Illegalen heten nu al transmigranten!!!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 feb 2018, 08:42

Men mag natuurlijk niet veralgemenen, ik heb vele jaren met Marokkaanse vrouwen gewerkt en die werkten het dubbele van hier onze Vlaamse meisjes, nooit gezeur over vakantie, nooit gezeur voor de zaterdag of zondag te werken, waren nooit te laat, kortom die waren mijn beste arbeidsters die ik in 35 jaar gehad hebben, had er zo 8 stuks, jongste 18 jaar oudste 50 jaar.
En Maroko is ook Afrika, ik denk dat er daar in Afrika nog wel een paar zijn die willen werken, maar natuurlijk zeer weinig.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 feb 2018, 09:37

denlowie schreef:Men mag natuurlijk niet veralgemenen
Dat klopt.
Persoonlijk ken ik ook enkele Marokkanen en negers die hier in onze samenleving werklust aan de dag leggen.
Helaas zijn ze zo zeldzaam.
Wat dan weer de oorzaak is van de veralgemening.

Onlangs nieuwe meubelen besteld, deze werden met de vrachtwagen geleverd door een vriendelijke neger.
Hij heeft goed geholpen om alles naar de eerste verdieping te brengen. 
En achteraf heb ik die mens 20 euro fooi gegeven.
Ge ziet, ik ben geen racist.

Maar al die criminele illegalen die amok maken op onze snelwegparkings, en waarover dit draadje gaat, ge gaat mij niet vertellen dat die naar hier (of Engeland) gekomen zijn om ooit één cent bij te dragen aan onze maatschappij.
Het zijn parasieten.
Ondank is 's werelds loon

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 feb 2018, 10:14

En waarom de UK ?

Als men een voet op het grond gebied van de UK zet heeft men alle rechten zoals alle Britten, en krijg men van den bijstand en is werken verleden tijd !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

05 feb 2018, 10:13

Het woord "transmigranten" wat duidelijker omschrijven: het is toch niet dat iemand op het idee kwam om illegalen zo te benoemen, dat iedereen dat klakkeloos moet aannemen ?                   Voor mij betekend transit "op doorreis" , dus iemand die naar UK op doorreis is die is in het bezit van een geldig vervoerbewijs voor een vervoermiddel naar dat land.   Vergelijk het maar met de transit zone in een vlieghaven en behandel al die mensen "in transit" op dezelfde manier wanneer de formaliteiten niet in orde zijn.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

05 feb 2018, 10:47

In transit was bij den troep 's nacht de deur op slot , in de dag niet buiten de kazerne en evtl gaan eten buiten de kazerne onder begeleiding.
Vroeger heel vroeger stak men het geld in brand of gooide 't in de rivier. Iedereen had geld en dat mocht niet, er moest verschil zijn. En men maakte ander geld aan. Ooit gelezen in een boekje toen er nog geen internet was.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2018, 10:57

""Vroeger heel vroeger stak men het geld in brand of gooide 't in de rivier. Iedereen had geld en dat mocht niet, er moest verschil zijn. En men maakte ander geld aan. Ooit gelezen in een boekje toen er nog geen internet was."

Het lezen van dit soort boodschappen blijft de ultieme uitdaging  - waar slaat dit op, wat wil die brave mens nu eigenlijk zeggen en wat heeft dit te maken met transitmigranten?
MaLoReg

05 feb 2018, 10:57

miel schreef:Het woord "transmigranten" wat duidelijker omschrijven: het is toch niet dat iemand op het idee kwam om illegalen zo te benoemen, dat iedereen dat klakkeloos moet aannemen ?                   Voor mij betekend transit "op doorreis" , dus iemand die naar UK op doorreis is die is in het bezit van een geldig vervoerbewijs voor een vervoermiddel naar dat land.   Vergelijk het maar met de transit zone in een vlieghaven en behandel al die mensen "in transit" op dezelfde manier wanneer de formaliteiten niet in orde zijn.
Zo bedoelen ze het ook-transmigranten zijn vreemdelingen hier aangespoeld die toch niet in Belgiê willen
blijven maar hun geluk elders zoeken, bvb de UK.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 feb 2018, 11:12

