Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

10 jul 2017, 10:29

In dit artikel wordt geen verband vermeld met moslimimmigranten of met de islamideologie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

10 jul 2017, 12:09

En verder wie had die jongvolwassenen de kennis van de islam moeten bijbrengen? Leraren? Zijn we vlug uitgepraat hé. Prettige dag verder
Ja, inderdaad...onze jongvolwassenen kennen geen internet, zeker?
:roll: of ze zijn enkel geïnteresseerd in spelletjes, pesterijen en smoelenboek waar ze hun hele privé op straat gooien..?

Misschien in deze tijden dat deze 'jongvolwassenen' beter eens wat meer interesse tonen in politiek, het maatschappelijke leven en wat er rondom hen gebeurt want dit is waar ZIJ mee te maken zullen krijgen binnen een paar jaar...en het is NIET de taak van het onderwijs of leraren om hen te informeren over wat ze zien en horen over islam, een verwerpelijke veroveringsideologie die hier nu al bijna probeert de plak te zwaaien - dát is hun eigen verantwoordelijkheid en ze hebben méér dan genoeg mogelijkheden om zich daarover te informeren, vanuit élk denkbaar standpunt, daarvoor hoeft ons onderwijs niet besmet te worden met dat geestelijk vergif.
Ice

10 jul 2017, 12:16

Wil. schreef:
In dit artikel wordt geen verband vermeld met moslimimmigranten of met de islamideologie.
In dit artikel is het verband nochtans ontegensprekelijk....
Zoon gekende haatprediker stond op punt om een aanslag te plegen in België.
De haatprediker is vanzelf vertrokken, 't werd te heet onder zn voeten, zijn gebroed wordt door de belgische belastingbetaler nog steeds onderhouden in een gesloten jeugdinstelling....
De zoon van de Nederlands-Marokkaanse imam werd in 2016 opgepakt nadat hij in een videoboodschap liet weten hoe zeer hij christenen haat.
De mensen haten waar hij tussen leeft, dankzij wie hij een menswaardig leven heeft, enkel omdat ze christen zijn...wie is dan de racist? Het gore lef om de hand te bijten die je voedt. :x

Horus1

10 jul 2017, 12:34

Dan heb jij dat verkeerd gedacht Ice. Lees eens wat leerplannen niet. Lesgeven over wereldgodsdiensten en allerlei andere overtuigingen behoren wel degelijk tot hun takenpakket. Maar dat zou volgens jou dan weer direct geschrapt moeten worden. Jaja.....

Wil.

10 jul 2017, 14:20

Horus1 schreef:Dan heb jij dat verkeerd gedacht Ice. Lees eens wat leerplannen niet. Lesgeven over wereldgodsdiensten en allerlei andere overtuigingen behoren wel degelijk tot hun takenpakket. Maar dat zou volgens jou dan weer direct geschrapt moeten worden. Jaja.....
Wie stelt die leerplannen op? Zijn die mensen op de hoogte? Geloof me maar wanneer ik zeg dat dat NIET het geval is.

Hoe ik daar zo zeker van ben? Vorig jaar ging ik naar een spreekbeurt luisteren die Mevrouw Karin Heremans, directeur van het K.A. Antwerpen op de Rooseveltplaats. Zij is intussen toch zowat hét boegbeeld van de "déradicalisering" in Vlaanderen en ze gaat er prat op dat ze één of twee leerlingen heeft kunnen tegenhouden om te vertrekken naar Syrië. Tijdens haar spreekbeurt zei ze terloops dat ze de godsdienstige bronnen zoals de koran NIET gelezen had. Ze werkte immers samen met imams en die zouden die kant van het verhaal wel op de juiste manier toelichten :roll:

Wanneer ik haar achteraf vroeg of ze de profeet Mohammed, die het voorbeeld voor de jihad heeft gegeven, beschouwde als een geradicaliseerde, lachte ze eerst schaapachtig en zei toen 'neen'.
Als een man die 700 joden de kop liet afhakken, die anderen via sluipmoorden liet uit de weg ruimen en die mensen heeft gemarteld nog niet als een radicaal kan bestempeld worden, dan vraag ik me af wat die leerlingetjes van haar dan al wél op hun kerfstok hadden zodat het nodig was hen te deradicaliseren.

