Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 mei 2019, 21:13

Wil. schreef:
08 mei 2019, 20:35
Als je een witte t-shirt even in een vat water met een beetje kleurstof stopt, dan zit daar een tint van die kleurstof op. Laat je die t-shirt daar een nacht in weken, dan is die tot in de vezels gekleurd. Zit de kleurstof dan enkel in de mouw, of in de nekrand, of … ?
Hoe lang jij in de Vlaamse kleurstof hebt gezeten, kan ik van hieruit niet beoordelen. Maar ik geloof dat je eerder in het rode vaatje hebt gelegen :wink:
Hoe iemand een kleur waarneemt valt met woorden niet te beschrijven, wat jij rood noemt zal ik niet blauw noemen maar wat we bij het vermelden van een bepaalde lichtfrequentie bedoelen, kunnen we niet echt communiceren. Het is een feit dat de ring rond Brussel, net zoals het universum, uitdijt dat is de zogenaamde olievlek. Veel Vlaamse boeren uit Brabant hebben zich een fortuin vergaard door hun landbouwgrond te verpatsen aan franstaligen die dicht bij, maar niet in, Brussel wilden wonen. Omgekeerd zijn nogal wat Vlamingen zich in Wallonië gaan vestigen, de jongste tijd vooral omdat de grondprijzen daar een stuk voordeliger waren. Beiden hadden dus hun motief om te doen wat ze deden. De verfransing die jij aanhaalt met je bezoek aan een Wemmels caf, is sinds de federalisering sterk afgenomen, voormalige franskiljonse ondernemers hebben begrepen dat de poen in Vlaanderen moest worden gehaald en dat je de Vlaming makkelijker tot kopen kon aanzetten door hem in zijn taal aan te spreken. Steeds meer Franstaligen kunnen zich trouwens behoorlijk verstaanbaar maken in het Nederlands cfr. premier Michel. Tegelijk gaat bij de Vlamingen de kennis van het Frans sterk achteruit, onze jeugd zingt en wouwelt steeds meer Engels.
Hoe kan Vlaanderen beter Vlaams blijven door het los te maken van Wallonië, onze buren, terwijl het territorium ondertussen gestaag wordt overgenomen door mannen en vrouwen uit allerhande exotische culturen? Mensen die nooit hebben gehoord van "De gulden sporen slag" of van de "Vlaamse Primitieven" of van de 600 Franchimontezen, maar die het hier op termijn toch voor het zeggen zullen hebben. Andere structuren verwekken geen andere mensen.
PS: Als je Geel met Blauw mengt krijg je Groen ! De N-VA regering was daarom geen Zweedse maar een Groene.(symboolkleur voor schacht, beginneling :lol: )
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 mei 2019, 21:40

socrates schreef:
08 mei 2019, 21:13

Hoe kan Vlaanderen beter Vlaams blijven door het los te maken van Wallonië, onze buren, terwijl het territorium ondertussen gestaag wordt overgenomen door mannen en vrouwen uit allerhande exotische culturen? Mensen die nooit hebben gehoord van "De gulden sporen slag" of van de "Vlaamse Primitieven" of van de 600 Franchimontezen, maar die het hier op termijn toch voor het zeggen zullen hebben.
Die Waalse buren kosten ons vele miljarden per jaar (al gevonden wat de totale Oosterweelverbinding gaat kosten, socrates?) en wegen bijgevolg op alles wat hier niet kan gebeuren wegens geldgebrek, terwijl we er amper voeling mee hebben - die enkele liefhebbers van de Waalse cultuur (o.a. Peumans) niet te na gesproken.
Andere structuren verwekken geen andere mensen.
Toch wel. Zodra die nieuwkomers uit exotische culturen (?) hun structuren gaan opleggen, zul je wel ervaren hoe de mensen 'anders' worden.

PS: Als je Geel met Blauw mengt krijg je Groen ! De N-VA regering was daarom geen Zweedse maar een Groene.(symboolkleur voor schacht, beginneling :lol: )
Je vergeet die vuil-rosse pot verf; dan krijg je iets waar niemand plezier aan heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 mei 2019, 22:24

Wil. schreef:
08 mei 2019, 21:40
PS: Als je Geel met Blauw mengt krijg je Groen ! De N-VA regering was daarom geen Zweedse maar een Groene.(symboolkleur voor schacht, beginneling :lol: )
Je vergeet die vuil-rosse pot verf; dan krijg je iets waar niemand plezier aan heeft.
[/quote]
Die rosse werd nooit echt gemengd met de twee andere, dat was een van de redenen voor de vaandelvlucht van BDW.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2019, 11:50

Oosterweel … zullen jullie zelf moeten betalen :wink:
De nummerplaatherkeningscamera's zijn al besteld om de tolgelden te kunnen innen. :mrgreen:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 mei 2019, 13:27

Oosterweel … zullen jullie zelf moeten betalen
Met wat voor stokoud nieuws kom jij nu nog af? Al in 2014 is beslist dat men tol zal moeten betalen voor het gebruik van de 3 Scheldekruisende tunnels nl. de Liefkeshoektunnel , de Kennedytunnel en de nieuwe Scheldetunnel.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2019, 15:05

Algemeen geweten? Oud Nieuws?
Waarom hoorde we er dan niks over tijdens de discussie over het rekeningrijden?

