Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 mei 2020, 12:36

In deze coronatijden wordt ook duidelijk wat voor ramp precaire jobs precies betekenen. Uitzendkrachten worden per direct ontslagen( dag- en weekcontracten) en velen hebben zelfs geen of nauwelijks recht op technische werkloosheid/werkloosheidsvergoeding aangezien ze ook weinig of niets afdragen. Voor de coronacrisis zat bijna 20% van de werknemers in zo'n precaire job - het zijn vooral die jobs die er bij gekomen zijn onder de regering Michel ondanks al het getoeter over "jobs,jobs,jobs".

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 mei 2020, 13:36

En dan hebben we het nog niet over de onvermijdelijke stakingen gehad.
Het zal de ene na de andere zijn, want niet alleen de minderheidsgroepen, die het nu al zo moeilijk hebben, maar ook de werknemers zullen geen opslag krijgen om de verminderde koopkracht tegen te gaan.
Ook de gezondheidsindex zal naar beneden gaan.
Overheid en bedrijven zullen hun schade moeten inhalen, en de concurrentie zal bikkelhard zijn.
En dat zal allemaal niet enkel in België-, maar over de gehele wereld gebeuren.
Ik hou echt mijn hart vast voor wat ons te wachten staat, vooral omdat wij als gepensioneerden tot een minderheidsgroep behoren.

Maar buiten dit alles, zou ik wel eens willen weten wat dat blauwe vakje boven mijn nick betekent!???
Afbeelding Seniorennetters hebben het recht om dit te weten!!!

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

17 mei 2020, 13:58

Fazal,
Ik heb de vraag gesteld op "wijzigingen forum"
Zie daar eens.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mei 2020, 16:13

Sorry, Red Poppy, maar ik moet nog even Off Topic!!
Ik ben maar een boerke die zijn koeien nog zelf melkt.
Maar een antwoord voor Petrol (zijn naam waardig) Herlees even uw artikels over Steve Stevaert.
Een eigen mening hebben mag (vind ik)
Jules was er regelmatig naast, maar erneven was hij ook niet.
Ik hoop dat die partij, die het maar een griepje noemde, aan de macht komt en ons vele nieuwe jobs kan bezorgen. Brussels Airlines redden is nu het doel van Jan.
Succes allemaal, blijf gezond! Maar ik neem vrijwillig afstand van dit forum.
Mijn koeien gaan voor, ondanks weinig licht!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2020, 16:40

paullamb schreef:
17 mei 2020, 16:13
Ik hoop dat die partij, die het maar een griepje noemde, aan de macht komt en ons vele nieuwe jobs kan bezorgen.
Je bent niet bij, hé Paul. Die partij zit immers al in de federale regering.

In het federaal parlement krijgt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) diezelfde dag vragen over het coronavirus. Ze verzekert de parlementsleden dat “de situatie in België en Europa onder controle is”, dat de Belgische gezondheidsdiensten “prima functioneren”, dat er “afspraken zijn over de verdeling van medisch materiaal in Europa” en dat “heel recente cijfers” die ze vandaag heeft ontvangen leren dat het nieuwe coronavirus een mortaliteit heeft van 2 procent,wat dus minder is dan de mortaliteit van de seizoensgriep”.


En dat waren de woorden van een dokter in de geneeskunde, tevens minister van Volksgezondheid.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 mei 2020, 16:51

Wil. schreef:
17 mei 2020, 16:40
...In het federaal parlement krijgt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) diezelfde dag vragen over het coronavirus ...
Dat was 3 februari, das al heel lang geleden hé :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

17 mei 2020, 16:59

paullamb schreef:
17 mei 2020, 16:13
Sorry, Red Poppy, maar ik moet nog even Off Topic!!
Ik ben maar een boerke die zijn koeien nog zelf melkt.
Maar een antwoord voor Petrol (zijn naam waardig) Herlees even uw artikels over Steve Stevaert.
Een eigen mening hebben mag (vind ik)
Jules was er regelmatig naast, maar erneven was hij ook niet.
Ik hoop dat die partij, die het maar een griepje noemde, aan de macht komt en ons vele nieuwe jobs kan bezorgen. Brussels Airlines redden is nu het doel van Jan.
Succes allemaal, blijf gezond! Maar ik neem vrijwillig afstand van dit forum.
Mijn koeien gaan voor, ondanks weinig licht!
Plaats jij hier eens de reacties die ik schreef over Stevaert?
Ik wacht !

Uwe Sinterklaas Magnette komt aan de macht.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 mei 2020, 17:07

E.T. schreef:
17 mei 2020, 16:51
Wil. schreef:
17 mei 2020, 16:40
...In het federaal parlement krijgt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) diezelfde dag vragen over het coronavirus ...
Dat was 3 februari, das al heel lang geleden hé :wink:
Da's waar en dan telt het niet meer ...
Dat is nochtans de persoon die het allemaal kán en móet weten en zij heeft die uitspraak gedaan.
PaulL zijn wensen zijn in elk geval al vervuld. Die partij zit nu in de regering.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 mei 2020, 17:38

lode schreef:
17 mei 2020, 13:58
Fazal,
Ik heb de vraag gesteld op "wijzigingen forum"
Zie daar eens.
Bedankt lode.
Ik vind het nieuwe al wat mooier, veel zachter en veel minder dreigend. :D
Laatst gewijzigd door Fazal op 17 mei 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

17 mei 2020, 17:40

Ik heb uit alle macht geprobeerd om dit onderwerp nieuw leven in te blazen, maar vanaf 16:13, ging het weer niet meer over jobs. :? Het was niettemin 'mijn' fout om als eerste van het onderwerp af te wijken, waarvoor mijn gemeende excuses. :oops:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

17 mei 2020, 18:45

De economen denken dat de opening van de winkels rustig zal verlopen. Het online verkopen zal voor bepaalde producten weer dalen.
Wel denkt men dat grote ketens meer schade ondervinden dan de kleine winkel.Het afstand houden zal ook een andere manier van winkelen geven.We gaan ons mannelijker gedragen; weten wat je wil en buiten.
Alleen voor de horeca hoort men niet veel goeds voorspeld samen met het toerisme zullen zij laatsten zijn om uit de lockdown te komen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 mei 2020, 20:20

Petrol,
Lees zelf uw Petrol berichten eens na!! Vanwege een simpele boer naar een gefrustreerde ABVV vaandeldrager!

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 mei 2020, 11:17

paullamb schreef:
17 mei 2020, 20:20
Petrol,
Lees zelf uw Petrol berichten eens na!! Vanwege een simpele boer naar een gefrustreerde ABVV vaandeldrager!
Altijd maar in datzelfde vicieuze cirkeltje blijven ronddraaien.
Oprotten met uw rooie ABVV vod.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 mei 2020, 11:37

Allemaal goed en wel, maar hoe denken jullie over die jobs (die er niet zijn)?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 mei 2020, 11:46

Er zijn wel jobs ; zelfs voor bachelors tot laaggeschoolden.
Klik maar eens een groot keten aan en kijk eens bij vacatures.