Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

14 apr 2018, 19:59

Wil. schreef: Indien men Julio morgen zou activeren, is hij dan hooggeschoold?
Zeker weten. Alleen ga ik nooit meer werken. Zoek een andere idioot om U te onderhouden!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 apr 2018, 20:13

Ja, ik was vergeten dat je statutair bent.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 apr 2018, 16:56

Ze poetste tot 20 uur per dag in Britse school en kreeg geen cent: de moderne slavernij die niemand zag

Sara is een van de naar schatting minstens 13.000 slachtoffers in het Verenigd Koninkrijk.

amen met andere slachtoffers - mannen maar vooral vrouwen - moest ze op de koude grond van een lege berging slapen. Ze hield het enkel vol omdat de mensensmokkelaars haar twee kinderen hadden weggenomen bij haar en ermee dreigden ze om te brengen, als ze weigerde te werken. “Als moeder zou ik het mezelf nooit kunnen vergeven als ik getuige zou zijn van de dood van mijn kinderen”, vertelt ze aan Derbyshire.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ze ... ~ae360a54/

Zou dat enkel in het VK mogelijk zijn? 

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

16 apr 2018, 19:12

Wij onderhouden jou Dejules, en dat is het spijtige aan de ganse zaak. :D
dejules

16 apr 2018, 19:57

Horus1 schreef:Wij onderhouden jou Dejules, en dat is het spijtige aan de ganse zaak. :D
U bent netto-ontvanger van geboorte en U zult zo sterven. U betaalt geen belastingen, U word met belastinggeld betaald.
dejules

16 apr 2018, 19:58

Administratieve jobs meest bedreigd door automatisering

Voor administratief personeel verzekeringen en financiën bijvoorbeeld is er een kans van 97 procent op automatisering,
terwijl het aantal werknemers er tussen 2013 en 2016 daalde met 24 procent.

Een andere kwetsbare categorie is die van betonwerkers, met een automatiseringskans van 88 procent
en 39 procent minder werknemers.

http://trends.knack.be/.../article-normal-1094013.html...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 apr 2018, 20:58

Het zoveelste rondje "Luddieten" . En maar jammeren :roll:

Psssssst, Julio. Ik ben altijd ambtenaar geweest en mijn vrouw  ook. Niet verder vertellen, hé. Ik weet dat je dat óók graag was geweest, maar ja, een verkeerde keuze gemaakt en nu maar klagen. Statutair werklozensteun trekker is ook niet slecht, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

16 apr 2018, 23:04

Wil. schreef:Het zoveelste rondje "Luddieten" . En maar jammeren :roll:
Ik "jammer" niet, ik heb dat artikel niet geschreven.
Ga jammeren bij Trends en zeg dat ze Luddieten zijn.
Vergeet niet te vermelden dat U statutair bent en alles weet over economie.
Misschien zijn ze dan onder de indruk, toch?
dejules

16 apr 2018, 23:21

VDAB wil werkzoekenden inschakelen als strandredder

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vd ... /#comments

Het lijkt wel alsof er geen echte vaste jobs meer zijn als men zo fixeert op seizoensarbeid. 


Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 apr 2018, 07:36

Dejules jij gaat er altijd a priori van uit dat iedereen die jou morbide standpunten niet volgt een nettoontvanger is! Hoe stom kan iemand zijn? Nu voor de laatste keer en tracht dat nu eens in die hersentjes te steken en vast te houden! Heb altijd in de privé gewerkt, zelfs de laatste decennia in het bedrijf waar jij beweert weekendshiften mee gewerkt te hebben, waar ik trouwens niets van geloof.  En nu na 45 jaar werken in de prive met pensioen. En toch nog moeten belastingen betalen om zo'n leuteraars als jij te onderhouden. :twisted:
dejules

17 apr 2018, 12:22

Horus1 schreef:Heb altijd in de privé gewerkt, zelfs de laatste decennia in het bedrijf waar jij beweert weekendshiften mee gewerkt te hebben, waar ik trouwens niets van geloof.  En nu na 45 jaar werken in de prive met pensioen. En toch nog moeten belastingen betalen om zo'n leuteraars als jij te onderhouden. :twisted:
Ik ben statutair bij de Fod. U heeft de verkeerde keuze gemaakt. Nu moet gij niet klagen. Ik heb mijn keuze nooit beklaagd. Ik verdiende 50.000 fr minder per maand dan gij in 1972 als bagagist. Mijn vrouw is ook statutair en toen hebben wij veel honger geleden. Ieder om beurt. Ik was de mier, U een krekel.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 apr 2018, 12:48

Was jij dan bagagist? Blijkbaar ken jij niets van het bedrijf waar jij zogezegd tijdens het weekend ging werken.  Ga dat nu echt wel eens nachecken se als ik eens niets te doen heb zoals een swt-er..  Ik heb niet de verkeerde keuze gemaakt, in tegendeel, dank zij mijn keuzes in het verleden kan ik nu genieten van een royaal pensioen en hoef ik niet te kreften (jaloers zijn) over wat een ander wel verdient, hoe vroeg iemand met pensioen gegaan is enz. Jij wel he! Eigen stomme schuld. Weet je hoe ze iemand noemen? Neen ?
Gast

17 apr 2018, 13:00

Feit is dat er tegenwoordig veel minder voltijdse en waardige jobs bestaan waarbij deftige belastingen en RSZ biijdragen betaald worden. Dat gaat zich in de toekomst wreken door lege kassen en door de lage hongerpensioenen die de jongeren van nu later gaan krijgen. Sommige jongeren liggen daar wel degelijk van wakker , maar voor een mei'18 zijn ze veel te soft geworden. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 apr 2018, 13:56

De hoop niet opgeven, Sof. Je hebt nog 14 dagen de tijd om mei '68 tot leven te laten komen. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

17 apr 2018, 14:09

Wil. schreef:De hoop niet opgeven, Sof. Je hebt nog 14 dagen de tijd om mei '68 tot leven te laten komen. :wink:
'k Zal eens proberen met bloot bovenlijf aan het Sint-Pietersstation in Gent te gaan optreden , met veel lawaai en plakaten. :)  Doet ge mee ?  

't Zou nog geen 5 minuten duren voor ik in de boeien geslagen wordt door onze SchutzArmee ... :?