Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

01 jan 2024, 14:53

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

01 jan 2024, 16:45

Deze oorspronkelijk in het Engels geschreven tekst heb ik deels gekopieerd. Ik wil die hier publiceren omdat hierin een heel concreet realistisch beeld wordt geschets over het waarom van het gedrag van vele, vooral jongere,moslims.

Waarom worden moslims gestereotypeerd als boos?

Mike Muluk · Ex-Muslim Christian, beantwoordde:
Omdat we dat zijn.
"Ik ben een groot deel van mijn leven moslim geweest, tot op volwassen leeftijd. Ik ben een 2e generatie Turkse immigrant, geboren in Duitsland bij relatief liberale, Atatürk-liefhebbende ouders. .
Toen werd ik er al mee opgevoed dat over bepaalde dingen niet te onderhandelen valt en dat je voor die dingen moet opkomen, zelfs als dat betekent dat je daarbij gewelddadig moet worden. Elke moslim die iets anders beweert, is een leugenaar!
Dingen om boos over te worden zijn als iemand de Islam beledigt, de spot drijft met de Profeet of niet genoeg respect krijgt voor je geloof. Dat betekent dat het niet krijgen van halal eten tijdens een schoolreisje met je klas reden genoeg zou moeten zijn om te laten weten dat je woedend bent.
En dat heb ik gedaan. Het is als een geprogrammeerde kniereactie: Ik heb een Duits kind op de lagere school in elkaar geslagen omdat hij een vieze limerick over Mohammed had opgedragen.
En ik ging zelfs naar een demonstratie - compleet verontwaardigd - toen Salman Rushdie zijn boek publiceerde.
Pas toen ik getrouwd was en me gesetteld had, realiseerde ik me dat ik niet eens wist wie die Mohammed eigenlijk was.
Ik las de Koran achter elkaar, maar ik had geen samenhangend beeld van wie Mohammed was omdat hij bijna niet in de Koran voorkwam.
Ik wist niet eens waarom ik halal voedsel moest eten, behalve "dat staat in de Koran" of waarom het boek van Salman Rushdie "slecht" was.
Traditionele moslimgezinnen koesteren geen onderzoekscultuur. Je doet wat je gezegd wordt... of anders. En je moet de eer van de Islam en de Profeet verdedigen en indirect je cultuur en je erfgoed.
Dus ja, het is niet alleen een stereotype. Het zit niet alleen in je hoofd. Het is zeker geen vooroordeel. Wij moslims zijn opgevoed om bozer te zijn dan de gemiddelde westerling. En dat is een enorm probleem!"
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

voorn

02 jan 2024, 15:21

Hier in de buurt van het Kiel vindt je weinig opvoeding.
Een MUG team blokeren en aanvallen is geen agressie maar poging tot moord van de patient.
Als hij overleden zou zijn; kun je beschuldigd worden van verzuim en belaging met de dood tot gevolg
Het is te hopen dat men ze vindt ;;;;en opsluit.

Wil.

02 jan 2024, 16:11

socrates schreef:
01 jan 2024, 16:45
Deze oorspronkelijk in het Engels geschreven tekst heb ik deels gekopieerd. Ik wil die hier publiceren omdat hierin een heel concreet realistisch beeld wordt geschets over het waarom van het gedrag van vele, vooral jongere,moslims.
Waarom worden moslims gestereotypeerd als boos?

Mike Muluk · Ex-Muslim Christian, beantwoordde:
Omdat we dat zijn.
Voor de meeste mensen die een geloof aanhangen, is dat iets dat zich situeert binnen wat ik noem 'de drie H's' : in het eigen Hart, in het eigen (gebeds)Huis en in het eigen Hoofd.

Christenen kunnen gemakkelijk naar de kerk gaan en wanneer ze daar buiten stappen, hernemen ze hun gewone manier van leven; dat houdt soms in dat ze andere mensen een loer draaien en dat ook accepteren van anderen zonder dat ze die anderen daarvoor aanspreken op hun religieuze plichten of regels.

