Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 jul 2018, 22:11

Wil. schreef:De zon schijnt NIET!
:lol:  :lol:
Indien iedereen aan het werk is, waarom zoekt de regering dan naar 8.5 miljard €?
Ze moet dan zwemmen in het geld, toch?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 jul 2018, 22:14

En altijd maar hetzelfde liedje, wordt jij jezelf nooit beu? Wat heb je eraan om daarover te blijven lullen? Niemand neemt je nog au serieux. 

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 jul 2018, 16:37

Horus1 schreef:En altijd maar hetzelfde liedje, wordt jij jezelf nooit beu? Wat heb je eraan om daarover te blijven lullen? Niemand neemt je nog au serieux. 
Dejules verplicht toch niemand om zijn schrijfsels te lezen,dus wat is het probleem?
Laat Dejules maar altijd zijn liedje zingen, misschien wordt het wel een tophit,iemand moet de misgelopen feiten aanklagen,misschien gaan ze Dejules eens uitnodigen in de 7vende dag of villa politica,kwestie van die slapende graaiers eens met de neus op de feiten te drukken. :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

05 jul 2018, 16:48

Horus1 schreef:Niemand neemt je nog au serieux. 
Jij wel want jij reageert ALTIJD op mijn topics waarvoor mijn oprechte dank!

Artificiële intelligentie verslaat neurologen bij kankerdiagnose


We hebben al verschillende cases gezien waarbij de mens het opneemt tegen artificiële intelligentie (AI), maar een dokter tegen een algortime is redelijk nieuw. Dat gebeurde een paar dagen geleden in Peking. Een team van Chinese neurologen ging de strijd aan met een AI-algortime. Opdracht: ze moesten hersenscans bekijken en mogelijke tumoren eruit halen. Na 2 rondes moesten de artsen zich gewonnen geven. In de eerste ronde , waarbij 225 gevallen werden onderzocht, had de AI 87 procent van de scans juist. De artsen hadden een score van 66 procent. In de tweede ronde haalde de AI een score van 83 procent, terwijl de artsen amper 63 op de honderd van de scans juist hadden. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/05 ... bij-kanke/

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

05 jul 2018, 17:23

Het verschil tussen iemand au serieux nemen en iemand .... snap je écht niet hé :DTja, ....

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 jul 2018, 09:43

En klagen dat de vacatures niet ingevuld geraken!

Toevallig gelezen in een krantje:

Chauffeur gevraagd voor een biergroothandel
Met de vrachtwagen bakken en vaten bij klanten leveren.

Op de eerste regel bij vereisten :

"U bent in het bezit van een diploma A2"

8O
Om bier rond te rijden????

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 jul 2018, 09:53

Moest men dan niet in het bezit zijn van het vereiste rijbewijs?
Dat leert men niet bij het ASO en TSO

Tevens stel ik de vraag waarom iemand die aan de hoge school begint voor boekhouding een ingangsexamen moet afleggen over integraal wiskunde?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 jul 2018, 10:18

voorn schreef:Moest men dan niet in het bezit zijn van het vereiste rijbewijs? 
Uiteraard stond dat er even verder in dat er een rijbewijs C nodig was ….
 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jul 2018, 11:16

voorn schreef:Moest men dan niet in het bezit zijn van het vereiste rijbewijs?
Dat leert men niet bij het ASO en TSO

Tevens stel ik de vraag waarom iemand die aan de hoge school begint voor boekhouding een ingangsexamen moet afleggen over integraal wiskunde?
Er bestaat geen ingangsexamen als je een studierichting boekhouding wil volgen op hogeschoolniveau.

De enige richtingen met ingangsexamens zijn geneeskunde - tandheelkunde - piloot en burgerlijk ingenieur. Voor die laatste richting is de uitslag zelfs niet bindend. Ze noemen die test daar niet meer 'ingangsexamen'  maar 'ijkingsproef'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 jul 2018, 11:27

60% van de vacatures betreft DEELTIJDS werk waarop U van de VDAB zelfs niet mag ingaan (U moet FT beschikbaar zijn en krijgt zelfs geen bijkomend dopgeld meer).
70% vd vacatures zijn precair dwz zeer slecht betaald, tijdelijk en meestal deeltijds.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 jul 2018, 11:27

Waarom heeft mijn kleindochter dit examen dan moeten doen? Bij de Artesia hogeschool.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jul 2018, 11:30

voorn schreef:Waarom heeft mijn kleindochter dit examen dan moeten doen? Bij de Artesia hogeschool.
1) In welk jaar was dat?
2) Als er al zo'n proef was, dan kan die enkel 'raadgevend' geweest zijn, om de kandidate te laten voelen of zij een beetje op niveau is. Zelfs indien ze niet geslaagd was, kan ze beslissen om boekhouding te gaan studeren.
Integralen berekenen is niet noodzakelijk voor boekhouders. Gewoon de vier basisbewerkingen kunnen uitvoeren volstaat.
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 jul 2018, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 jul 2018, 11:38

Dit jaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 jul 2018, 11:48

voorn schreef:Dit jaar.
Het kan enkel een raadgevende toets geweest zijn tenzij ze het middelbaar niet heeft afgewerkt: dan kan een toelatingsproef mogelijk zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

09 jul 2018, 12:01

Veronrustende interne nota VDAB: '34.000 meer werkzoekenden in 2018 dan bij vorige conjunctuurpieken'

In 2001 en 2008 kende België ook al eens een groeispurt. De mooie economische prestaties van ons land leverden toen telkens een daling van de werkloosheid op. Het aantal werkzoekenden daalde toen telkens tot net boven de 150.000. Om precies te zijn: 150.569 in 2001 en 151.001 in 2008.Vandaag lijken die mooie cijfers een verre droom want de VDAB telde in mei van dit jaar nog altijd 184.800 werkzoekenden. Dat zijn er maar liefst 34.000 meer dan in 2001 en 2008. Zo staat het te lezen in een nota aan de Raad van Bestuur van de VDAB.“Er zijn twee duidelijke conclusies te trekken uit de nota”, reageert onderzoeker Sacha Dierckx van Denktank Minerva die we de nota voorlegden. “Ten eerste: de zogenaamde krapte op de arbeidsmarkt is op dit moment fictie. Het aantal niet-werkende werkzoekenden ligt een pak hoger dan bij eerdere conjunctuurpieken. Ten tweede: de sanctionerende aanpak van werklozen is zinloos, bij gebrek aan voldoende degelijke jobs en kansen op de arbeidsmarkt”, aldus Dierckx.Hardere sancties is nochtans net waar Open Vld en N-VA op aansturen binnen de federale regering. Zo pleiten ze om de werkloosheidsuitkeringen sneller te doen dalen in de tijd en ook de gemeenschapsdienst werd opnieuw op de agenda geplaatst.