TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

09 aug 2017, 20:24

Tot het einde gaan? Met welke legitimiteit? Waar staat geschreven dat de VS mogen uitmaken wie kernwapens mag ontwikkelen en wie niet?
Ben dan ook eens benieuwd hoe de VS ( en de rest ) gaan reageren als het waar mocht zijn dat Erdogan van Turkije een kernmogendheid wil maken !
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... aken.dhtml
Fazal

09 aug 2017, 20:33

Wil. schreef:Wanneer een land zoals Noord-Korea de VS zou aanvallen, dan kan het een gelijkaardige reactie verwachten. In het non-proliferatieverdrag is niet gesteld dat de VS dan eerst naar de VN moet om te vragen of het iets mag terugdoen. Het NPV is immers buiten de VN opgesteld.
Elk land dat aangevallen wordt, mag reageren zoals het hen goed lijkt.
En liefst op voorhand, anders is misschien te laat.
Ik blijf erbij, de beste verdediging is als eerste in de aanval gaan!
De V.S. hebben de mogelijkheid om de zware wapens van Noord Korea te vernietigen.
Daar hoeven zelfs niet teveel onschuldigen voor te sneuvelen.
Alhoewel dit het moeilijkste is om dàt (totaal) te vermijden natuurlijk.

Europa heeft helaas die middelen niet!
Wij moeten dus braaf zijn, en alles ondergaan.
En dus, moeten we tot onze scha en schande, en nòg maar eens, rekenen op de middelen waarover de V.S. beschikt.
De middelen waarover Europa beschikt, zijn niet meer dan proppenschieters.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

09 aug 2017, 21:01

Hilarisch te lezen dat er hier zijn die er geen graten zouden in zien dat Strumpf rap rap een atoombommeken zou gaan gooien op Noord-Korea goed wetende dat de bevolking daar zelf het eerste slachtoffer zal van zijn terwijl China met gekruiste armen zou blijven toezien.Het zijn dezelfden hier die Hillary Clinton ooit verweten van oorlogszuchtig te zijn.Man man wat men hier soms leest :roll: :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 aug 2017, 22:38

Waarom zou Donald schrik moeten hebben van Kim, de éne is nog ne grotere blazer dan de andere.



Ook raar als er ergens een kernreactor wat lekt schreeuwen we moord en brand en nu zijn we voorstander van een echte kernoorlog...

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 aug 2017, 00:05

Spierballen rollen . Die Kim zal wereldvreemd zijn en denkt dat raketten speeltuig zijn . Als ge die ziet kijken naar een raketlancering is die zo fier als een pauw. Gevolgen : leeft op wolken denk ik, zelfzucht.
Die omgebrachte halfbroer, trekt hij zich niks van aan .Wat een zot is dat?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

10 aug 2017, 11:21

boeffer schreef:Spierballen rollen . Die Kim zal wereldvreemd zijn en denkt dat raketten speeltuig zijn . Als ge die ziet kijken naar een raketlancering is die zo fier als een pauw. Gevolgen : leeft op wolken denk ik, zelfzucht.
Die omgebrachte halfbroer, trekt hij zich niks van aan .Wat een zot is dat?
Zo eentje heeft in onze contreien ook geleefd , een 80-tal jaar geleden.
Hij droeg ook een raar kapsel en had een snorretje.
Maar hij zorgde wel voor enkele millioenen slachtoffers . :!:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 aug 2017, 11:40

Die twee spreken maar over kernwapens gebruiken al gaat het net om efkes boodschappen te gaan doen is .

Er al eens bij stilgestaan dat straling niet stopt aan de grens ? Zuid Korea , Rusland en China grenzen aan Noord Korea .. Rusland en China zijn toch bondgenoten van Noord Korea ? Als de Amerikaan kernbommen dropt op Noord Korea dan vrees ik voor een veel grote oorlog op wereldschaal ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 aug 2017, 12:24

Om de 10 jaar breekt wel ergens een serieus conflict uit , waar vroeger conventionele wapens de hoofdmoot uitmaakten van een oorlog ; is alles nu van op afstand en met veel grotere vernietigingskracht.
Als de rede zoek is zal het er vroeg of laat toch komen van een wereldconflict.
Verleden week zei Trump dat alle Amerikaanse staatsburgers tegen 1 september N- Korea moesten verlaten , dat leidt geen twijfel dat van dan af de kans groot is op een conflict.
Er is sedert de Golfoorlog op gebied van wapens veel verandert en men heeft dat nog niet kunnen testen en dat juist de goede gelegendheid om dat uit te proberen.
Ben niet pessimistisch maar je kan toch moeilijk zeggen dat we een vredige tijd tegemoet gaan .
Niet te vergeten dat Trump als president veel van zijn pluimen verloren heeft bij de Amerikaanse bevolking ,al zijn beloftes zijn op niks uitgedraaid ,als hij een oorlog begint en hij kan dat in korte tijd opklaren zonder veel Amerikaanse slachtoffers stijgt direkt zijn populariteit.
:(

