Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Ice

04 aug 2016, 14:57

dejules schreef:
Jan Meuleman schreef: De mensen begrijpen zeer goed dat de rode putten moeten gevuld worden en dat de alles gratis politiek onhoudbaar is.
Welke rode putten? : de 2.000.000 mensen die hun inkomen uuit arbeid krijgen uit de schatkist? De dubbele ambtenarenpensioenen?

Dit is waarom België stilaan een van de duurste landen wordt om te tanken

http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 35921.html

Hoe komt het dat de nva alle belastingen verhoogt, er nieuwe uitvind, ... en de staatsschuld blijft oplopen?
Wat heeft die partij waarvan de volledige top uit de ambtenarij komt gedaan aan het overheidsbeslag van 54,5%?
Zo lappen die gangsters dat met álles, niet enkel brandstof: als iets goedkoper wordt, blijft het even duur voor de bevolking/consument (of ze krijgen een kruimeltje om te sussen om de week erop dubbel te betalen) - als het duurder wordt, stijgen de prijzen maar als het goedkoper wordt, daalt er niks! Met hele euro's afpakken en met 1-eurocentjes geven!

Ook een manier om te verarmen en hun gegraai te verhogen, nietwaar? En de bedrijven krijgen er extra winst bij ook nog. Alleen de consument/ bevolking moet telkens dieper in de portemonnee tasten.

Aardappeloogst is gedeeltelijk mislukt door de vele regen, prijs stijgt, frietjes worden duurder en......blijven even duur, ook als volgende oogsten wel lukken en er aardappelen teveel zijn. Dit gaat zo al járen!
Ik noem dit legale roof en prijsmanipulatie om te verarmen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 aug 2016, 18:12

Jan Meuleman schreef:De honden blaffen weer, gelukkig trekt de karavaan verder.
Getitteld "zwanenzang"
Afbeelding
Nochtans verwittigen de honden dat de karavaan in de verkeerde richting trekt, de ondergang van Vlaanderen tegemoet !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

04 aug 2016, 19:10

De karavan sieht weiter, der Sultan het dooosh... (J.v.v.L.) :lol:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

04 aug 2016, 22:13

telloorlekker schreef:De karavan sieht weiter, der Sultan het dooosh... (J.v.v.L.) :lol:
:lol: :lol: :lol:
Voor wie niet volgen kan :
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=hdB3qqdRJfQ

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

05 aug 2016, 05:36

73 % tegen elke scheiding ????
jUIST het grote punt van voor de verkiezingen - VLAANDEREN BOVEN EN IEDEREEN RIJK
Nu .... bijna iedereen tegen ... Hoe zou dat komen ??? -Welke partij heeft hiervoor voor gezorgd ????

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 aug 2016, 08:35

Valium schreef:73 % tegen elke scheiding ????
jUIST het grote punt van voor de verkiezingen - VLAANDEREN BOVEN EN IEDEREEN RIJK
Nu .... bijna iedereen tegen ... Hoe zou dat komen ??? -Welke partij heeft hiervoor voor gezorgd ????
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.

Ik denk dat rond de vijftig% van de Vlaamse kiezers een scheiding zou goedkeuren.

Ik heb voor een andere scheiding gekozen, namelijk gevolgd door een onmiddellijke aansluiting met Nederland.
Samen vormen we dan de "Lage landen" ofte "Dietsland", een geheel met een sterk economisch potentieel.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Grootneerlandisme

Eigenlijk ben ik gewonnen om er ook Frans-Vlaanderen terug bij te nemen, tot aan Calais, een gebied dat het Vlaamse volk aan de Fransozen is kwijtgespeeld. Maar dat zal er nooit van komen. Frankrijk geeft nooit gebied terug, zelfs niet als we er gans Wallonië voor in ruil zouden geven.
Ondank is 's werelds loon

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

05 aug 2016, 09:12

maior domus schreef:
Valium schreef:73 % tegen elke scheiding ????
jUIST het grote punt van voor de verkiezingen - VLAANDEREN BOVEN EN IEDEREEN RIJK
Nu .... bijna iedereen tegen ... Hoe zou dat komen ??? -Welke partij heeft hiervoor voor gezorgd ????
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.

Ik denk dat rond de vijftig% van de Vlaamse kiezers een scheiding zou goedkeuren.

