Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

13 sep 2017, 21:59

Fokke schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:...
Zei koe Horus1: "Beu!"... Waarop koe Fokke: "Je neemt mij de woorden uit de mond!" :lol:
Koe ? Heimwee naar de kinderjaren en de roots , Fokke ? :D
Anderzijds , Jules heeft in al zijn "gezaag" overschot van gelijk. In de VS verhogen ze het toegelaten schuldenplafond om de haverklap. Hier zal dat omwille van Europa niet gebeuren , en dus stevenen we regelrecht af naar een Griekenland van ouwe peekes die langs de straat liggen te sterven van de honger.
Aan een koe erger je je soms minder dan aan sommige mensen! En ik weet wel dat het belachelijk is van heimwee te hebben naar je roots en je kinderjaren! Het hoort eigenlijk niet in de ogen van sommigen. Maar die ouwe peekes kunnen nog altijd de Middellandse Zee oversteken en asiel vragen in Afrika of Klein Azië waar ze met open armen zullen opgevangen worden! :twisted: :lol:
Er is niets mis mee met heimwee , ik heb die ook naar de ontzaglijk vrije speeltuin van toen.

Afbeelding

Het meest linkse ( grote ) huis dat je ziet is mijn geboortehuis aan de ringvaart , daar loopt nu de R4 buitenring over :(

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

14 sep 2017, 00:38

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:...
Zei koe Horus1: "Beu!"... Waarop koe Fokke: "Je neemt mij de woorden uit de mond!" :lol:
Koe ? Heimwee naar de kinderjaren en de roots , Fokke ? :D
Anderzijds , Jules heeft in al zijn "gezaag" overschot van gelijk. In de VS verhogen ze het toegelaten schuldenplafond om de haverklap. Hier zal dat omwille van Europa niet gebeuren , en dus stevenen we regelrecht af naar een Griekenland van ouwe peekes die langs de straat liggen te sterven van de honger.
Aan een koe erger je je soms minder dan aan sommige mensen! En ik weet wel dat het belachelijk is van heimwee te hebben naar je roots en je kinderjaren! Het hoort eigenlijk niet in de ogen van sommigen. Maar die ouwe peekes kunnen nog altijd de Middellandse Zee oversteken en asiel vragen in Afrika of Klein Azië waar ze met open armen zullen opgevangen worden! :twisted: :lol:
Er is niets mis mee met heimwee , ik heb die ook naar de ontzaglijk vrije speeltuin van toen.

Afbeelding

Het meest linkse ( grote ) huis dat je ziet is mijn geboortehuis aan de ringvaart , daar loopt nu de R4 buitenring over :(
Amaai, jij bent precies van chique komaf! Mijn ouderlijk en geboortehuis is een oude boerderij. In de balk boven de stoof stond het jaartal 1686 gegrift!:lol:
Afbeelding
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

14 sep 2017, 09:37

Sjieke komaf ? Dat huis was wel een koetsiershuis. :lol: Door de grote poorten in het midden werden koetsen binnengereden , en in het rechtse gedeelte stonden de paarden gestald. Op de zolder lag het hooi. Alleen het linkse gedeelte was bewoond , en hoe .... Het was wel in een mooie stijl gebouwd , in de'zelfde stijl van het kasteeltje dat midden in die "grote waterput" had gestaan. Die waterput was al een deel van de Ringvaart in de maak rond Gent .... De foto werd genomen tijdens een "visconcours" . Een vissersvereniging had alle soorten vis ( bijna alle soorten zoetwatervis ) op die grote vijver gestoken , en ''s zomers werd er dan naar gevist.

In de buurt was er een aangelegde speeltuin met allerhande attributen , en die heeft nooit de aantrekkingskracht gehad als deze "wilde speeltuin aan de ringvaart". Kinderen kwamen er van ver hun hart ophalen - zonder begeleiding ( ! ) - en a propos , gedurende de 10 jaar ( tot mijn tiende ) dat ik er heb gewoond is er nooit ééntje in het water gesukkeld ..... Toen liepen er blijkbaar nog katten met zeven levens rond , in tegenstelling met de gesofisticeerde smartphone doetjes van tegenwoordig :lol: Schrammen , blutsen en builen waren toen heel normaal :)
dejules

14 sep 2017, 12:03

Terug on topic : "Wordt arbeid schaars?".
Al 50 jaar is arbeid schaars : om dit te camoufleren werkt 1 op 2 voor de staat.

