Waarom veel islamterreur en bijna geen christenterreur?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

16 dec 2017, 12:29

sjonge , sjonge , dat wordt hier allemaal veel te ingewikkeld voor mij :lol: Ik hou het voorlopig bij "doe een ander niet aan wat jezelf niet aangedaan wil worden" , van onze goede vriend Confusius zaliger :)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 dec 2017, 12:35

Als besluit wil ik er nog bijzetten dat elke monotheïstische en messianistische godsdienst een pest voor de mensheid is - of het nu om het christendom, de islam of het jodendom. Stromen van bloed en ellende hebben ze veroorzaakt doorheen de geschiedenis- van het prille begin tot op de dag van vandaag. Een en al onverdraagzaamheid en vol van het eigen gelijk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 12:36

frits1955 schreef:"Hoe weet jij dat? Heb je een of ander onderzoek over deze specifieke gevallen dat jouw visie bevestigt?

Op 'deRedactie.be' - toegegeven, geen opperbeste bron - lees je dit:


Wat bepaalt waarom gelovige islamitische jongeren naar Syrië trekken? Niet hun sociaal-economische
achtergrond. Kansarme jongeren uit probleemwijken zijn niet gevoeliger
dan anderen voor de lokroep van de gewapende jihad. Een
gemeenschappelijke politieke verontwaardiging en eenzelfde gedachtegoed
spelen een grotere rol. "De Syriëstrijder vertrekt met een droombeeld in
gedachten."

Vooruit dan maar....
Op "Solidair" -

In "De Morgen"(11/4/13) -

In "Knack"( interview Rik Coolsaet) - 

Beste Wil. - bovenstaande lijkt mij een veel correctere en actuelere uitleg voor een groot deel van de aantrekkingskracht van terroristische groepen dan uw eeuwig riedeltje over Mohammed en zijn vermeende uitspraken die enkel relevant zijn in de historische context.
Veel woorden, weinig inhoud. Dit is waarom:

Geen enkele van die "verklaringen"  legt uit waarom Polen, Wit-Russen, Zuid-Amerikanen, Congolezen, Chinezen, Vietnamezen of Zuid-Afrikanen helemaal NIET naar Syrië vertrekken.
Al deze mensen worden gediscrimineerd wanneer ze een woning zoeken, zijn arm, worden  in de scholen anders behandeld en de hele litanie die de linkse kerk hier bovenhaalt, maar de argumenten zijn waardeloos als ze mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Verklaar mij waarom ELKE Syriëstrijder ook telkens een moslims is.
Verklaar mij waarom geen enkele moslim naar Ukraïne gaat vechten.

Als je daarvoor geen verklaring vindt, dan zit je op een verkeerd spoor.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 12:37

The Spirit of Flanders schreef:sjonge , sjonge , dat wordt hier allemaal veel te ingewikkeld voor mij :lol: Ik hou het voorlopig bij "doe een ander niet aan wat jezelf niet aangedaan wil worden" , van onze goede vriend Confusius zaliger :)
Ja, maar dat geldt NIET voor moslims tegenover andersgelovigen of ongelovigen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 12:41

frits1955 schreef:Als besluit wil ik er nog bijzetten dat elke monotheïstische en messianistische godsdienst een pest voor de mensheid is - of het nu om het christendom, de islam of het jodendom. Stromen van bloed en ellende hebben ze veroorzaakt doorheen de geschiedenis- van het prille begin tot op de dag van vandaag. Een en al onverdraagzaamheid en vol van het eigen gelijk.

Daarover gaat dit draadje niet.

De vraag is: Waarom is er nu veel moslimterreur en weinig of geen christenterreur.

Het christendom heeft terreur gezaaid over de wereld. Correct, maar dat was in weerwil van hun leerstellingen.

Moslims zaaien vandaag terreur en dit volledig in overeenstemming met hun leerstellingen. Die moet je natuurlijk eerst kennen, hoe kun je er anders over mee discussiëren? Daar knelt het schoentje.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 12:57

Afbeelding

Er zijn bijna 30% van de Britse moslims die geweld tegen de tekenaars van cartoons NIET afkeuren!
Er zijn zo'n 27% van de Britse moslims die toch wel enige sympathie hebben voor de moordenaars van Ch. Hebdo.

Het onderzoek werd door de BBC gevoerd.

