TRUMP wordt een goede president
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Gelukkig jij wel, toch?
Het spaghetti-arrest blijven aanhalen in het proces tegen Trump geeft blijk van uw begrip ... NOT
Een rechter in de rechtse ´sociale´ media in diskrediet proberen te brengen is ronduit verwerpelijk en doet alleen maar afbreuk aan het jury rechtsysteem.
De jury zal oordelen of er boekhoudkundige fouten zijn gemaakt, ja of nee.
Connerot was een ONDERZOEKSRECHTER die schuld EN onschuld hoort te bewijzen.
Het spaghetti-arrest blijven aanhalen in het proces tegen Trump geeft blijk van uw begrip ... NOT
Een rechter in de rechtse ´sociale´ media in diskrediet proberen te brengen is ronduit verwerpelijk en doet alleen maar afbreuk aan het jury rechtsysteem.
De jury zal oordelen of er boekhoudkundige fouten zijn gemaakt, ja of nee.
Connerot was een ONDERZOEKSRECHTER die schuld EN onschuld hoort te bewijzen.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Het lijkt me niet zeer logisch dat de Democraten in U.S.A. zo zeer hameren op een veroordeling van Trump. Geschiedenis leert immers dat een populaire figuur of politieke partij die door het gerecht wordt veroordeeld, meestal als een feniks herrijst. Om binnenshuis te blijven, kijk naar de veroordeling van het Vlaams Blok begin deze eeuw en hun plotse heropstanding enkele maanden later. Zelfs indien Trump zou worden veroordeeld, dan zou hij zeker scoren in de verkiezingen want de underdog geniet altijd de sympathie van het publiek.
Wanneer echter Trump vrijuit zou gaan dan verliest hij zijn positie als underdog en komt hij vrijwel zeker in de rush naar het presidentschap tegenover Biden te staan. En voor de Democraten lijkt het voordeliger dat Trump de rivaal wordt van Biden dan in het geval dat dit Ron Desantis zou worden. Deze laatste is immers ook zeer populair in Amerika en het lijkt me niet uitgesloten dat hij in een tweestrijd met Biden het zou kunnen halen.
Dit doet me denken aan de bijbelse geschiedenis waarin Pontius Pilatus het joodse volk de keuze overlaat over de vrijlating van een terdoodveroordeelde : “Christus of Barabbas ?”. Barrabas was een vermeende moordenaar maar een politiek onbenul terwijl Christus weliswaar géén moordenaar was maar een gevaarlijke potentiële rivaal voor de joodse religieuze hiërarchie. Daarom lieten ze liever Barabbas lopen.
Hiermee wil ik natuurlijk Biden niet vergelijken met Barabbas, noch Trump met Christus – de hemel verhoede me dat – maar het principe blijft. Ron Desantis kan een gevaarlijke tegenstander zijn voor de Democraten terwijl Trump misschien nog wel kan bogen op een “harde kern” maar anderzijds denk ik dat veel Republikeinen toch ook al minder hoog oplopen met deze laatste en meer heil zien in een jongere maar gelijkaardig conservatieve kandidaat.
Veel Democraten zouden voor Biden stemmen, misschien wel met de dood in het hart, omdat ze liever een een ietwat onbenullerige oude, struikelende en dementerende man aan het hoofd zien dan hun aartsvijand Trump. (Christus of Barabbas nietwaar).
Ik ben wel democratisch ingesteld maar nog geen Democraat in de Amerikaanse betekenis van het woord. Maar moest ik die laatste zijn dan zou ik wellicht ook voor Biden stemmen mits Trump als tegenstander. Maar moest het over Desantis gaan….. Tja dan… Twijfel hoor.
Wanneer echter Trump vrijuit zou gaan dan verliest hij zijn positie als underdog en komt hij vrijwel zeker in de rush naar het presidentschap tegenover Biden te staan. En voor de Democraten lijkt het voordeliger dat Trump de rivaal wordt van Biden dan in het geval dat dit Ron Desantis zou worden. Deze laatste is immers ook zeer populair in Amerika en het lijkt me niet uitgesloten dat hij in een tweestrijd met Biden het zou kunnen halen.
