Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

27 aug 2017, 21:26

Is indertijd ook gebeurd onder Sarkozy maar dan met de Roma geloof ik, die kregen hun geld, vertrokken en stonden daar binnen de kortste keren terug.
Gaat men die weg betaalde "asylanten" dan wel de toegang tot Europa kunnen weigeren als ze een tweede rondje proberen ?
Een bewijs dat binnengrenzen toch nog bestaan !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 aug 2017, 21:35

Dicksy schreef:
Is indertijd ook gebeurd onder Sarkozy maar dan met de Roma geloof ik, die kregen hun geld, vertrokken en stonden daar binnen de kortste keren terug.
Gaat men die weg betaalde "asylanten" dan wel de toegang tot Europa kunnen weigeren als ze een tweede rondje proberen ?
Een bewijs dat binnengrenzen toch nog bestaan !
Tussen welk Shengenland bestaan er wel binnengrenzen ?
Dat was indertijd een spectaculaire en dure stunt van Sarkozy, binnen Europa geldt immers vrijheid van verkeer, wie kon die Roma dan beletten om 's anderendaags opnieuw in de rij te gaan staan ?
Zal het nu beter werken ? Waarom mensen die hier niet mogen zijn, geld geven om hier niet meer te willen zijn ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

27 aug 2017, 21:45

Tussen welk Shengenland bestaan er wel binnengrenzen ?
Dat was indertijd een spectaculaire en dure stunt van Sarkozy, binnen Europa geldt immers vrijheid van verkeer, wie kon die Roma dan beletten om 's anderendaags opnieuw in de rij te gaan staan ?
Zal het nu beter werken ? Waarom mensen die hier niet mogen zijn, geld geven om hier niet meer te willen zijn ?
Daarom vraag ik mij ook af waarom die asielzoekers die naar Engeland willen of Duitsland bv geen asiel vragen in het land waar zij Europa binnen komen. Wordt het toegestaan ( asiel ) is er niets of niemand die hen nog kan tegen houden want de EU is vrij verkeer van personen en goederen ! Waarom hier illegaal willen toekomen en verblijven als de wettelijke modaliteiten voorhanden zijn. Excuses zijn er genoeg om asiel te krijgen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 aug 2017, 11:50

Op de Palestijnse TV was een gesprek te zien waarin een Palestijnse psychologe duidelijk maakte dat het kapen van een vliegtuig, het plaatsen van een bom in een cinemazaal enz. allemaal 'wonderlijke daden van heldhaftigheid' zijn.

Bij het gesprek was ook een geestelijke aanwezig. Geen spoor van afwijzing te bemerken bij deze geleerde man. De moderator pruttelde evenmin tegen.
Volgens deze mevr. Hijazi is het hebben van rolmodellen belangrijk voor Palestijnse kinderen. Dat mogen best moordenaars en terroristen zijn.
Afbeelding

Je kunt het korte gesprek (1'20'') hier zien: http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=45 ... c_id=21875
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 aug 2017, 23:06

Geld stinkt.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 aug 2017, 10:16

Helemaal mee eens, boeffer.
Hoe bannen we dan de islam uit het Westen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

29 aug 2017, 10:52

boeffer schreef:Geld stinkt.

Maar helaas het enige wat echt "geldt".
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

29 aug 2017, 11:02

Wil. schreef:Helemaal mee eens, boeffer.
Hoe bannen we dan de islam uit het Westen?
Als de Islam een fundamenteel kwaad is, zoals bv. pest, cholera, malaria, aids, enz; waarom dat dan enkel uit het Westen bannen ? Plagen kennen geen grenzen, hoe meer je ze verbant naar een nieuw Sint-Helena, hoe gretiger ze zullen terug komen. Een ideologie kan je niet op een slagveld verslaan en al zeker niet als ze de steun heeft van machtige dictaturen. Dictaturen hebben immers veel meer impact dan democratieën.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 aug 2017, 11:17

Het nazisme is op het slagveld verslagen.
Het nazisme is in West-Europa aan banden gelegd omdat men de politieke wil had om dat te doen (beperking vrije menigsuiting, wat ik principieel afkeur).

