Waarom veel islamterreur en bijna geen christenterreur?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

08 mar 2020, 14:58

Om te breken met de gewoonte dat het wereldschokkend nieuws altijd van dezelfde collega komt, nu eens een woordje over de Christenterreur. De Limburgse, hoe wilt het toch weeral lukken, Marissa Paepen, lag met haar zwaar behaarde ontvangsthal zomaar open en bloot te schitteren in het Vaticaan. De kerkelijke wereldleiders lieten zich nochtans niet verblinden en lieten haar met de boeikens afvoeren. Het zal ons Limburgs glansmodel, de trots van het Vlaamse volk, een aardig centje kosten. Ik denk dat zij het vroeger al eens gaan testen was op aanraden van de Carnavalisten van Aalst, in Jeruzalem, maar ze wist niet dat de Joden allemaal met hun gezicht naar de klaagmuur stonden en geen oog hadden voor haar naakte lijf. Een fantastisch idee voor Burgemeester voor de stoet van volgend jaar.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 mar 2020, 15:13

Ik geloof er niks van. Een plaatje om het te bewijzen :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 mar 2020, 18:54

Gisteren was het Nieuwjaar in Iran.

Exact één jaar geleden maakte de soennitische groepering ISIS daarvan gebruik om een zelfmoordaanslag te plegen midden tussen de sjiieten. Gevolg 33 doden.

Ze lusten elkaar daar rauw. De meeste terreuraanslagen vinden plaats tussen 'gelovigen' onderling.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 mar 2020, 17:05

Moeilijk kiezen tussen betogen en corona in Iran......
https://www.ad.nl/buitenland/iraans-min ... ch-be.com/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 mar 2020, 17:09

Wil. schreef:
08 mar 2020, 15:13
Ik geloof er niks van. Een plaatje om het te bewijzen :D
https://dagelijkseverhalen.nl/2019/04/b ... ame-brand/
Ze raden aan om uw zonnebril op te zetten..
Maar den Turk is nog woedender ....
https://www.showbizzsite.be/nieuws/heil ... op-1673838
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mar 2020, 18:39

Ik heb mijn 3-d brilleke opgezet. Man .... alles lijkt gewoon tastbaar :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

22 mar 2020, 19:09

:D :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mei 2020, 21:29

De ramadan is gisteren beëindigd. De score? 718 doden op één maand tijd in de naam van de islamideologie.

Het riedeltje gaat 'dat alle religies gewelddadig zijn en dat de islam inderdaad geen uitzondering is'

OK, dan zouden we ook wel wat geweld mogen ervaren hebben van alle andere religies samen. Dat zijn tenslotte nog méér mensen dan de 1,5 miljard tot 1,7 miljard moslims.

Hoe hebben die andere religies gescoord? Wel, met z'n allen samen hebben ze 0 (zero) mensen omgebracht in de naam van hun religie.
Zelfs als we het rechts-extremistische en anti-moslimgeweld erbij betrekken, ook dán blijft de islam'religie' op onaantastbare hoogte verheven. En dat is zo jaar na jaar na jaar.
Nochtans wordt ons geregeld voorgehouden dat het échte gevaar komt van de anti-moslimgroeperingen. 8O Mocht die stelling correct zijn, dan zouden de statistische gegevens dat moeten bevestigen ... maar dat is niet het geval...

Zou het kunnen dat de stelling hiervoor niet klopt? Dat de lui die ze verkondigen ofwel niet weten waarover ze spreken, ofwel misschien zelfs een andere agenda hebben en hun doelstellingen op het politieke vlak liggen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 mei 2020, 18:52

Hoe hebben die andere religies gescoord? Wel, met z'n allen samen hebben ze 0 (zero) mensen omgebracht in de naam van hun religie.
Nog eens natellen Wil, daar in Israël en Palestina, tussen de Joden en de moslims is het ook niet koosjer.
Ook de Six hebben hun trekken, en neem ze hun tulband niet af,en de boeddhisten zie in Myanmar. en in de orthodoxe groepen zijn ze ook niet heilig voor anders denkende.
Moord doodslag en geweld is al altijd geweest in naam van de en of andere god,de Maja's hadden ook zo hun rituelen,die hadden een zonnegod, en die moest ook bloed hebben. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 mei 2020, 19:43

tokkio schreef:
26 mei 2020, 18:52
Hoe hebben die andere religies gescoord? Wel, met z'n allen samen hebben ze 0 (zero) mensen omgebracht in de naam van hun religie.
Nog eens natellen Wil, daar in Israël en Palestina, tussen de Joden en de moslims is het ook niet koosjer.
Dat klopt, en in het oosten van Oekraïne worden ook mensen gedood. In Mexico ook: de drugsclans onderling.

De vraag is: wordt dat gedaan in naam van een religie/ideologie?
Het specifieke aan wat ik heb geschreven is dat de moorden werden gepleegd om die bepaalde ideologie vooruit te helpen.

Ook de Six hebben hun trekken, en neem ze hun tulband niet af,en de boeddhisten zie in Myanmar. en in de orthodoxe groepen zijn ze ook niet heilig voor anders denkende.
Die boeddhisten, doen die dat om hun filosofische visie aan de wereld op te dringen? Ga eens kijken naar de oorsprong van het conflict.

Moord doodslag en geweld is al altijd geweest in naam van de en of andere god,de Maja's hadden ook zo hun rituelen,die hadden een zonnegod, en die moest ook bloed hebben. :mrgreen:
Dat is waar, maar die god van de Maja's wilde bloed van zijn eigen volgelingen zien.

