Illegalen heten nu al transmigranten!!!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

01 apr 2018, 15:32

maior domus schreef:
Vrijzinnige schreef: Wel Jockey, zonder dat je het waarschijnlijk zelf weet, zou dit een oplossing kunnen zijn voor alle onmenselijke en racistische berichten op verschillende forums. Want ten tijde van het Vlaams blok, zag je ook GEEN Vlaams blok verkiezingsborden in prive tuinen van woningen staan, maar toch bekoorde deze partij 25% van de VLAAMSE bevolking.  :lol: :lol: :lol:
Als je een Vlaams Blok verkiezingspaneel in je voortuin plaats riskeer je bijvoorbeeld een steen door je ruit.
Met de groeten van de verdraagzame linksen en correcten.
DAT is de reden dat mensen ondergronds gaan met hun rechtse ideeën.
Of kan jij een andere reden geven, vrijzinnige?
Kom op.

En DAAROM moet het mogelijk blijven om anoniem op een forum te reageren, want anders komen alleen nog linkse en correcte ideeën aan bod, als men verplicht is zijn eigen naam te gebruiken !!
Onder andere het islamitisch gespuis is erop gebrand om rechtsdenkende mensen een lesje te leren.
En dat wil je niet meemaken.
Je kan gelijk hebben Maior Domus,nochtans op Facebook kom ik evengoed voor men mening uit als hier en men ruiten zijn nog heel. Ik weet wel van een NVA mandataris die bij een kameraad een bord langs de grote baan mocht zetten. Die kameraad kreeg de dag daarop telefoon van de burgemeester (van cd&v) dat hij best dat bord liet verwijderen omdat hij het anders wel aan zijn klantenbestand zou zien...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

limey
Lid geworden op: 01 apr 2018, 16:44
Locatie: home

01 apr 2018, 17:22

ON topic...

Wie eens iets over MIGRANTEN wou horen, kon vandaag na het nieuws van 08:00
terecht op Radio2   bij DE ROTONDE...
Waar staatssecretaris Theo F. te gast was.

Nog te hérbeluisteren via...

http://radioplus.be/#/radio2-antwerpen/ ... 7b76bf47f/

limey
Ice

01 apr 2018, 19:13

maior domus schreef:Als je een Vlaams Blok verkiezingspaneel in je voortuin plaats riskeer je bijvoorbeeld een steen door je ruit.
Met de groeten van de verdraagzame linksen en correcten.
DAT is de reden dat mensen ondergronds gaan met hun rechtse ideeën.
Of kan jij een andere reden geven, vrijzinnige?
Kom op.

En DAAROM moet het mogelijk blijven om anoniem op een forum te reageren, want anders komen alleen nog linkse en correcte ideeën aan bod, als men verplicht is zijn eigen naam te gebruiken !!
Onder andere het islamitisch gespuis is erop gebrand om rechtsdenkende mensen een lesje te leren.
En dat wil je niet meemaken.
MD, je bent vergeten er een tekening bij te maken zodat zwakzinnige ook zou kunnen begrijpen waar het over gaat, maar ook hier weer verstaat ie het niet en toetert naast de kwestie.. 8O
Vrijzinnige schreef:Weer zonder het zelf te weten, schrijf jij zelf dat de rechtse Vlaams blok ideeën NIET correct zijn en waren. :D :D :D
Wijzen met het vingertje en jou woorden in de mond leggen die je niet geschreven hebt, zoals gewoonlijk, want hij snapt er geen ballen van en moet dat toch een beetje verdoezelen....en hij schijnt nog fier te zijn dat ie bovendien de bal weer misslaat ook, hahaha....OMG
Negeren dus deze stoorzender want er komt geen zinnig woord uit.  :roll:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

02 apr 2018, 09:31

maior domus schreef:
Vrijzinnige schreef: Wel Jockey, zonder dat je het waarschijnlijk zelf weet, zou dit een oplossing kunnen zijn voor alle onmenselijke en racistische berichten op verschillende forums. Want ten tijde van het Vlaams blok, zag je ook GEEN Vlaams blok verkiezingsborden in prive tuinen van woningen staan, maar toch bekoorde deze partij 25% van de VLAAMSE bevolking.  :lol: :lol: :lol:
Als je een Vlaams Blok verkiezingspaneel in je voortuin plaats riskeer je bijvoorbeeld een steen door je ruit.
Met de groeten van de verdraagzame linksen en correcten.
DAT is de reden dat mensen ondergronds gaan met hun rechtse ideeën.
Of kan jij een andere reden geven, vrijzinnige?
Kom op.

En DAAROM moet het mogelijk blijven om anoniem op een forum te reageren, want anders komen alleen nog linkse en correcte ideeën aan bod, als men verplicht is zijn eigen naam te gebruiken !!
Onder andere het islamitisch gespuis is erop gebrand om rechtsdenkende mensen een lesje te leren.
En dat wil je niet meemaken.
M.a.w anoniem mag je dus, volgens jou, de meest mensonwaardige boodschappen op een forum verspreiden ! 

Op Facebook regent het racistische berichten na de dood van Kerim Akyil, de Belgische Turk die omkwam bij de aanslag in Istanbul. “Wéér 1 moslim minder, doe zo voort” of “zonde dat hij niet meer kameraden had meegenomen”. Gelijkekansencentrum Unia reageert verbolgen: “Dit moet stoppen.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170102_02655456

PS: mag dat in de omgekeerde richting dan ook ? Of grijpt het westers gerecht dan onmiddellijk in onder het mom van haatzaaiende of terroristische berichten ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 apr 2018, 10:47

Zoals ik al meermaals zei en hierbij herhaal, vrijzinnige: vrije meningsuiting stopt waar men oproept tot geweld en dood.
Voor de rest moet men bijvoorbeeld kunnen zeggen dat asielzoekers luie donders zijn, en profiteurs van ons sociaal systeem.
En dat zij kweken als konijnen, op onze kosten. enz. enz.
Jij vind dat "mensonwaardig"  :roll:
Voor mij is dat mijn recht op het vrij uiten van mijn persoonlijke mening.
Punt uit.
Ondank is 's werelds loon
Ice

02 apr 2018, 12:52

Een mes snijdt altijd aan twee kanten maar er wordt dan telkens maar één zijde belicht om racistische uitspraken te verdoezelen van één kant en het is altijd dezelfde groep die in de slachtofferrol kruipt om dan racisme en discriminatie te schreeuwen...dat ze zelf doen.
Tiens, een ander verwijten wat ze zelf doen....weer typisch: vingertje wijzen naar de splinter om de balk in eigen oog te verdoezelen. 
Selectief, 2 maten en 2 gewichten naargelang het bijgeloof
Zielig om een uitzondering aan te halen dat de pers haalde van januari 2017 om aan te tonen hoe racistisch de vlaming wel is...hehe

Intussen staat Facebook vol met de meest mensonwaardige en racistische boodschappen zoals onthoofdingen, gruwelijke slachtpartijen die bejubeld worden door 'geïntegreerde jongeren' die op onze kap leven maar de maatschappij haten waarin en waarván ze leven...dansen in de straten om aanslagen te vieren..oh maar dat is zeker vrije meningsuiting, nietwaar?

Allochtone moslims wanen dat beledigingen en scheldpartijen een meningsuiting is, ze misbruiken het recht op vrije meningsuiting om door bedreigingen en intimidatie andersdenkenden de mond te snoeren. Wie is dan de grootste racist?

Oproepen tot geweld, MD? Uitvoeren bedoel je..
Woorden, vrije meningen, hebben nog nooit iemand vermoord - echter om de mond te snoeren en de vrije meningsuiting te verhinderen werden oa de mensen van charlie hebdo wél vermoord en moeten veiligheidsmaatregelen genomen worden om mensen te beschermen tegen racistische psychopaten die voor een uitspraak/mening moorden.

En laten we maar zwijgen over unia, die hun bestaansrecht te danken hebben aan de subsidies door de belastingbetalers die zij discrimineren en waarvoor ze eenzijdig en racistisch weigeren dezelfde standaarden te hanteren als bij aanklachten van moslim racisten die zelfs moorden om andersdenkenden de mond te kunnen snoeren maar dan wel het recht opeisen om hun racistische beledigingen als  'vrije mening' te uiten.

Dat doen moslims toch ook met mensenrechten: ontzeggen aan de 5,5 miljard andersdenkende mensheid maar zelf de mensenrechten opeisen die ze dan nog openlijk verwerpen door een eigen sharia versie ineen te knutselen.
Immoreel en walgelijk die ongelijkheid en het opportunisme. :x

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

02 apr 2018, 16:32

maior domus schreef:Zoals ik al meermaals zei en hierbij herhaal, vrijzinnige: vrije meningsuiting stopt waar men oproept tot geweld en dood.
Voor de rest moet men bijvoorbeeld kunnen zeggen dat asielzoekers luie donders zijn, en profiteurs van ons sociaal systeem.
En dat zij kweken als konijnen, op onze kosten. enz. enz.
Jij vind dat "mensonwaardig"  :roll:
Voor mij is dat mijn recht op het vrij uiten van mijn persoonlijke mening.
Punt uit.
maior, wees eens wat duidelijker aub ? Vallen onderstaande Facebook berichten volgens jou onder de vrije meningsuiting, of is dit puur racisme ?

Op Facebook regent het racistische berichten na de dood van Kerim Akyil, de Belgische Turk die omkwam bij de aanslag in Istanbul.
“Wéér 1 moslim minder, doe zo voort” of “zonde dat hij niet meer kameraden had meegenomen”. 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
Ice

02 apr 2018, 22:59

In plaats van te jammeren over racistische uitspraken op smoelenboek, lees dit maar eens heel goed.
Voor elke domoor die nog steeds in eigen vel snijdt en het gevaar van islamisering weigert te erkennen, dít leeft reeds parallel in ónze westerse maatschappijen dankzij onze politieke landverraders.
EEN AFVALLIGE STEM

Een hartenkreet van een voormalige moslima.
'Het Westen moet zich veel bewuster zijn van de gevaren van de islam.'

Kort voor de Nederlandse parlementsverkiezingen dook op YouTube een video op. Een anonieme, volledig gesluierde vrouw waarschuwt Nederland voor de islam. Ze praat niet, maar houdt geprinte teksten voor de camera.

De vrouw beschrijft hoe zij door haar mannelijke familieleden – vader, echtgenoot, broers, ooms - jarenlang fysiek en geestelijk is mishandeld. ,,Volgens de islam en de Koran bepalen zij – nooit ikzelf - hoe ik me kleed, praat, eet, denk, met wie ik spreek en wanneer ik ergens heen mag.''