Waarom enkel in het Westen? Omdat elke beschaving (in termen van Huntington) haar eigen kenmerken en karaktertrekken heeft. Ik ken de Japanse beschaving te weinig om vanuit ons standpunt suggesties (laat staan regels) op te stellen die ook in Japan zouden kunnen gelden. (Tussen haken: Japan heeft heel weinig last met de islamideologie).

We zien ook dat de grote aantrekkingskracht precies van het Westen uitgaat. Moslims worden blijkbaar aangezogen naar onze beschavingsgebieden maar zodra ze er zijn willen ze de boel hier grondig herinrichten naar hun eigen stijl. Uiteindelijk komen ze dan terecht in een wereld die ze ontvlucht zijn.

In Sydney is een immigrant voor minstens 9 jaar opgesloten omdat hij geld verstuurde naar een terroristische groepering.
http://www.smh.com.au/nsw/sydney-man-ja ... y5ygw.html
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

29 aug 2017, 14:02

Wil. schreef:Helemaal mee eens, boeffer.
Hoe bannen we dan de islam uit het Westen?
Yep idd.Hoe bannen we de islam uit het westen?
Alé Willy ik wacht op u voorstel hoe jij dat zou doen. En weet dat ik een open geest heb en open sta voor elke redelijke oplossing wat dat ook mag inhouden. Je gaat me toch niet vertellen dat je hier een nieuw topick hebt geopend zonder zelf eerst nagedacht te hebben over u persoonlijke oplossing voor dat probleem want anders moest je achter u item over "hoe..... enz." er direct bijgezet hebben"maar een oplossing heb ik niet" :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 aug 2017, 14:22

plopperdeplop schreef:
Wil. schreef:Helemaal mee eens, boeffer.
Hoe bannen we dan de islam uit het Westen?
Yep idd.Hoe bannen we de islam uit het westen?
Alé Willy ik wacht op u voorstel hoe jij dat zou doen. En weet dat ik een open geest heb en open sta voor elke redelijke oplossing wat dat ook mag inhouden. Je gaat me toch niet vertellen dat je hier een nieuw topick hebt geopend zonder zelf eerst nagedacht te hebben over u persoonlijke oplossing voor dat probleem want anders moest je achter u item over "hoe..... enz." er direct bijgezet hebben"maar een oplossing heb ik niet" :lol:
Waarom verwijt je de modale burger dat hij geen oplossing weet? De politiekers hadden tientallen jaren geleden de juiste vooruitziende maatregelen moeten treffen zodat het probleem nu niet in die mate zou bestaan! Maar dat is natuurlijk vloeken in de politiek correcte kerk! :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

29 aug 2017, 15:29

Bha Fokke.Dat is het hem juist zekers.De mondale burger laat zich maar al te graag vangen aan voorstellen of allerlei zaken die uit de mond komen van sommige politiekers.Alleen vergeten die zelfde politiekers er steevast bij te vertellen welke oplossingen zij voorstaan voor het probleem dat ze hebben aangekaart.De oplossing? Misschien komt die wel uit de mond van een zekere J.Jambon(ge kent die toch wel zekers) waar die onlangs verklaarde dat we de moslims die het goed menen moeten omarmen want dat we zonder hun medewerking het nooit gaan kunnen oplossen.By the way . hij had het hier wel over de strijd tegen de terreur van extremisten.Akkoord of niet met de Jan zijn uitspraak?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 aug 2017, 15:50

plopperdeplop schreef:(...) want anders moest je achter u item over "hoe..... enz." er direct bijgezet hebben"maar een oplossing heb ik niet" :lol:
Plopper, als je de titel van dit topic goed gelezen hebt, dan staat daar NIET: "HOE bannen we de islam uit het Westen?" maar er staat een gebiedende wijze: "BAN de islam uit het Westen".

Vanzelfsprekend kan ik niet aan de grens van het land gaan staan, of in elke situatie waar de islamideologie opduikt, gaan roepen: 'Tot hier en geen meter verder!'.

