Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

10 aug 2016, 16:30

socrates schreef:
maior domus schreef:
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.
Waarschijnlijk dan door de webmaster himself, want wie anders zou eventueel deze resultaten kunnen beïnvloeden ? Als dat al zou kunnen, dan zou ik, iedereen die hier schrijft, aanraden toch ook maar op te passen met wat er eventueel in privé-berichten wordt uitgewisseld, die kunnen "manipulatoren" dan wellicht toch ook mee lezen.

Hebt U concrete aanwijzingen over manipulatie, leg dan klacht neer bij seniorennet. Al wie hier stemt aanziet U hierdoor dan als dommeriken.
Gelukkig komt hier weinig volk.
Om deze "hoax" eens en voor altijd te ontkrachten, het is onmogelijk zowel polls als pb's te manipuleren.De Webmaster gaat zich hiermee zeker niet bezig houden en de medewerkers ook niet.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 aug 2016, 22:36

Bij de poll over een eventuele fusie van Vlaanderen met Nl. brachten 42 senioren hun stem uit, bij deze poll al 29. Zou dit het soort opkomst zijn als in dit land geen opkomstplicht zou gelden bij verkizingen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

13 aug 2016, 16:07

Wil. schreef:Welkom bij de N-VA, Socrates :lol: :lol:
Bedankt voor de vriendelijke ontvangst, maar ik ben nog nooit in mijn leven lid geweest van enige partij en ben niet van plan dat alsnog te worden, om mijn verwachtingen omtrent beleid te kunnen waarmaken zou ik bij ongeveer alle partijen moeten aansluiten, geen enkele doet alles wat ik verwacht. :lol:
PS; Hoe snel men iemand een etiket opplakt ! Maar ik heb daar alle begrip voor, mensen hebben dat nodig om zich veilig te voelen, alles moet mooi in vakjes zijn opgeborgen en vooroordelen zijn een haast natuurlijker reflex bij de meesten van ons.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 aug 2016, 17:18

Ondertussen toch weer twee stemmen meer uitgebracht, straks komen we zowaar nog aan 50 !
Politiek is voor de gemiddelde "sennetter" wellicht te ver van zijn bed. Men kan toch best noteren dat, als wij ons niet aan politiek interesseren, politiek zich wel aan ons interesseert. Van een paar vurige verdedigers van de "echte democratie" waarbij regelmatig bindende referenda zouden worden gehouden, heb ik hier ook nog niet veel gehoord.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

14 aug 2016, 21:41

Weet ge Socrates dat ik zelfs heb meegedaan aan die poll om opnieuw te kiezen omdat veel mensen niet akkoord waren met de Brexit !
Ik woon dus in Vlaanderen in Belgie en ik kon een stem uitbrengen om terug een referendum te houden over de uittreding van de UK ! Begrijpe wie kan.
Als je mij niet zou geloven geef maar een seintje en ik stuur U de bevestigingsmail ( dat mijn stem genoteerd werd ) graag door. Tevens de mail nadien waar de betoging gehouden werd voor een nieuw referendum.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 aug 2016, 22:04

