Waarom veel islamterreur en bijna geen christenterreur?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 feb 2020, 15:31

Lars schreef:
22 feb 2020, 15:22
Ice schreef:
22 feb 2020, 15:08

Was niet élke jihadi dan eerst een "gewone moslim die zijn leven leeft"?
Niet echt, onderzoek toont dat in Belgische context de jihadi toch wel ongewone kenmerken vertonen:
- Zwakke tot geen kennis van de islam voor hun radicalisering
- Zwakbegaafd (lage IQ's)
- Mislukte studies, 12 stielen en 13 ongelukken op professioneel vlak
- Slechte relatie met ouders/ familie
- Vaak delinquent gedrag / strafblad
...
Dat is dan toch alleen maar het geval voor de belgische terroristen. Die van het buitenland hebben vaak goed gestudeerd.
- de islamterroristen van 9/11 hadden pilotenbrevetten
- de islamterroristen die in Londen de bussen en de metro deden ontploffen waren opgeleid als leraars

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

22 feb 2020, 17:19

Lars schreef:
22 feb 2020, 15:22
Ice schreef:
22 feb 2020, 15:08
Beantwoordt dan eens mijn vraag:
Was niet élke jihadi dan eerst een "gewone moslim die zijn leven leeft"?
Niet echt, onderzoek toont dat in Belgische context de jihadi toch wel ongewone kenmerken vertonen:
- Zwakke tot geen kennis van de islam voor hun radicalisering
- Zwakbegaafd (lage IQ's)
- Mislukte studies, 12 stielen en 13 ongelukken op professioneel vlak
- Slechte relatie met ouders/ familie
- Vaak delinquent gedrag / strafblad
...
We kennen de bedoeling en we weten tot wat dit soort 'onderzoeken' zal leiden:
Smoezen om misdaden van moslims te kunnen wijten aan zwakbegaafdheid om hen te kunnen vrijpleiten, je sluit immers een geesteszieke niet op in de gevangenis als hij moordt maar die heeft hulp nodig, nietwaar? 8O
De volgende stap om dat moordzuchtige crapuul verder te beschermen zodat ze de onderhuidse jihad tegen het westen kunnen verderzetten zonder in de gevangenis te belanden...want de publieke opinie pikt de smoezen niet meer waarmee de politiek en justitie telkens criminele moslims vrijpleit. (Procedure fouten, slachtoffers door slechte jeugd, discriminatie, maatschappelijke achterstelling, kansarm, racisme enz...telkens vette smoezen om 'milde' straffen te geven en zelfs onbestraft te laten met flut werkstrafjes om de echte motivatie: islam ideologie te blijven verdoezelen!)

Iedereen is het er immers over eens dat het gestoorde gekken zijn die tekeer gaan als beesten in onze maatschappij en dat wordt steeds erger.
Iedereen weet ook dat de straffen nooit in verhouding staan tot het misdrijf wat betreft dat vreemd gespuis, de discriminatie in straffen op basis van afkomst is voor vele mensen een doorn in het oog
en
met het lamme excuus dat ze allemaal gestoord zijn (door inteelt bijvoorbeeld) kan dan zelfs een gevangenisstraf worden vermeden, enkele jaren internering is dan voldoende.

Die kant gaat het op: islamitische terroristen en jihadi's bestaan dan niet meer, het zijn dan allemaal arme, tíjdelijk 'krankzinnigen' die niet verantwoordelijk zijn voor hun daden maar die verzorging en hulp nodig hebben en daarvoor moeten dan psychiatrische klinieken met belastinggeld van de nabestaanden/hun slachtoffers bijgebouwd worden.
Nu reeds gaan er al zulke stemmen op door de vele valse berichten in de leugenpers over al die "psychisch verwarde" moordenaars, die evenwel zeer goed beseffen welk kwaad ze aanrichten maar ongestraft, en zelfs beschermd, verder openlijk mogen en kunnen blijven moorden voor hun 'jihad'. :x