De officiële versie van de islamideologie is, kort gezegd: 'Islam is de religie van de vrede'. Dát is wat in de leerplannen zal doorsijpelen, maar leerlingen die geen islamideologie willen volgen op school, krijgen zo goed als níets mee als achtergrond. Hooguit wordt in een ander vak wel eens gesproken over de aanslagen waarmee we dagelijks geconfronteerd worden, maar de leerkrachten die ook maar de minste basisnoties hebben van de ideologie, die zijn in gans het land op één hand te tellen. We hebben hier op sennet al het bewijs kunnen lezen van iemand die als leraar zedenleer aan het werk geweest is, maar die van toeten noch blazen wist/weet wat er in de basisteksten van de islamideologie staat. Net zoals Karin Heremans.

Lesgeven over wereldgodsdiensten? Vergeet dat maar. Misschien maken ze tegenwoordig wel een collage waarin de leerlingen hun persoonlijke gevoelens kunnen neerplakken. Of een rollenspel. Mét hartjes en theelichtjes, terwijl ze samen 'Imagine" zingen, vanzelfsprekend.
Ice

10 jul 2017, 14:25

Algemene vorming en já in het leerplan ook over al de verschillende fabeltjes die ze godsdienst noemen en dat betekent een vermelding, een oppervlakkige beschrijving, NIET het benadrukken en uitvergroten van één ervan en wel de grootste en gewelddadigste doctrine, zoals ze nu bezig zijn.

Er hoeven geen bezoeken te zijn aan de moskee voor ONZE kinderen via ons onderwijs, dat gebeurt ook niet voor een synagoge, boeddhistische tempel of gelijk welke overtuiging!
Punt, gelijkheid voor álle geloofsovertuigingen en verder de HIER geldende godsdienst onderwijzen voor wie daarvoor kiest via godsdienstles ipv zedenleer.

Of vind je het dan normaal dat één vreemde ideologie (want islam is geen godsdienst) zelfs in het katholieke onderwijs mag gegeven worden? En nog wel door islamleraren waarvan niet geweten is wat ze de kinderen allemaal wijsmaken...'verplicht' leerplan hé 8O
Die sluipende islamisering al van in het onderwijs is een regelrechte schande en cultuurverraad.
Herinner de catechismus op zaterdag en woensdagnamiddag: wie katholiek wou zijn, die deed dat maar BUITEN de schooluren en zo hoort dat! Wie islam wil leren, hoort dat OOK buiten de schooluren te doen, daar dient onderwijs NIET voor, punt.
Bovendien is islam les geven in het onderwijs een schending van de grondwet voor gelijkheid en de scheiding tussen kerk en staat.
In het kader van algemene vorming hoort godsdienst bepérkt te worden en geen vak op zich te zijn.
Wie in die richting wil verdergaan kan altijd theologie studeren maar in Godsnaam, laat kinderen gerust met die zever, leer ze beter omgangsvormen, fatsoensnormen, waarden en respect om de maatschappij terug leefbaar te maken want opvoeding thuis krijgen die ook al niet als 12-jarige snotneuzen nog met pampers aan, mensen al intimideren, lastig vallen en wijken terroriseren.

frits1955

10 jul 2017, 14:28

"We hebben hier op sennet al het bewijs kunnen lezen van iemand die als leraar zedenleer aan het werk geweest is, maar die van toeten noch blazen wist"

Goh, die leerkrachten zedenleer...Zwijg me daarvan. :lol: :lol: :lol:

frits1955

10 jul 2017, 14:37

"Bovendien is islam les geven in het onderwijs een schending van de grondwet voor gelijkheid en de scheiding tussen kerk en staat. "

Helemaal akkoord maar dan moet je ALLE godsdiensten uit het onderwijs verbannen gezien de scheiding van kerk en staat.
Tussen haakjes: je weet dat je tirade volkomen zinloos is. Tot nader order zijn lessen levensbeschouwing gewoon onderdeel van het curriculum. Overigens zullen ze nog eens lachen met uw tirade in het katholieke onderwijs. De aanwezigheid van een massa moslimleerlingen in het katholiek onderwijs verklaart ook de aanwezigheid van islamlessen - wel buiten het gewone lesrooster, facultatief dus. Ze zijn ook niet zot he- ban de islamleerlingen maar eens uit de katholieke scholen en we zullen eens zien hoeveel centrumscholen hun deuren kunnen sluiten.

frits1955

10 jul 2017, 14:41

"En nog wel door islamleraren waarvan niet geweten is wat ze de kinderen allemaal wijsmaken...'verplicht' leerplan hé"

in welke katholieke school staat "islam" in het "verplicht" leerplan?

frits1955

10 jul 2017, 14:57

"Lesgeven over wereldgodsdiensten? Vergeet dat maar."

