Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mei 2019, 15:53

Wil. schreef:
11 mei 2019, 15:24
socrates schreef:
11 mei 2019, 14:47
Graag een of andere tabel waaruit valt af te leiden dat de situatie voor Wallonië elke dag slechter wordt ???
Wallonië blijft in leven dank zij de transfers vanuit Vlaanderen. Het citaat van Van Cauwenberghe bewijst dat ('geef ons nog 10 jaar' → 2006).
Die transfers nemen nu inderdaad zachtjes aan af omwille van de laatste staatshervorming. Het ligt dan ook voor de hand dat de situatie er erger wordt. Het Waalse 'marshallplan' uit 2005 (!!) ging de zaak oplossen. Dat is al flink wat jaren geleden. De situatie is niet veranderd, niettegenstaande dat 'marshallplan'.
Als bijgevolg onze subsidies wegvallen, dan moet het wel erger worden, nietwaar?
Is dit nu ook een drogreden ? Waar blijven de cijfers die bewijzen dat Wallonië er elke dag op achteruit gaat ? Ik beweer niet dat het anders is, ik weet het niet, maar jouw bewering steunt toch ook maar op een aanname?
Waar wacht de dynamische, koopkrachtige, hardwerkende, Vlaamse ondernemer op om in het goedkope Wallonië een eigen Sillicon Valley uit de rots te hakken ?
Die wacht op een verandering van de mentaliteit die de PS in het dna van de Waalse bevolking heeft ingebracht. De macht van de vakbonden is een blok aan het been.
Eén voorbeeld van het verschil in mentaliteit: Hoe komt het dat de Waalse bevolking veel meer ziek is dan de Vlaamse? Aan de gemiddelde ouderdom kan het niet liggen, want de bevolking is er eerder jonger dan in Vlaanderen.
Hoe kan een vakbond machtig zijn tegen een ondernemer die niet eens onderneemt ? Dat Walen vaker ziek zouden zijn is niet bewezen, mogelijk zijn er relatief meer Walen dan Vlamingen die van het geld van de RVA zijn overgeschakeld naar dart van het ziekenfonds.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 mei 2019, 16:33

En toch vind je op dit forum nog verstandige mensen die schrijven: "Zo lang wij één land zijn, dus één familie, vind ik het maar terecht dat rijkere leden solidair zijn met armere leden."
Alleen zien de Waalse jan met de pet niet veel van de solidariteit van de rijke steden, niet van de Vlaamse en niet van de Waalse,het is daar , net zoals bij ons "ons kent ons"en de graaizucht van de Waalse politieker is zeker zo groot als de Vlaamse,en de frére die ook een Waal is trekt zich niets aan ,van het Waalse gepeupel.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ri ... ~ad63af07/
Wallonië was vroeger rijk, de staal industrie, de kool mijnen,Caterpilar,chemie fabrieken....er was werk, nu hebben ze Google en de luchthaven Charleroi, en Luik, maar omdat de toenmalige politiek, liever het infuus van Vlaanderen zag dan inspanningen te doen om terug werk de creëren ,en nu het kalf verdronken is ......
En omdat de Waalse politieker's hun werk niet doen gaat er niks veranderen,maar ze gaan geen uitleg geven waar die miljarden van Vlaanderen naar toe gaan,maar zeker geen 143€ per Waal, maar misschien 1 op 10 die dan 1430 krijgt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mei 2019, 17:07

socrates schreef:
11 mei 2019, 15:53
Wil. schreef:
11 mei 2019, 15:24
socrates schreef:
11 mei 2019, 14:47
Graag een of andere tabel waaruit valt af te leiden dat de situatie voor Wallonië elke dag slechter wordt ???
Wallonië blijft in leven dank zij de transfers vanuit Vlaanderen. Het citaat van Van Cauwenberghe bewijst dat ('geef ons nog 10 jaar' → 2006).
Die transfers nemen nu inderdaad zachtjes aan af omwille van de laatste staatshervorming. Het ligt dan ook voor de hand dat de situatie er erger wordt. Het Waalse 'marshallplan' uit 2005 (!!) ging de zaak oplossen. Dat is al flink wat jaren geleden. De situatie is niet veranderd, niettegenstaande dat 'marshallplan'.
Als bijgevolg onze subsidies wegvallen, dan moet het wel erger worden, nietwaar?
Is dit nu ook een drogreden ? Waar blijven de cijfers die bewijzen dat Wallonië er elke dag op achteruit gaat ? Ik beweer niet dat het anders is, ik weet het niet, maar jouw bewering steunt toch ook maar op een aanname?
Een aanname of gewoon gezond boerenverstand?
Kijk dan naar de evolutie van het aantal gezinnen onder de armoedegrens. In Vlaanderen blijft het gelijk of het daalt lichtjes. In Wallonië (en vooral in Brussel) stijgt het aantal. Wat zegt dat? Dat het er beter gaat of slechter gaat?

Afbeelding


Waar wacht de dynamische, koopkrachtige, hardwerkende, Vlaamse ondernemer op om in het goedkope Wallonië een eigen Sillicon Valley uit de rots te hakken ?
Wil: Die wacht op een verandering van de mentaliteit die de PS in het dna van de Waalse bevolking heeft ingebracht. De macht van de vakbonden is een blok aan het been.
Eén voorbeeld van het verschil in mentaliteit: Hoe komt het dat de Waalse bevolking veel meer ziek is dan de Vlaamse? Aan de gemiddelde ouderdom kan het niet liggen, want de bevolking is er eerder jonger dan in Vlaanderen.

socrates: Hoe kan een vakbond machtig zijn tegen een ondernemer die niet eens onderneemt ? Dat Walen vaker ziek zouden zijn is niet bewezen, mogelijk zijn er relatief meer Walen dan Vlamingen die van het geld van de RVA zijn overgeschakeld naar dart van het ziekenfonds.
Er zijn wel degelijk ondernemers in Wallonië, maar vanaf het ogenblik dat er een verplichte vakbondsaanwezigheid moet zijn, zit je met problemen. Waar hebben zich gijzelingen van ondernemers door de vakbonden voorgedaan? In Wallonië. Waar zijn vakbondsafgevaardigden hun bedrijf en bedrijfsleiders fysiek te lijf gegaan? In Wallonië . lees het hier
Afbeelding
Dit gaat over het ziekteverzuim bij de regionale ambtenaren, zodat een vergelijking goed mogelijk is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2019, 14:12

Voor wie nog twijfelt aan de leefbaarheid van een zelfstandig Vlaanderen: hieronder een grafiek van de bijdrage die elke regio levert aan het bbp van belgië Bron: Waals parlement

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mei 2019, 14:33

Wat was ook weer de "Doelstelling 2020" ? Ah, ja, we moesten naar een werkzaamheidsgraad van 73,2%.

Afbeelding

Er is maar één regio die daaraan voldoet. Of beter, die daar nu al bovenuit stijgt: Vlaanderen. Als la belgique de doelstelling haalt, dan is wel duidelijk dank zij wie.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.