2022, 20:20

De islam deugt niet en het zal moeilijk zijn om me van het tegendeel te overtuigen.
U overtuigen is wel het laatste wat mij vermag te boeien :wink: Er is hier steeds hetzelfde gigantische probleem met mensen zoals jij en Wilpunt en dat is het negeren van de oorzaken van conflicten. Wie weigert de historische context te zien van de Palestijnse zaak is gedoemd om in xenofobie en vooroordelen te vervallen. En ja, historische kennis is moeilijk, vraagt inspanning en is voor sommigen saai en gecompliceerd maar je snapt geen bal van wat er allemaal in Palestina gebeurde en nu nog steeds aan de gang is zonder die historische inzichten. En Figaretto, objectieve bronnen heb je daar voor nodig - als iemand wat wil weten over de joodse cultuur ga je hem toch ook niet verwijzen naar "Mein kampf" alhoewel dat vol staat met lectuur omtrent joden. Op basis van die historische feiten is het perfect normaal dat Palestijnen zich met hand en tand verzetten tegen de joodse nakomelingen van Europese kolonisatoren die hun eigendommen ingepikt hebben.. Dat zijn FEITEN , Figaretto waar geen speld tussen te krijgen is. De huidige Palestijnse bevolking is opgegroeid met dat oprecht, net zoals hun ouders. Zou jij je niet verzetten als wildvreemden uit een ander land je zomaar uit je huis en eigendommen komen jagen?
Mag ik verder even opmerken dat het -alweer historisch - complete nonsens is om de nazi's en hun antisemitisme te gaan verbinden met Arabische koordjes - dat gedoe rond de grootmoeft Al-Hoesseini dus ; dat soort gestoorde onzin kom je enkel nog tegen bij zeer, zeer extreem-rechtse en gevaarlijke groepjes die verkeren in zeer duistere, donkerbruine steegjes- en juist ja, die verspreiden ook hopen lectuur. De nazi's hadden echt geen grootmoefti nodig om hun beestachtigheden uit te voeren.

Paul Siemons

16 mei 2022, 20:35

Frits 1955 schreef: Zou jij je niet verzetten als wildvreemden uit een ander land je zomaar uit je huis en eigendommen komen jagen?
Ik heb je vraag aan het kabinet van de eerste minister overgemaakt en die gaat daar direkt werk van maken:
Morgenvroeg gaat het Belgische leger Frankrijk binnenvallen om frans-Vlaanderen terug
binnen de Belgische landsgrenzen te positioneren!

Wil.

16 mei 2022, 22:12

Er is hier steeds hetzelfde gigantische probleem met mensen zoals jij en Wilpunt en dat is het negeren van de oorzaken van conflicten. Wie weigert de historische context te zien van de Palestijnse zaak is gedoemd om in xenofobie en vooroordelen te vervallen.
Laat dat nu precies de omschrijving zijn van jouw eigen situatie: je hebt nauwelijks inzicht in wat er in het Midden-Oosten speelt en dit omdat je niet verder kunt of durft terugkijken dan de 20e eeuw.

Geschiedkundig inzicht vraagt wel wat meer dan oppervlakkige verbandjes kunnen aanduiden zonder te beseffen wat het grotere kader is. Dan sta je met je neus vlak tegen het schilderij en je begrijpt er niets van.
Het probleem met de Palestijnen en de Israëli's is ontstaan in de 7e eeuw. Daarover heb ik van jou nog nooit een inzichtelijke mening horen vertellen. Dat kun je niet omdat je die periode niet bestudeerd heb. Ik wel.
In het draadje over 'De Palestijnen' heb ik je vaak genoeg op het rechte pad moeten zetten omdat je geen dieper inzicht hebt in de geschiedenis van die volkeren.

Hier zo'n voorbeeldje:
Op basis van die historische feiten is het perfect normaal dat Palestijnen zich met hand en tand verzetten tegen de joodse nakomelingen van Europese kolonisatoren die hun eigendommen ingepikt hebben..
1. De joodse aanwezigheid in Israël gaat 3.000 jaar terug. Ik heb daarvoor verwezen naar harde feiten: munten en kandelaars met Hebreeuwse inscripties. Ik heb het o.a. ook over de Romeinse geschiedschrijvers. Ik heb het niet over het Oud Testament, voor het geval je weer in die richting zou gaan neuzelen.

2. Ja, de eeuwenlange joodse aanwezigheid is versterkt door het terugkeren van Europese joden. In een ander draadje heb ik al uitgelegd waarom de term kolonisatoren misplaatst is. Herlees maar.