Voor de argeloze lezer: hieronder een kleine aanhaling uit het leerplan zedenleer 3de graad ASO Gemeenschapsonderwijs.
Natuurlijk worden die lessen gegeven door totale nitwits die nauwelijks weten waar ze over bezig zijn. Dat zal uiteraard met sprongen verbeteren als De Grote Zelfverklaarde Islamkenner van Sennet !!! zich zal verwaardigen de makers van deze leerplannen even Het Licht te laten zien.
Om maar te zeggen: geloof het gezwets van dit soort zelfingenomen Islamkenners niet - weten zij veel wat er zich in het onderwijs anno nu afspeelt...

... wetenschap en zingeving
- filosofen speculeren over de grond van alles * Thales, Anaximander, Anaximenes
* atomisme van Democritus
- feiten vervangen speculaties
* huidige wetenschap
- wetenschap streeft naar waarschijnlijkheid
* wetenschap evolueert
° religie en zingeving
- sleutelbegrippen
* magie, sjamaan, mystiek, ascese, sacrale
- geschreven en ongeschreven religies
- polytheïsme
, monotheïsme
* ene alwetende , almachtige god
- geloof en autoriteit
* dogma’s (concilies)
- wereldgodsdiensten * hindoeïsme, jodendom, christendom ,islam ,
zoroastrisme, boeddhisme
Ice

10 jul 2017, 15:00

frits1955 schreef:"En nog wel door islamleraren waarvan niet geweten is wat ze de kinderen allemaal wijsmaken...'verplicht' leerplan hé"

in welke katholieke school staat "islam" in het "verplicht" leerplan?
Dat is nét het punt.... :roll: blijkbaar te moeilijk voor je...
Helemaal akkoord maar dan moet je ALLE godsdiensten uit het onderwijs verbannen gezien de scheiding van kerk en staat.
Godsdienstonderwijs hoort voorbehouden te zijn voor de géldende godsdienst van dat land, dat is zo in ELK ander land, wordt als vanzelfsprekend aangenomen voor ELK land maar hier zou het weer niet mogen? Wtf? Opportunisme en schijnheiligheid.

Waarom toch altijd dat gezeik en weg-met-ons?! Hetzelfde met nationalisme: een turk/marokkaan, zelfs zogenaamd Bélg, die mag fier zijn op zijn nationaliteit en opkomen voor wat zij beschouwen als hun thuisland en dat is NIET belgië!
Als een Belg/Vlaming dat durft, dan wordt ie uitgespuwd en beticht van discriminatie, racisme, nazi, extreem rechts en het vuil van de straat, zelfs door 'landgenoten'.

En, frits je hebt het over het DERDE MIDDELBAAR
De islamisering begint al in het LAGER onderwijs bij 6-jarigen!!!

frits1955

10 jul 2017, 15:19

"En, frits je hebt het over het DERDE MIDDELBAAR"

Neen mijn beste, "het derde middelbaar " is niet hetzelfde als de derde graad. Maar dat is allicht te moeilijk voor jou.
Overigens was mijn post dienaangaande een antwoord op het gezever van Wil " over het niet bespreken van wereldgodsdiensten.

"Godsdienstonderwijs hoort voorbehouden te zijn voor de géldende godsdienst van dat land, dat is zo in ELK ander land,"

Dat is gewoon dikke zever. "De geldende godsdienst" bestaat niet - er is vrijheid van godsdienst.

"Er hoeven geen bezoeken te zijn aan de moskee voor ONZE kinderen via ons onderwijs, dat gebeurt ook niet voor een synagoge, boeddhistische tempel of gelijk welke overtuiging! "

De ene islamhater zit te zagen dat de wereldgodsdiensten niet aan bod komen in het onderwijs en de andere zit dan weet te zeuren als men dat dus wel doet mits bezoeken aan gebedsplaatsen van die wereldgodsdiensten...Overigens heb jij volstrekt niets te maken met het curriculum van de scholen. Staat het U niet aan, ga elders...

pastoor

10 jul 2017, 16:23

De mensen hebben de goden een naam gegeven.
Waar waren de goden toen er noch geen mens was?
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Wil.

10 jul 2017, 17:02

frits1955 schreef:"Lesgeven over wereldgodsdiensten? Vergeet dat maar."

