Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 mei 2020, 16:41

Poetsvrouwen en anderen met een lagere begaafdheid
Die kan tellen qua vooroordeel en arrogantie - ga jij eens uitmaken dat mensen die gaan poetsen of maatschappelijk weinig gewaardeerde soortgelijke jobs uitoefenen dan maar "lager begaafd " zijn??
Als ik het gewauwel en gestuntel van velen hier lees terwijl die claimen dat ze diploma zus en zo hebben...nou.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 17:16

E.T. schreef:
18 mei 2020, 16:30
Fred1950 schreef:
18 mei 2020, 12:47
Poetsvrouwen en anderen met een lagere begaafdheid konden mits opleiding "verzorgende" in WZC's worden. Het resultaat is/was duidelijk : een moordpartij in sommige WZC's ....
Het waren zeer zeker de verzorgende NIET die daar verantwoordelijk voor zijn.

Je weet toch dat er nu 'nood' wetgeving gestemd is waardoor die 'verzorgende' mogen verplegen :idea:
De ware oorzaak van de moordpartij is dat het WZC personeel ( allemaal ) niet verplicht waren om een mondmasker te dragen ( het het dus ook niet deden ). Vandaag zijn er terug 38 nieuwe besmettingen vastgesteld in WZC's, en dat terwijl die reeds 2 maand in quarantaine verkeren zonder bezoekers. Van waar zouden die 38 het virus gehaald hebben, denk je? Van een kat die toevallig naar binnen sloop ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 mei 2020, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 17:18

frits1955 schreef:
18 mei 2020, 16:41
Poetsvrouwen en anderen met een lagere begaafdheid
Die kan tellen qua vooroordeel en arrogantie - ga jij eens uitmaken dat mensen die gaan poetsen of maatschappelijk weinig gewaardeerde soortgelijke jobs uitoefenen dan maar "lager begaafd " zijn??
Als ik het gewauwel en gestuntel van velen hier lees terwijl die claimen dat ze diploma zus en zo hebben...nou.
Oeijejoei .... Ben ik arrogant als ik een kat een kat durf noemen ? 'k Zal in 't vervolg voor de liberale kliek stemmen in plaats van op de PVDA, dat heb jij nu op je geweten. :twisted: :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 mei 2020, 17:30

Je slaat gewoon de bal mis met dat soort generalisaties. Alsof er een automatische correlatie is tussen iemands begaafdheid en de job(s) die hij/zij uitoefent. Op een bepaald ogenblik stapte er een poetsvrouw mijn klas binnen die vlot 4 Slavische talen sprak en smetteloos Engels - zij was tolk van opleiding maar haar Poolse achtergrond bemoeilijkte op dat moment het vinden van een passende job. Een kozijn van mij heeft een diploma van burgerlijk ingenieur maar verkoos achter de toog van een café te gaan staan enz.. Allemaal weinig begaafden dus?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 17:43

Fazal dat klopt dat ze meer vragen .
Is op alles dat ze meer vragen merk je ook op aan u gewone inkopen .
Onze wagen moest normaal binnen afspraak was gemaakt
Maar door corona ging dat niet door .
Ze hadden vorige week opgebeld voor nieuwe afspraak te maken .
En zegde ons direct dat er 138 euro bijkwam .
Is normaal mensen moeten kosten maken .
Reken zij dat door aan de consument .

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 17:53

frits1955 schreef:
18 mei 2020, 17:30
Je slaat gewoon de bal mis met dat soort generalisaties. Alsof er een automatische correlatie is tussen iemands begaafdheid en de job(s) die hij/zij uitoefent. Op een bepaald ogenblik stapte er een poetsvrouw mijn klas binnen die vlot 4 Slavische talen sprak en smetteloos Engels - zij was tolk van opleiding maar haar Poolse achtergrond bemoeilijkte op dat moment het vinden van een passende job. Een kozijn van mij heeft een diploma van burgerlijk ingenieur maar verkoos achter de toog van een café te gaan staan enz.. Allemaal weinig begaafden dus?
Uiteraard bestaat dat ! Mensen van vreemde origine hebben het moeilijk in ons onderhuids racistisch Vlaanderen. Je moet al over een zeer sterke persoonlijkheid beschikken ( zoals Almaci van Groen ) om het hier te kunnen waar maken. Dit noemt men dan klassiek "de lange en de korte baan" van een gesloten looppiste, en vroeger was het voor kinderen uit de arbeidersklasse al even moeilijk om een hoogwaardige positie te bereiken. Zulke mensen verdienen al mijn respect. Ik heb geen respect voor de universitairen van nu die hun afkomst als kleinkind van een metselaar durven verloochenen - er zelfs over durven te liegen.

Een burgerlijk ingenieur die het enthousiasme in de techniek en zijn kennis niet meer weet te appreciëren , tiens ... 8O Dat moet dan toch een "specialleke" zijn. :D
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 mei 2020, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 17:55

Fred1950 , dat er besmettingen zijn in rustoorden kan gebeuren .
Mensen moeten ook job doen , kun je niet tegenhouden .

Wat wel gevaarlijk is dat ze weer bezoek mogen ontvangen daar hou ik mijn hart voor vast .
Zijn wel twee kamers voorzien hoe gaan ze dat in zijn werk stellen , zie daar logica niet van in
1 persoon per bewoner en ze mogen zelf kiezen , krijgen 45 minuten per pers.. Kun jij tellen is om uur bezoeker x 2 .
Moeten dan nog bewoner gaan halen want niet iedereen kan op zijn eigen naar die plaats gaan .
Dat loopt er in honderd als dat klein woon zorgcentrum is zal dat lukken
Maar als dat groot woon zorgcentrum is mag je vergeten .
Moet dat nog allemaal vooraf aanvragen , of je komt er niet in .
daar ga ruzie ontstaan .