Allemaal door de Konijnenpijp :D :D :D

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 mei 2019, 15:25

E.T. schreef:
09 mei 2019, 15:05
Allemaal door de Konijnenpijp :D :D :D
Vergeet het ... vluchtweg konijnenpijp wordt afgesloten, enkel lokaal verkeer Linker Oever.
Misschien kan je nog een sluipweg vinden na de werken, maar de kans is vrij klein om zonder grote omwegen aan een kosten interessante reisweg te geraken.
Betalen zul je !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2019, 16:30

ikke niet :lol:

ben helemaal gelukkig op 'de parking'

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 mei 2019, 16:39

Waarom hoorde we er dan niks over tijdens de discussie over het rekeningrijden?]
Als je iets wilt weten over Oosterweel moet je lezen he. De politici komen dat echt niet aan Uw neus hangen.

https://www.oosterweelverbinding.be/faq ... -te-sturen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mei 2019, 16:45

en daar hebben ze blijkbaar een heel goede reden voor

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

09 mei 2019, 17:43

E.T. schreef:
09 mei 2019, 16:45
en daar hebben ze blijkbaar een heel goede reden voor
Zouden dat de van oudher gekende 'zilverlingen' zijn ? :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mei 2019, 17:59

Weer iemand misschien ook hoeveel er werd uitgegeven aan projectstudies en aan schadevergoedingen voor niet goed gekeurde studies ? wat we zelf doen doen we in elk geval beter !
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2019, 18:28

Het zal enkele honderden miljoenen geweest zijn, maar goed, ik wil het breed inschatten: 1 miljard euro max.
Dat komt dan overeen met ongeveer 1 maandje transfers naar de Franstaligen? Wat denk je, socrates?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mei 2019, 19:46

Wil. schreef:
09 mei 2019, 18:28
Het zal enkele honderden miljoenen geweest zijn, maar goed, ik wil het breed inschatten: 1 miljard euro max.
Dat komt dan overeen met ongeveer 1 maandje transfers naar de Franstaligen? Wat denk je, socrates?
Dat wij, in de omgekeerde situatie, ook de kip met de gouden eieren liever niet zouden zien vertrekken. De transfer kwestie is hoe dan ook vooral een probleem bij politici, de modale burger heeft daar vaak zelfs geen weet van. In elk geval is het zo dat van alle Staatsuitgaven het grootste deel naar "pensioenen" gaat en dat Vlaanderen straks meer gepensioneerden zal moeten onderhouden dan Wallonië.Ofte zoals Bredro zei:"het kan verkeren".
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mei 2019, 21:10

socrates schreef:
09 mei 2019, 19:46
Wil. schreef:
09 mei 2019, 18:28
Het zal enkele honderden miljoenen geweest zijn, maar goed, ik wil het breed inschatten: 1 miljard euro max.
Dat komt dan overeen met ongeveer 1 maandje transfers naar de Franstaligen? Wat denk je, socrates?
Dat wij, in de omgekeerde situatie, ook de kip met de gouden eieren liever niet zouden zien vertrekken. De transfer kwestie is hoe dan ook vooral een probleem bij politici, de modale burger heeft daar vaak zelfs geen weet van.
En dan is het OK? Welke houding ga JIJ die wél op de hoogte bent, daartegenover innemen? Onthoud ook dat die toestand al tientallen jaren aansleept. Het was de bedoeling om 'een moeilijke periode' te overbruggen. Op 20 jaar wordt een boreling een volwassene. Niet zo in Wallonië, zo blijkt.
Wordt het niet eens tijd dat ook jij je daartegen uitspreekt? Elke euro die niet naar de Franstaligen gaat, kan hier nuttig worden aangewend. (Ah, daar heb je de sloganeske blatende schapen al: 'ze steken het tóch in eigen zakken, die politiekers!')

De modale burger heeft evenmin weet van de juiste toedracht van de klimaatschommeling. Maar dat wordt hen dag in dag uit ingelepeld. Meehuilen met de wolven, of zelf nadenken? Wat zal het zijn?
In elk geval is het zo dat van alle Staatsuitgaven het grootste deel naar "pensioenen" gaat en dat Vlaanderen straks meer gepensioneerden zal moeten onderhouden dan Wallonië.Ofte zoals Bredro zei:"het kan verkeren".
Vlaanderen heeft vandaag ook al meer gepensioneerden dan Wallonië. Maar je drukt het verkeerd uit: Vlaanderen zal zowel de eigen gepensioneerden moeten onderhouden als de Waalse.

Ik merk op dat je de vaststelling compleet negeert dat we op één maand meer geld versluizen naar Wallonië dan de 'schandalige sommen' die werden betaald aan de studies van het BAM-tracé en andere hersenspinsels.

Hoe schandalig-tot-de-n-de-macht moeten die transfers dan wel zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.