Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41
dejules

07 mei 2019, 10:23

Wil. schreef:
07 mei 2019, 10:21
Tja, dat komt ervan als je in discussie treedt met mensen die hun argumenten kunnen staven, hé?
Zitten de lonen van ambtenaren en poetsers en strijkers met dienstencheques in het BBP, ja of nee?
Schaak en mat!
Laatst gewijzigd door dejules op 07 mei 2019, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

07 mei 2019, 10:25

Als bij Dejules de argumentatie opgebruikt is dan begint het schelden! Proficiat, is een teken van onmacht. Elementaire beleefdheid is je onbekend waarschijnlijk!
Laatst gewijzigd door Horus1 op 07 mei 2019, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

07 mei 2019, 10:28

Zitten de lonen van ambtenaren en poetsers en strijkers met dienstencheques in het BBP, ja of nee?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mei 2019, 12:03

Er moet aan de parking just niks betaald worden omwille van het hogere bbp van de haven 8O

Het is natuurlijk wel zo dat het totale bbp omlaag gaat als er provincies minder grote bedrijven hebben. Maar het is ook zo dat als sommige West-Vlamingen naar Antwerpen zouden verhuizen het IQ in beide provincies zou stijgen :D :D :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 13:29

E.T. schreef:
07 mei 2019, 12:03
Er moet aan de parking just niks betaald worden omwille van het hogere bbp van de haven 8O
Ik heb het hogerop gehad over het bbp van de ganse provincie. Niet alleen de haven, hoewel die een grote bijdrage levert.

Maar ten gronde nu: het bbp is rechtstreeks verbonden met het inkomstenniveau (= via belastingen) van de Vlaamse Overheid. De noden die er in Limburg (of een andere provincie) zijn, worden door die Vlaamse Overheid gelenigd met het geld dat in de algemene Vlaamse pot zit. De provincies die daarin het meest hebben bijgedragen (Antwerpen o.a.) maken het bijgevolg mogelijk dat er geld kan aangewend worden in de provincies die daar in verhouding (bbp per capita) minder toe hebben bijgedragen.

Dat zijn transfers binnen Vlaanderen, maar daar heeft geen enkele groepering problemen mee. Ook in Antwerpen niet omdat Vlamingen onderling een grote verbondenheid hebben, die ze in veel mindere mate hebben t.o.v. de Franstaligen in dit land. Vandaar ook dat er een aantal zeer grote verenigingen bestaan die de splitsing van dit land als doelstelling hebben.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 13:47

Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:29
[Ook in Antwerpen niet omdat Vlamingen onderling een grote verbondenheid hebben
Limburgers voelen geen enkele verbondenheid met Antwerpenaren. Wij voelen ons heel fel verbonden met onze Limburgse vrienden aan de andere kant vd Maas. Indien Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid uitroept zal het zonder ons zijn en anders burgeroorlog!!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 13:50

dejules schreef:
07 mei 2019, 13:47
Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:29
[Ook in Antwerpen niet omdat Vlamingen onderling een grote verbondenheid hebben
Limburgers voelen geen enkele verbondenheid met Antwerpenaren. Wij voelen ons heel fel verbonden met onze Limburgse vrienden aan de andere kant vd Maas. Indien Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid uitroept zal het zonder ons zijn en anders burgeroorlog!!
Je spreekt voor jezelf, en énkel voor jezelf.

Er bestaat in gans Limburg geen enkele groep met meer dan "3 man en een paardenkop" die zich wil afkeren van de rest van Vlaanderen.

De kern van de zaak: er vloeit geld van Antwerpen naar Limburg, maar we vinden dat geen probleem :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 13:56

Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:50
dejules schreef:
07 mei 2019, 13:47
Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:29
[Ook in Antwerpen niet omdat Vlamingen onderling een grote verbondenheid hebben
Limburgers voelen geen enkele verbondenheid met Antwerpenaren. Wij voelen ons heel fel verbonden met onze Limburgse vrienden aan de andere kant vd Maas. Indien Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid uitroept zal het zonder ons zijn en anders burgeroorlog!!
Je spreekt voor jezelf, en énkel voor jezelf.

Dat kan ik evengoed over U zeggen.
Met welk recht durft U pretenderen dat alle Vlamingen uit België willen stappen?
Waarom houdt de N-VA dan geen referendum?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 14:39

dejules schreef:
07 mei 2019, 13:56
Wil. schreef:
07 mei 2019, 13:50
dejules schreef:
07 mei 2019, 13:47
Limburgers voelen geen enkele verbondenheid met Antwerpenaren. Wij voelen ons heel fel verbonden met onze Limburgse vrienden aan de andere kant vd Maas. Indien Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid uitroept zal het zonder ons zijn en anders burgeroorlog!!
Je spreekt voor jezelf, en énkel voor jezelf.
Dat kan ik evengoed over U zeggen.
Met welk recht durft U pretenderen dat alle Vlamingen uit België willen stappen?
Waarom houdt de N-VA dan geen referendum?
Neen, jongen, dat kun jij niet over mij zeggen. Ik heb nooit gezegd dat alle Vlamingen uit belgië willen stappen. Dat soort idiotieën zoals jij hier neerkwakt, zul je niet van mijn hand lezen.

Maar er is het Vlaams Belang dat ongeveer twintigduizend leden telt. Er is de N-VA die er dubbel zo veel heeft. Daarnaast zijn veel mensen niet eens lid, maar staan ze achter de principes. Die twee groeperingen ijveren voor de splitsing van belgië. Er is ook nog de Vlaamse Volksbeweging die ook Vlaamse onafhankelijkheid nastreeft.
Het minste dat men kan zeggen is, dat dit streven breed gedragen is.

Wijs mij nu eens een groep aan van mensen die Vlaanderen nog wil opdelen. Begin al maar in je eigen provincie. Ga je gang. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 14:43

Wil. schreef:
07 mei 2019, 14:39

Maar er is het Vlaams Belang dat ongeveer twintigduizend leden telt. Er is de N-VA die er dubbel zo veel heeft.
Vindt U dat veel?
Dat is eerder marginaal, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 15:06

Dat is niet het echt relevante.

Wijs mij nu eens een groep aan van mensen die Vlaanderen nog wil opdelen. Begin al maar in je eigen provincie. Ga je gang. Ik wacht wel even 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 15:40

Wil. schreef:
07 mei 2019, 15:06
Dat is niet het echt relevante.

U bent een separatist.
En U denkt dat er een meerderheid Vlamingen bestaat die België wensen op te blazen.
Ik zeg U dat U dwaalt.
Waarom houdt uw Vlaams Blok geen referendum?
Waarom houdt de N-VA geen referendum?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 mei 2019, 16:11

dejules schreef:
07 mei 2019, 15:40
Wil. schreef:
07 mei 2019, 15:06
Dat is niet het echt relevante.

U bent een separatist.
Een 'separatist' is dat zoiets als een 'pedofiel' ?? En dat is jou nú pas duidelijk geworden? Tiens, tiens.
En U denkt dat er een meerderheid Vlamingen bestaat die België wensen op te blazen.

Glazen bol meegebracht, julio? :lol:
Het is een stromanredenering: je daast maar wat in het wilde weg en schuift die onzin dan in mijn schoenen zodat je een stok hebt om te slaan.
Ik beweer dat nergens.

Waar blijft jouw groep die Limburg liever bij Nederlands Limburg wil dan bij Vlaanderen? Of die een verdere opdeling wil van Vlaanderen aangezien sommige provincies, zoals Antwerpen, meer bijdragen aan de Vlaamse Overheid waardoor transfers naar o.a. Limburg ontstaan? Ik wacht nog altijd. Dat is dan vandaag voor de tweede keer schaakmat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

07 mei 2019, 21:33

Wil. schreef:
07 mei 2019, 16:11
Ik wacht nog altijd.
Ik ook.
Zitten de lonen van ambtenaren en poetsers en strijkers met dienstencheques in het BBP, ja of nee?
dejules

07 mei 2019, 21:37

Wil. schreef:
07 mei 2019, 16:11


Waar blijft jouw groep die Limburg liever bij Nederlands Limburg wil dan bij Vlaanderen?
Kent U het buikgevoel van de Limburgers?

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A