België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2017, 09:20

Ik denk dat deze dame niet alleen is.
Zelfs in de privé heb ik het meegemaakt.
Een uitgerangeerde directeur werd op een bureel van de engenering gezet en daar moest ik mijn rendements berekeningen laten zien.Dat was al wat die man moest doen buiten een babbeltje met mij.
dejules

27 nov 2017, 09:58

voorn schreef:Ik denk dat deze dame niet alleen is.
Zelfs in de privé heb ik het meegemaakt.
Een uitgerangeerde directeur werd op een bureel van de engenering gezet en daar moest ik mijn rendements berekeningen laten zien.Dat was al wat die man moest doen buiten een babbeltje met mij.
U denkt dat een bedrijf uit de privésector een direktielid in dienst houdt om 1 keer per maand met slechts 1 medewerker nl U (erg vreemd, toch) een korte babbel te hebben?
De realiteit is dat iedereen van hoog tot laag die overbodig is in een bedrijf buitenvliegt.
Terug on topic : die vrouw zit al 17 jaar leeg te lopen à rato van 2.900 Euro per maand en wacht een pensioen dat meer dan het dubbele is tov de privé en dat alles ... OM NIIKS TE DOEN.
En dat leegloperswijf wordt betaald met geld dat opgebracht wordt door mensen die voor echte welvaart zorgen en echt werken.
De vraag is : hoeveel van die leeglopers lopen er in België rond? Waarom kunnen die leeglopers niet ontslagen worden? Waarom moeten leeglopers benoemd zijn voor het leven? Waarom moeten leeglopers dubbele pensioenen hebben? Waarom verstopt België zijn werklozen massaal in de leegloperij en waarom worden andere werklozen geschorst?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2017, 10:02

De man 58 ontslaan was veel te duur.
Ik moest wel dagelijks de berekeningen tonen.
En inderdaad het enige wat hij moest doen was mijn rendements berekeningen goedkeuren.
Totale productie; energiekosten,verkoopshoeveelheden per eenheid.
Ik werd er ook niet goed van want tegen de middag was de zaak al de computer gepasseerd en kon ik met mijn duimen draaien.
Gast

27 nov 2017, 10:15

voorn schreef:Ik denk dat deze dame niet alleen is.
Zelfs in de privé heb ik het meegemaakt.
Een uitgerangeerde directeur werd op een bureel van de engenering gezet en daar moest ik mijn rendements berekeningen laten zien.Dat was al wat die man moest doen buiten een babbeltje met mij.
Dat bestaat al van oudsher. Bij Siemens promoveerden ze hogere uitgerangeerde ( uitgebluste ) kaderleden tot "referent" . Die kregen nu en dan eens een simpel opdrachtje. In Japan gebeurt dat ook en daar noemt men ze vensterkijkers omdat die niets anders te doen hebben dan ganse dagen door vensters te turen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

27 nov 2017, 10:22

Een 10-tal jaren terug was er in Antwerpen een ambtenaar die niets meer te doen had en thuisbleef. Na 15 jaren komt het Schoon Verdiep tot het besef dat die man al 15 jaren een loon krijgt zonder iets te doen.

Hoeveel er zo zijn beseft de overheid niet.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

27 nov 2017, 10:40

Een 10-tal jaren terug was er in Antwerpen een ambtenaar die niets meer te doen had en thuisbleef. Na 15 jaren komt het Schoon Verdiep tot het besef dat die man al 15 jaren een loon krijgt zonder iets te doen.
Hoeveel er zo zijn beseft de overheid niet.
En hoe is het werkelijk verlopen ?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2017, 10:44

Is in zijn gelijk gesteld

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 nov 2017, 10:59

Dicksy schreef:
Een 10-tal jaren terug was er in Antwerpen een ambtenaar die niets meer te doen had en thuisbleef. Na 15 jaren komt het Schoon Verdiep tot het besef dat die man al 15 jaren een loon krijgt zonder iets te doen.
Hoeveel er zo zijn beseft de overheid niet.
En hoe is het werkelijk verlopen ?
Hoogstwaarschijnlijk gaat het over deze persoon:

Ambtenaar krijgt 211.000 euro om 11 jaar thuis te zitten

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/am ... ~a9873d31/
Gast

27 nov 2017, 11:23

Hoogstwaarschijnlijk gaat het over deze persoon:
Ik had dat artikel ook gelezen en dacht wel zoiets.
Maar Pastoor schreef: " ambtenaar die niets meer te doen had en thuisbleef " wekt de illusie dat hij gewoon thuis bleef uit eigen beweging. In 2000 stuurde Ruud De Ridder ‘Achmed’ echter naar huis. Een officiële ontslagbrief is er nooit gekomen. Vergeten? Verkeerd gestuurd? Martens hield zich koest en hij wachtte thuis op een telefoontje van het Echt Antwaarps Theater of van de stad om terug te ‘mogen’ werken.
De rechtbank heeft betrokkene echter 2x in het gelijk gesteld omdat het stadsbestuur in de fout gegaan was door nalatigheid. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om op de persoon te schieten dan op diegene die nalatig geweest is of de procedure niet gevolgd heeft want dan moet men de conclusie trekken dat deze persoon 100% gelijk heeft en dat is NOT DONE wegens zijn statuut want hij is een ambtenaar !

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

28 nov 2017, 10:03

Die overheid toch. Het wetboek is ongeveer 27 cm dik.
Volgens de overheid moeten de burgers dat kennen.
Zij kennen het zelf niet.

Het heeft tot het jaar 2000 geduurd voor ze de "straffeloze moord" uit het wetboek gehaald hebben, namelijk het "duel". Hij/zij die de tegenstander in het duel vermoordt kan niet voor de rechtbank veroordeeld worden, die persoon heeft niets verkeerd gedaan. Er is ooit een geval geweest van een minister en een parlementair die een duel hadden omdat er een meningsverschil was tussen hen.

Zijn er nog andere zotte dingen in die 27 cm? Ze weten het niet.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

28 nov 2017, 11:30

pastoor schreef:....

Het heeft tot het jaar 2000 geduurd voor ze de "straffeloze moord" uit het wetboek gehaald hebben, namelijk het "duel". Hij/zij die de tegenstander in het duel vermoordt kan niet voor de rechtbank veroordeeld worden, ......
Verdomme , had ik dat toen geweten :lol: - mijn pestcollega zou tot pierenvoeder gecomposteerd geweest zijn. :lol:
Laatst gewijzigd door Gast op 01 dec 2017, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

30 nov 2017, 09:48

Het evaluatiesysteem voor federale ambtenaren werkt niet.
Uit de meest recente cijfers blijkt dat amper 0,07 % van hen een onvoldoende krijgt.
39 onvoldoendes op een voorlopig totaal van 53.440 evaluaties. Of maar 0,07 procent die de lat niet haalt. Het federale ambtenarenkorps kan duizelingwekkende cijfers voorleggen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171130_03216284

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

30 nov 2017, 12:07

dejules,

Juist, en die 39 ambtenaren met een onvoldoende mogen gaan werken op een ander ministerie en de cirkel is rond.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
dejules

01 dec 2017, 11:53

Aanvullend pensioen voor 1.400 personeelsleden Centra voor Basiseducatie

Er is een akkoord over het aanvullend pensioen voor de contractuele personeelsleden van de 13 Centra voor Basiseducatie.
Het gaat om ruim 1.400 personeelsleden.
Dat aanvullend pensioen zal het verschil dichten tussen de pensioenrechten van deze werknemers en de ambtenaren.

Vlaanderen betaalt het pensioen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/29 ... or-basise/

Sedert Bourgeois M-P werd bouwde Vlaanderen voor het eerst schulden op. Onder bewind van de N-VA heeft Vlaanderen de snelst stijgende schulden van de wereld.
Gast

01 dec 2017, 13:31

Een dan maar de sossen verwijten dat ze in het verleden Sinterklaas speelden voor jan en alleman .....