Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 jun 2022, 08:52

Een imam in Australië herbevestigt nogmaals dat homoseksualiteit onder de sharia zal bestraft worden met de dood.

Geen regenboogvlaggetjes voor die jongen. :cry:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

28 jun 2022, 09:44

Wil. schreef:
28 jun 2022, 08:52
Een imam in Australië herbevestigt nogmaals dat homoseksualiteit onder de sharia zal bestraft worden met de dood.

Geen regenboogvlaggetjes voor die jongen. :cry:
Hoe is die onwaarschijnlijk grote afkeer van anders "geaarden" eigenlijk ontstaan ? Bij de Grieken en ook nog bij de Romeinen was dat toch helemaal geen verwerpelijke voorkeur ? Dat homo"s taboe zijn bij moslims is ook niet altijd zo exclusief geweest, nog in vorige eeuw werden homofielen bv. in het VK, nog voor de rechter gebracht vanwege hun verwerpelijk gedrag.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

28 jun 2022, 10:40

Daar heb ik geen antwoord op. Nogal wat homo's vertonen een tamelijk verwijfd gedrag. Niet allemaal, maar het komt frequent voor. Zou het kunnen dat in primitievere maatschappijen waarin mannelijkheid en agressie hand in hand gingen, dit gedrag een teken was dat deze mensen niet in staat waren om de groep mee te beschermen tegen aanvallen? Ik heb de vraag ooit gesteld aan een evolutionair bioloog, maar het antwoord leek me maar niks. Hij zei dat bij mannen de vrees ontstond dat die homo's wel eens zouden kunnen samenspannen tegen de leider van de groep en die 'van zijn troon stoten'.

Heel vaak wordt een lesbische relatie als minder storend ervaren in het openbare leven. Vrouwen die arm in arm lopen, dat kan wel, maar wanneer mannen dat doen ...

socrates

28 jun 2022, 10:49

Wil. schreef:
28 jun 2022, 10:40
Daar heb ik geen antwoord op. Nogal wat homo's vertonen een tamelijk verwijfd gedrag. Niet allemaal, maar het komt frequent voor. Zou het kunnen dat in primitievere maatschappijen waarin mannelijkheid en agressie hand in hand gingen, dit gedrag een teken was dat deze mensen niet in staat waren om de groep mee te beschermen tegen aanvallen? Ik heb de vraag ooit gesteld aan een evolutionair bioloog, maar het antwoord leek me maar niks. Hij zei dat bij mannen de vrees ontstond dat die homo's wel eens zouden kunnen samenspannen tegen de leider van de groep en die 'van zijn troon stoten'.

Heel vaak wordt een lesbische relatie als minder storend ervaren in het openbare leven. Vrouwen die arm in arm lopen, dat kan wel, maar wanneer mannen dat doen ...
Zou het kunnen dat een meerderheid, vooral van mannen, een hekel heeft aan homo's vanwege een instinct tot procreatie, wat homo"s met partners van eigen soort dus niet zouden doen. Homoseksualiteit zou trouwens net zo goed bij vele diersoorten voorkomen, tegennatuurlijk kan je het dan ook niet noemen toch ?

E.T.

28 jun 2022, 11:15

Homo's worden gehaat uit JALOEZIE gewoon omdat ze een veel eenvoudiger SEX leven hebben ...

Fazal

28 jun 2022, 11:43

:D :D :D Niet te geloven. Wat een grapjas die ET :D :D :D

Wil.

28 jun 2022, 12:55

Inderdaad, homo's hebben nooit hoofdpijn, neem ik aan?? :lol:

Wil.

28 jun 2022, 13:01

socrates schreef:
28 jun 2022, 10:49
Zou het kunnen dat een meerderheid, vooral van mannen, een hekel heeft aan homo's vanwege een instinct tot procreatie, wat homo"s met partners van eigen soort dus niet zouden doen. Homoseksualiteit zou trouwens net zo goed bij vele diersoorten voorkomen, tegennatuurlijk kan je het dan ook niet noemen toch ?
In feite laten homo's meer vrouwelijke 'kandidaten' over voor de heteromannen. Dus is hun aanwezigheid eerder een bonus.