Waarom zouden die percentages zo hoog liggen? Misschien omdat Mohammed opdracht gaf om spotters te vermoorden? Zowel mannen, vrouwen als jongeren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 13:06

http://www.newsweek.com/16-french-citiz ... nds-266795

2014: Newsweek Poll: 16% van de Franse moslims steunen ISIS. Waarom eigenlijk? Het is toch 'the religion of peace'?

Even naar De Morgen bellen? Wellicht invloed van het Vlaams Blok. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 dec 2017, 13:43

" Geef me een link naar de parabolani. Of weet het hele internet niets af van wat jij beweert?

Men type in een webbrowser naar keuze het woordje:"Parabolani" of "Parabalani" in en men leze dan alle links die je tegenkomt - het zijn er nogal wat.
En nogmaals: als je iets meer wilt weten van specifieke gebeurtenissen is het internet waardeloos. Daar staan namelijk geen hele boekwerken op die dit of dat specifiek aspect van de geschiedenis behandelen. Ik ga hier geen 3 keer dezelfde schrijvers aanhalen ivm de parabolani. Ga naar de boekhandel, koop en lees. Daarin zal je ook kunnen lezen hoe fanatieke christenen de bibliotheek verwoestten.Wil je je verdiepen in de middeleeuwen kan je niet rond de werken van Runciman. Wil je iets meer over Hitler Duitsland weten moet je Ian Kershaw lezen, Tony Judd wat betreft de Europese geschiedenis, aangaande de kolonisatie van Latijns-Amerika kan je niet rond Eduardo Galeano, wil je iets zinnigs lezen over de Palestijnse kwestie lees Lucas Catherine Enz enz.
I

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 13:49

Geen enkele link? Je verzint het dus.

Geklasseerd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 dec 2017, 15:24

""Geen enkele link? Je verzint het dus."

Kuis jij je eigen gat af nadat je naar het toilet geweest bent, Wil? Of doet iemand anders dat? Nee? Dan kan je zelf wel gaan googlen he als je iets wilt weten.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 dec 2017, 15:29

" "Ik ben jarenlang een overtuigde christen geweest. Het afstappen ervan heeft moeite gekost en heeft lang geduurd."

Goh, ik zie dit nu pas staan. Zit ik hier al maanden met een godsdienst malloot in de clinch te gaan. Draagt ge nu ook uw cilicium?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 dec 2017, 15:59

frits1955 schreef:" "Ik ben jarenlang een overtuigde christen geweest. Het afstappen ervan heeft moeite gekost en heeft lang geduurd."

Goh, ik zie dit nu pas staan. Zit ik hier al maanden met een godsdienst malloot in de clinch te gaan. Draagt ge nu ook uw cilicium?
Ik wist al lang dat je maar beperkte leescapaciteiten hebt (en dat voor een schoolmeester ...)  Maar dat de voormalige stroper de beste boswachter is, weet je ook nog niet. Ik ben in goed gezelschap van Prof. Vermeersch, ook zo'n godsdienstige malloot.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

16 dec 2017, 16:45

Wil. schreef:.... Ik ben in goed gezelschap van Prof. Vermeersch, ook zo'n godsdienstige malloot.
Indeed. Die laatste produceert de  laatste tijd ook al niet veel verstaanbare praat meer. :)

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

16 dec 2017, 17:17

Geen Christenenterreur meer? Hoe zou men die terreur dan noemen die al jarenlang aan de gang is door geestelijken die onschuldige kinderen misbruiken? Wat er momenteel in Australie aan het licht is gekomen tart ook alle verbeelding.Zijn daarom  dan ook alle geestelijken pedofielen? Ja .Als je ze allemaal over dezelfde kam scheert.Neen als je onderscheid wil en durft maken.Elke mens op zich is een uniek wezen.Met zijn goede en kwade kanten.Het is aan elk om uit te maken voor welke kant men kiest.Verder nog aan iedereen het aller beste voor 2018!! :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

16 dec 2017, 18:48

""Maar dat de voormalige stroper de beste boswachter is, weet je ook nog niet. Ik ben in goed gezelschap van Prof.
Vermeersch, ook zo'n godsdienstige malloot."

Bon, over die malloot zijn we het dus al eens.  Voor de rest zit je hier weer te kronkelen - het zou me niets verbazen als je ook een  mislukte jezuïet zou zijn. Elk van je anti- moslim posts zal vanaf nu daardoor gekleurd worden.