Fred1950 Een burgerlijk ingenieur die het enthousiasme in de techniek en zijn kennis niet meer weet te appreciëren , tiens ... 8O Dat moet dan toch een "specialleke" zijn. :D

Waarom je hebt mensen studierichting hebben gekozen en die achteraf zeggen ligt me niet
En dat die andere weg inslagen ( Is niks mis mee als ze maar gelukkig zijn ) dat is wat telt .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 mei 2020, 18:05

Tja - Albert Einstein maakte zijn middelbare school niet af; Vincent Van Gogh werd afgewezen aan de Antwerpse Academie van schone kunsten vanwege een gebrek aan "begaafdheid" etc. Mensen verengen tot één dimensie is griezelig en onrechtvaardig. In deze kolommen lees je voortdurend hoe mensen een etiket op hun hoofd geplakt wordt vanwege hun afkomst, hun huidskleur, hun godsdienst of hun land van herkomst. Ook achter "begaafdheid" zit een mens met allerlei kwaliteiten en gebreken.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 18:07

gast43 schreef:
18 mei 2020, 17:55
.....
Waarom je hebt mensen studierichting hebben gekozen en die achteraf zeggen ligt me niet
En dat die andere weg inslagen ( Is niks mis mee als ze maar gelukkig zijn ) dat is wat telt .
Dat zijn toch wel eerder uitzonderingen. Een studierichting is als een roeping, je moet weten waarmee en waarom je er mee begint. De gelukkigsten in hun beroep zijn nog steeds dezen die reeds voor de aanvang van hun studies wisten wat hen te doen ging staan ( voordelen , lasten en nadelen ). De supergelukkigsten zijn diegenen die van hun hobby hun beroep hebben kunnen maken. :D

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

18 mei 2020, 18:07

Neen verschil dat vroeger studie richting was voor de rijke

En de lagere klasse kwam zogezegd daarvoor in aanmerking .
Dat viel dik tegen voor de rijke ( :lol: :lol: )
maar dat is andere weg ingeslagen gelukkig maar .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 mei 2020, 18:10

We zullen ons maar troosten met Ben Weyts - die bewees dat je zelfs vice-premier en minister van onderwijs kunt worden alhoewel hij 9 (negen) jaar nodig had om zijn diploma binnen te halen.De juiste partijkaart kan ook helpen nietwaar. :wink:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 mei 2020, 18:23

Dat zijn toch wel eerder uitzonderingen. Een studierichting is als een roeping, je moet weten waarmee en waarom je er mee begint. De gelukkigsten in hun beroep zijn nog steeds dezen die reeds voor de aanvang van hun studies wisten wat hen te doen ging staan ( voordelen , lasten en nadelen ). De supergelukkigsten zijn diegenen die van hun hobby hun beroep hebben kunnen maken.
Ik kende een vrachtwagenchauffeur, zijn ouders waren notaris en advocaat,heeft studies gedaan als advocaat, sprak 7 talen,maar heeft dan voor de vrachtwagen gekozen,pracht kerel, altijd bereid om te helpen, een heel eenvoudige man, die niet naast zijn schoenen liep, de weg en Europa was zijn speeltuin.(rip PVDB)
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2020, 18:39

Fred1950 schreef:
18 mei 2020, 17:16
... de ware oorzaak van de moordpartij is dat het WZC personeel ( allemaal ) niet verplicht waren om een mondmasker te dragen ...
En van WIE had die verplichting moeten komen? Juist.

Tweede vraag: Waarom was er geen verplichting? OMDAT er geen mondmaskers waren :mrgreen:



PS uw term 'moordpartij in de WZC' impliceert voorbedachte rade, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2020, 18:51

E.T. schreef:
18 mei 2020, 18:39
Fred1950 schreef:
18 mei 2020, 17:16
... de ware oorzaak van de moordpartij is dat het WZC personeel ( allemaal ) niet verplicht waren om een mondmasker te dragen ...
En van WIE had die verplichting moeten komen? Juist.

Tweede vraag: Waarom was er geen verplichting? OMDAT er geen mondmaskers waren :mrgreen:



PS uw term 'moordpartij in de WZC' impliceert voorbedachte rade, toch?
Men had ze kunnen bestellen, en zelfs diegenen die zogezegd niet deugden en teruggestuurd werden, konden dienst doen. "Nu" beweert men zelfs dat een dubbelgevouwen sjaal ook goed is. :evil:

Dat gebrek aan mondmaskers is een drogreden, en die drogreden is voor mij een bewijs van onverantwoordelijkheidsgevoel. Ieder persoon met een beetje verstand had toen reeds kunnen weten dat ouderen bijzonder vatbaar waren ( uit info uit China ) en daarnaar niet willen handelen met onmiddellijke en gepaste maatregelen kan in mijn ogen niets anders zijn dan een bewuste keuze, in dit geval een moordpartij. Er zijn er voor minder erge "slordigheden" levenslang in de gevangenis terecht gekomen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2020, 19:02

... niet willen handelen met onmiddellijke en gepaste maatregelen kan in mijn ogen niets anders zijn dan een bewuste keuze, in dit geval een moordpartij ...

Ik denk niet dat Vlaams minister Beke zich echt aangesproken gaat voelen.


Zo'n dubbelgevouwen sjaal "werkt" alleen tot op 1m50 ... en das wel moeilijk als je pampers moet vervangen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet