Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 11:19

socrates schreef:Hoe kunnen de netto lonen stijgen terwijl de bruto dezelfde blijven ? Door minder voorheffing toe te passen die dan later toch zal moeten worden opgehoest.
Waarom denk je dat het zo verloopt? Eerst geven en dan terugnemen volgens jou?
Afbeelding

Dit is wat de impact is van het terugdringen van de personenbelasting teweegbrengt. Het gaat niet om 'voorheffing'; het gaat om de totale belastingdruk op looninkomen die vermindert.  Aangezien de impact van de taxshift nog wordt uitgesmeerd over de komende jaren, kan men ook vooruitkijken tot 2020.
Een van mijn bronnen is een erkend econoom, voormalig politicus, die zichzelf een onvoorwaardelijke kapitalist noemt.
Verwijs je naar De Grauwe? Hij argumenteert bv. dat belastingen op vliegreizen zouden gelegd worden. Geen probleem want dat is voor veel mensen een vrije keuze. De bedrijfsreizen zou men buiten de 'straf' van de belastingen kunnen gehouden worden, maar indien mensen op reis willen gaan met het vliegtuig, doe ze dan de kost betalen. Dat is niet "terugnemen aan de andere kant" want ik ga niet met het vliegtuig op reis. En dat geldt voor 100.000den mensen. Het is een keuze.

De herverdeling via de fiscaliteit gebeurt nu al. Bekijk mijn overzicht dat ik hogerop heb geplaatst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 jan 2019, 11:26

Wil. schreef: je blijft weg van de kern van de zaak: van alle nieuwe beginners in een nieuwe job is 1/11 een 50+ er.
Dat is heel weinig want de groep 50+ers is heel groot.
9% van de 50+ers vindt dus werk (91% niet!!!) OMDAT bedrijven massieve subsidies en kortingen krijgen federaal, gewestelijk, provinciaal en gemeentelijk. Haal die subsidies en kortingen weg en dat cijfer daalt naar 1%.
U bent blij met een dode zwaar gesubsidieerde mus.
De vraag is ; welke jobs? Hoeveel % is overheid, hoeveel bedrijfsleven, hoeveel poetsers met dienstencheques, sociale tewerkstelling, vrijwilligersjobs, ...
Hoeveel werken deeltijds, tijdelijk, welk loon, ...
Krijgen die een contract van onbepaalde duur?
Raar, U kijkt naar statistieken van werkloze 50+ers terwijl U op 50 jaar reeds stopte met werken.
Heeft U een psychiatrische aandoening?
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

28 jan 2019, 11:28

Wil. schreef: De herverdeling via de fiscaliteit gebeurt nu al.
Klopt niet, de taxshift is niet gefinancierd. De volgende regering moet 8.2 miljard € "zoeken". Dat komt terug op onze boterham net als de btw-verlaging op elektriciteit.
Daarbij, de herverdeling gaat grotendeels naar de ambtenarij en niet naar de mensen die dat geld hebben verdiend met economische activiteiten.
U was 50 jaar en ging met 75% van uw laatste loon vrijwillig leeglopen. Noemt U dat herverdeling? Dat is diefstal!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 13:16

Natuurlijk is dat herverdeling, beste jongen, want ik ben aan veel lagere instapwedde moeten beginnen dan mijn vrienden in de privé.  De herverdeling gebeurt dus ook gespreid in de tijd. 

Ik bespeur daar het groene afgunstbeestje weer; tijd voor een groepsgesprek o.l.v. je therapeut denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 jan 2019, 13:25

Wil. schreef:Natuurlijk is dat herverdeling, beste jongen, want ik ben aan veel lagere instapwedde moeten beginnen.
In ruil voor die lagere AANVANGSwedde kreeg jij een benoeming voor het leven en dat vergeet jij gemakkelijkheidshalve.
Het is en blijft diefstal.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 13:30

dejules schreef:
Wil. schreef:Natuurlijk is dat herverdeling, beste jongen, want ik ben aan veel lagere instapwedde moeten beginnen.
In ruil voor die lagere AANVANGSwedde kreeg jij een benoeming voor het leven en dat vergeet jij gemakkelijkheidshalve.
Het is en blijft diefstal.
Compleet onbekend met de spelregels van de ambtenarij, tsss, tsss, tsss.
Ik heb 5 jaar moeten wachten op mijn statutaire toestand van vastbenoemd ambtenaar. En ook daarna bleef  mijn wedde nog jaren lang lager dan die van anderen in de privé.

