TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

27 mar 2018, 09:47

Paca schreef:....


Schietsport kan niet alleen een middel zijn om u te ontspannen, het kan ook een appeltje voor de dorst worden.
Afbeelding

Wat is me dat allemaal. :lol: Predies een ABL kollektie uit de jaren '40 en '50 . Is dat uw kollektie ? Zie ik daar ook niet een geweerke in omgekeerde positie met een vizier erop gemonteerd ? Is dat toegelaten in een privé kollektie ?  8O

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 mar 2018, 14:37

Volgens wiki zijn er 2 miljoen wapens op een bevolking van 11 miljoen,dat was in 2006.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wapenwet_(Belgi%C3%AB)

En hoeveel zijn er daarvan werkelijk vernietigd ,dat weet men niet en hoeveel zijn er dan illegaal geworden, weet men ook niet,in dit kleine land  heeft men nog geen flauw benul wie wel of niet een wapen heeft.
Als men dan leest dat er ongeveer 650 000 wapens geregistreerd zijn, er +/- 120 000 "verdwenen " zijn,waar zijn die 1,2mijoen dan naar toe?
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 75097.html

Dus den trump mag morgen nog een nieuwe wapenwet uitvaardigen, daarom gaan de Amerikanen niet minder wapens hebben.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

27 mar 2018, 16:27

The Spirit of Flanders schreef: Wat is me dat allemaal. :lol: Predies een ABL kollektie uit de jaren '40 en '50 . Is dat uw kollektie ? Zie ik daar ook niet een geweerke in omgekeerde positie met een vizier erop gemonteerd ? Is dat toegelaten in een privé kollektie ?  8O
Wel SoF ik ben geen "verzamelaar" in de strikte zin van het woord. Wat u ziet zijn een deel van de vuurwapens waarmee wekelijks geschoten werd. Niet allemaal tegelijk natuurlijk :roll:.
Het is/was een hobby die me altijd geboeid heeft en  zeer zeker bijgedragen heeft tot het relaxen na veeleisende werkweken.
BTW, een kijker op een geweer of pistool/revolver is nooit verboden geweest. Na 2006 is er wel de klucht van het verbod op geluidsdempers gekomen, but that's another story.

Het zeldzaamste waar ik ooit het geluk had mee te schieten en de natte droom van elke "echte" verzamelaar:
http://www.guns.com/review/what-we-want ... -45-video/

Ha ja, aan tokkio wou ik nog kwijt dat Hans Van Themsche de toenmalige wapenwet niet omzeild heeft. ELK lang vuurwapen in een niet-militair kaliber was toen zo vrij te koop als een hamburger voor een 18-jarige.
Gast

27 mar 2018, 16:55

Paca schreef:....
BTW, een kijker op een geweer of pistool/revolver is nooit verboden geweest. Na 2006 is er wel de klucht van het verbod op geluidsdempers gekomen, but that's another story.
...
Was dat al niet vroeger het geval? Ik kocht mijn geweerke ergens rond 1990 nadat men bij mij  had ingebroken en ik mocht hierbij geen extra geluidsdemper aankopen.  Toen men de wapens moest inleveren heb ik mijn vergunning laten omzetten ( gebeurde zelfs telefonisch ) naar een "vergunning zonder munitie" , de munitie effectief ook binnengebracht en er op aangedrongen dat hiervoor een PV werd opgemaakt.  

Mijn ding is een half-automatisch geval , dus éénmaal aanspannen en dan ... pang-pang-pang ( 10 x )... :) Ik vond het zonde om het laten vernietigen , niet omwille van het feit dat het een "wapen" was , maar omwille van de liefde voor de mechaniek ervan ( en omdat het toen 10.000 Befkes had gekost ). Met de kogeltjes ervan zou ik moeilijk ook iemand aan fratsen hebben kunnen schieten denk ik , dingetjes van ca. 20 mm lang en ca. 4 mm brede huls met lood als kogel is voor mij toch al een soort speelgoed in vergelijk met wat in een leger FAL stak. :) 

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

29 mar 2018, 01:06

Ik begrijp u zeer goed SoF,  mechanisch hebben sommige wapens (niet alleen vuurwapens) de eigenschap een "aha erlebnis" te laten ervaren door personen die zich niet inhouden om al eens "Dedju, dat is goed gevonden!" te laten ontvallen.

Als je ooit de gelegenheid hebt iets als op de foto hieronder tegen te komen zal je "mechanisch" aangenaam verrast zijn :wink:

Als amusante noot:
Als snotneus vroeg ik eens aan een WOII verzetstrijder waar zij toen hun wapens haalden ... "afgepakt van een kleine Duitser!".
Mijn vader, die present was, vervolledigde al lachend ... "en tegenwoordig van een kleine gendarm".




Afbeelding
Gast

11 apr 2018, 12:30

Zotte Trump gaat de Russen in Syrie aanvallen , en Europa doet weeral mee. :roll:  :cry:

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

11 apr 2018, 15:05

The Spirit of Flanders schreef:Zotte Trump gaat de Russen in Syrie aanvallen , en Europa doet weeral mee. :roll:  :cry:
Als niemand de gehaaide Tsaar Poetin een stok in de wielen steekt maken we misschien rapper deel uit van de Nieuwe Sovjet Unie die hij op het oog heeft, dan dat we overrompeld worden door de Moslims.
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 apr 2018, 15:24

Idefix schreef: Als niemand de gehaaide Tsaar Poetin een stok in de wielen steekt maken we misschien rapper deel uit van de Nieuwe Sovjet Unie die hij op het oog heeft, dan dat we overrompeld worden door de Moslims.
De laatste russische tsaar werd geëxecuteerd in 1918.