Ik verwijs naar wat men na W.O. II heeft gedaan met het nazisme. Het nazisme is in West-Europa gebannen. Enkel binnen de muren van je eigen huis mag je zoveel als je wil met hakenkruisen en met foto's van A.H. zwaaien. Op straat komen met die symbolen is verboden. De nazistische ideologie onderwijzen in de scholen is verboden. Bijeenkomsten op openbare plaatsen van nazi's zijn verboden. Met z'n allen samen op straat komen en de führer verheerlijken is verboden. (Ik ben het niet eens met het verbod op vrije meningsuiting, zoals je intussen al wel weet.)

Dezelfde maatregelen kunnen tegenover om het even welke ideologie genomen worden. Dat kan tegenover het groene gedachtengoed zijn of tegenover de liberalen of om het even wie. Dus ook tegenover de islamideologie. Het vraagt politieke moed. Daaraan gaat nog vooraf het inzicht in de standpunten die de islamideologie naar voor schuift. Dat inzicht ontbreekt bij 90% van onze politici en bij 95% van de gewone burgers. Ook bij jou.
Ik beschouw het als mijn taak om daar iets aan te veranderen met de middelen die ik heb. Jij kunt bv. achteraf niet meer komen zeggen : 'Ik wist van niets'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 aug 2017, 15:55

plopperdeplop schreef:De oplossing? Misschien komt die wel uit de mond van een zekere J.Jambon(ge kent die toch wel zekers) waar die onlangs verklaarde dat we de moslims die het goed menen moeten omarmen want dat we zonder hun medewerking het nooit gaan kunnen oplossen.By the way . hij had het hier wel over de strijd tegen de terreur van extremisten.Akkoord of niet met de Jan zijn uitspraak?
Ik ga net zoveel akkoord met Jan Jambon als wanneer hij zou gezegd hebben dat we de nazi-aanhangers die het goed menen moeten omarmen want dat we het zonder hun medewerking nooit kunnen oplossen. Zou je akkoord gaan als hij het had over de strijd tegen de terreur van de nazi-extremisten?


Opgepast: je komt weer vervaarlijk dicht bij het gelijkstellen van "de moslims" en "de islamideologie". Een ideologie moet beoordeeld worden op haar aanvaardbaarheid in een democratische maatschappij waarin de gelijkwaardigheid van alle mensen een beginpunt moet zijn en waarin het bevorderen van de graad van menselijkheid in de wereld een hoofdbekommernis moet zijn. De UVRM is een toetssteen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

29 aug 2017, 16:17

Jambon is ook wel heel naïef en onwetend te noemen....takkyia kent hij blijkbaar ook niet...betrouwbaarheid is geen eigenschap gebleken van moslims, leugenachtigheid en hypocrisie daarentegen werden al veelvuldig bewezen...

En: wie bepaalt wát een moslim is die het 'goed' meent?
Wanneer meent een moslim het 'goed'? Met geveinsde vriendelijkheid? Met leugens en opportunisme? Als hij goedendag zegt?
Zolang moslims hun doodscultus en veroveringsideologie niet afzweren, volledig integreren en ONZE cultuur omarmen om deel te nemen aan onze maatschappij, (onze wetten respecteren ipv ondergeschikt te maken aan hun sharia) waar ze léven en een beter leven hebben dan in hun thuislanden onder de sharia, kan er geen sprake zijn van 'het goed menen'...

Immers: ze blijven hetzelfde gedachtengoed in theorie aanhangen waardoor terroristen net aanslagen plegen, jihad is in praktijk brengen wat de koran in theorie verkondigt en verplicht.
Zodoende kan elke 'goedmenende' moslim op elk moment besluiten de theorie van zijn letterlijk verplichte koran in de praktijk om te zetten en een moordenaar/terrorist te worden.

Dus: hoe los je dát dan op, behalve door deze ideologie volledig uit te bannen?
Inderdaad, Wil: UVRM is een toetssteen, eentje die elke moslim en elke moslimorganisatie tot op heden weigert te ondertekenen en zelfs weigert te erkennen
Wél doen ze beroep op die mensenrechten als het voordeel oplevert....euh, heet dat niet schijnheiligheid?Maar erkennen dat élk mens gelijkwaardig is, is er totnogtoe niet bij.