Tegennatuurlijk is een moeilijk woord. Het opeten van de nakomelingen komt ook voor in de natuur. Idem voor incest. Het fenomeen bevordert in elk geval niet het doorgeven van de eigen genen, wat in feite het enige biologische doel van een levend organisme is.

socrates

28 jun 2022, 19:51

Met tegennatuurlijk bedoelde ik dat dieren niets onnatuurlijk kunnen doen en bovendien is alles wat zij doen ook zuiver biologisch. Dat zij jongen die niet sterk genoeg of niet leefbaar zijn, opeten, zorgt ervoor dat slechts de "beste" nakomelingen de soort voortzetten.
Is de afkeer ten aanzien van homofilie dan misschien een "aangeleerde" attitude ?

Wil.

29 jun 2022, 13:59

socrates schreef:
28 jun 2022, 19:51
Met tegennatuurlijk bedoelde ik dat dieren niets onnatuurlijk kunnen doen en bovendien is alles wat zij doen ook zuiver biologisch. Dat zij jongen die niet sterk genoeg of niet leefbaar zijn, opeten, zorgt ervoor dat slechts de "beste" nakomelingen de soort voortzetten.
In het dierenrijk zie je toch nog wel zaken waarvan wij zeggen dat het onnatuurlijk is, zoals necrofilie, groepsverkrachting en pedofilie: allemaal zaken waar pinguins zich mee bezighouden.

Indien we alles natuurlijk noemen omdat het bij de dieren ook gebeurt, dan zouden we die lijn consequent moeten doortrekken.
Moord na seks komt ook voor (de bidsprinkhaan).
Moord op kinderen om seks te verkrijgen is een frequent gebruik bv. bij leeuwen en beren.
De langstaartskink (hagedis) eet haar eigen jongen op zodat ze niet ten prooi vallen aan predatoren.
Is de afkeer ten aanzien van homofilie dan misschien een "aangeleerde" attitude ?
Dan zou dat misschien ook wel gelden voor pedofilie of seks met doden of kindermoord?

Indien alles wat zich in de natuur afspeelt ook 'natuurlijk' is en nooit 'tegennatuurlijk' , dan is voor ons, zoogdieren, ook nooit iets tegennatuurlijk. We zijn tenslotte een deel van die natuur.

Fazal

29 jun 2022, 17:49

Juist, mensen behoren ook tot het beestendom. :mrgreen:

socrates

29 jun 2022, 20:00

Fazal schreef:
29 jun 2022, 17:49
Juist, mensen behoren ook tot het beestendom. :mrgreen:
Mensen kennen "cultuur" dat is vaak een aanpassing van de natuur, hetzij bv omwille van religieuze of wegens ethische leefregels. Dingen zijn ofwel natuurlijk ofwel niet-natuurlijk, een tussensoort is er niet. Dieren kennen geen ethiek enkel instinct. Dieren kunnen niet moorden, wel doden. Om te moorden moet je de intentie hebben de ander te doden, dieren kunnen ook niet wreed zijn en al evenmin lief, zij zijn wat hun software hen opdraagt. De rest is romantiek🙃

Wil.

29 jun 2022, 21:36

Uit deze reactie leid ik af dat een term als 'tegennatuurlijk' een morele term is. Het is dan ook onzinnig - zoals vaak gebeurt - om te zeggen dat homoseksualiteit niet tegennatuurlijk is 'want het gebeurt in de natuur bij de dieren'. Dieren, zo schrijf je, hebben geen morele normen. Ik ga akkoord met die visie.

Morele termen en hun bijhorende normen zijn niet voor de eeuwigheid in steen gehouwen. Slavernij was ooit heel gewoon in de wereld. Vandaag vinden we het hoogst verwerpelijk.
Homoseksualiteit stond (en staat!) bij heel veel landen in de strafwet. Het werd tegennatuurlijk bevonden. We zijn afgestapt van die morele norm van toen en de meesten (vermoed ik) vinden het nu acceptabel. Maar seks met lijken of met dieren dan weer niet. Zou dat 'tegennatuurlijk' zijn?

socrates

30 jun 2022, 10:06

Ik vermoed dat seks met dieren of met lijken niet door de natuur wordt ingegeven ? In onze cultuur wordt het in elk geval streng afgekeurd. Dat sommige individuen het dan toch doen, noemen we dan een pathologische afwijking, waarschijnlijk ontstaan tijdens de scheef gegroeide puberteit. Gelukkig komen -althans hier in het "beschaafde" Westen-,dat soort gedragingen maar zelden voor. Wat seks met dieren betreft lijken sommige andere culturen daar minder afkeer van te hebben, hier is het in elk geval strafbaar.

sibarita

30 jun 2022, 16:24

Afbeelding

Brood en spelen en nog meer geld en alle kritiek verdwijnt !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850