Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 sep 2019, 21:34

Reuze nieuws:
"Netanyahu belooft strook van Westelijke Jordaanoever te annexeren bij herverkiezing."
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ne ... a9140e993/
Hopelijk kan Netanyahu een regering vormen die deze verkiezingsbelofte daadwerkelijk uitvoert.
De palestijnen zijn een verzonnen volk dat niets te zoeken heeft op Joodse grond.
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2019, 12:26

Nogmaals een voorbeeld van de manier waarop de Palestijnse leiders het volk indoctrineren.
Hier gaat het om "de waarden" die Palestijnen erop nahouden. Meer bepaald, wanneer je een Israëli vermoordt, dan is dat een prijzenswaardige daad. De feiten zijn gebeurd in 2015.

Eén van de leiders van Fatah, Abas Zaki, liegt er bovendien op los wanneer hij zegt dat de moslimterrorist Halabi die de rabi doodstak voor de ogen van zijn vrouw en kind helemaal niet van plan was om die vrouw en de kleine iets te doen. Hij heeft wel degelijk met zijn mes uitgehaald naar beiden en hen met zijn mes verwond, maar de moeder en haar kind slaagden erin te ontkomen.
De terrorist is door de politie doodgeschoten


Afbeelding

A. Zaki liegt natuurlijk wanneer hij beweert dat de moslimterroristen het leven sparen van kinderen en vrouwen.

Hier lees je het verslag van een ganse familie die door twee Palestijnse terroristen werd uitgemoord. De Palestijnse Autoriteit betaalt deze twee vrome jongens bovendien een maandelijks salaris voor hun terroristische aanslag, ook wanneer ze ergens in een gevangenis in Israël zitten.

De Palestijnse moslimterrorist Halabi heeft bovendien een standbeeld gekregen en een straat die zijn naam draagt, als eerbewijs natuurlijk.

NB. De Palestijnse Autoriteit krijgt jaarlijks een pak geld toegestopt van de EU. Uw en mijn geld, wel te verstaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 dec 2019, 13:47

Wil. schreef:
20 dec 2019, 12:26

NB. De Palestijnse Autoriteit krijgt jaarlijks een pak geld toegestopt van de EU. Uw en mijn geld, wel te verstaan.
Ik meen onlangs te hebben vernomen dat president Trump de Amerikaanse steun aan de Palestijnen heeft stopgezet. Maar Trump is natuurlijk ook geen goede president.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2019, 14:00

figaretto schreef:
20 dec 2019, 13:47
Ik meen onlangs te hebben vernomen dat president Trump de Amerikaanse steun aan de Palestijnen heeft stopgezet. Maar Trump is natuurlijk ook geen goede president.
Heb je goed gehoord.
Merk op hoe in het artikel twee foto's zijn ingevoegd: één met een man die zakken meel (basiselement om te overleven) versjouwt en de tweede van een wenend kindje :( dat in ontbering nog maar amper het einde van de dag zou kunnen halen.

Géén foto van een islamitische terrorist die met het geld van de US aanslagen heeft gepleegd op gewone burgers in Israël. De objectieve bbc.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 dec 2019, 19:08

Wil. schreef:
20 dec 2019, 14:00

Géén foto van een islamitische terrorist die met het geld van de US aanslagen heeft gepleegd op gewone burgers in Israël. De objectieve bbc.
Weliswaar helemaal eens met uw bijdrage hierboven, hoewel ik misschien US had vervangen door UN (Verenigde Naties) en dan meer bepaald een van haar dochters, namelijk UNRWA (United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees). Deze organisatie,(gesticht in 1949 N.B.) net zoals bij ons in het jaareinde tijdens de Warmste Week, houdt zich constant bezig met het sponsoren van goede doelen. Eén van die goede doelen van UNRWA is het verstrekken van de nodige munitie aan de Palestijnen om raketten af te vuren op de hoofden van de burgers van Israël. Een onverlaat als Trump vindt dit niet kunnen. België daarentegen is breeddenkender en heeft dan ook 279 miljoen (in 2014) van onze vreedzame burgers aan de gezamenlijke goede-doelen-actie van de UN geschonken.
Men blijft natuurlijk altijd met wat vraagtekens zitten wanneer men merkt dat de Palestijnse leiders baden in luxe met prachtige villa’s of kastelen met privé-jets, terwijl, het mag gezegd, hun onderdanen in vreselijke armoede leven. Maar ja, uiteraard is dit onze schuld ; de westerse wereld die het leeuwenaandeel schenkt aan die povere Palestijntjes, gaat hier traditioneel in de fout door onvoldoende begrip te hebben voor hun noden. Wij zullen het nooit leren. Zullen zij hongeren om een bommetje meer ? ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2019, 19:27

Ik bedoelde EU en US .
De US hebben er genoeg van. Terecht.