Ze klaagt Nederlandse politici aan, die zich in haar ogen niet verweren tegen de toenemende invloed van de islam in het Westen.
,,Wij, in islam geboren vrouwen, weten wat de prijs van verzet is.
Mark Rutte heeft er geen problemen mee. D66 vindt de islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur. Jesse Klaver wil dat u zich aan de islam aanpast. 
Wil je wegkijken? Of er iets aan doen?'' 
Dan roept ze de kijkers op om op de PVV te stemmen.

Er werd getwijfeld aan de authenticiteit van de video. Het zou om een vervalsing gaan uit het PVV-kamp. 
De vrouw zocht contact met mij om dit beeld recht te zetten.

Ze komt uit de Russische deelrepubliek Tsjetsjenië, waar in de jaren 90 bloedige afscheidingsoorlogen woedden. 
Ze is 38 jaar, ex-moslima, moeder van twee kinderen.
Zara Ismailova is niet haar echte naam.
Om veiligheidsredenen moet ook haar verblijfplaats in Nederland geheim blijven.
 Als afvallige heeft zij de doodstraf over zich afgeroepen.

Waarom maakte ze die video? ,,Ik wil dat de mensen beseffen wat de gevaren van de islam zijn,'' zegt Zara. ,,Ik wil dat Nederland en Europa weten wat er op het spel staat. Jullie denken dat jullie iets goeds doen door te islamiseren en jullie waarden op te geven.
Maar het is juist omgekeerd: hoe meer jullie toegeven aan de eisen van moslims, hoe intoleranter de islam wordt en hoe meer jullie dreigen te verliezen.''

Zara vluchtte met haar kinderen uit Tsjetsjenië. Zowel haar vader als haar voormalige echtgenoot waren actief in het islamistische verzet tegen de Russen. Haar vader vertrok later, toen hij al in het Westen woonde, naar Syrië, vocht daar met de moslimterroristen van Al-Nusra (Al-Qaeda) en sneuvelde bij Aleppo.

Een groot deel van haar familie – moeder, zus, drie broers – leeft inmiddels, net als Zara, in het Westen.
Zij eisen dat zij haar zelfstandige levensstijl – ze heeft een winkel en woont alleen - opgeeft.
,,Ze zeggen dat ik door shaytan, de duivel, ben bezeten. 
Ze willen dat ik me door een duiveluitdrijver laat behandelen. 
Mijn moeder wil bovendien dat ik terugkom om voor haar te zorgen, nu mijn vader dood is. 
Het is puur manipulatie. 
Zo gaat dat in de islam: als je als vrouw ouder wordt, krijg je macht, over de kinderen en over de aangetrouwde kinderen. Die macht wordt vaak misbruikt.
Ze is een sterke vrouw en weet hoe ze moet manipuleren. Ik ben niet boos op haar, ze kent geen andere realiteit. 
Maar ik zei: 'Luister, ik weet dat jij mijn broers op me afstuurt en die bedreigen me met de dood. Ik kan het niet meer, ik heb een andere weg gekozen. Ik kom alleen nog als lijk'. 
Toen zei mijn moeder: 'Dat kunnen we regelen'. Mijn moeder. En ik weet dat ze het meent. Ze tekende feitelijk mijn doodvonnis.
Sindsdien hebben we geen contact meer.

''Zara, die opmerkelijk goed Nederlands spreekt, beschrijft een leven van intimidatie en onderwerping. 
Onder het communisme, in de tijd van de Sovjet-Unie toen er nog Russen in Tsjetsjenië leefden, speelde de islam slechts een rol op de achtergrond.
,,Ik leerde van mijn Russische leraren dat religie onzin is en dat iedereen, vrouw, man, wit zwart, gelijk is. 
Maar tijdens de oorlogen in de jaren 90 kwam met de Arabische strijders ook het wahabisme (fundamentalistische stroming binnen de islam – red.) naar Tsjetsjenië. Het leven werd strenger. Vrouwen moesten zich helemaal gaan bedekken.''

Ze leefde in voortdurende angst om een misstap te maken, om een zonde te begaan. Zara: ,,Het is die verbodscultuur die je knettergek maakt. Je hoofd barst bijna uit elkaar: pas op, dit mag niet, dat mag niet. Als je één misstap begaat zal je vader je slaan, of je broer, of je man. Bega je een zonde dan zal je vader of je broer je ombrengen.''
Zijn deze excessen niet specifiek voor de huidige, conservatieve Tsjetsjeense interpretatie van de islam, in combinatie met de strenge tribale codes van het Kaukasische bergvolk? 
Kun je wel generaliserend spreken over uitwassen van 'de islam'?
 ,,Ik weet dat Marokkanen dankzij de invloeden van de Franse kolonisatie wat milder zijn in het doden'', zegt Zara. ,,Maar ze doen wel aan de verstoting van vrouwen. Je bent als moslimvrouw overal ter wereld niks waard. 
Neem Pakistanen en Afghanen: bij hen komt eerwraak vaak voor.''

Zoenen
Ze noemt voorbeelden. ,,Als ik dit vertel zullen mensen zeggen: 'Onzin, je hebt geen bewijs'. Maar ik weet wat er gebeurt in mijn cultuur.
Een gescheiden neef, een redelijk beschaafde man met twee dochters, raakte in de problemen. De oma ontdekte dat de oudste dochter een vriendje had met wie ze had staan zoenen op straat.
Dat meisje is met spoed naar Tsjetsjenië overgebracht. Daar is ze nooit aangekomen.
Ze is dus verdwenen.
Ik weet wat dat betekent: ze is dood. Zij was 15.''

Was die neef bij de verdwijning betrokken?,,Ik denk dat hij door de gemeenschap hiertoe is gedwongen. 
Er bestaat bij ons een uitdrukking: 'Is er niemand om haar te stoppen?' Dat betekent: kan niemand haar doden?
Zelfs de huidige president van Tsjetsjenië, Ramzan Kadyrov, heeft dit op de Tsjetsjeense tv gezegd. 'Zijn jullie geen mannen? Schiet vrouwen die broeken dragen een kogel door het hoofd.' 
Daarmee rechtvaardigde hij de moord op zeven vrouwen, die door het hoofd waren geschoten en aan de kant van de weg waren teruggevonden.''

Zara's buurman vertelde ooit dat hij het huis van een Russische buurvrouw in bezit had genomen nadat hij haar de keel had doorgesneden. ,,Met haar gezicht gedraaid naar Mekka, zoals het volgens de Koran hoort. Daar was heel zijn familie trots op! De mannen schepten erover op.''

Toen ze een jaar of 14 was, herinnert ze zich, ging een meisje uit haar familie, met wie ze vaak speelde, trouwen. ,,Maar het bleek dat ze geen maagd meer was.
Ze was als 13-jarige misbruikt. Toen haar familie dit hoorde, is ze gedood.
Hoe precies weet ik niet. Normaal gesproken word je dan in Tsjetsjenië van dichtbij door 't hoofd geschoten. Dat was een hele zware periode voor me. Je mag er geen emoties bij hebben, niets laten zien. 
Maar ik was pas 14 en wij speelden veel samen. 
Mijn moeder zei tegen me: 'Laat dit een les zijn, stap nooit bij iemand in de auto, ga niet 's avonds naar buiten. Want als je wordt misbruikt, zal je vader, je broer, je oom, of zelfs een ver familielid je vermoorden'.

Dat maakte mijn moeder mij duidelijk.
Dat blijft altijd bij je, die angst, want ik weet dat dit de realiteit is.'

'Zara trouwde met een gewelddadige man, die actief was in de guerrilla-oorlog tegen de Russen en van wie ze niet hield. Op een gegeven moment sloeg hij haar bont en blauw. Nog altijd heeft ze last van de ribben die hij daarbij brak.

,,Ik was en ben nog altijd doodsbang voor hem. Ik kon niet meer zo verder. Ik realiseerde me dat dit tot mijn dood zo zou blijven.
Ik begon na te denken: hoe kan ik deze situatie veranderen, hoe kom ik hier uit?
 Ik besefte: alles in mijn leven wordt geregeerd door angst. Angst, angst, angst. De angst om dood te gaan. Maar uiteindelijk ga je toch een keer dood. Ik besliste: ik ga leven zoals ik wil en zo ga ik dood.''

Hoe is haar dat gelukt?
Over dat plan kan ze niet in details treden omdat haar verwanten haar erin zouden kunnen herkennen. Maar ze slaagde erin haar kinderen mee te nemen naar een naburige stad, waar ze op de trein naar Moskou stapte. ,,Pas na een uur in de trein – ik was helemaal bezweet en keek steeds om me heen - viel de angst wat van mij af.''

Haar ex-man verstootte haar – 'Voor hem was ik een hoer, hij wilde onmiddellijk van me af' - en ze is inmiddels, na zoveel jaar, ook officieel gescheiden.
,,Toen ik mijn eerste buitenlandse gsm had, wist hij het nummer te achterhalen.
Hij belde anoniem, ik nam op, hoorde die stem en bevroor letterlijk op straat van angst.
Ik heb mijn simkaart weggegooid en hem nooit meer gesproken.''

Ze haalt een imposant Kaukasisch mes uit een la. ,,Dit gaf mijn vader ooit aan mijn zoon. Die moest mij en mijn dochter ermee 'bewaken', ervoor zorgen dat we niets zondigs zouden doen. Want mijn zoon was nu de man in huis. 
Ik was dus eerst het eigendom van mijn vader en broers, toen van mijn man en toen ik gescheiden was, moest ik het eigendom worden van mijn zoon.''

Uitkeringen
Zara rebelleerde, geholpen door haar Tsjetsjeense koppigheid en moed.
Haar oudere zus capituleerde. ,,Zij was altijd een heel sterk karakter. Maar zij - en zelfs haar dochtertje van 10 - gaan nu zwaar gesluierd door het leven.
Ik kan het niet aanzien. Ik heb zo vaak voor mijn nichtje gezorgd. Het is zo’n lief meisje. Waar gaat dit naartoe? Wat doen ze die kinderen aan?''

Haar zus heeft domweg toegegeven aan de angst, zegt Zara, met tranen in haar ogen. ,,Zij leeft nu, net als zoveel moslims in het Westen, in een parallelle wereld. 
Ze is zogenaamd niet getrouwd en krijgt daardoor met vier kinderen een hoge uitkering. 
Mijn broers zijn crimineel en rijk, die handelen in gestolen auto's en in wapens. 
Weet je wat ze zeggen? 'Volgens de Koran komt al het eigendom van de kafir, de ongelovige, ons moslims toe. Dus dat wij in het Westen zo makkelijk uitkeringen en huizen krijgen, hebben we te danken aan Allah'. 
Ik zei tegen mijn moeder: 'Maar dan ondermijn je het systeem!' 
Toen antwoordde zij: 'Als het hier ooit misgaat, gaan we terug naar ons mooie Tsjetsjenië'. Ze zijn 'vluchtelingen', maar ze gaan elk jaar naar huis.''