Bij moslims is dat veelal anders. Wie ingaat tegen de uiterlijke vormen van 'moslim zijn', die krijgt vaak de volle laag van (hypocriete) religieuze verontwaardiging over zich.
Een moslim die zich niks aantrekt van het geloof, zal toch zorgen dat hij niet door moslims betrapt wordt op bv. eten tijdens de ramadan of op wijn drinken.

Zelfs atheïsten en andere ongelovigen moeten zich schikken naar hun geloofseisen. Probeer maar eens in Molenbeek tijdens de ramadan van een busje cola te drinken in het openbaar. Dat is al genoeg om in hun ogen 'de islam te beledigen'. De sociale druk om zich te conformeren aan de eisen van de islamideologie ligt véél hoger dan in elke andere gemeenschap.

En moslimgeweld loont: Denemarken heeft zich geplooid naar de wensen van de moslims, want de koran verbranden in het openbaar - en dat is uiting geven aan je mening over het boek - is er recent verboden omwille van het geweld dat moslims dan loslaten op de maatschappij.

voorn

02 jan 2024, 16:46

Dus integratie is onmogelijk. :twisted:

socrates

02 jan 2024, 17:12

voorn schreef:
02 jan 2024, 16:46
Dus integratie is onmogelijk. :twisted:
Als er meer vuur is dan water zal het water nooit het vuur kunnen doven.

Odulleke

03 jan 2024, 13:48

voorn schreef:
02 jan 2024, 15:21
Hier in de buurt van het Kiel vindt je weinig opvoeding.
Een MUG team blokeren en aanvallen is geen agressie maar poging tot moord van de patient.
Als hij overleden zou zijn; kun je beschuldigd worden van verzuim en belaging met de dood tot gevolg
Het is te hopen dat men ze vindt ;;;;en opsluit.
En als je dan de reacties hoort van de jongeren dat wanneer er iemand door hun gedrag zou omkomen van : dat is mijn probleem niet, dan krijg ik echt bang voor de toekomst. Waar gaat het naartoe met die gewetenloze criminelen?

Wil.

03 jan 2024, 14:04

Iedereen die met een zwaailicht en een sirene mag rondrijden, hoort bij 'de autoriteiten' en die hebben in hun ogen een afkeer van immigranten. Dat zullen 'we' hen dan eens laten voelen, zie.

socrates

03 jan 2024, 15:08

Hun afkeer is veel ruimer dan enkel tegenover autoriteiten; zij hebben bewust of onbewust een afkeer verworven van alle anders-denkenden (ongelovigen). Zie hierboven wat een ex- moslim (Mike Muluk nickname) daarover durft schrijven.

Wil.

08 jan 2024, 18:54

Adel Sidi Yakoub is een sjotter die bij de Franse ploeg Entente Sportive Pays d’Uzes speelt, heeft een video geplaatst op Tiktok. Daarin somt hij de regels op waaraan zijn vrouw zal moeten gehoorzamen.
De titel van zijn video: Ma femme n'aura pas le droit ...

Hij is een strikte mohammedaan en vindt zijn regels très raisonnables. Deze jongen heeft 780.000 volgers.

Geniet mee.

voorn

08 jan 2024, 23:13

En aan zo denkende moslims moet je dan leiding als vrouw geven op een winkel ,bank, andere plaatsZelfde reden van ambras op school t.o;v leraressen en vrouwelijke studenten?

socrates

09 jan 2024, 10:49

Wil. schreef:
08 jan 2024, 18:54
Adel Sidi Yakoub is een sjotter die bij de Franse ploeg Entente Sportive Pays d’Uzes speelt, heeft een video geplaatst op Tiktok. Daarin somt hij de regels op waaraan zijn vrouw zal moeten gehoorzamen.
De titel van zijn video: Ma femme n'aura pas le droit ...

