Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2024, 17:23

Wil. schreef:
15 feb 2024, 17:10
socrates schreef:
15 feb 2024, 16:50
Wil. schreef:
15 feb 2024, 16:31
De Palestijn die daar aan het woord werd gelaten, heeft er een andere mening over.
Hij wordt mogelijk wereldwijd gehoord; wellicht heeft hij, mede daarom, andere motieven om die opinie te delen.
Wat zouden die motieven wel kunnen zijn?
En vervolgens: wat zijn de jouwe , blanke westerling in je comfortabele zetel, om Netanyahu als het zwarte beest aan te wijzen? Je beseft dat je wereldbeeld gevormd wordt door wat de media je voorschotelen, nietwaar?
Van het medianieuws is het belangrijkste, dat deel dat niet wordt gepubliceerd. Mijn opinie over Netanyahu is gevormd door het beeld dat hij van zichzelf via de media toont, ik ken hem uiteraard gelukkig niet persoonlijk maar als ik sommige nieuwsbronnen mag geloven zou hij een heel corrupte politicus zijn.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 18:43

Zou zo'n Yitzhak Rabin deze zaak veel anders aangepakt hebben? Ik vrees van niet. Na die diepe wonde van 7 oktober, moest er wel een heftige reactie volgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2024, 19:51

Ik zie Netanyahu nog niet meteen een Nobelprijs voor de vrede krijgen en evenmin zie ik de huidge permier akkoorden sluiten zoals de Oslo akkoorden.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 20:08

uit de NY Times:

The Nobel Peace Prize That Paved the Way for War
This is the story behind how Ethiopia’s prime minister, Abiy Ahmed, won a Nobel Prize for making peace with his country’s longtime enemy — and then used the alliance to plan a war.


Raar, hé? Of misschien niet, want Yasser Arafat - een terrorist - kreeg die prijs ook en ging ook nadien nog door met zijn perfide spelletjes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 feb 2024, 20:10

Wil. schreef:
15 feb 2024, 20:08
uit de NY Times:

The Nobel Peace Prize That Paved the Way for War
This is the story behind how Ethiopia’s prime minister, Abiy Ahmed, won a Nobel Prize for making peace with his country’s longtime enemy — and then used the alliance to plan a war.


Raar, hé? Of misschien niet, want Yasser Arafat - een terrorist - kreeg die prijs ook en ging ook nadien nog door met zijn perfide spelletjes.
Een voormalig VS president kreeg die prijs zonder zelfs maar een kogel te hebben tegen gehouden. Maar Netan zal hem zeker niet krijgen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 feb 2024, 20:14

Ja, en die begon nadien ook nog eens een oorlog.

Nobelprijzen zijn goede maatstaf.

Ik denk dat mijn visie over de diepe wonden in een volk nog stand houdt: dat volk wil wraak. Die wraak vindt zijn uitwerking in talloze moorden op de anderen. En als het geen wraak is, dan minstens toch de houding 'maar dit gaat ons geen tweede keer overkomen' .

[De reactie van de Amerikanen op 9/11 kun je zo ook verklaren: er móest teruggeslagen worden: Sadam/Irak]
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 feb 2024, 11:39

Volgens het nieuws

Egypte is bezig met de bouw van een groot opvangkamp in de Sinaï-woestijn.
Egyptische functionarissen en veiligheidsanalisten hebben tegen de Wall Street Journal gezegd
dat er aan de bouw van een groot kamp is begonnen, omheind door een betonnen muur.

EINDE citaat

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 13:28

Hobo schreef:
16 feb 2024, 11:39
omheind door een betonnen muur.
Toch mooi van die Egyptenaren: die mensen gaan zich dan onmiddellijk 'thuis' voelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 feb 2024, 15:34

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 17 feb 2024, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 15:41

Sorry, hé, Hobo, dat ik citeerde uit jouw citaat.

Ik zal in het vervolg toestemming vragen aan de leenheer van Sennet, genaamd Hobo. :(
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 feb 2024, 17:15

Als ik Netan.. was zou ik die boodschap van Egypte interpreteren als: jaag ze maar op wij zullen ze wel opsluiten zodat ze jullie geen kwaad meer kunnen doen. De Gazanen zijn dan even goed opgevangen als hun broers en zussen die al jaren in Libanese kampen overleven.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 17:33

Weet je wat ik eigenaardig vind? Dat al die "vluchtelingen" decennialang lekker apart gehouden worden en niet worden opgenomen in een maatschappij die héél erg gelijkaardig is met de maatschappij waaruit ze gevlucht zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 feb 2024, 17:42

Wil. schreef:
16 feb 2024, 17:33
Weet je wat ik eigenaardig vind? Dat al die "vluchtelingen" decennialang lekker apart gehouden worden en niet worden opgenomen in een maatschappij die héél erg gelijkaardig is met de maatschappij waaruit ze gevlucht zijn.
Wat zouden dan de motieven kunnen zijn van de machthebbers die hun Palestijnse geloofsbroeders liever niet in hun achtertuin laten komen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2024, 19:05

Het zijn lastpakken.
De meeste omringende landen van islamitische signatuur zijn zelf geen voorbeelden van democratisch bestuur. In Egypte is Sisi gewoon de baas. Die wil geen herrie importeren.

Jordanië wil hen ook niet. Arafat heeft jaren geleden eens geprobeerd daar de boel over te nemen. Sindsdien zijn ze wel op hun hoede met die Palestijnen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

17 feb 2024, 08:08

Wil. schreef:
16 feb 2024, 15:41
Sorry, hé, Hobo, dat ik citeerde uit jouw citaat.
Ik zal in het vervolg toestemming vragen aan de leenheer van Sennet, genaamd Hobo. :(
Daar ben je wat laat mee.
Maar 't verknippen van anderen hun teksten,
blijkt de specialiteit van dé snoever op Sennet genaamd Wil :lol:
Laatst gewijzigd door Hobo op 19 feb 2024, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.