MaLoReg schreef:
miel schreef:Het woord "transmigranten" wat duidelijker omschrijven: het is toch niet dat iemand op het idee kwam om illegalen zo te benoemen, dat iedereen dat klakkeloos moet aannemen ?                   Voor mij betekend transit "op doorreis" , dus iemand die naar UK op doorreis is die is in het bezit van een geldig vervoerbewijs voor een vervoermiddel naar dat land.   Vergelijk het maar met de transit zone in een vlieghaven en behandel al die mensen "in transit" op dezelfde manier wanneer de formaliteiten niet in orde zijn.
Zo bedoelen ze het ook-transmigranten zijn vreemdelingen hier aangespoeld die toch niet in Belgiê willen
blijven maar hun geluk elders zoeken, bvb de UK.
Je kan het ook zo bekijken ; Deze vreemdelingen zoeken " Transport " om hun doel te bereiken ....dus " Trans - migranten " Dit word zeker het woord van het jaar... :idea:
Doe wel en zie niet om !

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

05 feb 2018, 11:17

Niet juist Maloreg.
transmigranten zoals men ze noemt worden vrij in het land toegelaten, zonder wettelijk geregeld transit. Dus het woord transmigranten is fout.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
Gast

05 feb 2018, 11:32

transmigranten
Betekenis volgens Google: landverhuizer op doortocht

Als men het woord transmigrant toch wil gebruiken dan moet men het ook toepassen naar de letter. Ze laten passeren en doorgang geven naar de UK en niet tegen hun wil willen hier houden. Hetgeen ze trouwens zelf niet willen en er gene rooie bal insteken. 
Hoe ze er moeten geraken is die transmigrant zijn probleem maar dat is nu net het probleem omdat deze landverhuizers middelen gebruiken om daar te geraken die niet door de beugel kunnen.  
Het enige nadeel is dat binnen de 2 maand Belgie een Calais in het groot wordt. 
MaLoReg

05 feb 2018, 11:42

Titel van deze topic is onjuist.
Gisteren nog een reportage gevolgd: het woord transmigrant is op toepassing voor enkel diegenen
die op doorreis zijn (dus niet in ons land willen verblijven maar liever ergens anders (The UK) naartoe trekken.) 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2018, 11:45

""Hoe ze er moeten geraken is die transmigrant zijn probleem. "

Niemand hier schijnt zich af te vragen wat de rol van mensensmokkelaars in dit verhaal is. Nochtans zijn zij het die vele kandidaat transmigranten wijs maken dat GB het ultieme walhalla is  - die mensensmokkelaars kunnen natuurlijk véél meer geld vragen voor de tocht naar GB omdat het "zo moeilijk is om over het Kanaal te geraken". Eénmaal gearriveerd in het noorden van Frankrijk-of bij ons - laten ze die mensen aan hun lot over en proberen die op allerlei manieren alsnog GB te bereiken.
Wat die mensenhandelaars er ook niet bij vertellen is dat de wetgeving in GB aangaande migratie de laatste jaren héél wat minder soepel geworden is dan vroeger...
Gast

05 feb 2018, 12:08

Wat die mensenhandelaars er ook niet bij vertellen is dat de wetgeving in GB aangaande migratie de laatste jaren héél wat minder soepel geworden is dan vroeger...
Daar hebben ze geen oren naar en wat ook begrijpelijk is. Zeg tegen zo'n gast dat het allemaal verloren moeite is omdat de wetgeving in de UK verstrengd is en die zal dat opvatten als een poging om hem te beletten naar de UK te gaan. Wie zou jij geloven in dit geval, de mensensmokkelaars of de politiek? 

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 feb 2018, 13:09

Een mens in miserie is altijd op zoek naar wat beter is( of beter klinkt) en wil daar dan ook maar al te graag in geloven. Die hoop op beterschap maakt hem namelijk ...mens. In deze kolommen wordt dat helemaal vergeten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 feb 2018, 13:47

Transmigranten: transseksuelen (zoals Bo/Boudewijn van Spilbeeck) die na hun transformatie naar een ander land migreren om daar een nieuw leven op te bouwen zonder de 'last'  van hun vorig leven. Favoriet vervoermiddel: de Ford Transit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.