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

10 aug 2017, 12:39

wardje schreef:Om de 10 jaar breekt wel ergens een serieus conflict uit , waar vroeger conventionele wapens de hoofdmoot uitmaakten van een oorlog ; is alles nu van op afstand en met veel grotere vernietigingskracht.
Als de rede zoek is zal het er vroeg of laat toch komen van een wereldconflict.
Verleden week zei Trump dat alle Amerikaanse staatsburgers tegen 1 september N- Korea moesten verlaten , dat leidt geen twijfel dat van dan af de kans groot is op een conflict.
Er is sedert de Golfoorlog op gebied van wapens veel verandert en men heeft dat nog niet kunnen testen en dat juist de goede gelegendheid om dat uit te proberen.
Ben niet pessimistisch maar je kan toch moeilijk zeggen dat we een vredige tijd tegemoet gaan .
Niet te vergeten dat Trump als president veel van zijn pluimen verloren heeft bij de Amerikaanse bevolking ,al zijn beloftes zijn op niks uitgedraaid ,als hij een oorlog begint en hij kan dat in korte tijd opklaren zonder veel Amerikaanse slachtoffers stijgt direkt zijn populariteit.
:(
Voor die informatie zijn wij afhankelijk van anti-Trumpmedia, de vRT op kop! Door verregaande hersenspoeling is het percentage hersenen in de afvalwaters neig gestegen! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2017, 16:54

"Voor die informatie zijn wij afhankelijk van anti-Trumpmedia, "

Ge moet al zwaar dementerend zijn om die Trump zelfs maar van ver ernstig te nemen..
Overigens moogt ge blij zijn: Trump heeft een eigen nieuwsuitzending met "the real news" - echt waar :lol: :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

10 aug 2017, 18:27

frits1955 schreef:"Voor die informatie zijn wij afhankelijk van anti-Trumpmedia, "

Ge moet al zwaar dementerend zijn om die Trump zelfs maar van ver ernstig te nemen..
Overigens moogt ge blij zijn: Trump heeft een eigen nieuwsuitzending met "the real news" - echt waar :lol: :lol:
Ik ben ook zwaar dementerend en eigenlijk missta ik hier tussen al die intelligente sennetters maar het is is mijn enig amusement en een unieke gelegenheid om, zij het eerder virtueel, nog eens onder verstandige mensen te komen. Spijtig genoeg hebben sommige Fritzen mij door! :evil: :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

10 aug 2017, 18:55

Fokke schreef:
frits1955 schreef:"Voor die informatie zijn wij afhankelijk van anti-Trumpmedia, "

Ge moet al zwaar dementerend zijn om die Trump zelfs maar van ver ernstig te nemen..
Overigens moogt ge blij zijn: Trump heeft een eigen nieuwsuitzending met "the real news" - echt waar :lol: :lol:
Ik ben ook zwaar dementerend en eigenlijk missta ik hier tussen al die intelligente sennetters maar het is is mijn enig amusement en een unieke gelegenheid om, zij het eerder virtueel, nog eens onder verstandige mensen te komen. Spijtig genoeg hebben sommige Fritzen mij door! :evil: :oops: :lol:
Ik vrees dat we nog eerder het loodje zullen gaan leggen dank zij die "twee" kleuters dan door een aanslag van dash(poeder) :lol: :lol:
Gast

10 aug 2017, 20:55

't Is toch allemaal simpel , weet je. Noord-Korea is nog altijd in oorlog met Zuid-Korea en zijn bondgenoten. Er werd een wapenstilstand afgekondigd , maar er kwam nooit een vredesakkoord. En dus wordt het "armerikaanse gevaar" van generatie naar generatie doorgegeven , en ... de schrik zit er nog altijd in dat Amerika Noord-Korea zal binnenvallen. Gans hun atoombommen en raket kwestie is ontstaan uit die vrees om eisen te kunnen stellen moest het ooit tot onderhandelingen komen.

En als Noord-Korea zou aangevallen worden , bedenk dat je dan spleetoogjes aanvalt .... Net als de Noord-Vietnamezen indertijd kruipen die onder de grond , of denken na 40 jaar dat de oorlog nog bezig is zoals dat met een paar Japanners is gebeurd. Je krijgt ze niet zomaar klein , zelfs niet met een atoombommentapijt zoals blaaskaak Trump suggereert. Maar goed , de CO2 in de lucht is voor hem geen probleem , dus zullen overdrijvende radioactieve wolken dat ook niet zijn , nietwaar. Hij kan misschien een ticket boeken voor de eerste reis naar Mars als het hier te heet zou worden.
wardje schreef:....
Niet te vergeten dat Trump als president veel van zijn pluimen verloren heeft bij de Amerikaanse bevolking ,al zijn beloftes zijn op niks uitgedraaid ,als hij een oorlog begint en hij kan dat in korte tijd opklaren zonder veel Amerikaanse slachtoffers stijgt direkt zijn populariteit.
:(
Komen de Amerikanen zelf in gevaar door de Noord-Koreaanse dreiging ? Ge moet goed zot zijn om Trump op de handen te gaan dragen als er door zijn toedoen één Noord-Koreaan zou omkomen zonder dat er maar één Amerikaan gevaar liep.

Trump wil in de geschiedenisboekskes komen , en hoe maakt niet uit, zelfs al was het als de "gekke president van de VS"

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 aug 2017, 05:32

Maar ze hebben "die gekke president" toch verkozen!
Vergeet niet een echte Amerikaan is een patriot , tijdens de Golfoorlog zei Busch Junior ook dat Sadam massavernietigingswapens had ,we weten nu wel beter.
Als Trump ze nu achter hem kan scharen steunende op de bewering van N- Korea dat ze in staat zijn om de V.S te raken , zal het niet lang duren of de bevolking staat als 1 man achter hem , zeker als hij hen kan doen geloven met zijn uitspraak " WE make America Great" :)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

11 aug 2017, 08:25

De eerste realisatie van Trumpie is
dat de US Dollar ongeveer 20 % gezakt is.
Goedkoop om te reizen.

De Europese markt is dit jaar gegroeid met 4 %,
de Amerikaanse met 2 % (KBC).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.