Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 dec 2017, 15:38

Jules mankeert iets aan zijn oren.
Er zijn in die periode 80.000 jobs bijgekomen.
Alleen is er voor Jules geen werk door de automatisering; maar wel voor andere mensen die bijscholen of hogere diplomas hebben.
dejules

15 dec 2017, 17:12

voorn schreef:Jules mankeert iets aan zijn oren.
Er zijn in die periode 80.000 jobs bijgekomen.
België creëert alleen gesubsidieerde jobs

Liefst 96 procent van de jobcreatie sinds 2007 is te danken aan sectoren die worden gefinancierd door de overheid. Dat heeft het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) gezegd bij de voorstelling van zijn halfjaarlijkse conjunctuurnota.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... bs/9439833
Gast

15 dec 2017, 17:29

De standaard - 01.12.2016

De regering beloofde om de jobs vooral te creëren in niet-gesubsidieerde sectoren. En ook daar houdt ze woord. Van de 104.900 extra banen kwamen er 41.000 bij in sectoren die traditioneel tot de overheid in brede zin – onderwijs, gezondheidszorg en cultuur – worden gerekend. Bijna twee derde van de nieuwe banen wordt dus in de privésector gecreëerd.
dejules

15 dec 2017, 18:14

Dicksy schreef:Bijna twee derde van de nieuwe banen wordt dus in de privésector gecreëerd.
Deeltijdse studentenjobs, flexijobs en jobs voor gepensioneerden en goedkope Oost-blokkers en ALLEMAAL GESUBSIDIEERD.
De overige 39.7% jobs" zijn ambtenarij, ook gesubsidieerd.
Zijn er verkiezingen op komst?
Gast

15 dec 2017, 18:18

Ik lees toch nieuwe banen !
dejules

15 dec 2017, 19:12

Dicksy schreef:Ik lees toch nieuwe banen !
Minder drinken zatlap, niet banen maar
bananen!
Gast

15 dec 2017, 20:15

Beter informeren ( L. H ) oelewapper van krant De Tijd.
dejules

15 dec 2017, 23:00

Dicksy schreef:Beter informeren ( L. H ) oelewapper van krant De Tijd.
Bent U al terug van uw Lommels caféleven, dronkaard?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2017, 23:57

De baas van de NBB gaat langskomen bij u, julio.  Dan kunt ge hem het eens goed zeggen.
Zorg dat ge uw beste plastron aan hebt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 dec 2017, 00:24

Wil. schreef:De baas van de NBB gaat langskomen bij u, julio.  Dan kunt ge hem het eens goed zeggen.
Zorg dat ge uw beste plastron aan hebt.
U komt uit de leegloperij en spreekt de fabriekseigenaren tegen die voor welvaart zorgen?

België creëert alleen gesubsidieerde jobs

Liefst 96 procent van de jobcreatie sinds 2007 is te danken aan sectoren die worden gefinancierd door de overheid. Dat heeft het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) gezegd bij de voorstelling van zijn halfjaarlijkse conjunctuurnota.

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... bs/9439833

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 dec 2017, 09:09

Wat is er nu verkeerd aan ambtenaren jobs.
In veel sectoren van die jobs( ziekenhuizen,onderwijs,belastingen enz) zijn er personeels tekorten.
En anders worden ze maar betaald uit de werklozenkas en dat betalen wij ook.
dejules

16 dec 2017, 09:38

voorn schreef:Wat is er nu verkeerd aan ambtenaren jobs.
In veel sectoren van die jobs( ziekenhuizen,onderwijs,belastingen enz) zijn er personeels tekorten.
En anders worden ze maar betaald uit de werklozenkas en dat betalen wij ook.
Waarom maakt men dan niet van alle werklozen ambtenaren? Daar moet toch een goede reden voor zijn. Vroeger probeerde men werklozen ASAP in de ambtenarij te trekken en vandaag worden werklozen snel geschorst. De N-VA en de VLD willen werkloosheid in tijd beperken nl max 2 jaar indien men 40 jaar gewerkt heeft. Wat is de reden denkt U?
dejules

16 dec 2017, 09:41

Wil. schreef:De baas van de NBB gaat langskomen bij u, julio.  Dan kunt ge hem het eens goed zeggen.
Zorg dat ge uw beste plastron aan hebt.
Er is een ongeziene toestroom economen neegedaald in België Zij komen kijken hoe een land dat de laagste economische groei van alle ontwikkelde landen heeft 100.000den jobs beweert te creëren. Ik heb ze naar ambtenaar Willy doorverwezen, de forumwoordvoerder van N-VA maar als racist kiezer van het Vlaams Blok.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

16 dec 2017, 09:45

Dat zou wat zijn Jules als ambtenaar :lol:
dejules

16 dec 2017, 10:14

voorn schreef:Dat zou wat zijn Jules als ambtenaar :lol:
Antwoord eens op mijn vraag.