3. Palestijnen , het Palestijnse volk, heeft nooit bestaan. Het is een term die door de Sovjets in het leven is geroepen in de jaren '70. Als je spreekt over inwijkelingen, dan heb je het zeker over de Arabieren die in het gebied zijn komen wonen. Dat is allemaal al uit de doeken gedaan.

Het was niemand minder dan de Palestijnse leider Zuheir Mohsen (ook wel Zahir Muhsein genoemd) die in 1977 nog duidelijk stelde “Het Palestijnse volk bestaat niet”. Hebben ze je dat in je schoolmeesteropleiding ooit verteld? Hoe komt die man erbij, zeg?

Dat je niks weet over de rol van de grootmoefti in het interbellum, had ik wel verwacht. Ik doel niet op zijn foto met Hitler die dan vaak getoond wordt. Ik heb het over zijn gekonkel met de Britten en nadien met de nazi's om een 'eindoplossing' te vinden voor de joden in het latere Israël. Ik heb het ook over zijn rol in de Balkan tijdens die periode. Allemaal zaken waar je geen weet van blijkt te hebben.

Geschiedenis, tja, je moet er wel wat moeite voor doen, hé als je een stap verder wilt geraken dan wat ze je voorkauwen.
Laatst gewijzigd door Wil. op 16 mei 2022, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

16 mei 2022, 22:23

Ook bij al deze doorwrochte informatie, blijft mijn vraag toch nog onbeantwoord: "Wat motiveert onze Westerse machthebbers om zich, al sinds de jaren 70 van vorige eeuw, contractueel te verbinden tot het bevorderen van de verspreiding van de Islam in Europa?"
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

16 mei 2022, 22:28

Onwetendheid, Socrates!

Die 'leidsmannen' dachten dat de islamideologie zoiets was als het christendom. OK, we geven die 'gastarbeiders' (→ ze keren ooit terug) hun eigen gebedsplaats en op het suikerfeest krijgen ze misschien een dag vrij en dat is het zowat.

Wat dachten ze in de plaats te krijgen? Een eindeloze stroom olie, en die was met zekerheid een noodzaak.

Leg die twee in de balans en het is duidelijk: een aftreksel van het christendom tegenover een gegarandeerde olieflow.

Ooit het verhaal gehoord van dat houten paard?

socrates

16 mei 2022, 22:43

Wil. schreef:
16 mei 2022, 22:28
Onwetendheid, Socrates!

Die 'leidsmannen' dachten dat de islamideologie zoiets was als het christendom. OK, we geven die 'gastarbeiders' (→ ze keren ooit terug) hun eigen gebedsplaats en op het suikerfeest krijgen ze misschien een dag vrij en dat is het zowat.

Wat dachten ze in de plaats te krijgen? Een eindeloze stroom olie, en die was met zekerheid een noodzaak.

Leg die twee in de balans en het is duidelijk: een aftreksel van het christendom tegenover een gegarandeerde olieflow.

Ooit het verhaal gehoord van dat houten paard?
Ja maar voor zover men weet had dat paard geen uterus. :oops:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

voorn

18 mei 2022, 07:05

In het Xaveriuscollege in Borgerhout is comotie onstaan over een regenboogvlag .
De moslim jpngeren hebben de vlag verwijderd die opgehangen was voor de dag voor gendergelijkheid.

Wil.

18 mei 2022, 22:17

Het bestuur van de stad Berlijn presenteert zich graag als bijzonder vriendelijk voor minderheden. Maar als er in de toekomst aanslagen op joden en homoseksuelen plaatsvinden, kan de politie daar geen aangifte meer van doen bij verenigingen die de slachtoffers helpen. De functionaris gegevensbescherming zorgt daarvoor.

Berlijn (en Duitsland in het algemeen) heeft wel eens last van rechts-radicale groepen die het niet erg begrepen hebben op joden. De overheid heeft geen enkele moeite om dit te melden. Maar er is nóg een groep Duitse inwoners die de joden en homo's liefst ziet vertrekken. Daartoe maken ze hen het leven zuur. Maar deze daders worden zo min mogelijk onder de aandacht gebracht van de burgers. Anders zouden ze wel eens verleid kunnen worden om voor AfD te stemmen. God beware ons voor zulk onheil!

Wil.

22 mei 2022, 10:59

Vandaag 5 jaar geleden pleegde een moslim een zelfmoordaanslag in de Manchester Arena.
22 doden en 1.017 gewonden. Het jongste slachtoffer was 8 j.

voorn

27 mei 2022, 11:06

Noem mij één evenement waar alochtonen aanwezig waren.
Buurtfeest, stoet of carnaval.
Het enige waar ze dan de plak zwaaien is de speelstraat of speeltuin.
Dat is enkel van hen.