Hij is een strikte mohammedaan en vindt zijn regels très raisonnables. Deze jongen heeft 780.000 volgers.

Geniet mee.
Dit soort houding zou men een alternatieve vorm van racisme kunnen noemen. Noem het "socio-cultureell" racisme, waarbij bepaalde mensen, in casu vrouwen, worden gediscrimineerd en van mensenrechten beroofd. Hoe is het in "'s hemelsnaam" mogelijk om, na zoveel eeuwen "Verlichting," nog zo primair te denken? Dit geeft dan de indruk dat de Islam een sekte is waarvan de leider, vanuit het hiernamaals, nog steeds de kortzichtige, stringente regels oplegt. Het brainwashen begint natuurlijk van in de wieg.

Wil.

09 jan 2024, 11:09

De islamideologie is meesterlijk geconstrueerd als je die bekijkt vanuit een 'overlevingsperspectief'.
Wanneer biologische levensvormen met elkaar wedijveren voor voedsel of habitat of zonlicht, dan overleven de vormen die zich best kunnen aanpassen.

Zo heeft de islamideologie zichzelf als systeem ook uitgerust met de beste overlevingstechnieken, zoals :

- wie ooit bij de club behoorde, kan er onmogelijk nog uit op straf van zijn eigen leven.
- geboortecijfers zijn er hoger dan in andere concurrentiële systemen
- grondgebied dat ooit toebehoorde aan de islamwereld, mag nooit terug uit handen gegeven worden.
- geweld leidt tot overwinning want ofwel wordt de tegenstander overwonnen en onderworpen (hij past zich bv. aan aan de eisen van de islamideologie en verbiedt koranverbrandingen bv.) ofwel sterft de strijder maar dan beloont Allah hem met de allerhoogste beloning
- de interne controle van de leden onderling is groter dan in ander ideologische systemen
- er kan nooit nog een aanpassing of verbetering komen van de ideologische regels: dat heeft Allah laten weten
- andere ideologische systemen waren bedoeld om lokaal of in die tijd hun doel te bereiken, maar de islamideologie is universeel in tijd en ruimte.

Dat alles leidt tot tot de situaties die we nu zien. Het probleem voor een westerse (of gelijk welke) levensvisie is, dat de leiders geen besef hebben hoe ver ze nog verwijderd zijn van de basiskennis en bovendien de slogans overnemen en napraten, zoals 'islam is de religie van de vrede' → Bush jr, Cameron, May enz.

socrates

09 jan 2024, 11:34

Wil. schreef:
09 jan 2024, 11:09
Dat alles leidt tot tot de situaties die we nu zien. Het probleem voor een westerse (of gelijk welke) levensvisie is, dat de leiders geen besef hebben hoe ver ze nog verwijderd zijn van de basiskennis en bovendien de slogans overnemen en napraten, zoals 'islam is de religie van de vrede' → Bush jr, Cameron, May enz.
Misschien is het levensreddend om, als je midden een troep leeuwen staat, hen te voederen tot ze verzadigd zijn, waardoor je dan veel te laat beseft dat leeuwen roofdieren zijn en zij vervolgens jou als lekker toemaatje ook gaan verslinden. Geen Westerse politicus heeft het tot nog toe gewaagd te proberen de leeuwen uit zijn territorium te jagen. Om de Islam te verslaan; (een probleem van de omvang en impact van de klimaatverandering,) moet er een even sterke tegenmacht worden gevormd; dat kan enkel door wereldsolidariteit en die is, buiten de Islam, nog ver te zoeken

Wil.

11 jan 2024, 19:13

In Pakistan is een medisch team dat probeert polio uit te roeien, aangevallen door ware gelovigen.
Daarbij is een politieteam dat ter bescherming van de medici paraat stond, met een bermbom aangevallen. Minstens 7 politiemensen werden gedood.

Pakistan en Afghanistan zijn de enige twee landen waar polio nog steeds aanwezig is onder de bevolking. Per toeval toch wel twee moslimlanden, zeker :roll: