Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

21 aug 2016, 12:24

Een stok in het hoenderhok gooien.

Ik zie dat 28 % en 20 %, samen 48 % willen scheiden.

Jandorie, dat is veel meer dan Bart de Wever had.
Op naar 2018 voor het vervolgverhaal BDW.

En nu komen de living daylights.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

21 aug 2016, 12:48

uoona schreef:Sorry schrijffout moet "Daens" zijn, Daems is die van O-Vld met zijn dikke villa!
@Socrates: Ik heb geklikt!
Geen sorry nodig, ik denk dat het voor iedereen duidelijk is, hetgeen gij wilt zeggen.....alleen wij gaan terug naar de tijd "voor" Daens. In de tijd van Daens was er nog voldoende arbeid voor handen voor de laagst geschoolden, zij het dan tegen miserabele voorwaarden. Vandaag valt deze categorie volledig uit de boot.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

21 aug 2016, 13:19

pastoor schreef:Een stok in het hoenderhok gooien.

Ik zie dat 28 % en 20 %, samen 48 % willen scheiden.

Jandorie, dat is veel meer dan Bart de Wever had.
Op naar 2018 voor het vervolgverhaal BDW.

En nu komen de living daylights.
Voor een pastoor zijt een lelijke stoker geworden. Wij denken met spijt in het hart aan de duizenden jonge jongens, die door de sermoenen van de pastoors naar het Oost-Front trokken om het "Vlaamsche Volk" te beschermen voor het communistische juk.
Een gevaarlijke jongen, deze Pastoor, want hij is van plan om de Vlaamse jeugd in de armen te drukken van een nieuw opkomend Vlaams totalitair regime.
Wie na zoveel aanmaningen niet een 2/3de meerderheid kan voorleggen, moet weten dat hij voor een verloren zaak aan het strijden is.
Mag ik de lezer er ook op wijzen dat het hier gaat om een poll onder uitsluitend steen oude olifanten, die hun laatste trektocht aan het uitvoeren zijn, naar het kerkhof. Sommigen zullen 2018 met moeite nog halen, en voor de meesten worden het de laatste of voorlaatste verkiezingen. Het is niet meer onze taak om de weg te bepalen die de jeugd moet volgen voor de toekomst.
De houdbaarheidsdatum van deze poll is lang verstreken. Socrates, wees een echte vent, trekt eindelijk Uw besluit en vraag om de illusie te beëindigen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 aug 2016, 14:22

De kannibaal schreef:
pastoor schreef:Een stok in het hoenderhok gooien.

Ik zie dat 28 % en 20 %, samen 48 % willen scheiden.

Jandorie, dat is veel meer dan Bart de Wever had.
Op naar 2018 voor het vervolgverhaal BDW.

En nu komen de living daylights.
Voor een pastoor zijt een lelijke stoker geworden. Wij denken met spijt in het hart aan de duizenden jonge jongens, die door de sermoenen van de pastoors naar het Oost-Front trokken om het "Vlaamsche Volk" te beschermen voor het communistische juk.
Een gevaarlijke jongen, deze Pastoor, want hij is van plan om de Vlaamse jeugd in de armen te drukken van een nieuw opkomend Vlaams totalitair regime.
Wie na zoveel aanmaningen niet een 2/3de meerderheid kan voorleggen, moet weten dat hij voor een verloren zaak aan het strijden is.
Mag ik de lezer er ook op wijzen dat het hier gaat om een poll onder uitsluitend steen oude olifanten, die hun laatste trektocht aan het uitvoeren zijn, naar het kerkhof. Sommigen zullen 2018 met moeite nog halen, en voor de meesten worden het de laatste of voorlaatste verkiezingen. Het is niet meer onze taak om de weg te bepalen die de jeugd moet volgen voor de toekomst.
De houdbaarheidsdatum van deze poll is lang verstreken. Socrates, wees een echte vent, trekt eindelijk Uw besluit en vraag om de illusie te beëindigen.
Omdat veel oude olifanten met vakantie waren of nog zijn, wil ik de open kans om een politieke mening te verkondigen toch nog even open houden. Ik zie het vooral als een mogelijke vingerwijzing naar al wie hier komt lezen of posten, zonder enige interesse te tonen voor wat de overheid met ons voorheeft. Ik bedoel dan niet enkel de kwestie van de mogelijks splitsing van België maar zowel Belgische als buitenlandse politiek in het algemeen.
Dictaturen komen makkelijker tot stand als de massa onverschillig blijft. Zo lang we eten en spelen krijgen is er niks aan de hand, lijkt een meerderheid te denken.
Wat jij stenen olifanten noemt is toch nog altijd een heel grote groep binnen de Vlaamse bevolking. Per 1 januari 2015 vertegenwoordigden de 60+ers 25% van de bevolking van het Vlaamse Gewest.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

22 aug 2016, 21:20

Kan ditmaal Socrates volgen... :)
Want dit is er momenteel werkelijk aan het gebeuren, feesten, vieren, 't geld moet op, terwijl de strop wordt aangespannen... :(
Wat niet al lachend kan gezegd.....

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

22 aug 2016, 21:24

De kannibaal schreef:
Voor een pastoor zijt een lelijke stoker geworden. Wij denken met spijt in het hart aan de duizenden jonge jongens, die door de sermoenen van de pastoors naar het Oost-Front trokken om het "Vlaamsche Volk" te beschermen voor het communistische juk.
In de jaren 14'-18 :roll: :roll: bij m'n weten waren het dan geen pastoors die sermoenen afstaken... eerder gekroonde hoofden, :oops: ik schreef haast koppen.
Wat niet al lachend kan gezegd.....

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

22 aug 2016, 21:55

Schets eener Geschiedenis de Vlaamsche Beweging 1906 van Prof Paul Frederix :


"De onwetende Vlaamsche boeren tekenden op aandringen hunner priesters met kruisjes op de petities tegen het officieel gebruik hunner moedertaal !!"




In 1830 werden alle duivels scholen die Willem 1 opgericht gesloten , want men gaf les in het Nederlands en protestantse godsdienst !


Wie zegde ook weer dat Nederlands geen taal was om aan een universiteit te doceren ?

Zweden en Noorwegen zijn pas begin vorige eeuw gesplitst , idem voor de Tsjechen en Slovaken in 1993 !

http://www.liberales.be/boeken/destree


Lees het boek : België een geschiedenis zonder land !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 aug 2016, 22:56

Sommige landen zijn nog niet zo lang één geworden, neem bv.Italië, dat werd pas in 1861 dus 30 jaar voor België tot één natie gesmeed. De pauselijke Staat en Venetië waren toen zelfs nog niet in de Italiaanse staat opgenomen en Rome wordt pas in 1870 onder Garibaldi veroverd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

22 aug 2016, 23:12

Duitsland in 1989 - Nederland en Vlaanderen : wanneer terug de Nederlanden één ?
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Gast

25 aug 2016, 09:18

ik zie dat ons geliefde vlaanderen ook geld weggeeft aan clinton..????
780 000 euro?
liefdadigheid, zegt bourgois???
waarom moet een land aan liefdadigheid doen via clinton?
waarom niet meteen aan de mensen die het nodig hebben?


beste meneer bourgois, ik doe ook aan liefdadigheid, kan je ook via mij geld storten? Ik beloof dat ik het heel goed zal spenderen!
:twisted:
Gast

25 aug 2016, 10:19

En de Clinton foundation is er natuurlijk om de arme arme mensen te helpen :lol: :lol: :lol: :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 aug 2016, 11:51

IJveren voor een onafhankelijk Vlaanderen... OK, maar slechts energieverspilling want het wordt altijd in de media verkeerd uitgelegd. Veel rendabeler zou zijn: IJveren voor "Vlaams geld in Vlaamse handen"! Laat de transfers opdrogen en Vlaanderen wordt automatisch onafhankelijk vermits voor de Walen België slechts nuttig is als ze er financieel voordeel bij halen! Zij zullen dan de eersten zijn om uit België te stappen!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

25 aug 2016, 12:07

Fokke schreef:IJveren voor een onafhankelijk Vlaanderen... OK, maar slechts energieverspilling want het wordt altijd in de media verkeerd uitgelegd. Veel rendabeler zou zijn: IJveren voor "Vlaams geld in Vlaamse handen"! Laat de transfers opdrogen en Vlaanderen wordt automatisch onafhankelijk vermits voor de Walen België slechts nuttig is als ze er financieel voordeel bij halen! Zij zullen dan de eersten zijn om uit België te stappen!
Zijn de Waalse mensen dan u vijand? Zijn hun bekommernissen niet van dezelfde aard als die in het Noorden van ons land. "De transfers laten opdrogen" ? Waarop wachten ze nu de N-VA het voor het zeggen heeft.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

25 aug 2016, 12:28

plopperdeplop schreef:
Fokke schreef:IJveren voor een onafhankelijk Vlaanderen... OK, maar slechts energieverspilling want het wordt altijd in de media verkeerd uitgelegd. Veel rendabeler zou zijn: IJveren voor "Vlaams geld in Vlaamse handen"! Laat de transfers opdrogen en Vlaanderen wordt automatisch onafhankelijk vermits voor de Walen België slechts nuttig is als ze er financieel voordeel bij halen! Zij zullen dan de eersten zijn om uit België te stappen!
Zijn de Waalse mensen dan u vijand? Zijn hun bekommernissen niet van dezelfde aard als die in het Noorden van ons land. "De transfers laten opdrogen" ? Waarop wachten ze nu de N-VA het voor het zeggen heeft.
Nee hoor! Ik heb heel wat goede kennissen in Wallonië. Ik bewonder hen omdat ze, met slechts iets méér dan 1/3 van de bevolking, tijdens onderhandelingen aan één zeel trekken en de Vlaamse partijen van het kastje naar de muur spelen! De Vlaamse "machtshebbers" zijn een Vlaamse reus op lemen voeten! Hun enig weerwerk dat ze bieden is om de Waalse politiekers te "vertrumpen" door ze van alle schuld in de schoenen te schuiven... :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

25 aug 2016, 13:05

Fokke schreef:......................... De Vlaamse "machtshebbers" zijn een Vlaamse reus op lemen voeten! Hun enig weerwerk dat ze bieden is om de Waalse politiekers te "vertrumpen" door ze van alle schuld in de schoenen te schuiven... :evil:
Een schitterend voorbeeld van demagogie, een techniek om de lezer van een onwaarheid te overtuigen door een beroep te doen op het "gezond verstand" en de "logica" van een persoon. Demagogie is iets anders dan het verkondigen van leugens. Iemand die demagogie bedrijft zal niet direct onwaarheden naar voren brengen. Men zal er wel naar streven de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. Zo kan de demagoog diens publiek naar de hand zetten.
Het weerwerk van Fokke getuigt van een techniek van "getalsdemagogie".
In de geschiedenis kenden wij voorbeelden van zeer beroemde demagogen.