Bij de Franstalige mediagroep RTL Belgium verdwijnen 105 banen. Dat heeft een vakbondsverantwoordelijke bekendgemaakt na een bijzondere ondernemingsraad vanmorgen. Het gaat om één op de acht jobs. RTL Belgium is het moederhuis van commerciële zender RTL-TVI.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09/14 ... -40-tot-1/

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 sep 2017, 12:35

En dan? Wat maakt dat uit, kijk jij rtl tv? En neen arbeid wordt/is niet schaars: wel diegenen die willen werken: stel voor om alle swt-ers terug verplicht te doen werken, aan de dop die ze nu krijgen: onkruid verwijderen, kerkhoven onderhouden - zijn ze al voorbereid - in de winter sneeuwruimen, groenten planten, fruit trekken enz, enz. Zijn ze 's avonds moe en hebben ze geen goesting noch tijd om te zaniken over allerlei -volgens hun eigen - mistoestanden. Laat ze maar komen de opmerkingen :D Benieuwd .
Gast

14 sep 2017, 12:41

U bent statutair, toch? :lol: :lol: :lol: :lol:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

14 sep 2017, 12:43

Lol ! :D Vergeet de Nva niet he
grtn
dejules

14 sep 2017, 13:19

Horus1 schreef:En onkruid verwijderen, kerkhoven onderhouden - zijn ze al voorbereid - in de winter sneeuwruimen, groenten planten, fruit trekken enz, enz. .
Dat is toch werk vd statutaire gemeentearbeiders.
Gast

14 sep 2017, 15:36

De parastatale IVAGO komt hier wekelijks met een camionske de straat ruimen van bladeren en eikels , maar de takken snoeien die al volledig over de weg hangen tot 1 meter van de huizen , dat is blijkbaar te lastig voor de stadsdienst ambtenaren ....

Gelijk wat en waar je komt of wat er gebeurt , als er een ambtenaar in de buurt is loopt er iets scheef , zei het organisatorisch of technisch of administratief , het maakt niet uit. Het is net of in ambtenaren een paar vijzen verroest zitten , en die krijg je met de beste wil van de wereld niet los.
Laatst gewijzigd door Gast op 14 sep 2017, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 sep 2017, 15:47

The Spirit of Flanders schreef:als er een ambtenaar in de buurt is loopt er iets scheef , zei het organisatorisch of technisch of administratief , het maakt niet uit.
Vooral in de scholen: het aanleren van de spellingregels is al jaren een probleem.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

14 sep 2017, 16:07

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:als er een ambtenaar in de buurt is loopt er iets scheef , zei het organisatorisch of technisch of administratief , het maakt niet uit.
Vooral in de scholen: het aanleren van de spellingregels is al jaren een probleem.
Ambtenaren munten inderdaad fantastisch uit in komma-neuken , maar dat is dan ook zowat alles wat je van hen kan verwachten :)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

14 sep 2017, 16:37

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:als er een ambtenaar in de buurt is loopt er iets scheef , zei het organisatorisch of technisch of administratief , het maakt niet uit.
Vooral in de scholen: het aanleren van de spellingregels is al jaren een probleem.
Ambtenaren munten inderdaad fantastisch uit in komma-neuken , maar dat is dan ook zowat alles wat je van hen kan verwachten :)
Wie nu na het middelbaar nog foutloos durft schrijven is een seut! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

14 sep 2017, 16:46

Fokke schreef:....
Wie nu na het middelbaar nog foutloos durft schrijven is een seut! :lol:
Eerder een nerd. Stel je eens voor dat je foutloos en in vol taal ornaat een SMS moet sturen , daar is geen beginnen aan. :lol:

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

14 sep 2017, 17:19

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:....
Wie nu na het middelbaar nog foutloos durft schrijven is een seut! :lol:
Eerder een nerd. Stel je eens voor dat je foutloos en in vol taal ornaat een SMS moet sturen , daar is geen beginnen aan. :lol:
Iemand die foutloos een sms verstuurt is een seutenerd! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
dejules

18 sep 2017, 23:40

De kwaliteit van de nieuwe banen is inderdaad verre van optimaal:

40 procent is deeltijds,

de helft (52%) tijdelijk.

De kleine helft (47%) wordt verloond op het niveau van de 20 procent laagstbetaalde banen.


Het verontrustendst is dat meer dan de helft van de nettotewerkstellingscreatie in 2011-2016 (87.000 van de 152.000 jobs) werd opgenomen door gedetacheerde buitenlanders. Detachering laat toe voornamelijk Centraal- en Oost-Europese werknemers tegen dumpinglonen in ons land tewerk te stellen.
In de Belgische bouwsector zijn zo al tienduizenden gewone banen vervangen. Eigenlijk moeten we hier dus spreken van jobvernietiging in plaats van jobcreatie.

Uit het jongste rapport van de Hoge Raad voor Werkgelegenheid blijkt ook dat niet minder dan 30 procent van de geregistreerde werklozen in België geen recht (meer) heeft op een werkloosheidsuitkering.

Die cijfers bevatten niet eens de werklozen die er de brui aan gegeven hebben en niet meer ingeschreven zijn als werkzoekende.

http://www.tijd.be/opinie/algemeen/Goed ... en/9911645