Ik heb voor een andere scheiding gekozen, namelijk gevolgd door een onmiddellijke aansluiting met Nederland.
Samen vormen we dan de "Lage landen" ofte "Dietsland", een geheel met een sterk economisch potentieel.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Grootneerlandisme

Eigenlijk ben ik gewonnen om er ook Frans-Vlaanderen terug bij te nemen, tot aan Calais, een gebied dat het Vlaamse volk aan de Fransozen is kwijtgespeeld. Maar dat zal er nooit van komen. Frankrijk geeft nooit gebied terug, zelfs niet als we er gans Wallonië voor in ruil zouden geven.
Als ge denkt dat 50% voor een scheiding is waarom halen het VB en de N-VA dan geen absolute meerderheid?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 aug 2016, 09:30

plopperdeplop schreef:
Als ge denkt dat 50% voor een scheiding is waarom halen het VB en de N-VA dan geen absolute meerderheid?
Omdat VB en NVA en andere partijen, niet enkel staan voor Vlaamse scheiding of niet, maar voor een geheel van programmapunten waar de kiezer het al dan niet mee eens moet zijn.
Ondank is 's werelds loon

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 aug 2016, 10:37

maior domus schreef:
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.
Waarschijnlijk dan door de webmaster himself, want wie anders zou eventueel deze resultaten kunnen beïnvloeden ? Als dat al zou kunnen, dan zou ik, iedereen die hier schrijft, aanraden toch ook maar op te passen met wat er eventueel in privé-berichten wordt uitgewisseld, die kunnen "manipulatoren" dan wellicht toch ook mee lezen.

Hebt U concrete aanwijzingen over manipulatie, leg dan klacht neer bij seniorennet. Al wie hier stemt aanziet U hierdoor dan als dommeriken.
Gelukkig komt hier weinig volk.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

05 aug 2016, 11:04

maior domus schreef:
Valium schreef:73 % tegen elke scheiding ????
jUIST het grote punt van voor de verkiezingen - VLAANDEREN BOVEN EN IEDEREEN RIJK
Nu .... bijna iedereen tegen ... Hoe zou dat komen ??? -Welke partij heeft hiervoor voor gezorgd ????
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.

Ik denk dat rond de vijftig% van de Vlaamse kiezers een scheiding zou goedkeuren.

Ik heb voor een andere scheiding gekozen, namelijk gevolgd door een onmiddellijke aansluiting met Nederland.
Samen vormen we dan de "Lage landen" ofte "Dietsland", een geheel met een sterk economisch potentieel.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Grootneerlandisme

Eigenlijk ben ik gewonnen om er ook Frans-Vlaanderen terug bij te nemen, tot aan Calais, een gebied dat het Vlaamse volk aan de Fransozen is kwijtgespeeld. Maar dat zal er nooit van komen. Frankrijk geeft nooit gebied terug, zelfs niet als we er gans Wallonië voor in ruil zouden geven.
Typerend; Grootmoedig als de Vlaming is ....wij zullen Frans-Vlaanderen opnieuw inlijven. 8O 8O. Gij denkt toch niet dat die staan te springen om onder het juk te leven van een hoop ambras makers. Die mensen hun inkomen devalueert direct met 20 procent door de Vlaamse belastingsdruk. Bray-Dunes hadden de Vlaamse bouwpromotoren al ingepalmd als hun nieuwste werk terrein, daar de Vlaamse kustlijn al is volgebouwd tot aan de Franse grens. De Fransen hebben zij direct buiten gesmeten. Vreest liever het omgekeerde; hoeveel procent van de West-Vlaamse kust is eigenlijk in handen van de Vlamingen? Fransen en Brusselaars in overvloed, maar de Vlamingen wonen in het achterland.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 aug 2016, 21:51

De Vlaamse senioren zijn duidelijk sterk (on) geïnteresseerd in Politiek. Op een poll over een eventuele fusie tussen Vlaanderen en Nederland, drukten ondertussen al wel 40 posters hun voorkeur uit. Op de poll over Vlaamse onafhankelijkheid, die iets later werd geopend, zijn er ondertussen al 24 stemmers langs geweest. Het geregistreerde aantal leden van Seniorennet is momenteel 60.742, het is dus niet onmogelijk dat nog enkele leden hun stem zouden komen uitbrengen.
Mogelijk zijn de ledendatabases van Sennet niet helemaal up to date en is slechts een kleine fractie van dat aantal leden ook actief als poster.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 aug 2016, 10:44