Dicksy schreef:Weet ge Socrates dat ik zelfs heb meegedaan aan die poll om opnieuw te kiezen omdat veel mensen niet akkoord waren met de Brexit !
Ik woon dus in Vlaanderen in Belgie en ik kon een stem uitbrengen om terug een referendum te houden over de uittreding van de UK ! Begrijpe wie kan.
Als je mij niet zou geloven geef maar een seintje en ik stuur U de bevestigingsmail ( dat mijn stem genoteerd werd ) graag door. Tevens de mail nadien waar de betoging gehouden werd voor een nieuw referendum.
Ja ik wist dat vooral de Britse expats die hier in België, soms al vele jaren wonen, maar Brit zijn gebleven, sterk stonden achter de idee van een nieuw referendum. Zij wilden hun positie veilig stellen. Hun vraag is duidelijk niet in overweging genomen, de conservatieven gaan eerst de tijd nemen om de kat uit de boom te kijken om dan eventueel te beslissen in het parlement over het toch niet doorgaan van de Brexit. Het begin van de onderhandelingen met de EU daarover is in elk geval al erg verlaat. Als ook niet Britten, die dus in principe geen belang hadden bij de kwestie, ook aan het referendum mochten deelnemen, kan de tegenpartij dat referendum natuurlijk als zuivere manipulatie afdoen en dus zeker als ongeldig klasseren.
%aar dat doet niets af aan het feit dat wij hier als senioren op het Forum maar een erg kleine minderheid zijn die zich aan politiek interesseren.Men moet immers geen moeite doen om een stem uit te brengen één muisklikje volstaat om volkomen anoniem een voorkeur kenbaar te maken.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

14 aug 2016, 22:21

Over de interesse in de politiek, enkel de binnenlandse, kan ik heel kort zijn want ik heb het voorbeeld hier in huis en heb het voorbeeld van mijn 30 jarige stiefzoon en vriendin. Maakte mij daar druk in maar heb er mij neergelegd dat ieder zijn eigen leven heeft en leidt en of ik niet verkeerd was met mij er over druk te maken over de binnenlandse politiek want wat kan ik er aan veranderen ? Niks nada. Vierkiezingen :roll: soit.
Met de Brexit kan ik hun houding heel goed begrijpen want stel U eens voor dat volgend jaar Le Pen wint in Frankrijk, Wilders in Nederland en Merkel klappen krijgt die ze nog niet gezien heeft. Met wie moet de UK dan gaan onderhandelen in de veronderstelling wel dat Le Pen en Wilders een exit referendum houden en nog winnen ook. Dan kan de EU echt opgedoekt worden.
Daarom dat ik ook reageerde dat elk referendum/ poll kan gemanipuleerd worden.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 aug 2016, 22:41

Dicksy schreef:Over de interesse in de politiek, enkel de binnenlandse, kan ik heel kort zijn want ik heb het voorbeeld hier in huis en heb het voorbeeld van mijn 30 jarige stiefzoon en vriendin. Maakte mij daar druk in maar heb er mij neergelegd dat ieder zijn eigen leven heeft en leidt en of ik niet verkeerd was met mij er over druk te maken over de binnenlandse politiek want wat kan ik er aan veranderen ? Niks nada. Vierkiezingen :roll: soit.
Met de Brexit kan ik hun houding heel goed begrijpen want stel U eens voor dat volgend jaar Le Pen wint in Frankrijk, Wilders in Nederland en Merkel klappen krijgt die ze nog niet gezien heeft. Met wie moet de UK dan gaan onderhandelen in de veronderstelling wel dat Le Pen en Wilders een exit referendum houden en nog winnen ook. Dan kan de EU echt opgedoekt worden.
Daarom dat ik ook reageerde dat elk referendum/ poll kan gemanipuleerd worden.
Dat laatste werd u niet in dank afgenomen door de moderatie. Maar welk belang zou Seniorennet erbij hebben om zo"n argeloze poll te manipuleren ? En welke mens doet iets dat voor hem rechtstreeks of onrechtstreeks geen enkel belang heeft. Dat doet zelfs een een heilige niet.
Belangstelling voor politiek binnenlands of buitenlandse veronderstelt betrokkenheid bij de maatschappij waarin men leeft en wat inspanning om de nodige informatie bijeen te scharrelen en zo doende op de hoogte blijven van wat er gebeurt met enige kans op vooruitkijken naar wat er staat te gebeuren. Via de zogenaamd "sociale" media hebben mensen als u en ik toch wat meer mogelijkheden om onze opinie aan een ruim publiek kenbaar te maken en dus ook via die weg eventueel druk uit te oefenen op onze bewind makers. Naar mijn mening is de doorsnee Belg veel te weinig geïnteresseerd in wat er boven zijn hoofd wordt bedisseld.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