Ze heeft haar moeder gewaarschuwd. ,,Ik heb alles gedocumenteerd en afgegeven bij de politie. Mocht ik worden vermoord, dan beschikken zij over alle namen en adressen.''

Islam
Denk niet dat haar situatie uitzonderlijk is, waarschuwt Zara.
,,Mensen zullen blijven zeggen: het is de strikte Tsjetsjeense clan-cultuur, die haar dit heeft aangedaan, niet de islam.
Maar ik zeg je: iedere moslima zal mijn verhaal herkennen, 
En als een moslima antwoordt: ik kies hier zelf voor, ik kies zelf voor Allah en de hoofddoek, dan kiezen zij bewust voor onderdrukking en onderwerping aan de man.

Jullie westerlingen wíllen gewoon niet zien wat de islam aanricht. 
Jullie beseffen niet waarmee je te maken hebt. 
Overal waar de islam komt, verdwijnen levensvreugde en persoonlijke vrijheid.

Na de aanslagen in Boston en op Charlie Hebdo gingen er in onze gemeenschap emails rond met oproepen voor steunbetuigingen aan de daders. Die hadden immers beledigingen aan het adres van de profeet gewroken en waren helden.

''Ze treedt nu bewust naar buiten, zegt ze, omdat ze zich zorgen maakt. ,,Ik neem dit risico omdat ik me druk maak over de toekomst van Nederland en Europa. 
Door telkens weer mee te buigen met de eisen van moslims, duwt de overheid haar burgers in een positie waarin ze uiteindelijk zichzelf moeten gaan beschermen.
 Ik vrees serieus voor geweld. 
En zeg mij niet dat dit onzin is.
Ik heb precies dit meegemaakt in Tsjetsjenië.
Ik weet hoe het kan gaan.
Dus: stel eindelijk grenzen en kom op voor jullie mooie, vrije Holland.''
Blijf dus maar lekker spartelen om je toekomstige beulen te verdedigen met welles- nietes woordspelletjes en vinger-wijzen terwijl gestoorde godsdienstwaanzinnigen reeds naast je wonen, hun messen slijpen om jou en je hele familie te slachten zoals onreine varkens als ze de tijd rijp achten.
Hiermee valt je gejank over racistische uitspraken in het niet of dringt het nog niet door wat in het verschiet ligt voor de europeanen?
Je kunt misschien al een voorraad potloodjes aanleggen en slijpen om je te verdedigen met je vrije meningsuiting tegen onthoofding?  :twisted:

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

03 apr 2018, 08:32

Ice schreef:In plaats van te jammeren over racistische uitspraken op smoelenboek, lees dit maar eens heel goed.
Voor elke domoor die nog steeds in eigen vel snijdt en het gevaar van islamisering weigert te erkennen, dít leeft reeds parallel in ónze westerse maatschappijen dankzij onze politieke landverraders.
EEN AFVALLIGE STEM

Een hartenkreet van een voormalige moslima.
'Het Westen moet zich veel bewuster zijn van de gevaren van de islam.'

Kort voor de Nederlandse parlementsverkiezingen dook op YouTube een video op. Een anonieme, volledig gesluierde vrouw waarschuwt Nederland voor de islam. Ze praat niet, maar houdt geprinte teksten voor de camera.

De vrouw beschrijft hoe zij door haar mannelijke familieleden – vader, echtgenoot, broers, ooms - jarenlang fysiek en geestelijk is mishandeld. ,,Volgens de islam en de Koran bepalen zij – nooit ikzelf - hoe ik me kleed, praat, eet, denk, met wie ik spreek en wanneer ik ergens heen mag.''

Ze klaagt Nederlandse politici aan, die zich in haar ogen niet verweren tegen de toenemende invloed van de islam in het Westen.
,,Wij, in islam geboren vrouwen, weten wat de prijs van verzet is.
Mark Rutte heeft er geen problemen mee. D66 vindt de islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur. Jesse Klaver wil dat u zich aan de islam aanpast. 
Wil je wegkijken? Of er iets aan doen?'' 
Dan roept ze de kijkers op om op de PVV te stemmen.

Er werd getwijfeld aan de authenticiteit van de video. Het zou om een vervalsing gaan uit het PVV-kamp. 
De vrouw zocht contact met mij om dit beeld recht te zetten.

Ze komt uit de Russische deelrepubliek Tsjetsjenië, waar in de jaren 90 bloedige afscheidingsoorlogen woedden. 
Ze is 38 jaar, ex-moslima, moeder van twee kinderen.
Zara Ismailova is niet haar echte naam.
Om veiligheidsredenen moet ook haar verblijfplaats in Nederland geheim blijven.
 Als afvallige heeft zij de doodstraf over zich afgeroepen.

Waarom maakte ze die video? ,,Ik wil dat de mensen beseffen wat de gevaren van de islam zijn,'' zegt Zara. ,,Ik wil dat Nederland en Europa weten wat er op het spel staat. Jullie denken dat jullie iets goeds doen door te islamiseren en jullie waarden op te geven.
Maar het is juist omgekeerd: hoe meer jullie toegeven aan de eisen van moslims, hoe intoleranter de islam wordt en hoe meer jullie dreigen te verliezen.''