Mijn vrouw is 20 jaar lang tijdelijke geweest in het onderwijs (toegegeven: dit is uitzonderlijk). Ken jij mensen die 20 jaar lang in een bedrijf moesten werken zonder zekerheid dat ze na de vakantie weer aan de slag konden?

Vanuit jouw positie kun je echt niets zeggen over de wereld van de ambtenaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 jan 2019, 13:37

" "Ken jij mensen die 20 jaar lang in een bedrijf moesten werken zonder zekerheid dat ze na de vakantie weer aan de slag konden? "

Vreemd toch hoe sommigen hier op een bepaald moment zitten af te geven op de vaste benoeming binnen het onderwijs en anderzijds zitten te pleiten voor diezelfde vaste benoeming ( = zekerheid om aan de slag te kunnen gaan) als het hemd nader is dan de rok.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 13:38

dejules schreef:
Wil. schreef: je blijft weg van de kern van de zaak: van alle nieuwe beginners in een nieuwe job is 1/11 een 50+ er.
Dat is heel weinig want de groep 50+ers is heel groot.
9% van de 50+ers vindt dus werk (91% niet!!!)
Alweer blijkt hier je gebrek aan analytisch denkvermogen.

Er wordt niet gezegd dat de 9% starters ook 9% is van de totale groep 50+ ers! Je conclusie dat 91% geen werk vindt, is dan ook op zijn best dwaas te noemen. Verder 'denkend' in jouw logica, zou dan uit de groep 50-54 jaar zelfs 96,4% geen werk vinden ….

Schoenmaker, blijf bij je pakjes.

Daar bakt de bakker ook brood voor, zeggen ze hier :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

28 jan 2019, 14:39

Wil. schreef: Compleet onbekend met de spelregels van de ambtenarij, tsss, tsss, tsss.
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html
dejules

28 jan 2019, 14:56

Sinds begin dit jaar regent het plots aankondigingen van zware herstructureringen en faillisse­menten.
Bij de tien grootste aankondigingen alleen al staan 3.165 banen op de tocht.
Dat is de slechtste maand sinds september 2016, met toen 3.816 gesneuvelde jobs.
En nu al de slechtste januarimaand sinds Opel Antwerpen, in 2010.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190128_041 ... en-in-2010

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

28 jan 2019, 15:22

En nu komen de grafiekjes om te bewijzen dat men daarmee alles kan bewijzen ... :roll:
dejules

28 jan 2019, 15:53

Wil. schreef: Er wordt niet gezegd dat de 9% starters ook 9% is van de totale groep 50+ ers! Je conclusie dat 91% geen werk vindt, is dan ook op zijn best dwaas te noemen. Verder 'denkend' in jouw logica, zou dan uit de groep 50-54 jaar zelfs 96,4% geen werk vinden ….
U leest selectief. “Oudere werklozen bevinden zich ook en wel massaal in de ziekteuitkeringen. 405.000 mensen zijn momenteel onafgebroken langer dan 1 jaar ziek en de grootste groep zijn ouderen. Daarbij zitten nog 10.000den mensen in de "pipe-line". Die hebben gehoord dat ze ontslagen worden maar werken nog, zitten in hun opzeg of in outplacement en dat kan jaren duren!
Met cijfers kunt U olifanten laten vliegen.
Laatst gewijzigd door dejules op 28 jan 2019, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

28 jan 2019, 15:59

Wil. schreef: Verder 'denkend' in jouw logica, zou dan uit de groep 50-54 jaar zelfs 96,4% geen werk vinden ….
Sommigen, in een containerpark, 80 € bovenop hun dopgeld en voor 6 maanden om de cijfers op te poetsen.
Het is maar wat U "werk" noemt.
U komt uit de statutaire leegloperij, daar heeft "werk" een heel andere betekenis dan in het bedrijfsleven.
U hield zoveel van uw job dat je 15 jaar voor uw pensioenleeftijd aan de kant ging staan.
Kerel, zonder massieve subsidies en kortingen krijg je nauwelijks een 55+ aan de slag.
Bedrijven werven geen 55+ers aan, ze ontslaan ze en wel op zeer grote schaal.
De realiteit is wat ze is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 17:05

dejules schreef:
Wil. schreef: Compleet onbekend met de spelregels van de ambtenarij, tsss, tsss, tsss.
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html
Ha, ha, ha !! Dwazernij en gebrek aan inzicht ten top!  :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2019, 17:07

Flashback schreef:En nu komen de grafiekjes om te bewijzen dat men daarmee alles kan bewijzen ... :roll:
Feiten tegenover fictie of natte vinger waarheden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.