15 aug 2016, 09:31

Toch eventjes rechtzetten dat de insinuatie van manipulatie door een andere forumschrijver ten berde werd gebracht en niet door mij.
Wat ik onder manipulatie versta is dat ik mijn stem kon uitbrengen op een poll over een tweede stemming rond Brexit. Ook heb ik de poll kunnen ondertekenen van Nederland voor het organiseren van een referendum over het associatieverdrag met Oekraine. Als ze dan beide mijn stem hebben laten meetellen om aan het vereiste aantal stemmen te komen dan noem ik dat manipulatie van een poll.
Deze poll kan ook manipuleerd worden in de zin van dat iemand die niks met deze poll te maken heeft hier kan aan deelnemen. Als een Chinees in China, of ne Rus in Rusland enz.....zich inlogt op sennet kan hij de poll invullen en dat is ook manipuleren.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

15 aug 2016, 09:46

redpoppy schreef:
socrates schreef:
maior domus schreef:
Deze poll wordt gemanipuleerd, Valium. Dat is duidelijk.
Waarschijnlijk dan door de webmaster himself, want wie anders zou eventueel deze resultaten kunnen beïnvloeden ? Als dat al zou kunnen, dan zou ik, iedereen die hier schrijft, aanraden toch ook maar op te passen met wat er eventueel in privé-berichten wordt uitgewisseld, die kunnen "manipulatoren" dan wellicht toch ook mee lezen.

Hebt U concrete aanwijzingen over manipulatie, leg dan klacht neer bij seniorennet. Al wie hier stemt aanziet U hierdoor dan als dommeriken.
Gelukkig komt hier weinig volk.
Om deze "hoax" eens en voor altijd te ontkrachten, het is onmogelijk zowel polls als pb's te manipuleren.De Webmaster gaat zich hiermee zeker niet bezig houden en de medewerkers ook niet.
Even ter verduidelijking, ik bedoelde beslist niet dat webmaster of medewerkers van Sennet de poll zouden manipuleren.
Wat ik wel bedoelde, is dat het mogelijk is dat een enkele bezoeker zich meerdere malen inlogt onder een andere identiteit om zo de stemming te beïnvloeden. Gezien het beperkt aantal stemmen in de poll, is er niet veel nodig om de uitslag te stroomlijnen naar bepaalde politieke overtuigingen. En om alzo de indruk te geven dat deze een mainstream mening verkondigt.
Ondank is 's werelds loon

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 aug 2016, 10:00

Ik weet niet of een "gast" ook kan deelnemen aan een poll, ook weet ik niet zeker of ik met een zelfde mailadres meerdere nicks zou kunnen aanmaken. Als dat zo is, dan vermindert dat uiteraard de betrouwbaarheid van zo'n poll maar dat geldt dan voor alle politieke tendensen. Wie onder een tweede of derde nick meermaals kan kiezen voor pro, zou dus even goed meermaals kunnen kiezen voor contra. Ik hoop dat de moderatie hierover duidelijkheid kan geven.
Het lijkt wel niet erg realistisch, precies omdat er zo weinig stemmen worden uitgebracht. Wie echt zou willen manipuleren kan bv. een groepje vrienden optrommelen om massaal een bepaalde tendens te gaan bevorderen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

15 aug 2016, 11:31

Je kan perfect op de pc of laptop van je werk, je zoon, dochter, extra stemmen geven, maar waarom zou je, het is toch geen zaak van leven of dood, gewoon een mening.
Toch blijft het verwonderlijk dat zo weinig mensen, vermits alles anoniem kan , hun gedacht daarover eens plaatsen.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