Een heet thema onder meer aanleiding tot de grote groei van N-VA en tevoren van VB, Hier bij de senioren toch heel matige belangstelling, tot nog toe hebben 26 van de meer dan 26.000 leden van seniorennet gestemd.
Misschien staat die poll hier verkeerd geparkeerd, zou hij bv. in de rubriek "seniorennetcafé" meer resultaat opleveren. Zou dit soort resultaat een weergave kunnen zijn van de reële desinteresse van de doorsnee Vlaming voor politieke zaken ? Of is het toevallig zo, omdat het komkommertijd is of ook nog omdat hetzij Olympische Spelen hetzij ISIS alle ander nieuws overschaduwen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 aug 2016, 11:30

Misschien hebben veel mensen , uitgezonderd enkele DIE HARDS die hier hun voorkeur nog laten blijken, geen benul meer aan wie ze hun stem moeten geven. En dus desinteresse.
Elke partij of coalitie moet het volk laten inleveren, uitdelen is er niet meer bij, de putten te diep die moeten gedelgd worden.
Men kan alleen nog ondergáán.
Bovendien hebben de meesten andere zorgen : men wacht angstig af hoe en wanneer het terrorisme een halt wordt toegeroepen ; men is bezorgd voor het vege lijf.
Overlevingsinstinct blijkt sterker dan politiek, waar men immers nooit het fijne weet van wat men achter de schermen bekokstooft.
Zolang er niet echt sprake is van een Vlaams- Waalse scheiding, zal er geen grote belangstelling zijn voor de Poll.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

10 aug 2016, 11:57

Reini schreef:... Zolang er niet echt sprake is van een Vlaams- Waalse scheiding, zal er geen grote belangstelling zijn voor de Poll.
Inderdaad, er is gelukkig genoeg nog een grote meerderheid te vinden in Vlaanderen die het idiote van zo'n afscheiding inzien.
Er worden hier voorbeelden aangehaald van landen die in de verste verte geen vergelijk vormen voor onze totaal vergroeide en misvormde financiële en politieke situatie.
De doorsnee lezer van dit forum 'Wil' niks te maken hebben met al dat gezever en gaat verder met het aanpakken van hun persoonlijke problemen. Die zijn er meer dan genoeg tegenwoordig !
Lezen, eens lachen, en verder met het dagdagelijkse !

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

10 aug 2016, 12:59

socrates schreef:Een heet thema onder meer aanleiding tot de grote groei van N-VA en tevoren van VB, Hier bij de senioren toch heel matige belangstelling, tot nog toe hebben 26 van de meer dan 26.000 leden van seniorennet gestemd.
Misschien staat die poll hier verkeerd geparkeerd, zou hij bv. in de rubriek "seniorennetcafé" meer resultaat opleveren. Zou dit soort resultaat een weergave kunnen zijn van de reële desinteresse van de doorsnee Vlaming voor politieke zaken ? Of is het toevallig zo, omdat het komkommertijd is of ook nog omdat hetzij Olympische Spelen hetzij ISIS alle ander nieuws overschaduwen ?
Socrates, ik begrijp dat gij ontgoocheld zijt dat gij hier zelfs geen 1000 stemmers kunt verzamelen, om een min of meer realistisch beeld te krijgen, maar als men morgen het verplichtend stemmen gaat afschaffen, gaat het enthousiasme even bedroevend zijn. Ik vraag mij soms af op hoeveel stemmers de kranten polls kunnen rekenen of op welke manier ze aan de nodige stemmen geraken om een representatief beeld te verkrijgen.
Ik denk dat U beperkt onderzoek reeds voldoende is om te bewijzen, dat er niet al te veel geloof moet gehecht worden aan polls.
Mij verwondert het resultaat zelfs een beetje, in die zin, dat wij op dit forum zeker geen tekort hebben Vlaams Nationalisten, en dat men er hier zelfs niet in slaagt om een verpletterende 2/3 de meerderheid neer te zetten, bij een dergelijk gevoelig onderwerp.
Een mens zou bijna gaan geloven, dat de Nationalisten beschikken over een veel sterkere ploeg programmeurs. :D :D
Een beangstigende vaststelling als men weet dat de officiële verkiezingen volledig digitaal verlopen, en dat wij hier nog de aanwezigheid missen van onze Waalse informatici. 8O 8O