Zara vluchtte met haar kinderen uit Tsjetsjenië. Zowel haar vader als haar voormalige echtgenoot waren actief in het islamistische verzet tegen de Russen. Haar vader vertrok later, toen hij al in het Westen woonde, naar Syrië, vocht daar met de moslimterroristen van Al-Nusra (Al-Qaeda) en sneuvelde bij Aleppo.

Een groot deel van haar familie – moeder, zus, drie broers – leeft inmiddels, net als Zara, in het Westen.
Zij eisen dat zij haar zelfstandige levensstijl – ze heeft een winkel en woont alleen - opgeeft.
,,Ze zeggen dat ik door shaytan, de duivel, ben bezeten. 
Ze willen dat ik me door een duiveluitdrijver laat behandelen. 
Mijn moeder wil bovendien dat ik terugkom om voor haar te zorgen, nu mijn vader dood is. 
Het is puur manipulatie. 
Zo gaat dat in de islam: als je als vrouw ouder wordt, krijg je macht, over de kinderen en over de aangetrouwde kinderen. Die macht wordt vaak misbruikt.
Ze is een sterke vrouw en weet hoe ze moet manipuleren. Ik ben niet boos op haar, ze kent geen andere realiteit. 
Maar ik zei: 'Luister, ik weet dat jij mijn broers op me afstuurt en die bedreigen me met de dood. Ik kan het niet meer, ik heb een andere weg gekozen. Ik kom alleen nog als lijk'. 
Toen zei mijn moeder: 'Dat kunnen we regelen'. Mijn moeder. En ik weet dat ze het meent. Ze tekende feitelijk mijn doodvonnis.
Sindsdien hebben we geen contact meer.

''Zara, die opmerkelijk goed Nederlands spreekt, beschrijft een leven van intimidatie en onderwerping. 
Onder het communisme, in de tijd van de Sovjet-Unie toen er nog Russen in Tsjetsjenië leefden, speelde de islam slechts een rol op de achtergrond.
,,Ik leerde van mijn Russische leraren dat religie onzin is en dat iedereen, vrouw, man, wit zwart, gelijk is. 
Maar tijdens de oorlogen in de jaren 90 kwam met de Arabische strijders ook het wahabisme (fundamentalistische stroming binnen de islam – red.) naar Tsjetsjenië. Het leven werd strenger. Vrouwen moesten zich helemaal gaan bedekken.''

Ze leefde in voortdurende angst om een misstap te maken, om een zonde te begaan. Zara: ,,Het is die verbodscultuur die je knettergek maakt. Je hoofd barst bijna uit elkaar: pas op, dit mag niet, dat mag niet. Als je één misstap begaat zal je vader je slaan, of je broer, of je man. Bega je een zonde dan zal je vader of je broer je ombrengen.''
Zijn deze excessen niet specifiek voor de huidige, conservatieve Tsjetsjeense interpretatie van de islam, in combinatie met de strenge tribale codes van het Kaukasische bergvolk? 
Kun je wel generaliserend spreken over uitwassen van 'de islam'?
 ,,Ik weet dat Marokkanen dankzij de invloeden van de Franse kolonisatie wat milder zijn in het doden'', zegt Zara. ,,Maar ze doen wel aan de verstoting van vrouwen. Je bent als moslimvrouw overal ter wereld niks waard. 
Neem Pakistanen en Afghanen: bij hen komt eerwraak vaak voor.''

Zoenen
Ze noemt voorbeelden. ,,Als ik dit vertel zullen mensen zeggen: 'Onzin, je hebt geen bewijs'. Maar ik weet wat er gebeurt in mijn cultuur.
Een gescheiden neef, een redelijk beschaafde man met twee dochters, raakte in de problemen. De oma ontdekte dat de oudste dochter een vriendje had met wie ze had staan zoenen op straat.
Dat meisje is met spoed naar Tsjetsjenië overgebracht. Daar is ze nooit aangekomen.
Ze is dus verdwenen.
Ik weet wat dat betekent: ze is dood. Zij was 15.''

Was die neef bij de verdwijning betrokken?,,Ik denk dat hij door de gemeenschap hiertoe is gedwongen. 
Er bestaat bij ons een uitdrukking: 'Is er niemand om haar te stoppen?' Dat betekent: kan niemand haar doden?
Zelfs de huidige president van Tsjetsjenië, Ramzan Kadyrov, heeft dit op de Tsjetsjeense tv gezegd. 'Zijn jullie geen mannen? Schiet vrouwen die broeken dragen een kogel door het hoofd.' 
Daarmee rechtvaardigde hij de moord op zeven vrouwen, die door het hoofd waren geschoten en aan de kant van de weg waren teruggevonden.''

Zara's buurman vertelde ooit dat hij het huis van een Russische buurvrouw in bezit had genomen nadat hij haar de keel had doorgesneden. ,,Met haar gezicht gedraaid naar Mekka, zoals het volgens de Koran hoort. Daar was heel zijn familie trots op! De mannen schepten erover op.''