Dat geweld in naam van een god vinden we vandaag bijna enkel en alleen aan de kant van de islamideologie. Zoals ik kwam te vertellen: tijdens de ramadan, de maand van grootmoedigheid, hebben al die andere godsdiensten samen het in naam van hun god niet eens tot één dode kunnen brengen. De islamideologie op haar eentje: 718 moorden. Als dat geen afgetekende overwinning is ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 dec 2020, 11:31

In Doha heeft de IUMS - de Internationale Unie voor Moslim Geleerden - zich uitgesproken tégen een standpunt dat Saoedi-Arabië heeft ingenomen.

Bij ons is S-A eerder gekend als een land waar de hardline-versie van de islam wordt gevolgd. Daarvoor zijn inderdaad goede argumenten te geven. S-A heeft zich echter uitgesproken tegen de Muslim Brotherhood (moslim broederschap). Deze beweging is in de meeste landen gekend als een terroristische beweging.

De IUMS trekt nu flink van leer tegen die afkeuring door S-A. De IUMS stelt dat de moslim broederschap een internationale beweging is met een politiek objectief en dat ze aan belangbehartiging doet wanneer moslims in het geding zijn.
S-A moet maar met bewijzen komen want: " "The Muslim Brotherhood is an Islamic group with a history of serving Islam, and accusing it of being stray, terrorist and criminal without proof is a false testimony."

Het is een islamitische groepering die een geschiedenis heeft van de islam te dienen en wanneer men haar ervan beschuldigt van het pad afgeweken te zijn, of terroristisch en crimineel te zijn zonder bewijzen aan te brengen, dan is dat een valse getuigenis.

Tot zover de onafhankelijke groepering IUMS die zonder problemen als mainstream islamideologie kan omschreven worden. Een terreurbeweging krijgt de stempel 'goede moslims' van de IUMS.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

03 dec 2020, 10:50

Voor de meeste moslims is dat de enige goede islam.. Mohamed zegt, als ge uw vijand (de ongelovige) doodt zijt gij dat niet maar is dat " DE HAND VAN ALLAH" die hem gedood heeft......Daarmee neemt de Islam ieder schuldgevoel weg bij de moordenaar en verheft hem tot werktuig van zijn God..
De zon is gratis voor iedereen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 jan 2021, 20:02

In de koran en andere basisteksten van de islamideologie worden joden en christenen vaak samen vermeld als 'mensen van het boek' omdat zij ook het woord van God hebben vernomen via uitspraken en tekenen van God.

De islamitische imams geven graag van jetje tegen de joden. Dat islamitisch gedrag vindt zijn oorsprong in de haat die Mohammed ten toon spreidde tegenover de joden. Vóór hem bestond die algehele afkeer niet tegenover de joden. Ná hem is het een rode draad doorheen de geschiedenis van de islamitische rijken.

Recent heeft een Syrische imam weer zijn bijdrage geleverd. De kenner van de 'religie', Tawfiq Ramadhan Al-Bouti zei het zo:
'Heel wat naties van de wereld voelen walging tegenover de joden want die zetten aan tot oorlog en zij verspreiden losbandige verdorvenheid. Hun smerige geschiedenis staat vol van verraad en trouweloosheid.'

Aldus de zoetgevooisde godsdienstige voorman. Ik denk dat hij de religie van de vrede verkeerd heeft begrepen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

24 jan 2021, 10:48

@wil
Sommigen op het sennet forum concentreren zich volledig op corona en vaccinatie. Jij concentreert je op alles wat met islam en onaangepast gedrag in onze wereld te maken heeft.
Ik heb toch een vraagje. Wat doe je met andere gemeenschappen die zich volstrekt niets aantrekken van onze maatschappij en hun willetje doordrijven ? Neem nu de Joodse gemeenschap in Antwerpen en Brussel. Zij stapten naar de rechtbank om een uitzondering te krijgen op het aantal mensen in hun synagogen. De rechtbank stond een afwijking toe. Wat gebeurt er ? ze trekken zich er totaal niets van aan, gaan vrolijk met tientallen mensen in één gebouw zitten. Huwelijksfeesten zijn voor iedereen verboden maar ze geven feesten voor 100 mensen tegelijkertijd . Zij weigeren pertinent zich aan te passen aan de algemeen geldende maatregelen voor iedereen, en het resultaat is dat er in Antwerpen een volledige wijk moet getest worden wegens zeer veel besmette mensen. Ze maken er geen probleem van om naar de UK of naar Teheran te reizen terwijl ondertussen iedereen weet dat het plaatsen zijn waar zeer veel besmettingen voorkomen. Is dat ook geen vorm van terreur, een vorm van zich niet aanpassen aan de Westerse maatschappij ? Heb je daar al eens over nagedacht ? Nee, zij gooien niet met bommen of blazen zichzelf niet op maar zich bewust niet aan de covidmaatregelen houden is evenzeer een vorm van afwijzing van de regels in onze maatschappij.
Eendracht maakt macht

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

24 jan 2021, 11:31

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... r-BB1d1RcX

https://www.gva.be/cnt/dmf20210123_94032941

De vraag is of ze ooit gaan luisteren denk het niet en dat is al jaren zo .
En dat geld voor elke cultuur , aanpassen in land waar ze wonen zal
nooit gebeuren .
Schone schijn als ze in de media verschijnen ( Joden)
Deze week over testen corona