Voor de argeloze lezer: hieronder een kleine aanhaling uit het leerplan zedenleer 3de graad ASO Gemeenschapsonderwijs.
Natuurlijk worden die lessen gegeven door totale nitwits die nauwelijks weten waar ze over bezig zijn. Dat zal uiteraard met sprongen verbeteren als De Grote Zelfverklaarde Islamkenner van Sennet !!! zich zal verwaardigen de makers van deze leerplannen even Het Licht te laten zien.
Om maar te zeggen: geloof het gezwets van dit soort zelfingenomen Islamkenners niet - weten zij veel wat er zich in het onderwijs anno nu afspeelt...

... wetenschap en zingeving
- filosofen speculeren over de grond van alles * Thales, Anaximander, Anaximenes
* atomisme van Democritus
- feiten vervangen speculaties
* huidige wetenschap
- wetenschap streeft naar waarschijnlijkheid
* wetenschap evolueert
° religie en zingeving
- sleutelbegrippen
* magie, sjamaan, mystiek, ascese, sacrale
- geschreven en ongeschreven religies
- polytheïsme
, monotheïsme
* ene alwetende , almachtige god
- geloof en autoriteit
* dogma’s (concilies)
- wereldgodsdiensten * hindoeïsme, jodendom, christendom ,islam ,
zoroastrisme, boeddhisme
frits, frits, frits toch ... tss, tsss, tsss. :roll:
Over al die wereldgodsdiensten mogen jullie een woordje placeren, en dat wil ik best aanvaarden. Maar kénnen doen jullie daar zo goed als niks van. Hoe zou je er dan les kunnen over geven?? Ja, wat aflezen uit een boekje of een videootje afspelen, dát wel, maar er voor zorgen dat de kinderen de klas uitgaan en gewapend zijn met tegenargumenten, dat hoort er niet bij.

Jouw specifiek geval heb ik eerder al uitgebeend. Je inzicht in en je beheersing/kennis van de islam is het kleuterschoolniveau niet ontstegen. Je hebt daarvan al voldoende bewijs geleverd. Je hebt zelfs de lokale islamleerkracht erbij gehaald om je leegte een beetje proberen op te vullen omdat je er zelf niet voldoende kaas had van gegeten.
Op dit topic http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... &start=135 heb je om de haverklap ondervonden dat je van de islam niets afweet. Je kemelde daar de ene bult na de andere. Met het schoolmeesterniveau waarmee je in het 4e leerjaar nog slogans kunt uitbraken, scoor je in mijn bijzijn niet meer, beste man. Wanneer gevraagd wordt om bv. aan te duiden hoe verzen die tot moord oproepen niet letterlijk mogen geïnterpreteerd worden - zoals jij me aangeraden hebt - dan blijft het vanzelfsprekend geheel stil.

Ik begrijp ook opperbest waarom er tussen de leerkrachten zedenleer bijna niemand enige kaas heeft gegeten van de islam: ze zijn veelal zelf opgevoed in een atheïstisch milieu, of ze hebben zich afgekeerd van een christelijke achtergrond. Maar daar blijven ze dan steken. Ze doen geen moeite meer om de tegenstander te leren kennen. En 'tegenstander' is zacht uitgedrukt. Met duizenden doden in de naam van de islam per jaar, kun je die ideologie bezwaarlijk nog een 'gesprekspartner' noemen. Hun basisteksten leggen hen trouwens op om de strijd tegen ons te voeren, dus, zelfs al draagt iemand de islamideologie een warm hart toe, dan nog zullen de islamitische basisteksten hem bestempelen als de vijand. Maar dat moet je ook niet letterlijk nemen, monsieur Charly H.

frits1955

10 jul 2017, 18:24

"ze zijn veelal zelf opgevoed in een atheïstisch milieu,"

Wow, heb je dat zelf bedacht? Indrukwekkend.
En voor de rest : er zit op dit forum een idioot die alleen maar kan copy-pasten en daar allicht niet aan kan verhelpen. Maar jij bent zo vol van je eigenwaan dat je niet ziet dat je een hoop zever zit te verkopen over zaken en personen waar jij helemaal niets van af weet..Overigens vraag ik me af of jij de laatste 50 jaar nog wel eens een klaslokaal aan de binnenkant gezien hebt.
Hup, ga nu maar weer voor je spiegel staan met Mohammed in de hand