Toen ze een jaar of 14 was, herinnert ze zich, ging een meisje uit haar familie, met wie ze vaak speelde, trouwen. ,,Maar het bleek dat ze geen maagd meer was.
Ze was als 13-jarige misbruikt. Toen haar familie dit hoorde, is ze gedood.
Hoe precies weet ik niet. Normaal gesproken word je dan in Tsjetsjenië van dichtbij door 't hoofd geschoten. Dat was een hele zware periode voor me. Je mag er geen emoties bij hebben, niets laten zien. 
Maar ik was pas 14 en wij speelden veel samen. 
Mijn moeder zei tegen me: 'Laat dit een les zijn, stap nooit bij iemand in de auto, ga niet 's avonds naar buiten. Want als je wordt misbruikt, zal je vader, je broer, je oom, of zelfs een ver familielid je vermoorden'.

Dat maakte mijn moeder mij duidelijk.
Dat blijft altijd bij je, die angst, want ik weet dat dit de realiteit is.'

'Zara trouwde met een gewelddadige man, die actief was in de guerrilla-oorlog tegen de Russen en van wie ze niet hield. Op een gegeven moment sloeg hij haar bont en blauw. Nog altijd heeft ze last van de ribben die hij daarbij brak.

,,Ik was en ben nog altijd doodsbang voor hem. Ik kon niet meer zo verder. Ik realiseerde me dat dit tot mijn dood zo zou blijven.
Ik begon na te denken: hoe kan ik deze situatie veranderen, hoe kom ik hier uit?
 Ik besefte: alles in mijn leven wordt geregeerd door angst. Angst, angst, angst. De angst om dood te gaan. Maar uiteindelijk ga je toch een keer dood. Ik besliste: ik ga leven zoals ik wil en zo ga ik dood.''

Hoe is haar dat gelukt?
Over dat plan kan ze niet in details treden omdat haar verwanten haar erin zouden kunnen herkennen. Maar ze slaagde erin haar kinderen mee te nemen naar een naburige stad, waar ze op de trein naar Moskou stapte. ,,Pas na een uur in de trein – ik was helemaal bezweet en keek steeds om me heen - viel de angst wat van mij af.''

Haar ex-man verstootte haar – 'Voor hem was ik een hoer, hij wilde onmiddellijk van me af' - en ze is inmiddels, na zoveel jaar, ook officieel gescheiden.
,,Toen ik mijn eerste buitenlandse gsm had, wist hij het nummer te achterhalen.
Hij belde anoniem, ik nam op, hoorde die stem en bevroor letterlijk op straat van angst.
Ik heb mijn simkaart weggegooid en hem nooit meer gesproken.''

Ze haalt een imposant Kaukasisch mes uit een la. ,,Dit gaf mijn vader ooit aan mijn zoon. Die moest mij en mijn dochter ermee 'bewaken', ervoor zorgen dat we niets zondigs zouden doen. Want mijn zoon was nu de man in huis. 
Ik was dus eerst het eigendom van mijn vader en broers, toen van mijn man en toen ik gescheiden was, moest ik het eigendom worden van mijn zoon.''

Uitkeringen
Zara rebelleerde, geholpen door haar Tsjetsjeense koppigheid en moed.
Haar oudere zus capituleerde. ,,Zij was altijd een heel sterk karakter. Maar zij - en zelfs haar dochtertje van 10 - gaan nu zwaar gesluierd door het leven.
Ik kan het niet aanzien. Ik heb zo vaak voor mijn nichtje gezorgd. Het is zo’n lief meisje. Waar gaat dit naartoe? Wat doen ze die kinderen aan?''

Haar zus heeft domweg toegegeven aan de angst, zegt Zara, met tranen in haar ogen. ,,Zij leeft nu, net als zoveel moslims in het Westen, in een parallelle wereld. 
Ze is zogenaamd niet getrouwd en krijgt daardoor met vier kinderen een hoge uitkering. 
Mijn broers zijn crimineel en rijk, die handelen in gestolen auto's en in wapens. 
Weet je wat ze zeggen? 'Volgens de Koran komt al het eigendom van de kafir, de ongelovige, ons moslims toe. Dus dat wij in het Westen zo makkelijk uitkeringen en huizen krijgen, hebben we te danken aan Allah'. 
Ik zei tegen mijn moeder: 'Maar dan ondermijn je het systeem!' 
Toen antwoordde zij: 'Als het hier ooit misgaat, gaan we terug naar ons mooie Tsjetsjenië'. Ze zijn 'vluchtelingen', maar ze gaan elk jaar naar huis.''

Ze heeft haar moeder gewaarschuwd. ,,Ik heb alles gedocumenteerd en afgegeven bij de politie. Mocht ik worden vermoord, dan beschikken zij over alle namen en adressen.''

Islam
Denk niet dat haar situatie uitzonderlijk is, waarschuwt Zara.
,,Mensen zullen blijven zeggen: het is de strikte Tsjetsjeense clan-cultuur, die haar dit heeft aangedaan, niet de islam.
Maar ik zeg je: iedere moslima zal mijn verhaal herkennen, 
En als een moslima antwoordt: ik kies hier zelf voor, ik kies zelf voor Allah en de hoofddoek, dan kiezen zij bewust voor onderdrukking en onderwerping aan de man.

Jullie westerlingen wíllen gewoon niet zien wat de islam aanricht. 
Jullie beseffen niet waarmee je te maken hebt. 
Overal waar de islam komt, verdwijnen levensvreugde en persoonlijke vrijheid.

Na de aanslagen in Boston en op Charlie Hebdo gingen er in onze gemeenschap emails rond met oproepen voor steunbetuigingen aan de daders. Die hadden immers beledigingen aan het adres van de profeet gewroken en waren helden.