15 aug 2016, 20:14

socrates schreef:Bij de poll over een eventuele fusie van Vlaanderen met Nl. brachten 42 senioren hun stem uit, bij deze poll al 29. Zou dit het soort opkomst zijn als in dit land geen opkomstplicht zou gelden bij verkizingen ?
Indien er geen 'in het oog springende' problemen zouden samen vallen met de verkiezingsperiode, denk ik dat er waarschijnlijk er nog minder kiezers zouden opdagen, zeker de eerste maal dat het niet verplicht zou zijn.
Stel nu dat er een dramatisch gebeuren de korte periode voor die 'vrije' stemgang plaatsgrijpt, bv een moordpartij zoals we de laatste weken-maanden meemaakten, dan zou de opkomst heel groot kunnen zijn.
Wat niet al lachend kan gezegd.....

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

15 aug 2016, 21:16

socrates schreef:Ik weet niet of een "gast" ook kan deelnemen aan een poll, ook weet ik niet zeker of ik met een zelfde mailadres meerdere nicks zou kunnen aanmaken. Als dat zo is, dan vermindert dat uiteraard de betrouwbaarheid van zo'n poll maar dat geldt dan voor alle politieke tendensen. Wie onder een tweede of derde nick meermaals kan kiezen voor pro, zou dus even goed meermaals kunnen kiezen voor contra. Ik hoop dat de moderatie hierover duidelijkheid kan geven.
Het lijkt wel niet erg realistisch, precies omdat er zo weinig stemmen worden uitgebracht. Wie echt zou willen manipuleren kan bv. een groepje vrienden optrommelen om massaal een bepaalde tendens te gaan bevorderen.
Ik vrees dat gij met dat probleem zult moeten leren leven. Het gebeurt zonder meer. Ik denks soms dat het voor U persoonlijk gaat om een zeer belangrijke zaak. :D Vraagt of zij het bij sennet niet willen plaatsen onder de centrale poll. Niet hoeveel euro wij uitgeven aan goede doelen, maar de vraag van Socrates.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 aug 2016, 21:51

De kannibaal schreef:
socrates schreef:Ik weet niet of een "gast" ook kan deelnemen aan een poll, ook weet ik niet zeker of ik met een zelfde mailadres meerdere nicks zou kunnen aanmaken. Als dat zo is, dan vermindert dat uiteraard de betrouwbaarheid van zo'n poll maar dat geldt dan voor alle politieke tendensen. Wie onder een tweede of derde nick meermaals kan kiezen voor pro, zou dus even goed meermaals kunnen kiezen voor contra. Ik hoop dat de moderatie hierover duidelijkheid kan geven.
Het lijkt wel niet erg realistisch, precies omdat er zo weinig stemmen worden uitgebracht. Wie echt zou willen manipuleren kan bv. een groepje vrienden optrommelen om massaal een bepaalde tendens te gaan bevorderen.
Ik vrees dat gij met dat probleem zult moeten leren leven. Het gebeurt zonder meer. Ik denks soms dat het voor U persoonlijk gaat om een zeer belangrijke zaak. :D Vraagt of zij het bij sennet niet willen plaatsen onder de centrale poll. Niet hoeveel euro wij uitgeven aan goede doelen, maar de vraag van Socrates.
Wat gebeurt dan zonder meer ?
Bedoel je misschien dat hier op sennet mensen posten die bv. via pb. samenspannen voor of tegen anderen die zich dan van geen kwaad bewust zijn ? Doen die mensen, die zo te werk gaan, dan niet aan een soort van zelfbedrog ?

Dit soort poll zou inderdaad op grotere schaal moeten kunnen worden gehouden. Vermits de politiek zelf het niet aandurft zou het initiatief dan van onderuit komen, echte democratie dus.
Ik denk niet dat Seniorennet zou aanvaarden om dergelijke poll centraal te stellen. Seniorennet stelt immers "Alle informatie die SENIORENNET.BE op haar website heeft staan is geheel politiek, religieus en commercieel onafhankelijk, inclusief maar niet limitatief tot alle handelingen die SENIORENNET.BE doet ....
Laat het middel nooit het doel vervangen !