Over de UNRWA. Dat is een subdivisie van de VN die speciaal is opgericht om die ene specifieke groep van vluchtelingen te blijven pamperen. We zijn nu al 70 jaar verder. De meesten van die Palestijnen zijn al niet meer gevlucht. Ze zijn geboren waar ze nu wonen.

Er bestaat geen enkele groep vluchtelingen, van gelijk welke nationaliteit of ten gevolgen van om het even welk conflict, die continu als 'vluchtelingen' bestempeld blijven. Wat met de vluchtelingen uit het voormalige Joegoslavië? En de vluchtelingen die voor Mao zijn gaan lopen? De vluchtelingen in Soedan? Daar bestaat geen UNRWA voor. Ze krijgen de kruimels die er nog overblijven. Het geld stroomt naar de Arabieren in de Palestijnse regio.

Terroristenleider Arafat is gestorven met honderden miljoenen op zijn persoonlijke bankrekening (900 miljoen!) . Die moet hard gewerkt hebben om zoveel poen bijeen te harken. 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jan 2020, 15:39

Deze week komen 40 wereldleiders bijeen in Jeruzalem om de bevrijding van Auschwitz te herdenken.

Om die herdenking tegen te houden, heeft de Palestijnse Autoriteit via hun dagelijkse columnist Yahya Rabah, een oproep tot moord gelanceerd. Yahya schrijft dat er slechts één dode nodig is om het 'feestje' te doen stilvallen. Dat valt te lezen in de Officiële PA daily Al-Hayat Al-Jadida, op 18/1/ 2020.

Dát is de mentaliteit die jonge Palestijnen wordt bijgebracht. Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat Israël alles in het werk stelt om dit soort wandaden te voorkomen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 jan 2020, 14:45

De Grootmufti van Jeruzalem heeft de Arabieren nog eens verblijd en de Israëli's verbaasd. Hij wist te zeggen dat er op de Tempelberg nooit ofte nooit een joodse tempel heeft gestaan. Integendeel zelfs: vanaf het begin der tijden is dat al de plaats waar een moskee stond. Die is daar door Adam of door de engelen gebouwd.

Zoiets helpt vanzelfsprekend om de relatie tussen de Arabieren en de Israëli's te verbeteren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 jan 2020, 19:58

Zou Trump dat van die moskee al geweten hebben?

:evil: De persconferentie van Trump en Netanyahu over de Twee Staten 2020 oplossing moest nog beginnen en in Palestina zat het er al boven arms op.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 feb 2020, 18:56

Netnanyanu heeft in Sudan overleg gepleegd met een topman van het leger. Indien hieruit een vorm van bestand zou voorkomen, dan is dat verraad aan Allah en zijn boodschapper (Mo), zo zegt een islamgeleerde.
Afbeelding
Zo zie je maar in welke geest die jongens worden opgebracht: wat eens moslimgebied was, zal nooit worden teruggegeven.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat die islamkenner niets heeft begrepen van zijn godsdienst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 feb 2020, 19:55

Een Australische imam steekt een preek af waarin hij vol ergernis stelt dat de Israëli's de holocaust claimen en flink overdrijven voor politieke redenen. De échte holocaust is degene die plaatsvindt in Palestina, of in Syrië of tegen de Oeigoeren.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