''Ze treedt nu bewust naar buiten, zegt ze, omdat ze zich zorgen maakt. ,,Ik neem dit risico omdat ik me druk maak over de toekomst van Nederland en Europa. 
Door telkens weer mee te buigen met de eisen van moslims, duwt de overheid haar burgers in een positie waarin ze uiteindelijk zichzelf moeten gaan beschermen.
 Ik vrees serieus voor geweld. 
En zeg mij niet dat dit onzin is.
Ik heb precies dit meegemaakt in Tsjetsjenië.
Ik weet hoe het kan gaan.
Dus: stel eindelijk grenzen en kom op voor jullie mooie, vrije Holland.''
Blijf dus maar lekker spartelen om je toekomstige beulen te verdedigen met welles- nietes woordspelletjes en vinger-wijzen terwijl gestoorde godsdienstwaanzinnigen reeds naast je wonen, hun messen slijpen om jou en je hele familie te slachten zoals onreine varkens als ze de tijd rijp achten.
Hiermee valt je gejank over racistische uitspraken in het niet of dringt het nog niet door wat in het verschiet ligt voor de europeanen?
Je kunt misschien al een voorraad potloodjes aanleggen en slijpen om je te verdedigen met je vrije meningsuiting tegen onthoofding?  :twisted:
Voor de tweede keer maior, valt bovenstaande reactie onder de vrije meningsuiting of is dit puur strafbaar racisme ? De rechter was hierover al heel duidelijk wat de partij van Ice betreft !  :lol: :lol: :lol:
Maar ik wacht nu nog steeds op jouw antwoord, of.....ontbreekt het je aan LEF ? 
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 10:20

Vrijzinnige schreef:Op Facebook regent het racistische berichten na de dood van Kerim Akyil, de Belgische Turk die omkwam bij de aanslag in Istanbul.
“Wéér 1 moslim minder, doe zo voort”
Hoe kan dit racisme zijn? Je hebt moslims onder de zwarten, onder de blanken, onder de gelen, onder de roden en de bruinen .

Wanneer iemand van vandaag op morgen beslist om geen moslim meer te zijn, naar welk ras gaat die dan over?


Te moeilijke vragen, denk ik, voor Vz.
zonde dat hij niet meer kameraden had meegenomen”. 
Welk ras wordt hier beledigd of gediscrimineerd? Zijn die kameraden allemaal blanken of bruinen of gelen of roden? En als er van elk ras eentje bij is, worden dan alle rassen tegelijk op de korrel genomen? Ook het ras van degene die het geschreven heeft? Kan het dan racisme zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

03 apr 2018, 15:12

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:Op Facebook regent het racistische berichten na de dood van Kerim Akyil, de Belgische Turk die omkwam bij de aanslag in Istanbul.
“Wéér 1 moslim minder, doe zo voort”
Hoe kan dit racisme zijn? Je hebt moslims onder de zwarten, onder de blanken, onder de gelen, onder de roden en de bruinen .

Wanneer iemand van vandaag op morgen beslist om geen moslim meer te zijn, naar welk ras gaat die dan over?


Te moeilijke vragen, denk ik, voor Vz.
zonde dat hij niet meer kameraden had meegenomen”. 
Welk ras wordt hier beledigd of gediscrimineerd? Zijn die kameraden allemaal blanken of bruinen of gelen of roden? En als er van elk ras eentje bij is, worden dan alle rassen tegelijk op de korrel genomen? Ook het ras van degene die het geschreven heeft? Kan het dan racisme zijn?
Is onderstaande zin dan wel racisme Wil ?

“Wéér 1 Christen minder, doe zo voort” . Bij een terechtstelling van een westerse militair of vermeende spion ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

limey
Lid geworden op: 01 apr 2018, 16:44
Locatie: home

03 apr 2018, 15:40

Ondertussen in ZEEBBRUGGE....

Politie heeft nood aan meer ondersteuning voor toestroom migranten
De acties tegen mensensmokkel in West-Vlaanderen leiden tot een te hoge werkdruk bij de politie.
Dat zegt het parket van West-Vlaanderen. De voorbije maand zijn in en rond de haven van Zeebrugge
en op de parkeerterreinen langs de E40 zo'n 800 zogenoemde transmigranten opgepakt.
De West-Vlaamse procureur vraagt om een centraal punt waar alle dossiers kunnen worden afgehandeld. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04/03 ... toestroom/

limey

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 15:45

Vrijzinnige schreef:Is onderstaande zin dan wel racisme Wil ?
“Wéér 1 Christen minder, doe zo voort” . Bij een terechtstelling van een westerse militair of vermeende spion ?
Gij waart de slimste van de klas, Vz. Dat blijkt uit de reactie.

Maar waarom antwoord je niet wanneer ik een vraag stel? Of heb je het LEF niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Vrijzinnige
Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45

03 apr 2018, 15:58

Wil. schreef:
Vrijzinnige schreef:Is onderstaande zin dan wel racisme Wil ?
“Wéér 1 Christen minder, doe zo voort” . Bij een terechtstelling van een westerse militair of vermeende spion ?
Gij waart de slimste van de klas, Vz. Dat blijkt uit de reactie.

Maar waarom antwoord je niet wanneer ik een vraag stel? Of heb je het LEF niet?
Ik ben of was dan ook geen ambetantenaar zoals jij he Wil !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 apr 2018, 15:59

Geen LEF. En nochtans was JIJ degene die iemand anders daarop aansprak .  Tssss,  tsss ...  :roll: 
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.