Dus, een en ander nog een klein beetje bijwerken, en je kan weer meepraten over wereldproblemen en de gepaste oplossingen.

Dada.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

11 apr 2018, 15:46

Waarom zou de gewone burger, het plebs, geen wapen mogen hebben terwijl de beschermers vh kapitaal en de overheid, dat om onduidelijke redenen wél mogen.
Dus exclusief.

Denk dat de grootste berg van NV-A-meelopers tegen een indigestie aanloopt als ze dit te verorberen krijgen?
http://democratie.nu/index.php/en/nieuw ... gaan-samen
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

11 apr 2018, 16:11

Idefix schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Zotte Trump gaat de Russen in Syrie aanvallen , en Europa doet weeral mee. :roll:  :cry:
Als niemand de gehaaide Tsaar Poetin een stok in de wielen steekt maken we misschien rapper deel uit van de Nieuwe Sovjet Unie die hij op het oog heeft, dan dat we overrompeld worden door de Moslims.
Waarom denk je dat Poetin West-Europa gaat veroveren , en vooral ... wie heeft u dat wijsgemaakt ?  

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 apr 2018, 21:43

Trump zou Syrie aanvallen, er zijn tot nu GEEN HARDE bewijzen wie de gifgasaanval heeft uitgevoerd. Stel dat het Assad niet is, waar staat het westen dan ?
Gelukkig is er Vladimir Poetin nog, die hopelijk ook ditmaal zijn hoofd koel kan houden. Nu is de vraag of Trump echt zegt wat hij meent en in welke mate.  Laat ons in elk geval hopen dat Trump weet wat hij doet. Rusland is wel van een ander kaliber dan Noord Korea.
Trump neemt een grote risico om Rusland uit te dagen. Rusland is niet voor niets de grootste kernmacht ter wereld. Trump onderschat Poetin.  Rusland beschikt over de modernste raketten, luchtafweer systeem en gevechtsvliegtuigen.
Noord-Korea gaat niet door. Dus dient er elders oorlog gestookt te worden. De wapenindustrie moet immers draaien en de bevolking gedecimeerd.
Trump zal weer ergens in Syrië een of ander vliegveld bombarderen of een verlaten kazerne en daarmee is de kous weeral af.
Wat ook mogelijk is ,doordat Assad (gifbommen zou hebben gebruikt) dat de VS hun nieuwe bommetjes testen en de Russen kunnen dan hun afweergeschut testen.
Dat doen ze natuurlijk niet in eigen land, daar is Syrië de ideale plaats voor.
Klinkt sarcastisch, maar het kan.
Wat deed Bush niet in Irak, beschuldigde Hoessein van massavernietigingswapens en achteraf moest hij toegeven dat er geen waren.
Dus de stock aan oorlogswapens was goed geminderd enkele nieuwe getest en de wapenindustrie was tevreden en dat was goed om de wapenindustrie weer volop te laten draaien.
Gast

11 apr 2018, 21:53

Op 4 april zegt Trump dat hij zijn troepen uit Syrië weg wil. Een week later plots een gifgasaanval op Doema door Assad.  :roll: :roll: :roll: :roll:
Wie wil eigenlijk dat de Amerikanen NIET vertrekken uit Syrië? Wie hier het antwoord kan op geven heeft de dader(s) van de gifgasaanval. 
Gast

11 apr 2018, 22:13

Dicksy schreef:Op 4 april zegt Trump dat hij zijn troepen uit Syrië weg wil. Een week later plots een gifgasaanval op Doema door Assad.  :roll: :roll: :roll: :roll:
Wie wil eigenlijk dat de Amerikanen NIET vertrekken uit Syrië? Wie hier het antwoord kan op geven heeft de dader(s) van de gifgasaanval. 
Heb je de beelden op TV gezien ?  Men spoelde daar de kinderen af , stopte een puffer in hun mond , maar zo ziek zagen ze er volgens mij niet uit , ze konden blijkbaar rustig rondlopen.  Men toonde daar ook een paar half dode of dode kinderen , maar men kan ook veronderstellen dat  die gedood werden door het puin bij een bombardement. Die kinderen vertoonden immers wonden , diegenen die men met water overgoot niet.  Fake ?

De rebellen zullen ook wel Syrisch gifgas in hun bezit hebben , en het is heel eenvoudig om dat ergens te verspreiden.    

Er is "iemand" die alle landen in de buurt van Rusland tot vriend van de VS wil maken , eerst Afghanistan , dan Irak ,  ... Syrie mag ook het vriendje van Rusland niet blijven. Dit is de isoleertechniek die Amerikanen na  WOII praktiseren tegenover Rusland.  Men noemde ze destijds niet voor niets "imperialisten" ....
Gast

11 apr 2018, 22:23

Enkel kinderen getroffen door het gifgas.  :roll: Volwassenen zijn blijkbaar immuun voor gifgas.
- Waarom willen de VS zelf de onderzoekscommissie samenstellen en mogen de Russen daar niet bij zijn? 
- Waarom schieten de Amerikanen het voorstel van de Russen af voor een onafhankelijke onderzoekscommissie waar alle betrokken partijen vertegenwoordigd zijn? 
Die zoveelste gifgasaanval stinkt gewoon uren in de wind. 
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2018, 05:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

11 apr 2018, 22:30

Als Syrie "valt" en uit de invloedssfeer van Rusland gedreven wordt , is Iran binnen een paar jaar het volgende slachtoffer. Ik denk dat Israel  de agenda bepaalt , zij domineren op één of andere manier de Amerikanen ....