08 feb 2020, 20:08

figaretto schreef:
20 dec 2019, 19:08
Wil. schreef:
20 dec 2019, 14:00

Géén foto van een islamitische terrorist die met het geld van de US aanslagen heeft gepleegd op gewone burgers in Israël. De objectieve bbc.
Weliswaar helemaal eens met uw bijdrage hierboven, hoewel ik misschien US had vervangen door UN (Verenigde Naties) en dan meer bepaald een van haar dochters, namelijk UNRWA (United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees). Deze organisatie,(gesticht in 1949 N.B.) net zoals bij ons in het jaareinde tijdens de Warmste Week, houdt zich constant bezig met het sponsoren van goede doelen. Eén van die goede doelen van UNRWA is het verstrekken van de nodige munitie aan de Palestijnen om raketten af te vuren op de hoofden van de burgers van Israël. Een onverlaat als Trump vindt dit niet kunnen. België daarentegen is breeddenkender en heeft dan ook 279 miljoen (in 2014) van onze vreedzame burgers aan de gezamenlijke goede-doelen-actie van de UN geschonken.
Men blijft natuurlijk altijd met wat vraagtekens zitten wanneer men merkt dat de Palestijnse leiders baden in luxe met prachtige villa’s of kastelen met privé-jets, terwijl, het mag gezegd, hun onderdanen in vreselijke armoede leven. Maar ja, uiteraard is dit onze schuld ; de westerse wereld die het leeuwenaandeel schenkt aan die povere Palestijntjes, gaat hier traditioneel in de fout door onvoldoende begrip te hebben voor hun noden. Wij zullen het nooit leren. Zullen zij hongeren om een bommetje meer ? ...
Straf verhaal.
Kan je het ook staven?

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

09 feb 2020, 11:28

Lars schreef:
08 feb 2020, 20:08

Straf verhaal.
Kan je het ook staven?
Mijn posting dateert van eind vorig jaar en aangezien ik abonnee ben op vele tijdschriften, ook buitenlandse, kan ik nu niet meer achterhalen waar ik het las, maar ik denk in Elseviers Weekblad.
Niettemin is het klaar en duidelijk dat de UNRWA onder één corrupt hoedje speelde met de Palestijnse terreurbewegingen, die bommen gooide op de Israëlische bevolking. Zoek maar bij Google onder UNRWA SCANDAL. In hun door de Verenigde Naties opgerichte scholen verborgen ze zelfs de raketten.

In the past, UNRWA has been accused by Israel and independent researchers of employing Hamas members and using antisemitic textbooks. Rockets have also been found hidden at UNRWA schools on several occasions. Perhaps it’s unsurprising that an organization so corrupt at the bottom is even more corrupt at the top.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

09 feb 2020, 11:36

figaretto schreef:
09 feb 2020, 11:28
Lars schreef:
08 feb 2020, 20:08

Straf verhaal.
Kan je het ook staven?
Mijn posting dateert van eind vorig jaar en aangezien ik abonnee ben op vele tijdschriften, ook buitenlandse, kan ik nu niet meer achterhalen waar ik het las, maar ik denk in Elseviers Weekblad.
Niettemin is het klaar en duidelijk dat de UNRWA onder één corrupt hoedje speelde met de Palestijnse terreurbewegingen, die bommen gooide op de Israëlische bevolking. Zoek maar bij Google onder UNRWA SCANDAL. In hun door de Verenigde Naties opgerichte scholen verborgen ze zelfs de raketten.

In the past, UNRWA has been accused by Israel and independent researchers of employing Hamas members and using antisemitic textbooks. Rockets have also been found hidden at UNRWA schools on several occasions. Perhaps it’s unsurprising that an organization so corrupt at the bottom is even more corrupt at the top.
Mager verhaal.
Met nog magerder bewijs...

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

09 feb 2020, 11:37

Lars schreef:
09 feb 2020, 11:36
figaretto schreef:
09 feb 2020, 11:28
Lars schreef:
08 feb 2020, 20:08

Straf verhaal.
Kan je het ook staven?
Mijn posting dateert van eind vorig jaar en aangezien ik abonnee ben op vele tijdschriften, ook buitenlandse, kan ik nu niet meer achterhalen waar ik het las, maar ik denk in Elseviers Weekblad.
Niettemin is het klaar en duidelijk dat de UNRWA onder één corrupt hoedje speelde met de Palestijnse terreurbewegingen, die bommen gooide op de Israëlische bevolking. Zoek maar bij Google onder UNRWA SCANDAL. In hun door de Verenigde Naties opgerichte scholen verborgen ze zelfs de raketten.

In the past, UNRWA has been accused by Israel and independent researchers of employing Hamas members and using antisemitic textbooks. Rockets have also been found hidden at UNRWA schools on several occasions. Perhaps it’s unsurprising that an organization so corrupt at the bottom is even more corrupt at the top.
Mager verhaal.
Met nog magerder bewijs.
Hou het verhaal maar binnen vandaag....