Dus, Wil: het gaat niet om geschoold te zijn of niet, het gaat om de geestesgesteldheid, de 'psychische' gezondheid of beter: het aantonen dat jihadi's geestesziek zijn die, tijdelijk natuurlijk in een vlaag van krankzinnigheid, gaan moorden om jihad te voeren===> ocharme misleid als zwakbegaafden natuurlijk zodat hen niks ten laste kan gelegd worden en hun moordpartijen kunnen vergeven worden want ze hebben medische hulp nodig. 8O

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 feb 2020, 18:04

En inderdaad, 90% van al die misdaden, worden door een zwakzinnige (als dusdanig bestempeld) gepleegd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

22 feb 2020, 18:22

Een echt redelijk mens doet zoiets niet 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

22 feb 2020, 21:29

Wil, je hebt gelijk.
Je toont meer toeters , bellen, kleurtjes, vergrote teksten.

Jij hebt deze discussie gewonnen.

:cry:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 feb 2020, 22:23

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

23 feb 2020, 07:48

Alleen spijtig dat in uw bijeen gegoogelde toeters en bellen er niets staat over de Belgische context.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 feb 2020, 16:26

Michael O'Learry, grote baas van Ryanair zegt in The Times dat de luchthavencontroles zich beter zouden toespitsen op moslimmannen. "Daar komt de dreiging van (....).Maar wie zijn de aanslagplegers ? Mannen van het moslimgeloof."
Allez allez, waar haalt die man dit vandaan ? Uiteraard kwam er de nodige kritiek zoals van Labourparlementslid Kahlid Mahmood en de Britse Moslimraad.
Later zei Ryanair dat de krant zijn woorden verkeerd had weergegeven. (Bron :HLN van vandaag)
(Waarschijnlijk had O'Learry het over een of andere obscure organisatie zoals OCRA of De Marnixring en heeft The Times dat verkeerd begrepen)

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

24 feb 2020, 16:50

figaretto schreef:
24 feb 2020, 16:26
Michael O'Learry, grote baas van Ryanair zegt in The Times dat de luchthavencontroles zich beter zouden toespitsen op moslimmannen. "Daar komt de dreiging van (....).Maar wie zijn de aanslagplegers ? Mannen van het moslimgeloof."
Allez allez, waar haalt die man dit vandaan ? Uiteraard kwam er de nodige kritiek zoals van Labourparlementslid Kahlid Mahmood en de Britse Moslimraad.
Later zei Ryanair dat de krant zijn woorden verkeerd had weergegeven. (Bron :HLN van vandaag)
(Waarschijnlijk had O'Learry het over een of andere obscure organisatie zoals OCRA of De Marnixring en heeft The Times dat verkeerd begrepen)
Mijn bescheiden mening is dat je best iedereen controleert bij luchtvaartcontroles, jihadisme staat helaas niet op mensen hun voorhoofd geschreven.
Bovendien, een moslim uit Bosnië kan je onmogelijk visueel herkennen in een mensenmassa.
Maar goed, ik begrijp dat mensen graag het gevoel willen hebben alles onder controle te hebben.

Hoe gaat O'Leary trouwens concreet moslims herkennen?
Bij mijn weten staat niemands levensovertuiging op zijn pas.

Profiling gebeurt trouwens al veel langer, maar ik vrees de filter "moslimmannen" zijn doel zal missen.
De manier van profiling vrijgeven is trouwens een slecht plan, dat werkt contraproductief.
De Colombiaanse drugbaronnen bijvoorbeeld hadden na een tijdje door dat jonge drugkoeriers die alleen reisden met weinig bagage vanuit Zuid-Amerika, een slecht idee was....

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 feb 2020, 17:54

Lars schreef:
24 feb 2020, 16:50


Mijn bescheiden mening is dat je best iedereen controleert bij luchtvaartcontroles, jihadisme staat helaas niet op mensen hun voorhoofd geschreven.