Dit doet me denken aan de bijbelse geschiedenis waarin Pontius Pilatus het joodse volk de keuze overlaat over de vrijlating van een terdoodveroordeelde : “Christus of Barabbas ?”. Barrabas was een vermeende moordenaar maar een politiek onbenul terwijl Christus weliswaar géén moordenaar was maar een gevaarlijke potentiële rivaal voor de joodse religieuze hiërarchie. Daarom lieten ze liever Barabbas lopen.
Hiermee wil ik natuurlijk Biden niet vergelijken met Barabbas, noch Trump met Christus – de hemel verhoede me dat – maar het principe blijft. Ron Desantis kan een gevaarlijke tegenstander zijn voor de Democraten terwijl Trump misschien nog wel kan bogen op een “harde kern” maar anderzijds denk ik dat veel Republikeinen toch ook al minder hoog oplopen met deze laatste en meer heil zien in een jongere maar gelijkaardig conservatieve kandidaat.
Veel Democraten zouden voor Biden stemmen, misschien wel met de dood in het hart, omdat ze liever een een ietwat onbenullerige oude, struikelende en dementerende man aan het hoofd zien dan hun aartsvijand Trump. (Christus of Barabbas nietwaar).
Ik ben wel democratisch ingesteld maar nog geen Democraat in de Amerikaanse betekenis van het woord. Maar moest ik die laatste zijn dan zou ik wellicht ook voor Biden stemmen mits Trump als tegenstander. Maar moest het over Desantis gaan….. Tja dan… Twijfel hoor.
-
wanton - Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Ik zeg niet dat Trump onschuldig is, maar waarom werden die drie anderen nooit aangeklaagd voor eenzelfde fout?
Waarom lees ik in onze 'serieuze pers' nergens dat eindelijk beslist is dat Trump niet samenwerkte met de Russen voor zijn verkiezing. In passant hebben de democraten 5 jaar hierover gelogen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon
Toet-anch-Amon
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dat Trump in tegenstelling van Pence, Biden en andere wel is aangeklaagd is het feit dat hij heeft geprobeerd de documenten te VERBERGEN en de onderzoekers tegengewerkt ...
De betrokkenheid van Poetin bij de verkiezing van Trump is nooit bewezen of voor het gerecht gebracht, een 'vrijspraak' is er dus eenvoudig niet.
De betrokkenheid van Poetin bij de verkiezing van Trump is nooit bewezen of voor het gerecht gebracht, een 'vrijspraak' is er dus eenvoudig niet.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Dat komt omdat Trump tot een rechts-conservatieve partij behoort en zijn rivalen eerder in de linkse hoek te zoeken zijn. Hetzelfde zien we hier bij ons : een misstap door een rechtse politicus wordt door de media duidelijk naar voren gebracht en waar mogelijk uitvergroot. De talloze veel kwalijker praktijken door links, meer bepaald door de Waalse PS, worden in eerst instantie wel vernoemd maar daar wordt heel wat minder gevolg aan gegeven. (Hier zou ik een waslijst aan voorbeelden kunnen geven maar dit is niet nodig, iedereen kent ze)wanton schreef: ↑12 jun 2023, 19:26[
Ik zeg niet dat Trump onschuldig is, maar waarom werden die drie anderen nooit aangeklaagd voor eenzelfde fout?
Waarom lees ik in onze 'serieuze pers' nergens dat eindelijk beslist is dat Trump niet samenwerkte met de Russen voor zijn verkiezing. In passant hebben de democraten 5 jaar hierover gelogen!
Linkse barbertjes worden met de mantel der liefde omhangen, rechtse barbertjes moeten hangen.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
De aard van de meegepakte documenten nietwaar. Bij Trump heeft men een heel pak documenten gevonden met het label "top secret". Zoiets prop je niet in je toilet zoals Trump deed. "Die anderen" hebben ook direct meegewerkt en Trump - zoals geweten - heeft zoals steeds eerst een stroom leugens en ontkenningen lopen uitbrallen tot men de documenten is komen halen. En ze hebben dat dan nog eens een keertje moeten overdoen omdat Trump nog veel meer had verborgen. Overigens...een ex-president die openlijk verkondigt dat hij geheime documenten kan declassificeren door er gewoon aan te denken...Wie zo iemand ernstig neemt en hem zit te verdedigen zoals sommigen hier stellen zichzelf in een zeer bedenkelijk daglicht me dunkt.Ik zeg niet dat Trump onschuldig is, maar waarom werden die drie anderen nooit aangeklaagd voor eenzelfde fout?