@Lars. (Ter info, ik heb uw hele antwoord gelezen maar herhaal niet alles om praktische redenen)
Wat ge antwoordt is helemaal correct maar iedereen controleren zou tot enorme vertragingen leiden en daardoor concentreert men zich op specifieke reizigers. En inderdaad, moslimmannen zijn dikwijls niet te onderscheiden van anderen maar uit ondervinding zal men geleerd hebben dat reizigers met kwalijke bedoelingen bijna altijd mannen betreffen, alleen of in kleine groep, vrij jong, niet vergezeld van vrouw of kinderen. Uit ondervinding bij vliegtuigreizen heb ik al vastgesteld dat men al direct 90% van de passagiers kunt ontzien want het zijn vrijwel altijd koppels, ouders of grootouders al dan niet met kinderen of kleinkinderen.
Maar ja, helemaal waterdicht is dit natuurlijk niet maar men kan natuurlijk zijn best doen. O'Learry zal ook wel ergens informatiebronnen hebben en niet alleen uit de kranten en de TV-journaals.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2020, 11:31

De Ahmadi's zijn een kleine 'sekte' binnen de wereldwijde moslimgemeenschap. Ze lezen dezelfde teksten maar ze zijn grotendeels vreedzame mensen waarvan we nog geen terroristische daden hebben gezien (voor zover ik weet).

Mooi, denk je dan, maar zo zien de échte moslims het niet.
Het Pakistaans parlement heeft de Ahmadi in 1974 bestempeld als niet-moslims. In de jaren '80 kregen ze het verbod opgelegd om zichzelf 'moslims' te noemen en ze mogen ook niet in Mekka binnen, evenmin als andere ongelovigen (apartheidspolitiek ;-) )

In het district Khushab, 300 km van Lahore, heeft de politie grafschennis gepleegd op de graven van overleden Ahmadi's. Bij wie de Ahmadi's dan kunnen gaan klacht indienen is niet zo duidelijk ...

Eerste Minister Khan wordt ook bekritiseerd. Hij kondigde onlangs aan dat de regering streng zou optreden tegen degenen die geweld plegen tegen de niet-moslim minderheden. Daarmee bevestigt hij nogmaals de minderwaardige status van de Ahmadi's en dit niettegenstaande zijn woorden die de gelijkheid van iedereen zouden moeten garanderen.

In Pakistan - 'het land van de zuiveren' - is bv. het in twijfel trekken van Mohammeds status als profeet een reden om de doodstraf te krijgen. Het zich afzetten tegen de aansporingen om geweld te gebruiken zoals in de bronteksten te lezen valt, is de reden waarom de Ahmadi's geen moslims meer zijn.

Een hele bevolkingsgroep tijdens het leven in angst doen leven en na de dood nog verder mishandelen omwille van godsdienstige redenen, valt onder de noemer terreur.
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 dec 2020, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

01 mar 2020, 23:07

Soms zet ik 't nieuws op iets anders(taliban krijgt goedkeuring, Erdogan jaagt vluchtelingen naar EU om zijn willetje te verkrijgen in Syrië of erbij te betrekken).
Ben eens curieus wat de Corona in zo'n gebieden of vluchtelingkampen teweeg brengt?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 mar 2020, 10:26

In Indonesië, waar zo'n 270 miljoen moslims wonen, heeft een leider van de Pinksterkerk gezegd dat de christenen daar de aanvallen en het geweld van moslims moeten accepteren.

Is dat de 21e-eeuwse vorm van 'de ene wang, de andere wang'? Hij lijkt erop.
Verdedigers van de islamideologie schuiven Indonesië graag naar voor als een 'gematigd moslimland' . Maar de provincie Aceh heeft er een speciaal statuut en de sharia is er de basis voor de rechtspraak. Geselingen zijn er een frequent bij te wonen schouwspel.
Kerken worden in brand gestoken door de volgelingen van de religie van de vrede.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 mar 2020, 12:04

" Ik had altijd al enorm veel respect jegens moslims" zegt die jood. Zou hij ook veel respect hebben voor de islamideologie?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.